بدنه اصلی صنعت خودروی بریتانیا میگوید خودروهای جدید ایمنتر از همیشه هستند زیرا تحقیقات نشان میدهند دو سوم خودروهای جدید این کشور هماکنون با سیستمهای کمک ایمنی ای همچون ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد عرضه میشوند.
انجمن سازندگان و تاجران موتوری بریتانیا میگوید بررسیهای Jato Dynamics نشان میدهد ۶۶.۸ درصد خودروهای جدید هماکنون حداقل با یک سیستم ایمنی (با فعال شوندگی خودکار) تولید میشوند.
سیستمهای هشدار برخورد که در زمان احساس تصادف به راننده هشدار میدهند معمولترین سیستم ایمنی بوده و سال پیش در حدود ۱.۸ میلیون دستگاه خودروی جدید با آن عرضه شدهاند.
دستیار پارک دومین ویژگی محبوب سال پیش بوده بهگونهای که در ۱.۵۸ میلیون دستگاه خودرو بکار رفته است. ترمز اضطراری خودکار که در صورت تشخیص تصادفی قریبالوقوع بهصورت خودکار ترمز میگیرد سومین سیستم محبوب بوده و ۱.۴۳ میلیون دستگاه خودرو از آن بهره بردهاند.
Mike Hawes مدیر اجرایی ارشد SMMT میگوید:
ایمنی اولویت شماره یک خودروسازان بوده و سرعت تغییرات فنی سریعتر از همیشه بوده و تکنولوژیهای کمکراننده هماکنون در اکثر خودروها وجود دارند. خودروهای کاملاً خودران شاید هنوز عرضه نشوند اما میلیونها مصرفکننده قبلاً از مزیتهای تکنولوژی جدید که میتواند به امنتر شدن جادهها کمک کنند لذت بردهاند.
علیرغم گزارش مثبت این انجمن، برخی میگویند خودروسازان باید پیشرفت کنند. متیو آوری محقق Thatcham از محبوبترین خودروی بریتانیا یعنی فورد فیستا انتقاد کرده و میگوید این خودرو با وجود دریافت ۵ ستاره ایمنی در یورو انکاپ هنوز بهصورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار استفاده نمیکند.
اینکه یکی از پرفروشترین خودروهای بریتانیا توانسته ۵ ستاره ایمنی از یورو انکاپ به دست آورد خبر خوبی است اما سیستم AEB تنها بهصورت آپشن موجود بوده و این مایه شرمساری است زیرا ۵ درصد از خریداران پکیجهای ایمنی اضافه را خریداری میکنند. به همین دلیل سئات ایبیزا همچنان بهترین انتخاب ما از نظر ایمنی در بخش خودروهای سوپرمینی است.
یکی از مدیران یورو انکاپ هم میگوید این موسسه تلاش دارد تا خودروسازان را به استفاده از تکنولوژی هشدار برخورد تشویق کند اما این هشدار را هم میدهد که خودروسازان نباید اصول اساسی ایمنی ساختاری را فراموش نمایند.
یورو انکاپ میخواهد تکنولوژیهای پیشرفته در خودروها بکار روند و خودروسازان نیز به خوبی از این موضوع استقبال کرده و ترمز اضطراری خودکار هماکنون در اکثر محصولات جدید دیده میشود. البته آنها نباید اصول اولیه حفاظت از سرنشینان در زمان تصادف را فراموش نمایند. تمامی سرنشینان باید به خوبی محافظت شوند.
شهاب شورلت
۵ بهمن ۱۳۹۶ایمنی
واژه ای نام آشنا اما بس غریب و دور (البت در ماشینهای ایرانی و چینی ک قشر متوسط یا ضعیف جامعه)محکوم به استفاده هستند
Raha
۵ بهمن ۱۳۹۶Volvo اعلام کرده که تا 2020 ماشین هایی رو تولید کنه که احتمال مرگ در اونا به صفر برسه
(راست و دروغش پای خودشون)
نوید جهرمی
۵ بهمن ۱۳۹۶تا الانش برای رسیدن ب هدفشون 12 درصد راه در پیش دارن. تا این حد ایمن.
M.us
۵ بهمن ۱۳۹۶اتفاقا پراید در این ضمینه تخصص داره بعد تصادف اگه وعظت خوب نباشه اربگ میکوبه تو کلت تموم کنی دیگه عذاب نکشی