سرانجام اتفاق افتاد! فولکسواگن از هشتمین نسل گلف GTI رونمایی کرد. این خودرو که قرار بود در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ به نمایش درآید از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخاری استفاده میکند. با وجود استایلی گیراتر و کابین کاملاً جدید و ارتقا یافته، دلایل زیادی برای خرید گلف GTI جدید وجود دارد.
این خودرو فعلاً در اروپا معرفی شده و احتمالاً چندین ماه بعد وارد بازار آمریکا خواهد شد. قیمت این خودرو نزدیک به زمان عرضه مشخص خواهد شد اما انتظار داریم کمی گرانتر از مدل قبلی با بهای ۲۸۵۹۵ دلاری باشد؛ بنابراین اگر نمیتوانید حدود ۳۰ هزار دلار برای خرید GTI جدید تهیه کنید میتوانید ۷ خودروی کارکرده زیر را در نظر بگیرید که بسیار ارزانتر بوده و البته گزینههای خوبی هم محسوب میشوند.
- فورد فوکوس RS مدلهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸
فورد فوکوس ST رقیب مستقیم گلف GTI تا پیش از توقف عرضه این خودرو در آمریکا بوده است. یک نمونه کارکرده فوکوس ST را میتوان با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد درحالیکه مدل قویتر فوکوس RS قیمت زیر ۲۵ هزار دلاری دارد. این خودرو زمانی رقیب گلف R بود و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری ۳۴۰ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. GTI جدید خودروی سریعی خواهد بود اما فکر نمیکنیم بتواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای فوکوس RS را داشته باشد.
- شورولت HHR SS مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
شاید به ظاهر یا کابین پلاستیکی شورولت HHR بخندید اما آیا میدانستید جنرال موتورز نسخه پرفورمنس SS با گیربکس دستی ۶ سرعته را برای این خودرو در نظر گرفته بود؟ نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در کبالت SS بوده و قدرت ۲۶۰ اسبی دارد. یافتن نمونههای دستی این خودرو آسان نیست و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن نیز کاملاً مشکلساز است اما خب قیمت خودرو از زیر ۱۰ هزار دلار شروع میشود.
- فیات ۵۰۰ آبارث مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹
فیات ۵۰۰ آبارث هرگز رقیب واقعی گلف GTI نبوده زیرا این خودرو بسیار کوچکتر از گلف است. در واقع ۵۰۰ بیشتر رقیب پولو یا آپ بوده و آبارث هم چنین خودروی کوچکی را جذابتر کرده است. مدلهای آبارث از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده کرده و دارای گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک بودهاند. این خودرو به اندازه GTI سریع نیست اما صدای تولیدی آن بسیار هیجانانگیز است. قیمت مدلهای کارکرده این خودرو از حدود ۶ هزار دلار آغاز میشوند.
- کیا فورته/سراتو SX مدلهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
کیا اولین شرکتی نیست که هاچبک های داغ را تولید میکند اما در بازه زمانی کوتاه ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، این خودروساز کرهای نسخه توربوی سراتو هاچبک با پسوند SX را عرضه کرد. نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بکار رفته در فورته GT بوده و قدرت ۲۰۱ اسب بخاری دارد. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل میشود. نمونههای کارکرده سراتو SX حدود ۱۱ هزار دلار قیمت دارند.
- مزدا اسپید ۳ مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳
مزدا ۳ طی دو نسل دارای نسخهای پرفورمنس با نام اسپید ۳ بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی ۲۶۳ اسبی بوده و یک گیربکس ۶ سرعته دستی هم وظیفه رساندن نیرو به چرخ ها را بر عهده داشته است. قیمت نسل اول این خودرو زیر ۴ هزار دلار است درحالیکه نسل بعدی با بهای حدود ۵ هزار دلار در بازار موجود است.
- سوبارو ایمپرزا WRX مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
سوبارو شاید دیگر نسخه هاچبک WRX را عرضه نکند اما در سالهای قبل نسخه هاچبک آن طرفداران زیادی داشته است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی تخت ۲۲۷ اسبی بوده است. قدرت پیشرانه در مدلهای بعدی به ۲۶۵ اسب بخار هم رسیده است. قیمت این خودرو هماکنون حدود ۱۰ هزار دلار است.
- آکورا RSX تایپ S مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶
تنها خودروی تنفس طبیعی این لیست آکورا RSX تایپ S است که یکی از جذابترین هاچبک های دنیا میباشد. این خودروی ژاپنی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۰۱ اسبی استفاده کرده و ردلاین آن به ۸ هزار میرسد. یافتن نمونههای استاندارد این خودرو کار راحتی نیست اما نمونههای کارکرده هماکنون قیمتی زیر ۵ هزار دلار دارند.
Aref
۱۹ اسفند ۱۳۹۸دوران نونهالی و نوجوانی گذروندیم با خودمون گفتم بزرگ میشیم یه ماشین میخریم میرم باهاش کل ایران میگردم. الان که داشتن پرایدم آرزو شده
دیروز تو سن 25 سالگی رفتم بازی کانتر و جنگ های صلیبی نصب کردم. دیگه امید واسه ماشین دار شدن نیست فعلا با بازی کامپیوتری سرگرم باشیم. ?
MOHAMAD.n.r
۱۹ اسفند ۱۳۹۸منم یک هفته پیش real racing 3 و call off duty و اسفالت ایربرن۸ رو توی گوشی نصب کردم تو روز های قرنطینه در خونه سرگرم باشم.
۳ real racing بازی بسیار خوب و جذابی هست(بهترین بازی ماشینی بوده که تجربه کردم)
اخرش به کجا برسیم نمیدونم😑😑😐
آرین
۲۰ اسفند ۱۳۹۸با هیچ بازی مثل underground2 کیف نکردم
ماشین داشتن یا نداشتن خیلی هم فرق نداره تو این گرونی و بی بنزینی
منم فکر میکردم برم همه جارو بگردم ولی تاحالا با پرایدم بیشتر از 60 کیلومتر از شهر خارج نشدم
Mohsen.g
۲۰ اسفند ۱۳۹۸دوران نو نهالی و نوجوانی شما مطمئنا بهتر از دوران ماست، من تو ۲۵ سالگی نه خودم و نه خونواده ام اتومبیل نداشتیم…کامپیوتر هم یه امکان لوکس بود که نداشتیم، تو دانشگاه چندتا ۲۸۶ بود که باهاش برنامه نویسی پاسکال آموزش میدیدیم… به سختی گذشت ولی الان خداروشکر توان خرید هر اتومبیل ایرانی خارجی عرف رو دارم و نگران این چیزا نیستم… به هر حال اوضاع شما تو ۴۵ سالگی بهتر از من خواهد شد… نگران نباش… پول و خونه و ماشین و … به دست میاد.
♤Angus_812♤
۱۹ اسفند ۱۳۹۸به نظرم مدل های کار کرده سری ۱ و aکلاس انتخاب بهتری هستن
رزیتا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸واسه حل این مشکل باید بریم سراغ گزینه هایی که با 300 اسب بخار قیمتی زیر 10 هزار دلار داشته باشن و یعنی ماشینایی که اکثریت مردم تو اروپا و آمریکا میخرن و سوار میشن ولی شاید خیلی از ایرانیا بگن مگه امکان داره جایی از دنیا بشه خودوریی با 300 اسب بخار رو فقط با 10 هزار دلار خرید در حالی که تو ایران واسه پراید با حدود 70 اسب بخار باید پولی در حدود هشت هزار دلار پول بدیم !!!!! جواب این سئوال بله هستش چون تو بازارایی مثل آمریکا عمر متوسط خودرو حدود 11 سال هستش و بعد از اون قیمت بیکباره دچار افت زیادی میشه ولی باید توجهه داشته باشید که الآن واسه خودرویی مثل سوزوکی ویتارای صفر کیلومتر تو ایران باید حدود ششصد هفتصد میلیون تومن یعنی حدودا سی هزار دلار هزینه کرد !!! که هم قیمتی بیشتری داره و هم از عمر بالای 11 سال برخورداره !!!! آیا این زیبا نیست !!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
Kf
۱۹ اسفند ۱۳۹۸اگر بخوام فلوکس انتخاب نکنم فورد رو انتخاب میکنم
Farzad
۱۹ اسفند ۱۳۹۸آکورا rsx
عرفان
۱۹ اسفند ۱۳۹۸تروخدا قیمت مزدا 3 رو نگاه کنید !!!!!!!!!!!
5 هزار دلار !!!!!
تازه نسخه اسپید که ما تو ایران خوابشو میبینیم
5 هزار دلار با دلار الان حدودا 60 میلیون تومان
تازه این برا ما میشه 60 میلیون برا اونا چون به دلار حقوق میگیرن مثل 5 میلیون ماست
البته این نکته هم باید در نظر بگیریم که اونجا هزینه های بیمه ی ماشین کارکرده بسیار بالار از ماشین صفره
آرین
۲۰ اسفند ۱۳۹۸5 هزار اونجا میشه کمتر از درآمد دوماهشون
Mohsen.g
۲۰ اسفند ۱۳۹۸تو انتخاب های بالا واقعا مزدا ۳ هم از نظر طراحی بیرونی و داخلی و هم پرفورمنس در کل انتخاب بهتریه… انتخاب برند مزدا توسط بهمن موتور انتخاب زیرکانه ای بوده… مزدا سه جدید وقتی اومد ۳۶ میلیون تیپ ۳ اش بود که با دلار هزار تومنی به قیمت بود… هرچند سی و شش میلیون پول کمی نبود و قیمت یه آپارتمان۶۰ متری تو غرب تهران بود…الان ام کسی همین آپارتمان رو داشته باشه و بفروشه میتونه آزرای ۲۰۱۸ سوار بشه… در کل اوضاع بهتره ولی خب توقعات جامعه امروز بیشتره
مودریچ
۱۹ اسفند ۱۳۹۸مزدا
حداقل خیلی ارزونه
رزیتا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸میشه گفت باید بریم سراغ ماشینایی که با 300 اسب بخار قیمتی زیر 10 هزار دلار دارن و اکثر مردم اروپا و آمریکا این ماشینا رو میخرن و سوار میشن ، ولی حتما بیشتر مردم ایران این سئوال واسشون میاد که مگه میشه جایی از دنیا بشه ماشینی با 300 اسب بخار رو فقط با 10 هزار دلار خرید ؟؟ در حالی که تو ایران واسه پراید با حدود 70 اسب بخار باید پولی در حدود شیش هفت هزار دلار بدیم !!!! جواب این سئوال بله هستش چون تو بازارای اروپا و آمریکا عمر متوسط ماشین حدود ده سال هستش و بعد از اون قیمت بیکباره دچار افت زیادی میشه در صورتی که تو ایران باید واسه ماشینی مثل سوزوکی ویتارای صفر کیلومتر حدودا پونصد ششصد میلیون تومن که تقریبا میشه سی هزار دلار هزینه کرد !!!! که هم قیمتی بیشتری داره و هم از عمر بالای 11 سال برخورداره !!!! زیبا نیست !!!!
علی-کیوج
۱۹ اسفند ۱۳۹۸نشانگر دور موتور شورلت اس اس رو باید با ذره بین دید!
Hadi
۲۰ اسفند ۱۳۹۸مزدا نسبت به قیمت،قدرت و کیفیت خیلی با ارزشه