با پایان یافتن سال ۲۰۱۹ یک دهه از عمرمان کم شد و حالا هم آمار فروش خودروسازان یکییکی در حال انتشار است. این بار نوبت به سه عضلانی مشهور دنیای خودرو یعنی شورولت کامارو، داج چلنجر و فورد موستانگ رسیده است. اگرچه سال ۲۰۱۸ تغییر مهمی برای یکی از این خودروها یعنی کامارو رخ داد سال ۲۰۱۹ نیز خیلی بهتر نبوده است.
یکبار دیگر موستانگ پرفروشتر از دو رقیب همیشگی ظاهر شده و در سال ۲۰۱۹ به خانه ۷۲۴۸۹ نفر راه یافته است. این میزان فروش نشان دهنده افت ۴.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ میباشد. فروش شلبی GT500 از سهماهه پایانی سال ۲۰۱۹ شروع شده و دو مدل GT350/GT500 رشد فروش ۳۵.۲ درصدی را نشان دادهاند. امسال کمترین میزان فروش موستانگ از زمان معرفی ششمین نسل این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۱۵ رقم خورده است. موستانگ در آن سال فروش ۱۲۲۴۳۹ دستگاهی را ثبت کرده بود.
چلنجر اوضاع سال ۲۰۱۸ را تکرار کرده و توانسته محبوبتر از شورولت کامارو ظاهر شود. این خودرو در سال پیش فروش ۶۰۹۹۷ دستگاهی داشته که حاکی از افت ۹ درصدی نسبت به فروش ۶۶۷۱۶ دستگاهی سال پیش از آن است. البته چلنجر در سال ۲۰۱۸ افزایش فروش ۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را ثبت کرده بود. این خودرو از فیس لیفت سال ۲۰۱۵ تاکنون فروشی در حدود ۶۵ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.
کامارو هم همچون دو رقیب دیگر خود افت فروش را تجربه کرده است. این خودرو در سال ۲۰۱۸ افت ۲۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را دیده بود اما افت فروش سال ۲۰۱۹ آن خیلی شدید نبوده و تنها ۵.۳ درصد بوده است. در حقیقت این خودرو در سال ۲۰۱۹ فروش ۴۸۲۶۵ دستگاهی داشته که نسبت به فروش ۵۰۹۶۳ دستگاهی سال ۲۰۱۸ کمتر است.
فروش خودروهای اسپورت -نه فقط خودروهای عضلانی- از سال ۲۰۰۸ تاکنون کاهش داشته است. هماکنون که مصرفکنندگان بیشتر از هر زمان دیگری به سمت شاسی بلندها حرکت میکنند، بازارهای محدودی مثل خودروهای اسپورت دو درب احتمالاً به این روند رو به افول خود ادامه خواهند داد.
ایمان
۱۷ دی ۱۳۹۸ترتیب محبوبیت هم همین جوریه
فورد موستانگ ??
دوج چلنجر ❤❤
شورولت کامارو ??
917
۱۷ دی ۱۳۹۸داداش ایمان ایول داری یه عشق ماشین واقعی اینجوریه، در مورد یه برند یا یه مدل خاص تعصب بیجا نداره و همه ماشینا رو دوست داره ،شاید یکی رو بیشتر از بقیه دوست داشته باشه ولی نسبت به رقیبای اون ماشین حس کینه و دشمنی نداره.
مثلا من ماشین مورد علاقم mitsubishi lancer evo ولی impreza رو هم خیلی دوست دارم
ایمان
۱۷ دی ۱۳۹۸عشق ماشین بودن بهتر از عشق برند بودنه
مخلص عشق ماشینی مثل شما هستم
مهدی
۱۷ دی ۱۳۹۸پروژه فیسلیفت کامارو اگر دست سایپا بود به مراتب دلچسبتر در میومد تا این
Elmiraj
۱۷ دی ۱۳۹۸همه ش اثر این کراس اور های بی ریشهست…
.
متاسفانه افت سدان ها و اسپرت ها به وضوح دیده میشه .
Kian00sh.akz
۱۷ دی ۱۳۹۸بهتر از دوج چلنجر مگه پیدا میشه این دو تا واس دوج سوسکن??
M
۱۷ دی ۱۳۹۸خدالعنتششششون کنه اما عجیب چیزایییی میسازن. وقتی چشمم به سانیا میافته به خودم میگم باید ۵۲ نقطه طراحش مشت و لقد زد. مخصوصا مراکز فرهنگیش ????
Enzo
۱۷ دی ۱۳۹۸بعد تیبا رو بگو .اونجا دیگه یه شاتگان لازمه
آریا ماشین
۱۷ دی ۱۳۹۸مگه این شاسی بلند های لعنتی چی دارن؟
شما ۵ درصدی که نخریدین تا تبدیل به افت فروش کامارو شین خب بدین به من یه دونه?
پارسا
۱۷ دی ۱۳۹۸عشق به رانندگی داره با چیزای دیگه جایگزین میشه
متاسفانه آدما نشون دادن همه جا عشقو میکشن…
Hamid SS
۱۸ دی ۱۳۹۸کدوم رو بیشتر دوس دارید؟
شلبی Gt 350R : لایک
موستانگ معمولی : دیس لایک
Sina Hellcat
۲۰ دی ۱۳۹۸عشقست دوج،بعد از این همه سال هنوزم تونسته با همون فیس قدیمی طرفدارای خودشو نگه داره??