در هر شهری از آمریکا رانندگی کنید احتمالاً برخی خودروها را با برچسبهایی خواهید دید که نشان میدهد آمریکاییها چگونه محصولات خودشان را میخرند؛ و یا اینکه میبینید آنها چگونه با خرید محصولات باکیفیت شغل خود را حفظ میکنند. این برچسبها معمولاً در درب پشتی پیکاپهای آمریکایی دیده میشود اما خب همیشه اینطور نیست.
ما روی سپر یک هوندا آکورد هم چنین برچسبهایی را دیدهایم، آکوردی که در اوهایو ساخته شده است. ممکن است خودروای مینی یا امجی را با برچسبهای پرچم انگلستان و یا آلفارومئو را با پرچم ایتالیا نیز دیده باشید. اخیراً مطالعه جدیدی توسط اتولیست انجام شده و در آن میبینیم ۵۳ درصد پاسخدهندگان گفتهاند محل ساخت خودرو برایشان اهمیتی ندارد. ۳۹ درصد افراد حاضر در نظرسنجی هم گفتهاند کشور سازنده خودرو برای آنها مهم بوده و نهایتاً ۸ درصد افراد هم دراینباره نظری نداشته یا تصمیمی نگرفتهاند.
این مطالعه همچنین نگاهی هم به نظرات مشتریان درباره خودروهای ساخته شده در چین داشته و نتایج به دست آمده کاملاً جالب است. ۴۹ درصد مصاحبهشوندگان آمریکایی گفتهاند خودروی ساخته شده در چین تأثیری روی تصمیم آنها برای خرید چنین خودرویی ندارد. البته ۳۰ درصد افراد هم گفتهاند خودروی ساخت چین روی تصمیم خرید آنها اثرگذار بوده و ۲۱ درصد افراد هم در این زمینه نظر قطعی ندارند. یکی از نگرانیهای اصلی درباره خودروهای ساخت چین به کیفیت ساخت آنها مربوط میشود و ۲۶ درصد افراد به این نکته اشاره مستقیم داشتهاند. ۲۰ درصد افراد هم گفتهاند شغل آمریکاییها دومین نگرانی آنها بوده و ۱۴ درصد افراد هم نگرانیهایی درباره قابلیت اطمینان خودروهای ساخت چین دارند.
یکی دیگر از سؤالات این نظرسنجی میزان آگاهی از خودروهای ساخت چین در بازار آمریکا بوده است. ۵۱ درصد افراد گفتهاند میدانند برندهایی همچون ولوو، فورد، بیوک و کادیلاک محصولات خود را در چین تولید میکنند. ۴۹ درصد باقی مانده از این موضوع آگاه نبودهاند.
اتو لیست سایتی است که به خریدوفروش خودرو و ارائه مشاوره به خریداران مشغول است. اگرچه هیچ مطالعهای کاملاً دقیق نیست اما نتایج به دست آمده در این نوشتار جالبتوجه هستند. در دورهای که ساخت خودرو و ایجاد شغل یک روش مهم برای ارتقای صنعت و اقتصاد است، به نظر میرسد اکثر مصرفکنندگان به مکان ساخت خودرو اهمیت زیادی نمیدهند. شما چطور؟
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۷اقا قیمتا رو یکی بیاره پایین الان چینی خریدنم داره میشه آرزو اصلا یعنی چی ۲۵۰۰سی سی به بالا ممنوع کجای جهان این چیزا هست کجای جهان قیمت راو۴ یا سانتافه با یه آپارتمان ۱۰۰متری با قیمت۴میلیون برابره توشهر خودم گرگان با۴۰۰میلیون میتونی بالاشهر به خونه خوب بخری ولی باید بدی برای ساننافه ازمعمولی ترین خودروهای جهان تازه لامبورگینی اوروس۲۰۰هزار دلاره اون بیاد توایران ۳میلیارد روشاخشه میری بهترین خانه رو در بهترین جاهای تهران میخری به اپارتمان ۲۰۰متری مثلا مملکته ماداریم
amir
۵ خرداد ۱۳۹۷در گذشته محل تولید مهم بود نه تنها در مورد خودرو بلکه در مورد هر کالایی.ولی امروزه برند مهم هست حالا در هرجای دنیا که میخواد تولید بشه این وظیفه شرکت سازنده هست که کیفیت محصولش را در هر جای دنیا که تولید میشه تضمین کنه.
Archi KHAN
۵ خرداد ۱۳۹۷البته ایرانی ها براشون خیلی مهمه غالبا …
امیرمحمد
۵ خرداد ۱۳۹۷با خودرویی که مونتاژ چین باشه مشکلی ندارم چون هر کمپانی معتبری مطمیینا زیرساخت های لازمو برای این که خودروی تولیدی از لحاظ کیفیتی سطح بالایی داشته باشرو فراهم میکنه ولی خب مطمیینا اگر خودرو مونتاژ کشور های پیشرفته ی اروپایی مثل المان یا این که مونتاژ امریکا باشه حس بهتری به ادم میده و نسبت به کیفیت اون خودرو خوشبین تره در صورتی که من فکر نمیکنم در واقعیت تفاوت کیفیتی خاصی باهم داشته باشن
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۷مسلماً هرکی مشکل نداشته باشه ، در عوض آقایون تا دلتون بخوادمشکل دارن ، تازه اگر ساخت آمریکا باشه دیگه وا وِیلا ، مَحشَر به پا میشه
عاشق بنزما
۶ خرداد ۱۳۹۷یه زمانی معنی محل ساخت یه محصل به معنی بومی بودن اوم محصول تو اون کشور بود
الان دیگه اینقدر روابط تجاری گسترده و پیچیده شده که این چیزا معنی نمیده
خود امریکاییام اکثرشون به این چیزا اعتقاد ندارن. همینطور که تو این پرسش و پاسخ گفتن
الان طرف تویوتا تو افریقا کارخونه داره بی ام و تو افریقا کارخونه داره ایرباس تو چین کارخونه داره
الان دنیای برندینگه . امروزه این برنده که کیفیت خودشو نشون میده
اپل المانی قطعا در مقابل بی ام و المانی شکست میخوره از همه نظر. هردوشم مال المان. تفاوتها نه تو محل ساختشون بلکه تو برندشونه
منم دلخوش به اینم پنج شش ساله دارم قطره قطره پول جمع میکنم یه ماشین صفر ساخت داخل بخرم ولی نمیشه.
لامصب نمیشه چرا؟