در سالهای ابتدایی طراحی خودروها، احتمالاً خروجیهای اگزوز نقش چندانی در زیبایی این چهار چرخها نداشتهاند؛ اما این روزها اوضاع کاملاً متفاوت بوده و خودروسازان تلاش میکنند با یک طراحی جذاب و هیجانانگیز بر زیبایی محصولات خود افزوده و درعینحال بر قدرت بالای خودروهای خود تأکید کنند.
این رویه امروز هم ادامه دارد اما به نظر میرسد برخی خودروسازان روش متفاوتی را نیز در پیش گرفتهاند. برای مثال مرسدس-ای ام جی GT 63 S را در نظر بگیرید. نگاهی سریع به سپر عقب این خودرو نشاندهندهی سیستم اگزوزی با چهار خروجی است اما بررسی دقیقتر خروجیهای اگزوز نشان میدهد که آنها واقعی نبوده و در واقع پوشش خروجی اگزوز دوگانه هستند.
GT 63 S تنها محصول مرسدس نیست که این راه را طی کرده چراکه AMG GT R رودستر نیز ظاهراً یک خروجی اگزوز مرکزی بزرگ دارد اما بازهم وقتی در این بخش دقیق شویم دو خروجی اگزوز سنتی اضافی را نیز در طرفین سپر خواهیم دید که سنخیتی با خروجی اگزوز مرکزی ندارند.
البته نمونههای بدتری نیز وجود دارند که از جملهی آنها میتوان به فولکسواگن گلف اشاره کرد که سیستم اگزوز دوگانهی غیرواقعی آن به شدت توی ذوق میزند. در واقع خروجیهای اگزوز طراحی شده برای این خودرو چیزی جز پلاستیک مشکی و تریم کرومی دور آن نیستند. اگرچه از فاصلهی دورتر این طراحی خوب به نظر میرسد اما اگزوز واقعی بهصورت ساده در سمت چپ سپر جای گرفته است.
این طراحی در بسیاری از محصولات فولکسواگن دیده میشود و از دیگر خودروهایی که این روش را بکار گرفتهاند میتوان آرتئون، پاسات و تیگوان آل اسپیس را نام برد. حتی آئودی Q5 نیز از این روش پیروی کرده است.
اگرچه استفاده از خروجیهای اگزوز غیرواقعی و نمایشی یا به قول برخی از دوستان تقلبی رویهی جدیدی نیست اما شاید در آینده خودروسازان کمتر از این روش استفاده کنند. تعدادی از خودروسازان در حال کار روی محصولات الکتریکی هستند و این خودروها اصلاً نیازی به خروجی اگزوز واقعی یا غیرواقعی ندارند.
در تصاویر زیر میتوانید دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه ژنو که از خروجیهای اگزوز غیرواقعی استفاده میکنند را مشاهده کنید.
Mohammad
۱۷ اسفند ۱۳۹۷amg gtr یه اگزوز وسط داره دو فیک دیگه هم بغل اونم برای ماشینی با این قیمت فضایی
اگزوز های فیک بی ام و رو ببین
مال پاسات بد تر هم هست
ماشالله لوکس سازان
حالا به خاطر گفتن واقعیت کلی دیس میگیرم
Mohammad
۱۷ اسفند ۱۳۹۷تازه یه دوستی بود میگفت یه جفت رینگ و لاستیک این ماشین هارو با هزار تا ماشین امریکایی عوض نمیکنم ( پست پزو بود )
منم باید بگم اگزوز های موستانگ با هزار تا همچین ماشین هایی عوض نمیکنم
دعوا نیست ها فقط جهت طنز میگم
ایلیا
۱۷ اسفند ۱۳۹۷بی ام و مشکلی نداره، اگزوز داخل سر اگزوزه
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷حتماانتظارداشته لوله اگزوز به بزرگی دریچه های اگزوزسری8 باشه که وصل بشه بهش.اون دریچه اگزوز برای زیبایی طراحی عقب هستش.ودرهرکدوم دولوله اگزوز وجود داره که کاملا عادیه. درضمن این نسخه معمولی سری8هستش ودر مدل هایM سراگزوز یه تیکه هستش.حتی رلزرویس فانتوم هم اینطوره ولوله اگزوز داخل دریچه های اگزوز هستش.نکنه اونم خساست به خرج داده شرکتش!!! نخیراین عادیه.خودروهایی که دهانه اگزوز بزرگ دارن برای زیبایی عقب خودرو لوله اگزوز روداخل اون میزارن.اگه داخلش نباشه بله زشته واقعا ولی دراین حالت کاملا عادیه
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷گرند تور درقسمت8 جرمی کلارسون شورولت کوروتZR1 رو درپیست تست میکنه که یهودود ازش بلندشد وباحالت ناراحتی ازماشین پیاده شد که فهمید بله سیستم کلاچ آتیش گرفته!!!
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۷1 تست نمیکرد ،سعی داشت دریفت بزنه اونم با zr1
2اتیش نگرفته بود بعدش بدون مشکل باهاش رفتن داخل شهر
3 چه ربطی به این پست داشت؟
Jdm
۱۸ اسفند ۱۳۹۷اولا ماشین تحت فشار بود و ساعت ها داشت لاستبک دود میکرد که صفحه کلاج هم قطعه مصرفیه و تموم میشه. وقتی به ماشین فشار بیاری و بکسواد کنی صفحه کلاج اتیش میشه ربطی هم نداره چه ماشینی باشه.اخرش هم گذاشت خنک بشه و به راهش ادامه داد
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷پسره خوب مالBMWاگزوز ها داخل لوله اگزوزهستش.واین موضوع کاملا عادیه. حالا اگه لوله داخلش نبودیه حرفی
doubt
۱۸ اسفند ۱۳۹۷چرا فکر میکنی چون طرفدار یه برند هستی باید هرجور که شده سرو دست بشکونی و فقط تعریفشو بکنی؟ اتفاقا اگه طرفدار واقعی و بدون تعصب باشی باید اگر مشکل یا عیبی داره راحت قبولش کنی نه آسمون ریسمون ببافیو هرجور که شده همه چیو توجیه کنی.
این دیگه خیلی واضحه که این کار زشتیه (حتی واس برندهای چینی) و تو ذوق مشتری میخوره
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷اینکه داخل دریچه های اگزوز لوله اگزوزهست هیچ اشگالی نداره واصلاهم زشت نیست مثلAMG GT4 وسری8.
اما اینکه دریچه اگزوز باشه اما داخلش لوله اگزوز نباشه ولوله اگزوراصلی روسرشوخم کردن به پایین یه جورایی زننده است.
اما زشت ترین حالت رو آئودی داره.چون فقط یه خط کرومی کشیده به عنوان دریچه اگزوز که واقعا خیلی خیلی بده که حتی در محصولات گرون قیمتش این کارو میکنه مثلA8. شرکت بسیاربزرگی مثل آئودی که هم محصولات لوکس وتولیدمیکنه وهم اسپرت.توخیلی ازمدل های این کارومیکنه که اصلاخوب نیست.فولکس هم انگار همین کارو انجام داده
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷اما مدلAMG GTR انگارلوله اگزوزهم داخل دریچه اگزوزوسط نیست ولوله اگزوزها در طرفین سپرهستش.میشدبزارنش داخل همون دریچه اگزوزمثل مدل4درش
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اسفند ۱۳۹۷یه چیزی میگم مسخره میکنید
اما به سر اگزوز تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ توجه بکنید ، با زیبایی تمام و خَمی که رو به پائین بِهِش دادن ، یاد پیکاپهای آمریکایی قدیمی میوفتیم .
علی رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۷Amg gtr چهار اگزوزه ست ، اگه دقت کنید ۲ تا اگزوز هم تو دریچه مرکزی هست
ونوم اف ۵
۱۷ اسفند ۱۳۹۷میشه گفت سلطان اگزوز فیک ژرمن ها هستن با توجه به متن
овsкиكMас
۱۷ اسفند ۱۳۹۷اوکی بای!
овsкиكMас
۱۷ اسفند ۱۳۹۷بنظر من که شکل اگزوز خیلی رو زیبایی ماشین تاثیر میزاره از نمای عقب و این کار رو قبول دارم
Sajjad
۱۷ اسفند ۱۳۹۷مجبوری قبول داشته باشی
به هر حال یه راهی واسه خنک کردن خودت باید پیدا کنی!
اوکی، بای!
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۷خب اینجا هم دوستان متعصب رومیبینیم ک دارن به هر قیمتی قضیه رو میپیچونن و اصلا هم مشکلی نیس!!!!!
یه مقاله هم دقیقا مثل همین سال پیش بود فک کنم ک توهمین پدال گذاشتن و اتفاقا خیلی شانسی اکثر محصولات اروپایی و خیلی خیلی شانسی المانیا بیشتر بودن
چراشونمیدونم!؟؟؟
کاری به این قضیه ندارم ک این عمل زشت هست یا ن چون کاملا سلیقس اما اگه همچین موضوعی درمورد محصولات امریکایی یا اسیایی باشه دیگه انگار اسمون به زمین اومده و ابروی تمام خودروسازها رفته..!
ایلیا
۱۷ اسفند ۱۳۹۷اینکه سر اگزوز روی اگزوز قرار بگیره منطقیه و درستشم همینه بنظرم، نباید اسم این حالت رو فیک بذاریم. ولی اینکه سر لگزوز باشه و خود اگزوز از ی جای دیگه بیاد بیرون واقعا زنندست و حس اسباب بازی میده، بدتر از همه ی اینا بقول دوستمون اینه که با کروم فقط ی طرح اگزوز ایجاد میکنن که این دیگه اخر خرابکاریه
Solid Viper
۱۷ اسفند ۱۳۹۷جدا این کار خیلی تابلو هست،یعنی چی خب؟
مثلا بی او سری ۸ بازم خوبه چون اگزوز منتهی میشه به اون فریمش
ولی جیتی آر رودستر رو ببینید
یکی از دوستان که وارده دلیلشو بگه
ما که سر در نیاووردیم
مهدی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷آقامحمد بنز یا آئودی ویا ب ام و حداقل مثل اکثر خودروسازان آمریکایی هرساله درلیست غیرقابل اعتمادترین خودروسازان جهان نیستن.ویاamg gtr حداقل مثل همون فورد موستانگ نیست که فقط2ستاره امنیت داشته باشه!!!
امیر
۲۹ آذر ۱۴۰۰داداش الان داستان سر اگزوز های فیک و واقعیه ولی تو از روی حسودی به محصولات آمریکایی هی داری میگی آلمان برتر از آمریکاس😂😂😂
آرام باش داداش به خودت بیا ببین بحث واقعی سر چی بود و تو داری سر چی بحث میکنی بعدشم ماسل کار های آمریکایی پرفورمنس و طراحیشون کلا ساخته شده واسه درگ مثل چلنجر و ماستنگ که خود کمپانی ادعا کرده که تمرکزش روی درگه و زیاد به جزئیات دقت نکرده واگرنه آمریکا خیلی محصولات لوکسی هم تولید میکنه از جمله لینکولن و gm که suv های خفن تولید میکنن واگرنه تو برو داج چلنجر و چارجر و جیپ تراک هاک و کرایسلرو نگاه کن همشون تقریبا از یه طراحی داخلی استفاده کردن که به اندازه ی آلمانی ها آپشن نداره و حتی انجین همشون هم از سال 2015 تا به الان انجین هلکته که دارای قدرت بسیار زیادیه ولی همین ماسل کارها طراحی های بیرونی دیوانه وار و به شدت جذابی دارن و خیلی طرفدار دارن توی دنیا و شما هم از روی تعصب هی داری ازشون ایراد میگیری 😏
اینم بهت بگم که اگه بخوای از لحاظ ایمنی هم نظر بدی اگه یکم بگردی میبینی که کمپانی ولوو سوئد ایمن ترین خودروهارو تولید میکنه نه آلمان😊😊❤️
من یه آمریکایی بازم ولی با بعضی مدل های آلمانی حال میکنم لطفا انقدر متعصب نباش داداش
بحث ما اصلا این نبود که المانی بهتره یا آمریکایی ولی خب به عنوان یه آمریکایی باز خواستم یکم چشماتو روی حقیقت باز کنم تا ببینی
و اینکه بحث اصلی روی سر اگزوزه😐