هفته نامه

ستاره‌های ایمنی در جدیدترین تست تصادف یورو NCAP

یوروانکاپ به تازگی نتایج جدیدترین تست‌های تصادف خودروها در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است.

کراس اوور کوچک آئودی یعنی مدل Q2 جدید که اوایل امسال رونمایی شده در میان خودروهایی است که ۵ ستاره‌ی ایمنی را دریافت نموده است. این بچه شاسی‌بلند در محافظت از سرنشینان بالغ خوش درخشیده و امتیاز ۹۳ درصد را به دست آورده است. امتیاز این خودرو در بخش‌های محافظت از کودکان، عابران پیاده و بخش تکنولوژی‌های ایمنی این خودرو به ترتیب ۷۰،۸۶ و ۷۰ درصد می‌باشد.

euro-ncap-audi-q2

هیوندای آیونیک که به عنوان اولین خودروی تولیدی سود برده از سه قوای محرکه‌ی الکتریکی شناخته می‌شود در تست‌های یوروانکاپ عملکرد خوبی داشته و در محافظت از بزرگ‌سالان و کودکان به ترتیب ۹۱ و ۸۰ درصد امتیازات را به دست آورده است. این خودروهای دوستدار محیط‌زیست از تجهیزات استانداردی چون ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سیستم‌های دستیار سرعت برخوردار است که همین امر باعث شده در بخش تکنولوژی‌های ایمنی امتیاز ۸۲ درصد را به دست آورد.

euro-ncap-2016-4

euro-ncap-hyundai-ioniq
اما فورد اِج جدید که در بازارهای معینی از اروپا در دسترس می‌باشد به لطف سیستم‌های بی‌شمار کمک راننده‌ای که منجر به دریافت امتیاز ۸۹ درصدی در این بخش شده دیگر خودروی ۵ ستاره‌ای است. این خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان بالغ، کودکان و عابران پیاده به ترتیب ۸۵، ۷۶ و ۶۷ درصد امتیازات را به دست آورده است.

euro-ncap-2016-16

euro-ncap-ford-edge
آخرین خودروی ۵ ستاره‌ای سوزوکی ایگنیس مجهز به پکیج ایمنی سفارشی است. هرچند اگر این کراس اوور کامپکت را بدون این پکیج سفارش دهید تنها ۳ ستاره کسب خواهد کرد چراکه در نسخه‌ی پایه فاقد اکثر تجهیزات ایمنی است.

euro-ncap-2016-37

euro-ncap-2016-35
دو خودروی دیگر ساخت سانگ یانگ هستند. مدل‌های تیوولی و XLV در نسخه‌های پایه‌ی خود ۳ ستاره‌ی ایمنی به دست آورده‌اند اما اگر پکیج ایمنی سفارشی را تهیه کنید یک ستاره به هر خودرو اضافه می‌شود.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    یکی از آرزوهام اینه که یورو انکاپ پراید رو ی آزمایش کنه،میدونم هیچ ستاره ایی نمیگیره،فقط میخوام مردم ببینن و از خریدش(حداقل صفرکیلومتر) منصرف بشن
    البته خیلی ها مجبورن(دست دوم و ارزون قیمت) اینو بخرن
    نگین خب ی ماشین خارجی قدیم بجاش بخرن که اکثرا دانش و توانایی این ریسکو ندارن

    1. بنزما

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      داداش دانش و توانایییش و عشقشم بود بعدبر شکستگی یه اپل وکترا گرفتم ازهر لحاظ سر بود نسبت به خیلی از ماشین های داخلی حتی به جرات میتونم بگم سواریش از رنو ساندرو پنجاه تومنی سر تر لذت بخش تر بود ولی چی بگم تعمیرکار و قطعه فروش انحصاری گریم انداخت با این که ماشینم تو اون سه سال سالم بود ولی یه چیز کوچیکم که میخواستم بازارسیاه داشت شوش و زیرو رو
      کن اخرم با چند برابر قیمت بخر
      پژو 405 از پشت زد وکترام کاپوتو چراغش و سپرش
      ترکیدن ماشین من فقط یه کوچولو سپر ترک خورد
      رفتیم باطرف سپر بخریم گفتن یک میلیون ودویست
      طرف گفت گور بابای تخفیف بیمم یه برگ میدم ماشینش پنج سال تخفیف داشت رفتیم بیمه فاطمی
      کارشاس یه پیرمردماشین باز بود خداروشکر گفت
      بیمه از من قبول نیکنه واسه یه ماشین نودو چهار میلادی یک و خورده ای خسارت سپربزنم ولی میدونم سپرت بالاییک تومن ولی نمیشه کاری کرد
      خلاصه اخرش هفتصد زد
      ماشین اززانتیا سواریش تو جاده حالش بیشتر بود ولی وقتی فروختمش پراید گرفتم احساس ارامش کردم که دیگه لازم نیست ناز قطعه فروش و مکانیک و اینارو بکشم همشم نگران باشم اگه تو مسافرت ماشین یه چیزیش شد کسی بلد نیست!
      خلاصه واسه کسی که دنبال کارو زندگی ه شدیدن
      ماشین قدیمی واقا دردسر عذاب و استرس
      تجربه شخصی

      1. بیژن

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (255 ديدگاه)

        آقای بنزما ، ایشاله قسمت شما یه اپل آسترا2016 بشه ایشاله.

    2. احمدرضا

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      تفاوتی نخواهد کرد محبوبیت پراید تنها یک دلیل داره اونهم اینکه رقیبی توی بازه قیمتیش وجود نداره. هر کی هم میخره میدونه ایمنی نداره فقط چون پولش بیشتر از این نیست و جایگزینی هم نیست اینو میخره در واقع ترجیح میده به جای اینکه پیاده باشه این رو سوار بشه ولو اینکه ایمنی نداشته باشه. وانگهی مگه همین رنو کوئید تست نشد و صفر ستاره نگرفت؟ توی همین سایتهای خودرویی نگاه کنید خیلی ها منتظر همین خودرو هستند که به بازار بیاد و بخرند و این رو بدون ایمنی لازم به پراید و پژو 405 و سمند ترجیح میدن.

      1. AK_007

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        نسخه ۳ ستارش قراره بیاد, اون پژو ها هم ایمنی چندانی ندارن!

  2. nima

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اون سوزوکی کوچیک ایمنیش جالب بود که تونسته 5 ستاره رو بگیره!
    پراید رو اگر بفرستن تست 5 تا ستاره هم بدهکار میشه باید سند بزاره بیاد بیرون!

    1. ehsan

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      حالا مگه سمند رانا و بقیه آشغالا خوبه همه گیر دادن به پراید.

  3. فرامرز

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    گلف تو سال 2008 محافظت 97 درصدی از سرنشین جلو داشت که از همه اینها بالاتره. البته فکر کنم از یه حدی بیشتر برای خودروسازها جذاب نیست و هزینه بالایی داره چون گلف 2012 برای کاهش 100 کیلویی 4 درصد محافظت از بزرگسال رو فدای هندلینگ و مصرف سوخت کرد.

  4. الهی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    http://www.volvocars.com/

    اسم کشور ایران هم اومده توش…
    ولی ظاهرا نوشته دفتر نداره… این چه معنی میده..؟!

  5. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سانگ یانگ هم کم کم داره خودشو نشون میده.

  6. بیژن

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پدال جون ، این چجور مقاله ای بود…! بقیه کمپانی های مطرح داستانشون چی میشه؟
    نکنه فقط برخی که دم دست بودن یا تا حالا تست نشده بودن رو اعلام کرده..!

  7. AK_007

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ماشین خوبیه, تو این رنج قیمتی از داستر(فکر میکنم) بهتره
    و ایمنیش در سطح هایلوکسه!

  8. احمدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    سانگ یانگ تیولی هم جالبه. این خودرو که توی تست کره 5 ستاره گرفته اینجا 3 و با پکیج ایمنی که البته اشاره نشده دقیقاً چیه نهایت 4 ستاره گرفته. پس تستهای کشور کره هم با تستهای اروپا یکسان نیست و سطح پایینتری داره.

    1. SS

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (818 ديدگاه)

      تست های جهانی اکثرا روی ایمنی غیرفعال یا پسیو نمره میدن
      اما یورو انکپ روندش رو عوض کرده و تقریبا 2 ستاره رو به سیستم های ایمنی اکتیو (مثل ترمز اتوماتیک و …) میده
      چون اکثر ماشین های امروزی ایمنی پسیو خوبی دارن و اگر در نتایج نگاه کنید کمتر ماشینی با ایمنی سرنشین بزرگسال زیر 70-75 میبینید
      پس اگر منظور ما از ایمنی، ایمنی در تصادف های رخ به رخ باشه درست ترین کار اینه که نمره سرنشین بزرگسال با در نظر گرفتن وزن خودرو حساب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا