این روزها اخباری از ممنوعیت تردد و فروش خودروهای درونسوز از سال ۲۰۳۰ در برخی از کشورهای اروپایی منتشر کردیم. به نظر میرسد دولتمردان و قانونگذاران برای حمایت از خودروهای سبز و کم آلاینده، مصمم هستند. درعینحال هم اخباری از وفاداری برندهای ممتاز به پیشرانههای درونسوز لااقل تا یکی دو دهه آینده شنیدهایم.
ما در اینجا قصد نداریم از نظر فنی یا آلایندگی واقعی خودروها به مقایسه بپردازیم. درواقع ما میخواهیم چالش دیگری را مطرح کنیم و آن اینکه ماشینبازهای واقعی و عشاق رانندگی در آینده کدام خودروها را ترجیح خواهند داد. بهزودی با کاهش هزینه باتریها و بهبود تکنولوژی آنها شاهد این خواهیم بود که قیمت خودروهای الکتریکی در هر کلاس با خودروهای درونسوز برابر خواهد شد.
بارها در پدال و بین کاربران این بحث وجود داشته که خودروهای الکتریکی، قاتل لذت رانندگی خواهند بود. در این خودروها خبری از صدای دلنشین پیشرانه و اگزوزهای پرطنین نیست. حتی هیجان تعویض دنده نیز وجود ندارد. اما آیا همینها برای تعریف لذت رانندگی کافیست؟
در سوی مقابل طرفداران خودروهای الکتریکی هم لذت رانندگی پرشتاب و دینامیک و هندلینگ خوب را بهعنوان دلایلی برای عشق ورزیدن به این خودروها بیان میکنند. نگاهی به درگها و کلیپهای مختلف با حضور خودروهای برقی نشان از هیجان و لذت سرنشینان در هنگام شتابگیری آنها دارد هرچند این شتاب با صدای مسخره سوت موتور همراه باشد. بازخوردهای تست کنندگان از پورشه تایکان الکتریکی هم بسیار مثبت بوده و رانندگی با ان را لذتبخش ارزیابی کردهاند.
با ورود الکتریکیهای بیشتر به بازار و مخصوصاً مدلهای اسپرت ارزان، هیجان در این کلاسها نیز مضاعف خواهد شد. بله شورولت بولت و نیسان لیف لذت رانندگی اسپرت را به همراه ندارند اما در همین رده نیز بهزودی تغییراتی بنیادین را شاهد خواهیم بود.
درواقع ما چندین مقاله و مطلب را درباره کسانی که از خودروهای برقی متنفرند مطالعه و بررسی کردیم و دلایل قانعکنندهای درباره این تنفر نیافتیم. بنابراین خودروهای الکتریکی فارغ از اینکه در آینده جای خودروهای درونسوز را خواهند گرفت یا خیر، نوعی از خودروهای پیشرفتهاند که باید به آنها هم احترام گذاشت.
ماشین بازهای امروزی، دیگر اهل جعبه ابزار و دستهای روغنی نیستند. درعوض فشردن پدال گاز و در آوردن نعره موتور و به چالش کشیدن خودرو روی مرز محدودیتهای آن را لذتبخش میدانند. بااینوجود میخواهیم دیدگاههای شما را بهعنوان مخاطبانی خودروشناس بیشتر بدانیم. معیارهای شما برای لذت بردن از یک خودرو چیست؟
Regra loaded
۶ دی ۱۳۹۹V12 یا بزرگتر
بنزینی
پدر خودروسازی جهان
۶ دی ۱۳۹۹تنها برقی مورد علاقه من پورشه تایکان است و بس .
ولی در کل درون سوز ها را انتخاب میکنم
??Amin_sto??
۶ دی ۱۳۹۹ماشین های الکتریکی هرگز حس و حال و هیجان ماشین های درون سوز رو ندارن ، مشکلی با الکتریکی بودن ماشین های اقتصادی و شهری
ندارم اما اینکه قرار باشه سوپر اسپرت ها و هایپر کار ها الکتریکی باشن به هیچ وجه، چون هیچ هیجان و جذابیتی ندارن
فرض کنید یه سوپر اسپرت نه صدا داشته باشه نه اینکه می تونید دنده عوض کنید !!!!!!!!!!!!!!!??
[—{*AMIN_MC20*}—]
۶ دی ۱۳۹۹من یکی از رویاهام اینه که با شیفتر لامبورگینی دنده عوض کنم
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۶ دی ۱۳۹۹اقای امین
میدونستی اون شاسی بلند که عکسش هست داره دریفت میزنه برقیه ؟؟؟؟
فورد 1400 اسبی با 7 موتور برقی !!!!!!!!! ( چه جوری جا دادن من موندم)
شاید برقی ها عین بنزینی ها نیستن ولی بدون شک همون حس رو دارن
[—{*AMIN_MC20*}—]
۷ دی ۱۳۹۹برو با تسلات تو جاده با هزار تا صلوات و دعا که باتری خالی نکنه
حامد
۶ دی ۱۳۹۹اگر سرعت شارژ برقی ها به اندازه سرعت پرکردن باک یه درونسوز باشه، خیلی از نظراتِ منتقدِ برقی ها عوض میشه
AMG///
۶ دی ۱۳۹۹ببخشید بابت اسپم
نظرسنجی
کیا سورنتو 2018 ??
تویوتا راو4 2018 ??
مهدی،:امید اینده
۶ دی ۱۳۹۹هندلینگ بهتر؟
واقعا؟
challenger
۶ دی ۱۳۹۹درسته ولی اخه هندلینگی که با دوام سرعت همراه باشه
تو اگه با یه برقی تو اتوبان سرعت متوسط 100 کیلومتر باشه خیلیخیلی زود تر از زمان معمول و معقول باطری تموم میشه برای همینه اکثر اتوبان ها خودرو های برقی در لاین لاکپشت حرکت می کنندضمنا به اندازه خودرو های بنزینی هم تحمل ندارند
مثلا خودرو های بنزینی میانگین سرعت بیشتر دارن و در لاین خرگوش رانندگی می ککند و گاهی نیز سو ختشون بیشتر از مسیر هم کفاف میده
وفکر نکنم برای جا های پر دست انداز مناسب باشند و هندلینگ خودرو های بنزینی در ضربه های ناگهانی جاده موج های پرتابی جاده و ان صدای جذابش موتور در دور موتور های بالا خودرو های بنزینی میتونه روبه پایان خط نره ولی انگار الان هیچ شوقی نمونده نه برای خودرو نه خودرو ساز و نه مشتری
خدا کنه جهان هوشمند و پیشرفت اینده مثنوی نباشه
واقعا به نظر من لذت نرمی هندلینگ و………………….. چیز های که در خودرو های قدیمی هست 1900 اینا در هیچی نیست
تو یه وانت برقی رو فرض کن مثلا اگه بی بار بردش 1000 کیلومتر باشه با بار شاید به 400 هم نرسه حالا وای به حال این که بخوای نیسانی (نیسان ابی) بار بزنی
challenger
۶ دی ۱۳۹۹برای شهری ها خودرو های برقی مناسب اند هم به دلیل وجود منابع شارژ و برق ولی فرض کن با برقی بری افرود جدا از این در مسیر های خیلی خشن نمی تونی بری توی اب نمی تونی بری اگه شارژت تموم شه می خوای چی کار کنی بنزینی باشه دوتا گالن پشت ماشینو خالی می کنی تو باک ولی اگه برقی باشه سیم کشی می کنی یا خودرورو با یدک کش انتقال می دی
به نظر من الکتریکی ها خودرو های بی اینده و بی هدفی هستند اوضاع می تونست خیلی بهتر باشه
سهند
۶ دی ۱۳۹۹بهترینش راه پورشه است یعنی سوخت های سنتتیک و خیلی بهتر از الکتریکی هستند
H
۶ دی ۱۳۹۹در مقابل جبر زمان نمیشه ایستاد.خودروهای بنزینی با وجود مزایایی که داشتن دیگه رو به پایان خط میرن.
Hadi
۶ دی ۱۳۹۹بهترین راه اینه که توسعه همزمان هم روی درون سوز ها و هم روی الکتریکیا انجام بشه…
بهترین راه هیبرید ها هستند…
که انرژی خود را از راه بازیافت انرژی ترمز و چرخ ها بدست بیارن
و الکتریکیایی که انرژی خود را از راه خورشیدی بدست بیارن
در کنارش درون سوز ها هم تولید بشن مشکلی وجود نداره…
همون طور که میدونید الکتریکی ها تاثیر های بدتری نسبت به درون سوز ها دارن که بر میگرده به روش ساخت باتری لیتیوم یونی…
باتری های آینده تویوتا که از جنس آهن فسفات احتمالا راه حل خوبی برای مشکلات باشن…
ممد ژانگولر
۶ دی ۱۳۹۹من عاشق الکتریکی هستم الخصوص خودروهای شهری و روزانه
ولی در رابطه با خودروهای بیابان گرد یکم مردد هستم
در کل چه بخوایم چه نخواییم این اتفاق خواهد افتاد و همه برقی میشن .هوا و تنفس پاکتری خواهیم داشت
ضمنا آلودگی صوتی هم کم میشه
و همچنین منابع نفتی هم پایدارتر میشه برای استفاده نسلهای آینده
از همه جالبتر ماشینت تو پارکینگ خونت شارژ میشه و نگرانی بابت رفتن به جایگاه سوخت نخواهی داشت
امیدوارم ی فکری بابت هزینه برق در دنیا بشه
بی انصافیه از فرصت سو استفاده کنن و گرونش کنن
(JONATHAN (TESLA
۶ دی ۱۳۹۹یک وسیله نقلیه بدون نیاز به رسیدگی و تعمیراتی
که خودرو های درون سوز نیاز واجب به آن دارند
قابلیت ارتقای نرم افزاری خودرو
آلایندگی مستقیم کمتر ( چه از نوع دود چه از نوع صدا)
انرژی مصرفی ارزان تر
سرعت و شتاب بهتر
هندلینگ آیرودینامیک بهتر
دلایلی هستن که عشق تکنولوژی ها رو مجاب به دوس داشتن الکتریکی ها میکنه
مزایای درون سوز ها در مقابل الکتریکی ها چندان به چشم نمیاد
حالا باز میشه از زاویه های دیگه ای به قضیه نگاه کرد و برداشت های مختلفی دید
#زنده_باد_طبیعت
SF90 STRADALE
۶ دی ۱۳۹۹چرا نظرسنجی نگذاشتین ؟؟
به هر حال اگه یک عشق ماشین واقعی باشی درون سوزها رو بیشتر دوست داری
اگه لایه ازون برات مهم تره الکتریکی ها انتخاب خوبی هستن !!!!
حالا نمیدونم چی شده همه به فکر لایه ازون افتادن در صورتیکه خیلی موارد دیگه هست که از خودروها بیشتر آلایندگی تولید میکنن ولی زورشون فقط به خودروها رسیده
challenger
۶ دی ۱۳۹۹افرین اینا به جای اینکه دنبال ریشه باشن دنبال به نهو دیگر سود بردن از بازارن
datsun
۶ دی ۱۳۹۹برق به شرطی پاکه که از منبع پاک تولید شده باشه نه اینکه با سوزوندن مازوت و زغال سنگ، گازوئیل و نیروی اتمی تولید شده باشه.
MOHAMMAD.n.r
۶ دی ۱۳۹۹درون سوز رو ترجیح میدم.
درون سوز ها تیون پذیری بالاتری دارن و…
[—{*AMIN_MC20*}—]
۶ دی ۱۳۹۹و هروقت ماشین رو روشن میکنی با دودش میتونی خودتو معطر کنی
کدوم برقی ای این قابلیت رو داره؟
مهدی،:امید اینده
۷ دی ۱۳۹۹خدایی فهمیدی چی گفتی
[—{*AMIN_MC20*}—]
۷ دی ۱۳۹۹اره کامل فهمیدم
میگم با دود اگزوز میتونی خودتو معطر کنی
چی بهتر از بوی بنزین برای معطر کردن؟؟؟
مازیار
۶ دی ۱۳۹۹حالا گذشته از همه اینها
هیچ متوجه این موضوع بودین که اتومبیل تنها اختراع مهمی هست که تقریبا میشه هیچ تغییر عمده ای نداشته و به همون شکل روز اول داره تولید میشه؟ منظورم اساس کارش هست یعنی موتوری احتراقی و سیستم انتقال قدرت از موتور تا به چرخها
و در مقام مقایسه میتونیم به اختراعات مهم دیگه مثل قطار و هواپیما اشاره کنیم که تابحال چند دگرگونی اساسی رو از سر گذروندن
Amir
۶ دی ۱۳۹۹مزایای ماشین برقی:
1 تعداد قطعات بسیار کمتر در نتیجه دردسر کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر و هزینه نگهداری کمتر
2 رلنندگی خودکار تاحدی فعلا و کامل در آینده
3 شتاب بیشتر و هندلینگ بهتر
معایب
1 قیمت بیشتر و جایگاه شارژ کمتر(تا چند سال دیگه حل میشه)
2 نداشتن صدا(بنظرم این مشکل میتونه با تولید صدای هماهنگ با پدال گاز روی اسپیکر حل بشه حتی میشه نوع صدا را هم انتخاب کرد)
3 سقف سرعت کمتر(از نظر من توی لذت رانندگی سقف سرعت مهم نیست شتاب و هندلینگ بسیار مهمتره جاهای بسیار کمیه که میشه بالای 300 رفت اونم فقط تو مسیر مستقیمه)
MAHDI
۶ دی ۱۳۹۹صد درصد بنزینی.
ツSAMURAIツ
۶ دی ۱۳۹۹با اینکه همه ی خودرو ها الکتریکی بشه مخالفم اما اگه خودرو های بنزینی در کنار خودرو های الکتریکی باشن خوبه
Dr.ALi
۶ دی ۱۳۹۹می تونی بغل جاده با یه بطری آب معدنی درخواست بنزین کنی اما نمی تونی پاور بانک گوشیتو وصل کنی به ماشینت تا راه بره… فقط بنزینی (نه برقی نه دیزلی نه CNG)
ممد ژانگولر
۶ دی ۱۳۹۹دکتر شما جون بخواه
کافیه بطری آب معدنی نشون بدی برات تانکر بنزین میارم خودم ??
Mr.X
۶ دی ۱۳۹۹چرا پدال دوئل هاش رو شروع نمیکنه. حوصلمون سر رفت
Khosrow
۶ دی ۱۳۹۹امار برای ایران / ماشین های سنگین 22 درصد / اتوبوس 18 درصد / موتور سیکلت 11 درصد / مینی بوس 4 درصد / و ماشین های سواری 1/4 درصد الودگی ایجاد میکنن / پس با استانداردهای ماشین های روز اروپا عملا سهم الودگی شون خیلی کمتر از ادا اطوار ریختن برای بنزینی هاست / الکی ادا تمیز هارو در نیارید که همین یکباره ی عمر برای گاز بستن به ماشینه و بس / یه عده اون بالا نشستن میزنن و مردم دنیا هم میرقصن ..
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۶ دی ۱۳۹۹بنزینی ها شاید بهتر باشن.
ولی برقی ها بهرتن.
شاید حس رانندگی نداشته باشن .
ولی نیاز جامعه روزانه تغییر میکنه. شاید 10 سال دیگه اگه پدال باشه به مطلب بزاره.
خودرو های برقی یا خورشیدی ؟؟؟؟
و نیاز امروز برقی هست….
ارشیاsvj
۶ دی ۱۳۹۹دلیل منو اون چیزی که تو محفظه موتور عکس اخره توضیح میده.
بهزاد
۶ دی ۱۳۹۹در مبحث لذت رانندگی به این نکته توجه کنیم که اکثریت خریداران یا به اصطلاح ماشین لازم ها برای رفع نیاز و جابه جایی یا کار به یک خودرو احتیاج دارن و اگر میانگین مسافت طی شده در طول روزشون جوری باشه که یک خودرو برقی نیازشون رو برطرف کنه دیگه خرید خودرو درون سوز اولویت چندانی نداره.
درصد کمی از خودروها که لذت رانندگی ایجاد میکنن در سال فروش میره و ممکنه بازار اونها ثابت بمونه اما خودروهای روزمره در سونامی برقی شدن محو خواهند شد و بنظرم حرکت به سمت خرید خودرو برقی عقلانی تر باشه.
Ãbţìň
۶ دی ۱۳۹۹صد در صد بنزینی رو انتخاب میکنم،به چند دلیل:
۱_صدای موتورشون مثل جیز جیز و سوت کشیدن اسباب بازی نیست،این صدا جیگر آمدمو حال میاره.
۲_ماشینای الکتریکی هیچ لذتی ندارن فقط و فقط یه باتری گذاشتن که راه بره اما توی یه ماشین بنزینی شما یه موتور داری که از مجموع کلی عدد و رقم حاصل شده،اصلا وقتی میگید موتور ماشین من برقیه ۱۷کیلوواتیه!لذت میبرین یا وقتی میگین یه موتور v8 ۶,۱لیتری سوپرشارژر دارم؟!؟!اصلا لذت تو خونه بنزینی هاست و همیشه هم میمونه.
۳_من خودم چون توی دورهای که با بنزینی ها زندگی کردم و بزرگ شدم نمیتونم اصلا از خیر دود و آتیش و بوی لاستیک سوخته بگذرم،احساس میکنم یه جور سبک زندگی شده برام.
۴_اینی که میگن لایه اوزون داره بخاطر سوخت فسیلی و بنزین سوزی ماشین ها نابود میشه همش دروغه،ماشین ها و همچنین سوخت بنزین و گاز شانس کمی دارن که به حد کافی برای اوزون آلاینده باشن،اگه اوزون و طبیعت داره نابود میشه بخاطر ۱_گازوییله ۲_صنعت پوشاک ۳_پسماند های اتمی ۴_آزمایشات موشکی ۵_شکار و صید های بیرویه ۶_قطع درختان و…… هزار تا دلیل دیگه داره که همینطور که گفتم پوشاک بدترین آلاینده برای اوزونه بعد دولت ها گیر الکی دادن به ماشین ها.
۵_اگه لایه اوزون در خطره و قرار باشه سوار این آشغالای برقی بشیم،خب باید اون منبعی که برق ازش تامین میشه هم پاک باشه،مثلا توی اروپا چون همیشه برف و بارون و همینطور باد های شدید میاد این آسیاب ها خیلی بدرد بخورن،مثل همین اردبیل خودمون،اما اگه قرار باشه توی نیروگاه ها با سوزوندن سوخت فسیلی برق تامین کنیم که هیچ تاثیری نداره و همش میشه هزینه الکی برای کاری که انگار هیچ تفاوتی نداره توی کمتر کردن دی اکسید کربن.
در کل منظورم اینه که دولت ها یه هدفی دارن که خیلی روی برقی شدن ماشین ها حساسن،براتون یه مثال میزنم شاید متوجه شید:
از یه عشق ماشینی که یه روز داشت دور دور توی شهر میکرد پرسیدم: گفتم دلیلش چی بود که توی دهه ۷۰میلادی تازه اروپایی ها یادشون افتاد که باید مراقب طبیعت باشن و قیمت بنزین رو بردن بالا؟چرا؟
اونم جواب داد:حتما نمیزاره آمریکا پیشرفت کنه چون آمریکا خیلی خیلی به ذغال سنگ وابستس و نمیتونه برای انجام کارهاش اونو کنار بزاره،واسه همینم قیمت بنزین رو بالا بردن تا صنعت بی کیفیت خودشون از آمریکا جا نمونه و توی خودروسازی بهشون برسن.
حالا نمیدونم چقدر حرفش درست بود اما یه نگاه به دهه ۶۰آمریکا بندازین،اون زمان مهد موتورهای ۸سیلندر بزرگ بود و کلی دود و آتش،اون زمان موتورای ۵,۷ لیتری دیگه حد آخر کم توان ها بود ولی تو اروپا….خخخ موتور ۲۰۰،۳۰۰سی سی دیگه حد آخر بود…
فقط بنگرید به تفاوت،من حرف ایشون رو خیلی قبول دارم.
و حرف آخر من،فقط و فقط بنزینیه چون لذتی رو که میتونید باهاش حس کنید که به هیچ وجه بازم میگم به هیچ وجه نمیتونید با اون آسباب بازی های برقی حس کنید، حالا دیگه قضاوت با شما…
challenger
۶ دی ۱۳۹۹حرف حق راست و درست البته از نظر یک ماشین باز این حرفا مال هرکس نیست
AMG///
۶ دی ۱۳۹۹یک آدم معمولی مثل من که فقط سرعت و هندلینگ ملاکشه برقی رو بر میداره
اما یه ماشین باز واقعی بنزینی رو بر میداره چون برقی اون حس بنزینی رو نداره….
....
۶ دی ۱۳۹۹قطعا بنزینی
قطعا عکس اخر
mojtaba
۶ دی ۱۳۹۹شاید الان از هر کسی این سوالو بپرسی میگه خودروی درون سوز،حالا یا از روی تعصب روی این خودروهایی که سالها کنارمون بودن و خاطراتمونو رقم زدن یا از روی تجربه و اطلاعات کمی که نسبت به یه فناوری جدید تر داریم و این مساله رو برای ما به یک چالش بزرگ تبدیل کرده،به خصوص تو کشور عزیز خودمون که هنوز کسی حتی رنگ خوردروهای برقی رو هم از نزدیک ندیده ولی با قاطعیت درون سوزهارو ترجیح میده.اما چه بخوایم چه نخوایم خودروهای درون سوز کم کم دارن به تاریخ میپیوندن و جای خودشونو دیر یا زود به یه فناوری پیشرفته تر و پاک تر میدن حالا چه برقی چه هر چیز دیگه.پس باید خودمونو برای یه تغییر بزرگ در آینده آماده کنیم.چون دنیا همیشه همینو میخواد (پیشرفت و رو به جلو بودن حتی اگه به نظرمون تو بهترین شرایط باشیم،نه توقف و ساکن بودن).
Hamdreza
۶ دی ۱۳۹۹نظر من اینه
ماشینای مسابقات و … بنزینی باشن
اما مثلا ماشینای شهری و … الکتریکی
خیلی بهتره …
ماشین بازا دیوونه درون سوزن
....
۷ دی ۱۳۹۹گل گفتی?
ali
۶ دی ۱۳۹۹با سلام.
در مورد مقاله بالا باید بگم که لذت رانندگی در دنده عوض کردن نعره موتور و رسوندنش به ردلاینه و ترشح ادرنالینه .ماشینهای برقی بله بسیار قابل احترام هستند ولی اصلا هندلینگ خوبی ندارند چون وزن بالایی دارن ،تو یه ماشین بنزینی اجزا موتور رو میشه دینامیک طراحی کرد کاری که کوروت جدید و مرسدس ام ام ج جی تی انجام می دن .کل سیستمهاشون مثل گیر بکش و موتور اجزا قعال هستن و این کمک میکنه پیچ رو پاره کنن ولی تو برقیها باطریها این انعطاف رو ندارن.الان ماشینهای برقی شتاب عالی تحویل میدن ولی اون هم در فاصله 400 متر یعنی اگه بشه 800 متر بنزینی ها جلو میفتن.مضافا بر اینکه همون طور که دوستان گفتن مدت زمان استفاده از شارژ و زمان شارژ شدن هم هست که اصلا قابل قیاس با بنزینی ها نیست.ولی متاسفانه دنیا داره به سمت این پیش میره .گرچه واقعا من نمیدونم با آلایندگی باطریها در بعدا ها باید چه کار کرد ما که بعد از چهل و اندی سال زندگی هنوز اندر خم کوچه اولیم …..
Sina
۶ دی ۱۳۹۹به نظرم بهترین نظر اینه که:
خودرو های شهری ، همگی برقی بشن
خودرو های اسپرت و پرفورمنس همگی بنزینی
اینطوری هیچ کسی ناراضی نمیشه
Mazda3
۶ دی ۱۳۹۹ماشین بنزینی روح داره موتورش این حس رو میده که وقتی در حال حرکتی در حال شتاب گیری یا شنیدن صدای موتور با اون ارتباط برقرار میکنی و این حس خوبی داره که به این راحتی نمیشه گذشت.
الکتریکی هم به واسطه گشتاور آنی و تحویل کل گشتاور از لحظه حرکت و اصلاح تکنولوژی باتری ها در سال های آینده روی کاغذ قابل دفاع هستن ولی در حال حاضر هنوز زمان جایگزینی کامل فرا نرسیده پس فعلا بنزینی انتخاب بهتریه حتی میشه از سوخت های سنتیک و سوخت های زیستی هم استفاده کرد اگه اقتصادی باشن.
آرین
۶ دی ۱۳۹۹واقعا هیچ دلیلی برای حذف موتور بنزینی و گیربکس دستی از ماشینهای اسپرت وجود نداره
موافقم که خودروهای سواری خانوادگی، ون، تراک، کراس اور و شاسی بلندهای شهری برقی بشن
ولی مگه چقدر از کل ماشینای فروخته شده در سال اسپرت هستن که آلودگی غیرقابل جبران داشته باشن؟
منتظر قدرت نمایی کمپانیهای نفتی و پالایشگاه ها برای حفظ فروش بنزین و روغن هستم
Ali
۷ دی ۱۳۹۹هیبریدی
یوسف
۷ دی ۱۳۹۹با این وضیعت باطری و شارژ باطری… فعلا برقی ها فقط مناسب داخل شهرن….
مهدی
۷ دی ۱۳۹۹ماشین برقی بسیار بسیار بسیار لذت بخش تر میشود
زمان شارژ ماشین برقی برای خودرو های سواری در اینده نزدیک حدود سال2025 ، 15 دقیقه میشود کیلومتر پیمایش با سرعت 120 و 5 سرنشین 500 کیلومتر میشود
شتاب بسیار بالا ، سیستم ترمزهای بسیار قوی ، آیرودینامیک بهتر ، قدرت فرمان پذیری بیشتر ، چهار چرخ متحرک ، زاویه چرخش چرخهای عقب ، سیستمهای تعلیق و.. باعث لذت رانندگی بیشتر میشود
ضمنا تعمیر و نگهداری از ماشین برق در آینده البته تولیدات بعداز 2025خیلی راحت تر و کم هزینه تر است و طول عمر قطعات بیشتر است
من ماشین بنزینی را دیگه اصلا دوست ندارم سلام به آینده
ماشین بنزینی مثل سماور نفتی شده
سماور گازی و برقی خیلی بهتره
Mercede kaviani
۷ دی ۱۳۹۹من هم از اتوموبیل برقی متنفرم