- کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت:
میزان فروش این دسته از خودروها در بازار ایالاتمتحده بسیار رو به رشد بوده و با فروش ۱۸۳۷۵۸ دستگاهی در نیمهی اول امسال شاهد رشد تقریباً دو برابری بودهایم. درحالیکه نرخ رشد فروش ۵۰ درصدی سه ماهه دوم امسال به گیرایی نرخ رشد ۱۶۲ درصدی سه ماهه اول نبوده اما هنوز هم این کلاس یکی از رو به رشدترین کلاسهای خودرویی آمریکا بوده و پس از کلاس مینی ونها، این کلاس از نظر رشد فروش در رتبهی دوم قرار میگیرد.
- نکات برجستهی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶
جیپ رنگید هماکنون قهرمان بلامنازع این کلاس در امر فروش است و نسبت به دومین خودروی پرفروش، اختلاف ۲۵ درصدی را در رشد فروش نشان میدهد.
هوندا HR-V با عملکرد خوب خود رتبهی دوم را از چنگ بیوک انکور درآورده است.
نیسان جوک تنها خودرویی است که نسبت به مدت مشابه سال پیش عملکردی منفی بر جای گذاشته است. افت فروش این خودرو ۱۴ درصد بوده و مدل جدید نیز به این زودیها عرضه نمیشود.
به مرور زمان این نکته مشخص میشود که سقف فروش مزدا CX-3 کم بوده و فروش ۵ هزار دستگاهی در هر سه ماه بیشک ناامیدی بزرگی برای این خودروساز محسوب میشود.
هنوز هم مزدا بهتر از فیات 500X عمل نموده است. آمار فروش فیات در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۶ بسیار پایینتر از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ است. حداقل این خودرو در اروپا بهتر نشان داده و آمار فروش یک فصل آن ۵ برابر بیشتر است.
- کلاس شاسی بلندهای کامپکت:
فروش این کلاس خودرویی در سه ماه دوم سال رشد ۵ درصدی داشته که دقیقاً با عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال برابر است. با رشدی بیدرنگ و مجموع فروش ۱،۴۷۱،۸۴۸ دستگاهی امسال، این بخش به عنوان بزرگترین بخش خودرویی تنها در ایالاتمتحده شناخته میشود.
- نکات برجستهی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶
تویوتا RAV4 عنوان پرفروشترین خودروی سگمنت را حفظ کرده و سهم هوندا CR-V را در سه ماهه اول سال از آنِ خود نموده است. هوندا حداقل در مکان دوم و بالای فورد اسکیپ قرار گرفته است.
شورلت اکوئینوکس افت فروش بالایی را تجربه نموده و در سه ماهه دوم امسال افتی ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال پیش داشته است که به سقوط دو پلهای این خودرو منجر شده است.
پس از مشاهدهی رشد فروش از زمان معرفی جدیدترین نسل در سال ۲۰۱۴، جیپ چروکی اولین افت فروش خود را تجربه نموده (۷ درصد افت نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵) و تصور میشود که این عملکرد شاید به علت استفاده از قطعات خودروی کوچکتر رنگید و مدل قدیمی اما ارزانتر پاتریوت و کامپس باشد.
هیوندای توسان جدید و کیا اسپورتیج روند رو به رشدی داشته و نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۵ به ترتیب رشد ۸۸ و ۷۶ درصدی را تجربه نمودهاند.
میتسوبیشی اوت لندر فیس لیفت شده سه ماهه دوم فوقالعادهای داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۲۴ درصدی را تجربه نموده است هرچند که این عملکرد برای جدا کردن میتسوبیشی از ته جدول کافی نبوده است (با وجود فروش آخرین نمونههای باقیمانده از نیسان X-Terra و تویوتا FJ کروز باید گفت که این دو دیگر بهصورت رسمی در آمریکا فروخته نمیشوند).
رشد فروش عضو جدید این کلاس یعنی بیوک انویژن به کندی جریان داشته و در نیمه اول سال کمی بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو فروخته شدهاند.
- کلاس شاسی بلندهای میدسایز:
در سه ماهه دوم امسال میزان فروش این کلاس ۲ درصد افزایش یافته که کندتر از افزایش ۴ درصدی سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ میباشد. در مجموع در نیمه اول سال تعداد ۸۶۸۷۱۵ دستگاه شاسیبلند میدسایز به فروش رسیده است. اگر سگمنت سدان های جمعوجور به انقباض خود ادامه دهد، سگمنت شاسی بلندهای میدسایز به زودی میتواند آن را پشت سر بگذارد.
- نکات برجستهی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶
فورد اکسپلورر به پیشتازی خود در این کلاس ادامه میدهد. بیشک فروش این خودرو به مراکز پلیس (همانند فورد تاروس و شورلت ایمپالا) به تحکیم جایگاه این خودرو کمک شایانی کرده است.
جیپ گرند چروکی علیرغم اینکه به پنجمین سال حضور خود در بازار نزدیک میشود اما همانند پسرعموی خود یعنی دوج دورانگو که ۲۶ درصد رشد فروش داشته شاهد افزایش فروش خود (۸ درصد رشد فروش در نیمه اول سال) بوده است.
هوندا پایلوت، جی ام سی آکادیا و مزدا CX-9 به علت تعویض نسل افت فروش ۱۰،۲۲ و ۶۰ درصدی را تجربه نمودهاند درحالیکه فروش شورولت تراورس با توجه به اینکه رونمایی نسل جدید آن به زودی انجام میشود افت ۱۱ درصدی داشته است.
نیسان مورانوی جدید در امر فروش همانند برادر سدان خود یعنی ماکسیما خوب عمل کرده و رشد ۳۹ درصدی داشته است.
سومین خودرویی که رشد سریعی در امر فروش داشته تویوتا فوررانر است که میزان رشد ۱۸ درصدی را نشان میدهد. این میزان رشد نشان میدهد که مشتریان هنوز هم به خودروهایی با ساختار سنتی Body-on-frame علاقه دارند.
منبع: left-lane
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خداییش افرین به ژاپنی ها
"فقط انگلستان"
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واقعا ماشین های آمریکایی باید قیمت بیشتری می داشتن چون قیافشون رده بالاییه اگه به یه ماشین شاسی بلند ژاپنی مثل لکسوسrx350 نگاه کنید قیمتش از یه دوج دورانگو بیشتره ولی قیافش اصلا در حد دوج دورانگو نیستش یا مثلا به کرایسلر300 یا دوج چارجر نگاه کنید به نظر اگه کیفیت و امکاناتشو بیشتر می کردن با اون قیافه راحت بالا 80هزار دلار ارزش داشتن ژاپن اصلا بلد نیست قیافه سطح بالا طراحی کنه لکسوس هم به خاطر کیفیت بالاش قیمتش زیاده وگرنه اصلا قیافش در حد قیمتش نیست یا مثلا فوردموستانگ یا کامارو واقعا قیافشون بالای صد وسی هزار دلار می ارزه به نظر من آمریکا بهترین اقتصادی ساز و بهترین شاسی بلند ساز وبهترین تراک ساز دنیاست بعدشم بیشترین تعداد خودرو با سرعت بالای400 کیلومتر در ساعت رو هم داره خودروسازی ژاپن با اختلاف پشت سر آمریکا قرار می گیره تازه ماشین های آمریکایی یه حس خوب باهاشونه ولی ماشین های ژاپنی هیچ گونه حسی ندارن.
کاوه آهنگر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵انگلستان جان سلیقه ها با هم فرق دارند . قیمت لکسس LC و RC و LX و آکورا nsx چقدر باشه خوبه ؟ آیا به نظر شما طراحی مدل هایی رو که نام بردم به قیمتشان نمی ارزند ؟!!!!!!!!!! البته این مدل ها رو مثال زدم و طراحی همه ماشین های ژاپنی به قیمتشان می ارزد علاوه بر اینکه بالاترین کیفیت رو دارند.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵فقط انگلستان عزیز شما که طراحی بلدی طراحی کن ببینیم.
لکسوس همه قبول دارن حالا شما فازت چیه نمیدونم
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵مهنس جان به نظرت علت اینکه فروش ماشینهای ژاپنی چند برابر ماشین های آمریکایی هست چیه؟ مگه ماشین رو فقط به خاطر قیافش میخرین؟ میشه بگی چرا فروش ماشینای ژاپنی تو آمریکا چند برابر جاهای دیگه هستش؟ نکنه بخاطر این که آمریکایی ها که هم به ماشینای خودشون و هم به ماشینای ژاپنی دسترسی دارن بهتر از شما که فقط عکسها رو نگاه می کنید و شرح اونها رو هم نمی خونین فهمیدن که ماشینای ژاپنی بهترن؟؟؟؟؟؟
رضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۵“فقط انگلستان” عزیز اسمت رو قبول دارم ولی حرفت رو نه
آخه داج دورانگو کجاش به rx350 میخوره خداییش ؟؟
البته طراحی در کل بحث سلیقه ست ولی عده ی زیادی هستن که طراحی لکسوس رو یکی از برترین ها در دنیا می دونن
مثلا میتسوبیشی ، هاندا ، ب ام و ، حتی لینکلن نزدیکی بیشتری دارن به لکسوس تا داج ..
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مرداد ۱۳۹۵رضا عزیز طراحی لکسوس واقعا زیباست
مرصاد
۱۱ مرداد ۱۳۹۵صد در صد …. واقعا چشم نواز و بی بدیل طراحی میکنه
کاوه آهنگر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واقعا آفرین به ژاپن، تو همه ی لیست های فروش حضور پر رنگ دارن و بازار آمریکا رو قرق کردن
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واقعا ژاپن عالی پیشرفت کرده و خواهد داشت
M
۱۰ مرداد ۱۳۹۵من تعجب میکنم از خرید امریکایی ها.
واقعا حیف مزدا cx3 یا cx5 نیست؟
کاش این دو مدل وارد ایران میشد.
احسان(احسان سابق)
۱۱ مرداد ۱۳۹۵کلا مزدا خیلی کمتر از تویوتا و فورد و هوندا خودرو تولید می کنه. هیچجا به تعداد خودروهای تولید شده توسط مزدا اشاره نکرده که ببینیم کمی فروش بخاطر کم بودن استقبال مشتری ها بوده یا کلا تولید این خودرو محدود بوده
جواد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اقا کی نوبت اعلام فروش لوکس ها میشه منتظریم
الف.ی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ای کاش توی بحث اس یو وی ها کشور چین رو انتخاب می کردن چون بازار این کشور پرفروش ترین بازار شاسی بلند های کل دنیا است.
Fakhr
۱۰ مرداد ۱۳۹۵باریکلا rav4 بسیار زیباست در کنار این رشد خیلی خیلی خوبی داشت میتسوبیشی با یک فیست لیفت 124 درصد سود کم نیست… اگه اینجوری پیش بره در آینده ای نچندان دور صعود میتسوبیشی به برترین ها رو خواهیم دید…
ماسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۵یعنی مزدا cx-3 پایینتر از جوکه.اینا دیگه کین؟خوشی زده زیر دلشون.بیاین پیش ما تا قدر ماشیناتنو بیشتر بدونین…ابالیح ها
بهزاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵دوست گرامی امکانات تولید مزدا و ثبت سفارش و تحویل محصولاتش به همین میزان هست و این امکان وجود نداره که به یکباره افزایش تولید زیادی داشته باشه و معمولا اینگونه شرکت ها آهسته ولی پیوسته به رشدشون ادامه میدن.
برای نمونه ثبت سفارش و تحویل محصولات شرکت تویوتا در آمریکا حدود 10 روز هست و برای مزدا در برخی محصولاتش به 2 ماه هم میرسه و تعداد نمایندگی های فروش کمتر هم باعث میشه خودروهای خوب مزدا در فروش به پای بزرگان نرسه.
برای مثال اگر یک شرکتی بخواد افزایش حدود 100 هزار تایی داشته باشه نیاز به سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری هست که فراهم کردن این میزان سرمایه برای اینگونه شرکت ها در زمان کوتاه مشکله.
nissan
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اخه به جوک هم میگن شاسی بلند
علي رضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۵رنگ مزدا cx-3 منو دیونه کرد…
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵رنگ فیات 500X و شورلت اکوئینوکس و جیپ چروکی و مزدا CX-9 و جی ام سی آکادیا و تویوتا فوررانر باهات چکار میکنه؟؟؟؟؟
احمد باقری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵تویوتا، نیسان، مزدا، شورولت.
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واقعا مزدا از اون چیز های ارزشمندیه که فقط ماشین باز ها قدرشو میدونن.
behzad power active
۱۱ مرداد ۱۳۹۵بحث نکنید. هروقت دستتون بهش رسید بعد باهم بحث کنید خخخخخخخ
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۵هوندا و مزدا عجیب دلبری می کنند
ای کاش جیپ رنگید 19هزار دلاری با قیمت واقعی اش تو ایران میومد !
اون وَخت …
( جای نطقه چین را با جملات تون پُر کنید )
حميد
۱۱ مرداد ۱۳۹۵تویوتا نمی دونم چجوری اینقدر میفروشه
امیرحسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۵افزایش فروش مدل فیس لیفت میتسوبیشی اوت لندر قابل پیش بینی بود چون واقعاً عالی شده ولی تو ایران از اونجایی که قابلیت فنی پشیزی ارزش نداره نتونسته به جایگاه اش برسه و همچنان ایرانیان غیور به مدلهای گول زنک علاقه وافر دارن