مهندس فرهاد کاشانی برای اهالی خودرو نام شناختهشده ایست. علاوه بر مقالات خاطره برانگیز او، فعالیتهای مدیریتی وی در سطوح بالا در امریکا نیز همواره مورد تحسین بودهاند. نام جمشید آرین نیز این سالها بهواسطه خودروهای الکتریکی وی سر زبانها افتاده است. جمشید آرین چند تجربه ساخت خودروی برقی را در کارنامه دارد که البته برای تولید آنها و جذب حمایت مسئولان دولتی به مشکل برخورد. بهگونهای که سرانجام پروتوتایپ خودروی الکتریکی خود را در اعتراض در دریاچه سد منجیل غرق نمود.
جمشید آرین در ابتدا یک سمند را به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل نمود که به گفته وی ۵۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی داشت. سپس با یک تیبای برقی مجهز به شارژر پرتابل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ شرکت کرد. متاسفانه جمشید آرین پیش از این در دادگاه به علت جعل سند و امضای رئیس سازمان محیط زیست برای یک نامه جنجالی و نشر اکاذیب محکوم شده بود. هرچند وی هیچگاه زیر بار این موضوع نرفت و برخورد مسئولان نیز با یک موضوع نوین همچنان جای سؤال و البته تأسف دارد. با این حال هنوز هم ادعاهای جمشید آرین درباره تولید خودرویی تمام الکتریکی با برد زیاد و زمان بسیار کوتاه شارژ و شکستن رکوردهای جهانی شنیده میشود.
مهندس فرهاد کاشانی که تجاربی چون داوری مسابقات خودروهای الکتریکی، نگارش کتاب ماشینهای الکتریکی، مدیریت تیمی برای ساخت خودروی الکتریکی و حتی مالکیت یک خودروی تسلا را دارد به این ادعاها واکنش نشان داده و در وبسایت شخصی خود، آرین را به یک آزمایش عملی خودروی خود در مسیری ۵۰۰ کیلومتری و اثبات ادعای خود دعوت نموده و برای تحقق این ادعا نیز ۱۰ هزار دلار جایزه و معرفی به ایلان ماسک را در نظر گرفته است. متن کامل مقاله مهندس کاشانی را از اینجا بخوانید.
مجله پدال نیز آمادگی خود را برای حضور و تهیه گزارش عملی چنین تستی به همراه پوشش زنده آن اعلام میکند.
فارغ از تأیید یا رد ادعاهای این مخترع، باید گفت که ساخت چندین خودرو با طراحیهای انقلابی و توجه به اصل خودروی الکتریکی با آلایندگی کم و البته توجه به هزینه پایین، کاری درخور ستایش است که جمشید آرین باوجود مشکلات فراوان و عدم حمایت دولت یکتنه توانسته از پس آنها برآید. خودروهایی چون مارس، سری خودروهای iEV، آریانا، سورن هیدروژنی و تیبای الکتریکی، ایستگاه شارژ و غیره که تصاویر آنها را در پایین مشاهده مینمایید، نشان از این دارد که جمشید آرین بهتنهایی از کل صنعت خودروسازی ایران فعالتر و نوآورتر بوده و همت بالاتری دارد.
me84
۶ آبان ۱۳۹۶.
امیدوارم موفق بشه. در مورد موضوع محکومیت و جعل نامه و این قضایا هم معلومه که داستان چیه. کی تا حالا تونسته برای گرفتن حقش از یکی از مسئولان رده بالای کشوری شکایت کنه و حقشو بگیره و هزار تا وصله بهش نچسبونن؟ قضیه 405 هایی که آتیش میگرفت رو یادمون نرفته. مگه زیر بار رفتن؟ معلومه برای این بنده خدا هم پاپوش درست میکنن. بنده خدا می خواد به کشور کمک کنه. می خواد هموطناشو از شر این تابوت سازا نجات بده. ولی نمیذارن و خودشم گفته که چندین بار تهدید به مرگش کردن. از لحن نامه آقای فرهاد کاشانی هم اصلا خوشم نیومد. جمشید آرین مطمئنا تو محافل خودروسازی اگه از کاشانی بیشتر شناخته شده تر نباشه، کمتر هم نیست. نیازی نیست که آقای کاشانی ایشونو به ایلان ماسک معرفی کنه و 10 هزار دلار جایزه بده. ایشون نه لنگ اون 10 هزار دلاره که به پول ما میشه 40 میلیون و نه اینقدر گمنامه که کسی بخواد ایشونو به ایلان ماسک معرفی کنه.
علی آقا
۶ آبان ۱۳۹۶اشکالی نداره. تست ۵۰۰ کیلومتر رو بذاره اما اون ۱۰ هزار دلار رو نگیره.
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶مهندس آرین گفت
من به کاشانی ۱۰۰ هزار دلار میدم تا بگه از کی سفارش گرفته که به مردم ایران خیانت کنه و این مطالب رو نوشته
مهندس جمشید آرین گفته برای من کار بسیار آسانی هست که ۲۰۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ باتری خودروهای الکتریکی هوشمند ساخت خودم برم
پس منتظر باشید تا ان شاءالله به زودی این رکورد رو بزنه تا افرادی که حتی یه جستجوی ساده دو کلمه ای در اینترنت انجام نمیدن ولی بلدن ۵۰۰۰ کلمه حرف مفت بزنن دستشون رو بشه
فعلا که در ایران کسی از مسئولین موافق نیست جمشید آرین کاری بکنه
که
مردم بفهمن ۴۰ ساله توسط لگن سازان داخلی استعمار شدن و سر کار رفتن که ما نمی توانیم
ما میتوانیم
ما توانسته ایم
اما
بعضی ها نمیخان مردم در رفاه باشن
سپاس از مدیران سایت محترم پدال
احسان
۶ آبان ۱۳۹۶این آقا تو هیچ محفل جهانی شناخته شده نیست جز ایران!! اگه کارش ارزشی داشت خیلی وقت پیش خودروسازهای خارجی رو هوا میزدنش
مهندس کاشانی هم میدونه بلوف میزنه میگه بیا ثابت کن! مطمئن باشین قبول نمیکنه!
Hosein
۶ آبان ۱۳۹۶شما سخنرانیشو تو نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ دیدی؟ دوستان کانال تلگرامیه جمشید آرین عضو بشید جالبه.شاید تاحدودی از شک و شبه نسبت به ایشون کم بشه.
احسان
۷ آبان ۱۳۹۶چرا باید سخنرانی ببینم؟ چیزی رو اثبات میکنه؟ اینجا ماشالله همه تو سخنرانی خوبن! ایشون ده ساله داره ادعا میکنه زحمت بکشه اثباتش کنه. مطمئن باش اگه ادعاش حقیقت داشت همه جا میخواستنش
سالار
۷ آبان ۱۳۹۶برادر گل یه نفر یه چیزی ساخته وقتی دهنت رو نزدیک میگیری وصحبت میکنی چند خونه اونورتر از داخل یه قوطی صداتو میشنون یکی دیگه یه چیزی ساخته لازم نیست شبها آتیش روشن کنیم جلومونو ببینیم تمام این ساختنها زمان خودش عجیب بوده و باورنکردنی تا چیزی امتحان نشده قضاوت نکن مگه یه ایرانی چیش از بقیه کمتره حالا میدونیم هزار تا سنگ جلوی راهش میندازن تا موفق نشه صبر کن تا ببینیم چی میشه انشاالله همینطور باشه که این هموطنمون ادعا کرده ولی در صورت درست بودن حیف که سریعا میبرنش جایی که قدرشو بدونن و من و شما باید ساینا و تیبای زیبای ایرانی رو به قیمت خون باباشون بخریم و ببینیم
احسان
۹ آبان ۱۳۹۶آقا جان مثل اینکهسخته فهمیدنش، من میگم سخنرانی و این حرفها چیزی رو اثبات نمیکنه، اینقدر ساده اوح نباشید. ایشون بیاد چیزی که ساخته رو با حضور خبرنگارا تست کنه تا به همه ثابت بشه! اگه این کار رو انجام نمیده همونطور که تا حالا نداده یعنی دروغ میگه! نمیدونم کجای این استدلال رو متوجه نمیشین
عدالت جو
۱۱ آبان ۱۳۹۷جمشید ارین با سمند الکتریکی مسیر قم به تهران رو با حضور و رانندگی مجری شبکه یک طی کرده.اگه زحمت بکشین یک جستجویی بکنین فیلمشو میتونین نگاه کنین حتی مردم هم تست کردن
Hosein
۷ آبان ۱۳۹۶عزیز من اصراری ندارم چیزیو ببینی وقتی داری درمورد یه نفر قضاوت میکنی پس نمیتونی چیزی که به عنوان مدرک (هرچند ضعیف )عنوان کرده رو بگی چرا باید ببینم.دوست نداری نبین ولی اینحوری قضاوت هم نکن.در ضمن در مورد یه همایش یا جشنواریه مسخره در ایران صحبت نمیکنیم،نمایشگاه فرانکفورت هست که فکر نمیکن یه نفر که سواد و تحصیلات بالا و مطلب ساده و غیر علمی داشته باشه اجازه بدن سخنرانی کنه ویه جمعیتی هم بشینن گوش کنن.ده ساله داره ادعا میکنه،ولی مگه مافیای خودروسازی(به اصطلاح)گذاشتن خودشو مطرح کنه ،مگه اجازه فعالیت دادن.منم نمی خوام بطور قطعی تاییدش کنم ولی تا زمانی که اجازه مطرح کردن ادعاش و اثباتش رو ندادن اینحوری هم نباید قضاوتش کرد
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶تو راست میگی همینجوری
مگر سند بین المللی کشکه ک هر کی بیاد بگه وجود نداره
??وب سایت رسمی IAA :
لیست سخنرانان در نمایشگاه خودروی فرانکفورت2017 آلمان ?
Speaker
Here you find a selection of this year’s speakers at the New Mobility World 2017
???
https://archiv2017.iaa.de/en/nmw/news/speaker/#/speakers-nmw
اسم مهندس جمشید آرین بعنوان سخنران در سایت همراه با عکس
⚙️
اینم فیلم سخنرانی در یوتیوب?
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DPbPAxMMAy3w&ved=0ahUKEwitkrSrnJjXAhWG2xoKHXwgDK4QwqsBCCkwAg&usg=AOvVaw3JBwm-nFZjPAM45Lv2wmHN
شما یکنفر از ایران بیار که اندازه جمشید آرین تخصص داشته باشه که برای بزرگان صنعت خودروسازی جهان سخنرانی کنه
ده ها سند دیگه هم وجود داره که با ۵ دقیقه جستجو در گوگل پیدا میکنید
علی آقا
۱۶ آبان ۱۳۹۶میخوای من لینک ثبت نام غرفه و زمان برای سخنرانی تو نمایشگاه فرانکفورت رو برات بفرستم؟! آخه چقدر ساده لوح هستید شما؟!
راستی، شما معنای سند بین المللی رو میدونی چیه؟ منظورت که برجام یا قطعنامه های شورای امنیت نیست!!!
وحید
۹ بهمن ۱۳۹۷خودروسازهای خارجی اینقدر سرشون میشه که امتیاز به یه خارجی ندن. عقل برخی هموطنان را با زرنگهای خارجی مقایسه نکن.
شبکه تلویزیونی استرالیا احتمالا محفل ایرانی بوده که گزارششو پخش کرد؟!
چرا این خودروسازهای خارجی خودشون نمیرن استخدام همدیگه بشن؟ چرا با هم رقابت میکنن؟ مثلا چرا همین ایلان ماسک برای ایدههاش نرفت استخدام بنز بشه؟
علیرضا
۷ آبان ۱۳۹۶نظر من اولین نظر بود
چطور ممکنه نظر شما بالاتر از من بیاد؟؟
سردبیر
۷ آبان ۱۳۹۶علیرضا جان، برخی دیدگاهها ممکنه در انتظار تایید قرار بگیرن و بعد از تایید در سر جای خودشون نمایش داده می شن. دیدگاه این دوستمون هم قبل از شما ثبت شده بود اما بعد از شما تایید شده. البته این موضوع نباید اهمیت خاصی داشته باشه. درسته؟
ارادت
میتی
۷ آبان ۱۳۹۶به نظرم بجای جلب توجه های بیخودی مثل غرق کردن تو دریاچه یه بار جلوی همه ادعاشو ثابت میکرد.
اینجوری توجه همه بهش جلب میشد نه با راهی که ایشون رفت!
علیرضا
۶ آبان ۱۳۹۶واقعا حیف
حیف به این همه مشکلات که تو ایران هست
حیف به این همه دانشمند که حمایت نمیشن
صد حیف به این جبرِ زندگی…
matilda
۶ آبان ۱۳۹۶جمشید آرین در ابتدا یک سمند را به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل نمود که به گفته وی 500 کیلومتر شعاع حرکتی داشت.
؟؟؟؟؟
یکم عجیبه
من
۶ آبان ۱۳۹۶تو عکسش نوشته سوخت هیدروژن
الف.ی
۶ آبان ۱۳۹۶آدم های خیلی زیادی تو ایران بودن که اگه این مسایل لعنتی نبود میتونستن الآن حتی تو فرمول یک و لمانز تیم داشته باشن
کوروش منصوری
فردیس رضوانی
نادر فقیه زاده
آرش
هرمیداس اتابکی
امید بادل
محمد غزل
فرهاد کاشانی
جمشید آرین
و…….
علی آقا
۶ آبان ۱۳۹۶داداش من جمشید آرین شیاده. درست نیست اسمش رو کنار منصوری و… بذاری. یه سرچ بکن و در مورد «نوابیغ» مطالعه بکن.
الف.ی
۶ آبان ۱۳۹۶اونوقت علتش چیه؟
معمولا دانشمندا شیشه خورده ندارن البته چون رشته خودم شیمیه دانشمند هایی رو هم میشناسم که به قولی آب زیرکاه بودن
مجید.ا
۲۴ آبان ۱۳۹۸منظورتون از شیاد چیه دقیقا؟!! ایشون در حضور خبرنگارا بارها این ماشین رو تست کرده و حتی مسیر تهران تا قم رو یکسره رانندگی کرده،دیگه چه طور باید اثبات میکرد اختراعش رو؟؟!!
ونوم اف ۵
۶ آبان ۱۳۹۶ایشالله موفق باشی و بتونی با ایلان ماسک همکاری کنی
امیر
۶ آبان ۱۳۹۶ایلان ماسک کیه؟
MAHDI . CHEVROLET
۶ آبان ۱۳۹۶موسس تسلا
امیر
۶ آبان ۱۳۹۶اها مرسی. خخخ چرا اینقدر دیس لایک دادین، خب نمیدونستم کیه?
الف.ی
۶ آبان ۱۳۹۶این خاصیت پداله ( دیسلایک های بی منطق )
MAHDI . CHEVROLET
۷ آبان ۱۳۹۶چی بگم والا
یه سوال بپرسی اینطوری میشه
مثلا اینجا مجله خودرویی هست
محمد
۶ آبان ۱۳۹۶چه عجب پدال بالاخره خبری از جمشید ارین منتشر کردی به نظرم خودتون هم یه مصاحبه اختصاصی با ایشون انجام بدید
کسری
۶ آبان ۱۳۹۶جمشید آرین یه شیاد بیش نیست اگه راست میکه ۴ تا خبرنگار خودرویی دعوت کنه ماشیناشو تست کنند
lmbx
۶ آبان ۱۳۹۶چند سال پیش هم این آقا رو تو برنامه پایش آورده بودن و همون موقع هم افراد با تجربه به بودار بودن قضیه پی برده بودند.کلا تو این کشور هیچ چیز راست نیست.شاید میخواهند با این کارشون حس نژاد پرستی ایرانی ها رو بیشتر کنن.یه چیزی رو دقت کردین، هر چیزی که ایرانی میسازه از نمونه خارجی خیلی بهتر و ارزان تر در میاد!!!
رضا
۶ آبان ۱۳۹۶حالا سعى کنیم بی احترامى نکنیم
ولى چیزی که اینه که اگه واقعا چنین عملکردى رو داره چرا هیچ وقت با حضور اصحاب خودرو و خبر نگارا حتى یک بار هم نیومده در میدان واقعیت نشون بده و إثبات کنه که ادعا هاش حقیقت دارن
ahmad
۷ آبان ۱۳۹۶خودرو های برقی جمشید آرین چند ماه در مسیر ونک به تجریش و مدتی هم گویا در بام تهران فعالیت میکردن و مورد تست عمومی قرار گرفتن…
ahmad
۶ آبان ۱۳۹۶مسئله مهمی نیست
تا چند وقت دیگه جمشید آرین هم میره جذب شرکت تسلا میشه
و مسئولین وطنی از دستش نفس راحتی میکشن و به دوباره به مافیای فاسد خودشون در صنعت خودرو میپردازن!
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶جمشید آرین هدفش برگرداندن نخبگان و حمایت مزدم از نخبگانه
جمشید آرین گفته برای هیچ شرکتی کار نمیکنه
چ دلیلی داره برای کسی کار کنه که ۶ سال بعد از خودش تازه شرکت تاسیس کرده
جمشید آرین خودش در ایران دو شرکت و کارخانه داره
در استرالیا شرکت تاسیس کرده
در بلژیک شرکت تاسیس کرده
در المان هم شرکت تاسیس کرده
چنین کسی ب کس دیگه نیاز نداره
این مردم ایران هستن که حالا که چنین دانشمندی میخاد براشون کار کنه باید حمایت کنن
تا از منافع علمش بهره ببرن
علی آقا
۱۶ آبان ۱۳۹۶چندسالته سپهر؟
میخوای من برات تو آلمان وایران و استرالیا و بلژیک شرکت تاسیس کنم؟
رضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۶عزیزم شما اگر بلدی بیا برای من تاسیس کن که زودتر برم آلمان ، مرد باش و عمل کن
ستار
۶ آبان ۱۳۹۶یک خبر خوب بلاخره!!!!!!!
امیدوارم موفق بشه.و بتونه ادعاشو ثابت کنه و به چیزی که حقشه برسه و پس از موفقیت به همه مسئولین داخلی که تحویلش نگرفتن دست تکون بده.البته دست که نه؟!!یک چیز دیگه:)))
محمود
۶ آبان ۱۳۹۶جمشید ارین یک نابغه هست. وقتی اولین ماشین برقی رو ساخته بود هنوز شرکتی به اسم تسلا وجود نداشت. در هر صورت براش ارزوی موفقیت می کنم .
هادی هشت سیلندر
۶ آبان ۱۳۹۶تا وقتی امثال شما میشن هم وطن باید جای تکنولوژی و سیستم های فضایی و تشویق دانشمندان کشور برای پیشرفت باید شاهد پیشرفت ژن خوب ها و داداش های دزد باشیم ننگ بر جهان سوم
MAHDI . CHEVROLET
۶ آبان ۱۳۹۶اگه بتونه ثابت کنه نونش تو روغن تسلاس
اگه نتونه رسوا میشه و محکوم به دروغ گویی
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶تسلا سیخی چند
هنوز نه مثل جمشید ارین تکنولوژی شارژ فوق سریع داره که بتونه در ۳ تا ۶ دقیقه ماشین الکتریکی شارژ کنه
نه سابقه جمشید آرین رو داره که تازه ۶ سال بعد از اختراعات جمشید ارین و ثبت اون ها در ایران و استرالیا، تازه تسلا شروع ب کار کرد
قطعا تنها چیزی که از جمشید آرین جلوترن داشتن طراح های خبره هست که ماشینشان قشنگ ترع فقط همین
اگر مردم آگاهی داشتیم
الان از دولت ها میخاستن که جلوی تولید ماشینهای برقی جمشید ارین رو در کارخانه هاش در زیبا کنار شمال نگیرن
ولی
متاسفانه دولت حامی لگن سازان هست و نمیخادمردم در رفاه باشن
فقط فکر خوردن پورسانت و عوارض و حق گمرک هست و مالیات
Mahdi Chevrolet
۱۹ دی ۱۳۹۶این همه سنگشو به سینه میزنی که چی
خب بره ثابت کنه نه ادعا کنه
حسن
۶ آبان ۱۳۹۶امیدوارم آقای آرین در این چالش شرکت کنه و موفق بشه.
SS
۶ آبان ۱۳۹۶واقعا یه شخص چقدر میتونه عوام فریبی کنه
بزرگترین شرکتهای دنیا با پیشرفته ترین تکنولوژی و باتری ها در حال حاضر ادعای شعاع حرکتی 500 کیلومتری و شارژ 2 ساعته ندارن
بعد یک شخص در ایرانی که میشه گفت هیچ صنایع های-تکی نداره با استفاده از باتری های اسید سربی ادعای 500 کیلومتر برد و شارژ “3 دقیقه ای” میکنه (واقعا خنده داره)
البته همین تلاش هم قابل تقدیره که شرکت های بزرگ داخلی همین تلاش هم انجام نمیدن ولی به نظرم این ماجرا به سودجویی و فرافکنی تبدیل شده
مردم هم دنبال یک شخص معجزه گر میگردن که در کشوری که پراید رو نتونسته داخلی سازی کنه رقیب تسلا بسازه در حالی که همچین چیزی وجود نداره
فروهر
۶ آبان ۱۳۹۶اگه اسم جمشید ارین رو تو یو توب سرچ کنید در موردش مطالب هست که می تونید خودتون مقایسه کنید کی دروغ می گه خود آقای آرین هم فیلمی داره که کاملا توضیح داد ه
MjM
۷ آبان ۱۳۹۶از خیلی وقت پیشا منتظر مطلبی در باره جمشید آرین بودیم…..دمتون گرم که هرچند کوتاه این مطالب رو ذکر کردید……حداقل حمایتی که مجلات ورسانه های خودرویی میتونن انجام بدن همینه….دوستانی هم که آقای آرین رو نمیشناسند لطفا نظر ندن… بیان و سوال کنن و جواب بگیرن..تمام مستندات و فیلمها و جلسات پرسش و پاسخی ک با ایشون داشتیم رو ببینن بعد میفهمن که ایشون کی هستن..
بازم ممنون از پدال
حمیدرضا
۷ آبان ۱۳۹۶یه بنده خدایی رو میشناختم ک تعمیرکار کامیون های ولو بود. سوادی هم نداشت و 20 سالش بود
یه قطعه کوچیک برای گیربکس ولو fh12 بازطراحی کرد فرستاد سوئد، الان حدودا 5 ساله برای ولو تو سوئد کار میکنه
بعد اون وقت این آقای آرین نتونسته یه حامی پیدا کنه؟
یکم مشکوکه رفتاراش ب نظرم
سروش
۷ آبان ۱۳۹۶شما لطف کن ی سندی مدرکی از اون ی بنده خدا رو کن که سواد نداشته و به استخدام ولوو درامده . در حال حاضر اون بنده خدا کدوم قسمت کمپانی کار میکنه؟ مطمئنم ی زمانی ملت دکتر محمود حسابی رو هم مسخره کردند
وحید
۹ بهمن ۱۳۹۷با منطق شما ایلان ماسک چرا نتونسته استخدام ایران خودرو بشه؟
مشکوک نیست؟
Achtung
۷ آبان ۱۳۹۶خودروی الکتریکی و رفع آلودگی رو فراموش کنین این همه نفت رو کی باید مصرف کنه؟پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت ۳۰ میلیون لیتر بنزین تازه داره افتتاح میشه تا ۱۰۰ سال دیگه محکومیم بنزینمون رو خودمون مصرف کنیم
F.A
۷ آبان ۱۳۹۶با درود
لطفأ برخی إز دوستان پیش داوری نکنند و از پیش آقای آرین را محکوم و شکست خورده معرفی نکنند؟!
ساخت ماشین پاک و الکتریکی ، توان مهندسی و خلاقیت بالایی می طلبه که آقای آرین توانسته تابوی آن را بشکند و مبادرت به طراحی و ساخت این ماسین نماید. به گونه ای که شرکت هایی همچون ویران خودرو جرأت ورود به این حیطه را ندارند و فقط بلدند با فرقون های خود، مردم را به قتل برسانند!
لذا لازم است همانند اکثر دوستان برای آقای آرین آرزوی موفقیت و سربلندی کنیم و اگر هم موفق نشد؛ چیزی از ارزش های آقای آرین کاسته نخواهد شد.
آیا اگر آقای آرین در ایران حامی داشت و یا حداقل سنگ جلوی پای او نمی گذاشنند، موفق به ارتقای دانش خود نمی شد؟ مگر غیر از این است که شرکت های پیشرو در قلمرو خودروهای برقی همچون تسلا از جایگاهی همانند جایگاه آقای آرین شروع به کار کردند و در نهایت موفق شدند؟؟؟ با این تفاوت که دولت حامی تسلا بود اما آقای آرین نه تنها حامی نداشت بلکه برای او پاپوش هم درست کردند!
من مطمئن هستم، آقای آرین موفق میشه اگر چه ماشین او بیش إز ۵۰ کیلومتر و یا کمتر راه نره.
با سپاس
ahmad
۷ آبان ۱۳۹۶این خودرو یکبار با حضور چند نفر از یک برنامه تلویزیونی صدا و سیما، مسیر رفت و برگشت تهران به قم رو به راحتی طی کرده. حداقل میشه 300 کیلومتر راه رفتنشو تایید کرد…
ارمان
۷ آبان ۱۳۹۶دلیل اصلی گرونی ماشین الکتریکی باتری و موتور حرکتی و بعضا مولد های اونهاست ایشون اگر واقعا واقعا با 6 هزار دلار این کارو کرده یعنی تویوتا پریوسو تسلارو و…. رو پوودر کرده من بعید میدونم از یه ادعا بیشتر باشه والا تو ایران ساخته چمیدونم میرفت تو سوییس میساخت واسه خودش دنیا رو درو میکرد یه جای کار میلنگه!!
AK_007
۷ آبان ۱۳۹۶اون ماشینو ک توی سد انداخت برا ازمایش غرق نشدن بود پیشنهاد میکنم ویدیوشو کامل ببینین
و اون سمند هم فک کنم هیدروژنی اینا بود
منم امیدوارم ادعاهای ایشون درست باشه
ali a
۷ آبان ۱۳۹۶حرف مهندس کاشانی که واقعا قبولش دارم رو کاملا قبول دارم… جمشید آرین با این همه ادعا اگه واقعا خودرویی الکتریکی ساخته حتی با برد 50 کیلومتر ! نه 500 کیلومتر ادعای ایشون ! بهتره بیاد ماشینشو رونمایی کنه و آزمایش عملی بشه ببینم این همه ادعا وخبر واقعا راست بوده یا دروغ که خیلی خیلی بعیده اصلا ماشینی ساخته شده باشه!… بقئل مهندس کاشانی اگه ایشون چنین توانایی داشت تسلا با حقوق خیلی خیلی خوب استخدامش کرده بود…تازه مهندس کاشانی گفته اگه عملا ایشون ماشین الکتریکی با چنین بردی ساخته حاضره ایشون رو به ایلان ماسک معرفی کنه..
asa
۷ آبان ۱۳۹۶افکار استعماری انگلیس!
ما نمیتوانیم ! چشم آبیها میتوانند! محال است ما بتوانیم!
جمشید آرین: چرا ما میتوانیم اما قرار است که نتوانیم؟!!!
مجتبی دنیاری
۷ آبان ۱۳۹۶ایشون چند وقت پیش هم ادعا کرده بودن میتونن خودرویی الکتریکی بسازن که رکورد پیست نوربرگ رینگ رو میشکنه !! از قدیم گفتن دروغ هرچه بزرگتر باورش آسونتر تمام شرکت های معتبر دنیا با صرف میلیارد دلار برای تحقیقات دارن تلاش میکنن شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی رو افزایش بدن ایشون خیلی راحت و با اعتماد به نفس ادعا میکنه خودروش 500 کیلومتر با یک بار شارژ سه دقیقه ای برد داره دم مهندس کاشانی گرم که یکبار ایشون رو به چالش کشیدن تا سیه روی شود هر که درو غش باشد
سروش
۷ آبان ۱۳۹۶من متعجبم از دوستانی که جمشید ارین رو شیاد معرفی میکنن ! فعلا که هیچ ازمایشی انجام نشده که حکم صادر میکنید . خیلی ها از مسئولان بی کفایت شاکی هستن در حالیکه اگه پاش برسه و به پست و مقامی برسن خودشون از دنیا بدترن . اقا ارین شیاد و حقه باز. چرا تو ایران زمینه ازمایش رو فراهم نکردن که این همه جنجال درست بشه . هزاران نخبه ایرانی تو دنیا فعالیت میکنن ایا اونها هم شیاد بودن؟ لابد ی جای کار میلنگه که همه فرار میکنن . ی بنده خدایی میگفت خروج نخبه ها از کشور زیاد مهم نیست . خروج ژن نخبه فاجعه افرین است
علی آقا
۷ آبان ۱۳۹۶منطق چیز خوبیه داداش من!
وقتی من یا شما یا آقای آرین ادعایی رو مطرح میکنیم باید اثباتش کنیم نه اینکه بگیم مسئولان بیان به ما برای اثباتش کمک کنن!!!!
تا حالا رزومه آرین رو خوندین؟ طرف حتی دنشگاه هم نرفته. یعنی دیپلمه هست. بعد یکی از خوانندگان پدال میاد میگه، تسلا هم از همینجا شروع کرده!!!! داداش من، تسلا با یک نفر دیپلمه شروع کرده؟؟؟
الان ممکنه یه عده بیان بگن فلان امریکایی هم دانشگاه رو ترک کرد و… اما اونا هم که دانشگاه رو ترک کردن، دست تنها نبودن، کنار دستشون چندین متخصص و نابغه دانشگاه رفته و مهندس و دکتر نشسته بودن. اگرم فکر میکنید که یه نفر دیپلکه میتونه با تسلا و تویوتا و… رقابت کنه، اون وقت کل تکنولوژی و منطق سرمایه گذاری سنگین شرکتهای بزرگ دنیا و کلا شعورشون رو بردین زیر سوال.
ahmad
۷ آبان ۱۳۹۶اخوی جهت اطلاعات باید عرض کنم استیو جابز هم دیپلمه بود و توانست به تنهایی یک سیستم کامپیوتری اون زمان طراحی بکنه که منجر به موفقیتش شد و بعد ها هزاران دانش آموخته آکادمیک رو به خدمت مجموعه خودش دراورد! (نگاه مدرک گرایی، نگاهی جهان سومی است)
شوقی
۷ آبان ۱۳۹۶جسارتاً استیو جابز فقط و فقط ایده و مغز تجاری داشت و نه فنی بود و نه طراح
میتی
۷ آبان ۱۳۹۶برادر من جابز فقط ایده پرداز بود.استیو وازنیاک طراح بُردای اولیش بود.
ارش
۷ آبان ۱۳۹۶شرکت در سمینارهای مختلف -مقاله های بین المملی تدریس در دانشگاهای خارجی -شرکت در نمایشگاه های فناورانه خودرو – هیچ ادم دیپلمه ای نمیتونه خارج از کشور تو دانشگاه تدریس کنه من برای چیزهائی که گفتم مدرک دارم ایا شما هم برای دیپلمه بودن ارین و ادعای خودتون مدرکی دارین
علی آقا
۱۶ آبان ۱۳۹۶خودش تو مصاحبه گفت به دلیل توهین یکی از معلمان مدرسه از درس زده شدم و ادامه ندادم و دانشگاه هم نرفتم. شما چرا کاسه داغ تر از آش میشی؟؟؟
شما اگر رزومه بدی مگه مدرک دانشگاهی و سال اخذش و نام دانشگاه رو توش نمی نویسی؟!
خب، آرین کجا تو رزومه خودش از مدرک دانشگاهی و دانشگاه محل تحصیلش نام برده؟
کسری
۷ آبان ۱۳۹۶بله داداش من فقط یه شیاد میتونه ادعاشو بیست سال ثابت نکنه وگرنه اینهمه خبرنگار و مجله و سایت خودرویی مثل همین پدال هستن که سرشون درد میکنه واسه همچین تستی
شوقی
۷ آبان ۱۳۹۶با سلام.نیازی به شو آف و پرتاب خودرو به دره و دریاچه نیست. هیچ شکی به بوروکراسی و مافیای قدرت خودرو نیست ولی ایشون هم اگر ادعای راستی و درستی دارند بهتره در جایی که به کار ایشون اجر میگذارن بره و کارشون رو اونجا ادامه بدن. همین مدل رو الان سیروان موتور داره پیاده میکنه و جالبه که خیلیها هم جذبش شدن. در حالیکه هیچ چیزی و مطلقا هیچ چیزی وجود نداره ولی این ادعای برتری و توهم قدرت هستش که این بلا رو بر سر مملکت آورده.
ارش
۷ آبان ۱۳۹۶سیروان موتور هم به شرطی اجازه ساخت گرفته که مصولاتش رو به خارج از کشور بفروشه -اگر محصول بعدی سیروان موتور که اماتا باشه اجازه ساخت گرفت اونقت بگین
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶پرتاب به دریاچه
و
به دره کوهسار
تست ایمنی بود نه شو آف… تحقیق کن
مهران
۷ آبان ۱۳۹۶متاسفم ما کی قراره خودمون رو باور کنیم؟۲۵۰۰سال پیش درتخت جمشیدسیستم فاضلاب داشتیم .اون موقع از آمریکا و اروپای امروزی هیچ خبری نبود…تاوقتی خودمون رو محتاج دیگران بدونیم هیچی نمیشیم.
حسین
۷ آبان ۱۳۹۶ایشون دقیقاً چه چیزی رو ابداع کردن؟ یا باید تکنولوژی باطری رو توسعه داده باشن که بتونه در زمان بسیار کمی این مقدار ذخیره سازی انجام بده … که مستلزم داشتن دانش بالا در شیمی هست (اخیراً توشیبا هم تونسته و قراره تا چند سال آینده به بازار بده) و یا باید الکتروموتوری رو توسعه داده باشن که بسیار کم مصرف و با راندمان بالا بوده باشه که بتونه شعاع حرکت 500 کیلومتری رو برای خودروی سنگینی مثل سمند و غیره ایجاد کنه که این هم مستلزم داشتن دانش بالا در مهندسی برق و مکانیک و … هست.
حالا بیاید فرض کنیم ایشون یکی و یا هر دو تکنولوژی بالا رو بدست آورده باشن. آیا کاربرد هریک از این گنجها فقط در صنعت خودرو خلاصه شده؟ (که مافیایی هم هست) آیا ایشون تلاشی کردن که در سایر صنایع هم بخت این ابداعات فوق العاده شون رو امتحان کنن؟ ثروتی که از این دستاوردها در بقیه صنایع از پتروشیمی گرفته تا بهداشت و درمان و … ، قابل استحصاله حتی از تصور هم خارجه!
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶توشیبا خود باتری رو پیشرفت داده
اما
مهندس آرین در مقوله نحوه چینش و نحوه شارژ کارش ابداع و اختراع هست
از نظر مهندس آرین
صنعت محوری در زندگی ما صنعت خودرو هست
وگرنه
ایشون در ۱۹ سالگی هواپیمای تکنفره ساخته
و
با حضور مسئولین گیلان در فرودگاه رشت باهاش پرواز کرده…. در سال ۱۳۵۹
ارش
۷ آبان ۱۳۹۶دوستان عزیز توجه داشته باشین داریم در مورد چیزی حرف میزنیم که اگر در داخل کشور ساخته بشه دیگه سودی برای دولت نخواهد داشت و عملا نمیتونه قیمت بنزین رو بالا و پائین کنه و سود کلان به دست بیا در ایران به لحاظ نسبت درامد به خرج ما نسبت به میانگین جهانی 12 درصد بیشتر پول بنزین میدیم . پس منطقیه که اقای ارین نتونه در داخل کشور ادعاشو ثابت کنه قبلا قرار بود در برنامه ماه عسل شرکت کنه و حرفشو بزنه که چند دقیقه قبل از حضور در برنامه علیخانی اعلام کرد حضور ایشون بنا به دلایلی لغو شده ساده نباشید ذولت هیچوقت نمیزاره چیزی که دستشو از سود کوتاه میکنه تولید بشه اون با قیمت کم در ضمن ایران خودرو و سایپا هم این وسط هست که دولتی هستن و با اومدن خودروهای ارین دیگه نمیتونن فرقون های تولیدی خودشون رو به ملت بفروشن