به تازگی آمار فروش سهماههی دوم خودروهای بازار آمریکا منتشر شده و همه به دنبال پرفروشترین خودروی هر سگمنت هستند. این بار دربارهی پیکاپها صحبت میکنیم و هر سه بازیگر مهم این بازار یعنی فورد، جنرال موتورز و فیات-کرایسلر خواهان سهم بیشتری بودهاند اما در واقعیت تنها یکی از این سه خودروساز رشد فروش داشته و آنهم برند رم گروه فیات-کرایسلر بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که فیات-کرایسلر آمار فروش ماهانه را اعلام میکند درحالیکه فورد و جنرال موتورز هر سه ماه یکبار آمار فروش خود را ارائه میکنند. خب بیایید نگاهی به آمار فروش بیندازیم:
سال ۲۰۱۸ | سال ۲۰۱۹ | فروش سهماهه/ماهانه ۲۰۱۸ | فروش سهماهه/ماهانه ۲۰۱۹ | |
۴۵۱۱۳۸ | ۴۴۸۳۹۸ | ۲۳۶۹۴۷ (سه ماهه دوم) | ۲۳۳۷۸۷ (سه ماهه دوم) | سری F |
۲۳۳۵۳۹ | ۲۹۹۴۸۰ | ۴۳۵۴۲ (ژوئن) | ۶۸۰۹۸ (ژوئن) | رم |
۲۹۱۰۷۴ | ۲۵۶۷۷۷ | ۱۵۶۸۴۳ (سه ماهه دوم) | ۱۴۲۴۶۴ (سه ماهه دوم) | سیلورادو |
۱۰۰۸۷۴ | ۹۷۴۰۳ | ۵۹۴۰۶ (سه ماهه دوم) | ۵۶۸۵۷ (سه ماهه دوم) | سیرا |
رم قطعاً روی نوار پیروزی بوده و هر دو مدل جدید ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰/۳۵۰۰ به همراه مدل رم ۱۵۰۰ کلاسیک به فروش مناسب خود ادامه میدهند. این برند رشد فروش ماهبهماه ۵۶ درصدی داشته اما عملکرد بهتر آن به بهبود فروش ۲۸ درصد در بازهی سالبهسال مربوط میشود. رم تا نیمهی اول سال جاری بالاتر از سیلورادو قرار گرفته اما اگر فروش سیلورادو و سیرا را باهم حساب کنید جنرال موتورز هنوز هم رتبهی دوم کلی را در اختیار خواهد داشت.
خب صحبت از جنرال موتورز شد و گفت این خودروساز فروش مدلهای نیم تن، هوی دیوتی و مدیوم دیوتی را جدا کرده اما ظاهراً این موضوع هم با خبر خوبی همراه نبوده است. جنرال موتورز علاقه مند است بگوید فروش سیلورادو کرو کب ۱۲ درصد افزایش داشته خب این موضوع خیلی به چشم نمیآید.
سیلورادو HD افت فروش ۱۵.۹ درصدی در سهماهه دوم داشته درحالیکه افت مدل نیم تن هم تقریباً ۷ درصد بوده است. این افت فروش در بازهی سالبهسال بدتر هم بوده و برای مدل HD و نیم تن به ترتیب ۲۰.۲ و ۹.۴ درصد اعلام شده است. البته افت فروش سیرا خیلی زیاد نبوده و مدلهای نیم تن و HD به ترتیب ۴.۷ و ۲.۹ درصد کاهش فروش داشتهاند. افت فروش سالبهسال این دو خودرو ۰.۵ و ۱۴.۲ درصد گزارش شده است.
پیکاپ های فورد هم با کاهش محبوبیت روبرو بودهاند. البته باید گفت فروش پیکاپ های سری F فورد شامل ترانزیت، ترانزیت کانکت و ونهای سری E هم بوده و البته باید مدلهای سنگینی همچون F-650 هم اشاره کنیم. رنجر هم در این دسته قرار میگیرد هرچند واضح است که این خودرو فروشی در بازار آمریکا نداشته است.
فورد ادعا میکند علیرغم افت اندک فروش توانسته بهترین آمار فروش سهماهه دوم در ۱۵ سال اخیر را بر جای بگذارد. افت فروش ماهبهماه و سالبهسال پیکاپ های سری F به ترتیب ۱.۳ و ۰.۶ درصد بوده است. با فروش ۴۴۸۳۹۸ دستگاهی فورد اصلاً نگران از دست دادن رتبهی اول پرفروشترین پیکاپ نیست.
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ تیر ۱۳۹۸یعنی قشنگ مشخص کرایسلر
مشتریان فورد و جی ام رو به طرف خودش جذب کرده
نقطه قوت رم کابینش هست
نسل جدید پیکاپ های فورد داره میاد اونم با کابینی بهتر و لوکس تر
قطعا جی ام هم بدون برنامه نیست و نقشه هایی داره
نوید جهرمی
۱۵ تیر ۱۳۹۸افت فروش فورد و جی ام رو میشه با افت فروش کلی خودرو در امریکا همسو دونست. اما سری جدید رم اینقدری به چشم مشتریا اومده که این جهش فروش رو داشته که اگر دوسال زودتر این کار رو انجام داده بود جایگاه مستحکم تری داشت. پیکاپ سال برازندش بوده.
آمار ژاپنی ها ارائه نشده بود؟
ایمان
۱۵ تیر ۱۳۹۸فورد سری F همچنان پادشاه پیکاپ هاست ??
سروش
۱۵ تیر ۱۳۹۸#نظر_شخصی
طراحی بیرونی جی ام سی
داخلی رم و فنی فورد
از سختی های شیرین زندگی انتخاب یکی از اینا میتونه باشه
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۸عشق من اینجا هم درخشیده
تبریک به خودم?
تبریک به طرفداران رم ?
net
۱۵ تیر ۱۳۹۸رم اگر اطراف چراغ جلو استیل نبود خیلی قشنگتر میشد
حمید
۱۶ تیر ۱۳۹۸ما که نداریم سوار بشیم ببینیم چه حسی داره
انتخاب پیکاپ اینجا به یک کاپرا و یک امیکو که چینی و خشک بی کیفیت هستند خلاصه میشه
Ahmadreza 2002
۱۶ تیر ۱۳۹۸تویوتا و نیسان چی پس؟؟؟؟؟
دیگه انقدر هم کم فروش نیستن که تو امار نیان!!!!