پول کافی برای خرید یک خودروی رؤیایی را ندارید؟ غم نخورید! گزینههای دیگر با بهایی کمتر وجود دارند که البته وحشتناک هم نیستند!
من خودرو را دوست دارم اما نگهداشتن بخش بیشتری از پولم را نیز دوست دارم! شاید برخی من را خسیس بنامند اما خب من طور دیگری فکر میکنم. برخی فکر میکنند که با خودرویی معمولیتر میتوان همان کار خودروهای گرانتر را انجام داد البته نمیگویم که خودروهای گرانتر ارزش ندارند. خب، بعضی خودروهای گرانتر واقعاً ارزش ندارند! دوج عزیز شرمنده هستم اما من ۷۰ هزار دلار به چلنجری که تنها سوپرشارژر دارد نمیپردازم!
به همین دلیل شما من را هیچوقت در آخرین مدل از شلبی نخواهید دید! چراکه این خودرو در واقع ساختهی فورد با استفاده از قطعات فورد و تنها نشان شلبی است که بهایی نجومی پیدا کرده است!
میدانم که تعداد زیادی از علاقهمندان با رؤیاهای بزرگ وجود دارند و البته مشکلی هم دراینباره وجود ندارد. من اینجایم تا بگویم نیازی نیست که پول زیادی را برای مدلهایی خاص پرداخت.
فرقی ندارد که یک خودروی عضلانی کلاسیک آمریکایی میخواهید یا خواهان تکنولوژی ژاپنی، زیبایی ایتالیایی و یا رضایت آلمانی هستید. برخی آلترناتیوهای احساسبرانگیز وجود دارند که اغلب از چشم دور میمانند. اگر کمی ذهنتان را بازتر کنید میتوانید پول کمتری خرج کرده و اوقات خوبی را پشت فرمان بگذرانید. اینجا تنها چند مثال کوچک آورده شده است.
- آلترناتیو دوج چارجر ۱۹۶۹: دوج Demon 1972-1971
پس از آنکه دومنیک تورتو از چارجر کلاسیک در سری فیلمهای سریع و خشن استفاده کرد محبوبیتی دوچندان یافت. اگر در آمریکا زندگی میکنید پس میدانید که خرید یک چارجر سالم ۱۹۶۹ با پیشرانهی ۸ سیلندر ۷.۲ لیتری حدود ۱۰۰ هزار دلار آب میخورد و اگر خواهان مدل Hemi باشید این رقم دو برابر میشود.
در سال ۱۹۷۱ دوج نسخهای پرفورمنس از مدل دارت را به نام دمون Demon عرضه کرد. این خودرو هرگز به اندازهی چارجر محبوب نشد اما در واقع پرفورمنسی بسیار خوب داشت. پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۲۷۵ اسب بخاری تاپ ترین مدل اگرچه به اندازهی پیشرانههای بلوک بزرگ چارجر قدرتمند نیست اما هنوز هم میتواند با کمی بهبود قدرت بیشتری ارائه کند. مهمتر آنکه دمون تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته و سیستم تعلیق بهتری دارد و کاملاً گیرا به نظر میآید. شما میتوانید مدل کاملاً بازسازی شدهی این خودرو را با بهایی در حدود ۳۵ هزار دلار پیدا کنید.
- آلترناتیو A80 سوپرا: نیسان 300ZX 1996-1990
نسل آخر سوپرا وقتی عرضه شد بسیار خوش درخشید. 2JZ پیشرانهای توانا برای تولید قدرتهای زیاد بود و تردیدی دربارهی استایل زیبا و کابین جت مانند A80 وجود ندارد؛ اما اگر بخواهید یک سوپرای مناسب توئین توربو بخرید باید حداقل ۳۰ هزار دلار کنار بگذارید.
به همین ترتیب طرفداران نیسان 300ZX نیز میگویند: “این خودرو سریع است و دو توربو داشته و پیچها را طی میکند.” اکثر مردم دربارهی پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۰۰ اسبی، سیستم تعلیق استثنایی با فرمان پذیری چرخهای عقب و استایل آئروی دههی نودی آن چیزهایی میدانند. شما میتوانید یک 300ZX بسیار خوب را با بهایی زیر ۱۵ هزار دلار بخرید.
- آلترناتیو ب ام و M3: ب ام و سری ۳
قبلا در بحث آلترناتیوهای فوکوس RS ما از ب ام و E92 M3 به عنوان یکی از گزینهها نام بردیم و حالا هم آلترناتیوی برای یک آلترناتیو معرفی میکنیم!
مدل 335i کوپه مجهز به پکیج اسپورت M یکی از بهترین خودروهای غیر M است که ب ام و تابهحال ساخته است. این خودرو هنوز هم تمام توازن و ویژگیهایی را که طرفداران از این برند آلمانی انتظار دارند ارائه میکند. این خودرو هنوز هم استایل فهمیده و لوکس خود را حفظ کرده است. مدل یاد شده با گیربکس دستی جذاب در دسترس است؛ و در واقع خودرویی کند نیست. پیشرانهی ۶ سیلندر خطی توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخاری باعث میشود که 335i زیر ۵ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. برای این خودرو باید حدود ۲۰ هزار دلار بپردازید که تقریباً نصف بهای E92 M3 است.
- آلترناتیو فراری ۴۳۰/۴۵۸: مزراتی کوپه
سلب مسئولیت من برای این بخش عبارت است از اینکه هیچ هزینهی نگهداری را در نظر نگرفتهام. در واقع هرکسی نگاه به خرید یک خودروی جذاب ایتالیایی دارد و اگر توانایی خرید داشته باشد بودجهای کامل در نظر میگیرد. حداقل میتوانید در این بخش با مزراتی کار خود را شروع کنید! اما مسراتی چقدر ارزانتر است؟
فراری ۴۳۰ بهای ۱۱۰ هزار دلاری دارد درحالیکه ۴۵۸ نیز بسیار گرانتر است. یک مزراتی کوپه GT متعلق به سالهای ابتدایی قرن ۲۱ با پیشرانهی F136 استفاده شده در فراریها میتواند با بهای حدود ۲۰ هزار دلاری خریداری شود!
بله تفاوتهایی در پیشرانهی مزراتی وجود دارد. پیشرانهی ۴.۲ لیتری این خودرو قدرت ۳۹۰ اسبی داشته و نسبت به پیشرانهی ۴.۳ لیتری مدل ۴۳۰ و ۴.۵ لیتری مدل ۴۵۸ کوچکتر است. اما میتوانید هنوز هم بین گیربکس دستی یا پدال شیفتر یکی را انتخاب کنید. به این موارد هندلینگ عالی، کابین راحت و استایل مسحورکنندهی ایتالیایی را اضافه کنید و بله میتوانید تجربهای فراری مانند داشته باشید.
منبع: carthrottle
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵.
M3 یک چیز دیگست…
سری 3 هیولاست M3 فوق هیولاست !
Parvaz
۱۶ آبان ۱۳۹۵نمیدونم چرا ولی هروقت یه بیمر کلاسیک میبینم به چیزی جز دریفت نمیتونم فکر کنم..!!! من اینجوری ام یا شما هم؟؟
ELEMENTO
۱۶ آبان ۱۳۹۵من نیستم
بیمر حیفه واسه دریفت.
من با ماشین ها مهربونم…?
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵همیشه عاشق M3 بودم (وهستم) حتی یه بار تصادف بد جوری با ماشین پدرم داشتم چون داشتم ادای M3 رو درمیاوردم ولی با یه هایلوکس !!!!!
تنها شباهتشون دیفرانسیل عقب بودنشونه ولی خیلی بد جور بود و ماشین حسابی داغون شد ولی خودم سالم موندم….
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۵متن کاملا درست میگفت بعضی از قیمت گذاری ها واقعا از تعصب و احساسات افراطی نشات میگیره یا سیاستی که شرکت سازنده در تبلیغات هیجانی و تولید نمونه های به اصطلاح منحصر به فرد دارن حالا باز امریکایی ها قیمت های منطقی تری دارن مثلا با ۵۸ هزار دلار مدل پایه هلکت رو میخرید با قدرت و سرعتی در حد هایپر کار ها
Daniel
۱۶ آبان ۱۳۹۵فقط اون چارجر 1969 با پیشرانهی 8 سیلندر 7.2 لیتری
کلا فقط ماشنایی که وین دیزل سوار میشه تو سریع و خشن
کلا شورولت شول SS که تو فیلم سریع و خشن 4 وین دیزل باهاش مسابقه داد.
شول عالییییییییییییییه.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۶ آبان ۱۳۹۵فراری 430 واقعا 110 هزار دلار ؟؟؟؟!!!!!
ا
Porsche..dodge
۱۶ آبان ۱۳۹۵واااااای چارجر مشکییییی
ونوم
۱۶ آبان ۱۳۹۵این مقاله بیشتر برای خودروهای کارکرده بود اولش فکر کردم خودروهای صفر منظورشه بعدشم اقای نویسنده زیاد هم نظراتت میزون نیست یعنی یه سوپر چارجر بزنی همه چی اکی میشه کلی باید بازنگری بشه از جمله ترمز و نیروی جانب پایین و سیستم تعلیق و…. که باعث گرونی میشه
Mori Ca.
۱۶ آبان ۱۳۹۵التر ناتیوو نیستم.. ?
GOD BLESS AMERICA
۱۶ آبان ۱۳۹۵کوپه ، آمریکایی ، وی 8 ، دهه شصتی و هفتادی. :-)
mohsen.b
۱۶ آبان ۱۳۹۵سلام-آلترناتیو پراید چی میشه؟
USA & JAPAN
۱۷ آبان ۱۳۹۵اگه پول داشتم یه چارجر 1971 از بره حاج ون دیزل میگرفتم!
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵البته باید فکر مصرف سوخت این مدلهای قدیمی تر رو هم کرد. بحث ایمنی هم بماند.