سام کاویانی: مجموع فروش سدانهای میان سایز در بازار اروپا با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به حدود ۴۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. این رقم کمترین میزان از ۱۰ سال پیش بدین سوست. این در حالی است که یک دهه قبل نزدیک به یک میلیون دستگاه از این کلاس خودرویی در بازار اروپا به فروش میرسید. در کل، سهم این سگمنت خودرویی از کل فروش خودرو در بازار اروپا از ۶.۹ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ و سپس ۳ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.
در این میان، فولکسواگن پاسات با فروشی بیش از ۱۵۴ هزار دستگاه پرچمدار این رده است و در ته جدول نیز شورولت مالبیو با فروش تنها ۴ دستگاه جای گرفته است. در ادامه، توجه شما عزیزان را به جدول ذیل جلب میکنیم.
رتبه | نام خودرو | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ | درصد تغییرات سالانه |
۱ | فولکسواگن پاسات | ۱۵۴,۰۷۴ | ۱۸۳,۲۸۸ | -۱۶ |
۲ | اشکودا سوپرب | ۷۴,۶۹۷ | ۸۱,۴۱۰ | -۸ |
۳ | اپل/واکسهال اینسیگنیا | ۶۷,۴۲۴ | ۷۲,۳۴۷ | -۷ |
۴ | فورد موندئو | ۴۹,۵۹۶ | ۵۶,۱۷۳ | -۱۲ |
۵ | مزدا ۶ | ۲۰,۸۷۳ | ۲۳,۰۹۰ | -۱۰ |
۶ | رنو تلیسمان | ۱۹,۷۸۴ | ۳۲,۱۶۳ | -۳۸ |
۷ | تویوتا آونسیس | ۱۷,۲۷۷ | ۲۵,۳۱۹ | -۳۲ |
۸ | کیا اپتیما | ۱۴,۴۰۴ | ۱۶,۱۵۲ | -۱۱ |
۹ | پژو ۵۰۸ | ۱۳,۳۷۸ | ۲۲,۸۴۲ | -۴۱ |
۱۰ | هیوندای i40 | ۹,۱۴۴ | ۱۵,۲۵۱ | -۴۰ |
۱۱ | سوبارو لگاسی/اوت بک | ۷,۴۶۰ | ۷,۰۱۶ | +۶ |
۱۲ | سوبارو لورگ | ۱,۷۴۸ | ۲,۸۶۵ | -۳۹ |
۱۳ | سیتروئن C5 | ۴,۹۳۹ | ۱۵۱ | -۹۷ |
۱۴ | هوندا آکورد | ۲۱ | ۱۶ | +۲۱ |
۱۵ | شورولت مالیبو | ۴ | ۱ | +۳۰۰ |
جمع کل فروش در اروپا | ۴۵۰,۰۳۵ | ۵۴۲,۸۷۲ | -۱۷ |
در سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد ۱,۶۹۷,۴۹۸ دستگاه از سدانهای میان سایز در بازار آمریکا به فروش رسید که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳,۷ درصد افت داشت.
این برای دومین سال متوالی است که فروش این سگمنت خودرویی در بازار آمریکا با کاهشی فراتر از ۱۰ درصد مواجه بود. در کل، از سال ۲۰۱۵ میلادی بدین سو حرکت خریداران این سگمنت به سمت کراساوورها شتابی دوچندان به خود گرفته است.
در این میان، تویوتا کمری با فروشی بیش از ۳۴۳ هزار دستگاه پرچمدار این رده خودرویی در بازار آمریکاست و در ته جدول نیز خودروی فولکسواگن CC با فروشی معادل ۴۵۵ دستگاه جای گرفته است. در ادامه، توجه شما عزیزان را به جدول ذیل جلب میکنیم.
رتبه | نام خودرو | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ | درصد تغییرات سالانه |
۱ | تویوتا کمری | ۳۴۳,۴۳۹ | ۳۸۷,۰۸۱ | -۱۱ |
۲ | هوندا آکورد | ۲۹۱,۰۷۱ | ۳۲۲,۶۵۵ | -۱۰ |
۳ | نیسان آلتیما | ۲۰۹,۱۴۶ | ۲۵۴,۹۹۶ | -۱۸ |
۴ | فورد فیوژن | ۱۷۳,۶۰۰ | ۲۰۹,۶۲۳ | -۱۷ |
۵ | شورولت مالیبو | ۱۴۷,۷۴۴ | ۱۸۵,۸۵۷ | -۲۱ |
۶ | هیوندای سوناتا | ۱۰۵,۱۱۸ | ۱۳۱,۸۰۳ | -۲۰ |
۷ | کیا اپتمیا | ۱۰۱,۶۰۳ | ۱۰۷,۴۹۳ | -۵ |
۸ | فولکسواگن پاسات | ۴۱,۴۰۱ | ۶۰,۷۲۲ | -۳۲ |
۹ | سوبارو لگاسی | ۴۰,۱۰۹ | ۴۹,۸۳۷ | -۲۰ |
۱۰ | مزدا ۶ | ۳۰,۹۳۸ | ۳۳,۴۰۲ | -۷ |
۱۱ | هوندا کلاریتی | ۲۰,۱۷۴ | – | +۷۲۲ |
۱۲ | بیوک رگال | ۱۲,۸۰۳ | ۱۱,۵۵۹ | +۱۱ |
۱۳ | کرایسلر ۲۰۰ | ۱,۰۴۳ | ۱۸,۴۵۷ | -۹۴ |
۱۴ | فولکسواگن CC | ۴۵۵ | ۱,۳۵۵ | -۶۶ |
جمع کل فروش در آمریکا | ۱,۶۹۷,۴۹۸ | ۱,۹۶۳,۷۲۶ | -۱۳.۷ |
شایان
۱۱ اسفند ۱۳۹۷مرگ تدریجی سدان ها:((((((((((((((((((
مازراتی
۱۱ اسفند ۱۳۹۷تویوتا کمری و هوندا آکورد خیلی با فاصله تو بازار آمریکا پیشتازی می کنن
me84
۱۱ اسفند ۱۳۹۷.
تو بازار آمریکا لگاسی جدید انتخاب منه
امیر
۱۱ اسفند ۱۳۹۷شاید بخاطر دوری ژاپن و کره از اروپا هست شایدم بخاطر سیاست فروش که ژاپنیا تو اروپا کم رنگ شدن آکورد 21 جالب تو آمریکا دوم تو چین هم فک کنم فروشش خوب
F22RAPTOR
۱۱ اسفند ۱۳۹۷اصلا باورم نمیشه
آکورد ۲۱
و مالیبو ۴
عدد
البته دلیل فروش مالیبو کاملا مشخصه تعرفه بالا
(Saeed(peugeot
۱۱ اسفند ۱۳۹۷با تشکر از آقای کاویانی عزیز
سال به سال ضعیف تر شدن سدان ها
که توی دنیا کلا فراگیر شده
سام
۱۱ اسفند ۱۳۹۷با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
امیر
۱۱ اسفند ۱۳۹۷دنیاها تفاوت سلیقه!!!
جالب بود واقعا
علی رضا
۱۱ اسفند ۱۳۹۷نامرتبط :
دوستان درک جدید با نتیجه شگفت انگیز از carwoow در مسافت 1/4 مایل و لانچ خیلی بد m5 :
تسلا مدل اس : 10.8 ثانیه
مرسدس AMG جی تی ۶۳ اس : 11.1 ثانیه
پورشه پانامرا توربو : 11.2 ثانیه
بی ام و M5 کامپتیشن : 12.4 ثانیه
بهزاد
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ضمن تشکر و قدردانی از نویسندگان محترم در صورت امکان اگر ادبیات نوشتاری مناسب تری استفاده بشه وجه ی متن و مطلب زیباتر خواهد بود.
مثلا به جای استفاده از ته میشود از انتها یا پایین سود برد و کلمه ته زیاد جالب نیست.
OMID
۱۱ اسفند ۱۳۹۷فقط فروش مالیبو جالبه
اول دیدم 300درصد رشد داشته ،کف کردم
بعد دیدم از یه دونه فروشش شده چهار تا?
Elmiraj
۱۱ اسفند ۱۳۹۷?
در بین خودروسازان آمریکایی فقط فورد در اروپا حضور گسترده داره…کرایسلر و جنرالموتورز بر خلاف فورد ماشینی باب سلیقه اروپایی ها طراحی و عرضه نمی کنن….
پویا
۱۴ اسفند ۱۳۹۷چرا اینطوری شد:/ آخه کراس اوورهای شهری نه قابلیت مانور سدان رو دارن نه قابلیت آفرود suv. فضای آنچنان بزرگی هم ندارن. من نمیدونم به چه دردی میخورن. البته یکی از مهمترین عاملاش بنظرم که تو صحبتهای بین مردم خودمون میبینم. حداقل تو اهواز که به انواع ماشینا با قیمت کمتر میشه دسترسی داشت اینه که ارتفاع سدانها رو خیلی اوردن پایین. حتی از رمپ پارکینگ هم بسختی میتونن رد بشن. درحالیکه قبلا ارتفاع کف سدانها از زمین در حد همین کراس اوورها بود. واقعا اذیت کنندس.