سام کاویانی: سالی را که بهتازگی از سر گذراندیم، یعنی سال ۹۵ شمسی، سال پر خیروبرکتی برای اغلب خودروسازان وطنیمان بود؛ و بیش از همه، این سازندگان نامی جاده مخصوص بودند که به سهولت توانستند ارقام بالایی از فروش را به نام خود ثبت نمایند.
در ده ماه نخست این سال، درمجموع بیش از یک میلیون دستگاه خودروی سواری توسط سازندگان داخلی کشورمان تولید شد که این خود از رشد ۴۱ درصدی این رقم نسبت به سال پیش از آن خبر میدهد. در این میان،۵ گزینه نامآشنا، بیشترین حجم از تولید را به خود اختصاص دادند که در ذیل، نامشان برحسب رتبه تولید به عرض میرسد.
توضیح: در این متن، ذکر نام یک خودرو اشاره بهتمامی گونههای متفاوت بدنه و پیشرانه آن دارد، مثلاً رقم تولید پراید، مجموع تولید نسخههای سواری این خودرو، اعم سدان و هاچبک را دربر میگیرد.
رتبه اول: پراید با تولید ۲۱۷,۹۹۴ دستگاه
تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه پراید تنها در عرض یک سال، از محبوبیت دیرپای این خودروی کهنسال شرقی در کشورمان حکایت میکند. این ارابه آهنین و سبکوزن، کماکان گزینهای موردتوجه برای بسیاری از خریداران میانهحال و کمدرآمد در اقصی نقاط این سرزمین است و در طی این سالها به پای ثابت و به معیاری مهم برای قیمتگذاری دیگر خودروها بدل گشته است. پراید، از حسن دیگری هم برخوردار است و آنهم قابلیت نقد شوندگی آن در کمترین زمان ممکن در بازار است، مزیتی که کمتر خودروی مشابه ای در این دیار از آن بهره میبرد. در حال حاضر، پراید در فرمهای سدان، هاچبک و وانت به تولید میرسد که تمامی آنها تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی عرضه میشوند. توان این پیشرانه معادل ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۰۸ نیوتنمتر است.
رتبه دوم: پژو ۲۰۶ با تولید ۱۲۸,۶۴۲ دستگاه
بهرغم آنکه پژو ۲۰۶ کمکم دارد به خزان عمر خود نزدیک میشود، ولی هنوز هم گزینهای جذاب و دلپسند بوده و از اقبال بسیاری هم نزد خرد و کلان این خطه برخوردار است. این خودرو با تکیه بر قابلیتهای فنی ریشهدار خود کماکان قادر است پا به پای بسیاری از هاچبکهای جوان و گرانتر وارداتی در جادههای طولانی و بیانتهای این دیار جولان دهد و آنها را در پیچوخمها و سطوح سخت و کوهستانی آن منکوب و مغلوب نماید. در حال حاضر، پژو ۲۰۶ در فرمهای سدان و هاچبک و با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری عرضه میشود. توان این دو پیشرانه به ترتیب معادل با ۷۵ و ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آنها برابر با ۱۱۸ و ۱۴۲ نیوتنمتر است.
رتبه سوم: پژو ۴۰۵ با تولید ۱۲۳,۴۸۶ دستگاه
405، شیر پیری هست که هنوز از جوشوخروش باز نایستاده و با آنکه ایام جوانی و نشاط خود را سالهای بسیاری است که از سر گذرانده، ولی کماکان گزینهای محبوب در میان خیل کثیری از عائلهمند ایرانزمین است. این سدان کهنسال که در سال ۱۹۸۸ میلادی، منتخب سال اروپا بود، از حیث فضا و راحتی حرفهای بسیاری برای گفتن دارد و خودرویی سخت «کار راهانداز» نیز به شمار میآید، خودرویی که هنوز برای آن دسته از نانآورانی که در جادههای بینشهری مشغول به کارند گزینهای راحتتر و مطمئنتر از پراید محسوب میشود. هماکنون، پژو ۴۰۵ با سه پیشرانه متفاوت عرضه میشود که دو تا از آنها بنزینی بوده و آن دیگری هم دوگانهسوز است. پیشرانههای بنزینی در انواع ۱.۸ و ۱.۶ لیتری، به ترتیب از توانی معادل ۱۰۰ و ۱۰۸ و گشتاوری برابر با ۱۵۳ و ۱۴۲ نیوتنمتر برخوردارند و پیشرانه گازسوز نیز همان نسخه ۱.۸ لیتری است که قابلیت استفاده از سوخت گاز را داراست.
رتبه چهارم: پژو پارس با تولید ۹۹,۷۷۸ دستگاه
پژو پارس تنها نسخه فیسلیفتی از پژو ۴۰۵ محسوب میشود، اما همین فیسلیفت موفق توانسته است چهره زیباتر و پرستیژ بالاتری را برای این گزینه سالخورده به ارمغان آورد. با تکیه بر همین جذابیت و گیرایی ظاهری، این خودرو سالهای بسیاری توانست خود را بهعنوان نسخهای لوکس و تجملی در بازار تشنه و کم تنوع کشورمان مطرح نماید و شهرتی فراتر از آنچه هست را برای خود رقم زند. هرچند اکنون از شدت این تب به میزان زیادی کاسته شده و کیفیت ساخت آن نیز نسبت به اوان تولیدش به نحو محسوسی افت نموده است، ولی هنوز هم “پارس” گزینهای قابلتوجه و به قولی «سکه نقد بازار» است و حتی خودروهای بهظاهر مدرنتری چون سورن و دنا نیز نتوانستهاند به جایگاه مستحکم آن نزد آحاد خریداران اندک خدشهای وارد نمایند. پژو پارس از پیشرانههایی مشترک با پژو ۴۰۵ استفاده میکند.
رتبه پنجم: تیبا با فروش ۹۰,۰۰۶ دستگاه
قرار بر این بود که تیبا جانشین پراید شود ولی بهرغم تمامی اصلاحات و بهسازیهایی که تاکنون بر روی آن صورت پذیرفت و نیز، ارائه نسخه جذابتری از آن به نام تیبا ۲، پارهای از معضلات که از ذات ناهمگون این خودرو ناشی میشوند اجازه عرضاندام درخور و بایستهای را به تیبا نمیدهند و هنوز هم خریدار نوعی با کمی تشویش و احتیاط به آن نزدیک میشود. با ارتقاء کیفیت این خودرو و اصلاح نمای ظاهری آن، میتوان به آینده بهتری برای این خودرو در بازار داخلیمان امیدوار بود. تیبا در فرمهای گوناگونی اعم از سدان و هاچبک به تولید میرسد و در حال حاضر با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری به بازار کشورمان عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۸۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۲۸ نیوتنمتر است.
منابع:
IKCO.IR
SAIPACORP.COM
و…
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۳ فروردین ۱۳۹۶به نظر من سال ها این آمار قراره تکرار بشه!
همین خودروها حتی احتمالا با تولید بیشتر
لکسوس
۳ فروردین ۱۳۹۶قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در سال ۹۲ بیست و پنج میلیون تومان بود و قیمت الانش که توی همین پدالم درج شده ۳۱ میلیون تومان هستش
تورم در ایران بر طبق چیزی که می گن حدود ۲۵ درصد هستش و تا جایی که می دونم تورم در طول این چهار سال همین حدودا بوده و با یه حساب سر انگشتی می فهمیم که پژو۴۰۵ دوگانه سوز امسال اگه با همون کیفیت چهار سال پیش تولید می شد قیمتش بر اساس تورم این چهار سال باید بالای ۵۰ میلیون تومان می بود حالا خودتون حساب کنید ببینید چقدر از کیفیت خودرو زدن تا قیمتش در همین حدودا باقی بمونه
این مورد برای دیگر خودروهای تولید داخل به همین صورت هستش
ye pesar
۴ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز اقا لکسوس گل
قیمت 405 در ابتدای سال 91 فقط 13 میلیون بود
اگه قرار بود تورم بر اساس اون شیب فاجعه باری که ناگهان قیمت ماشین در عرض یک سال از 13 میلیون به 28 میلیون رسید ( نه بیست و پنج ) ادامه پیدا می کرد الان باید قیمت 405 به بالای صد تومن می رسید
الحمدالله به لطف رکودی که تو این چهار سال بازار وحشی و بیمار ایران رو اسیر کرده و جلوی جولانشو گرفته
قیمت ها توان افزایش محسوس نداشتن و اگه افزایشی هم بوده سنوات و هزینه هایی هس که هر سال از نهاد های مختلف تحمیل میشه
اتفاقا تو این چن سال با برداشتن تحریم ها، واردات و مونتاژ ماشین های جدید اروپایی و شرایط متنوع فروش اقساطی (مثل وام 72 ماهه !!!! دولت) رویای ماشین سوار شدن برای قشر کارمند و فرهنگی جامعه که موج سواری یاد نداشتن دست یافتنی و ممکن شده
پس لطفا هعی چار سال چار سال ننویسیم و حافظه و وجدانمون رو تقویت کنیم
Moein
۴ فروردین ۱۳۹۶یه مشت آشغال.یه مشت نخاله ی صنعتی.لعنت به همشون
Khan
۳ فروردین ۱۳۹۶هـــــی، بگذریم…
عطا
۳ فروردین ۱۳۹۶خودروی اشغال پر فروش
به جای اونا من خجالت میکشم….
peyman
۳ فروردین ۱۳۹۶اره داداش سام سال پر خیر و برکتی برای خودرو سازان و سالی پر از سختی و مشکلات و بیکاری برا این ملت مظلوم بود.اگه منم جنسی رو با دو سه برابر قیمت و کیفیت پایین به ملت قالب میکردم سال پرخیر و برکتی برام میشد.خودروسازان هم این خودرو را در بازار انحصاری و بدون رقابت فروخته اند وگرنه ملت یه پاپاسی هم به این ماشینا پول نمیدادن
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۳ فروردین ۱۳۹۶به خدا ملت پول میدن خوب هم پول میدن ………
اگه راست میگفتن گول اون وام خودرو که بچه مدرسه ایی ها هم فهمیدن پشتش نقشه چیه نمیخوردن ……….. ما خودمون و به خواب زدیم و بیدار بشو هم نیستیم ……… یه سری تفکرا هست که واقعا ادم شرمش میاد //////////
بعضی از ما ایرانی ها عقیدمون اینه که اگه مدل ماشین و امکانات و کیفیت ملاکمون باشه اون وقت ماشین سوار ما شده نه ما شوار ماشین دیگه جهانی سومی نیستیم جهان گمشده اییم با این حرفا ….
خییییییییییییلی از مردم ایران جوری عاشق پژو 405 و پارس شدن که به مرز جنون رفته …………
به اون خدا چند وقت پیش تمام تلاشمو کردم به یه بابایی حالی کنم اقا ازرا از پارس بهتره اخرش هم گفت تو هیوندای رو با پژو مقایسه میکنی اصلا این ازرا و سوناتا جلو پارس اسباب بازین :-o
اصلا ملت ما این جوری شدن یه پراید میگیرن ارزوشون میشه 405 بعد 405 میشه پارس باشون هم که حرف میزنی میگن بابا پژووووووووعهههه پژووووووووعهههه جوری میگن انگار لامبورگینیه به خدا ………..
حالا این حرفم شامل حال همه نمیشه اما اکثریتی که تو شهر های مختلف تاکسی و … سر و کار داشتم همه این طوری بودن …………
Meysam..laferrari
۳ فروردین ۱۳۹۶بجای اینکه فقط بگی کدوم بهتره پای آلایندگی و مخصوصا مصرف سوخت رو بکش وسط
ایرانیا به هر چی حساس نباشن به پولی که بابت سوخت میدن حساسن
آشغال های تولید داخل از استدانداردای جهانی کیلومترها فاصله دارن
سنگم باشه با دلایل علمی میشه بهش ثابت کرد امثال 405 و پارس تو سال 2017 دو تیکه آشغال بیش نیستن
رضا
۳ فروردین ۱۳۹۶یک نکته ای هستش اونم اینه که ما توی سال 1396هستیم انشاءالله هر وقت به 2017 خودمون برسیم احتمالا پیشرفت میکنیم
ASTON MARTIN
۳ فروردین ۱۳۹۶همه آشغالن واقعا زشته که میرن میخرن مردم
دست دو بخرین اقلا
کیفیتش کمتر نیس ناموسا
اینا بدترن
kaveh
۳ فروردین ۱۳۹۶پدالم بود پدال قدیم
Danial
۳ فروردین ۱۳۹۶“”رتبه سوم: پژو 405 با تولید 123,486 دستگاه””
بعد میگید چرا 405 رو از رده خارج نمیکنن… :|
شایان
۳ فروردین ۱۳۹۶سلام
دانیال اون یدونه دیسلاکه منم، دستم خورد شرمنده!!!
(گفتم خودروسازا یهو حال نکنن فکر کنن طرفدار دارن اینجا)
ASTON
۳ فروردین ۱۳۹۶یعنی عاشقتم شایان
ونوم اف ۵
۳ فروردین ۱۳۹۶اگه یه شرکت تو امریکا و اروپا بخواد همچین فروشی بکنه باید چه اپشنها و چه خدمات پس از فروشی رو کنه و چه تبلیغات وسیعی بکنه و کلی بازیگر و خواننده جمع کنه ولی اینجا به راحتی
ASA
۳ فروردین ۱۳۹۶نا خود آگاه یادی کردم از برجام که فقط به سود هواپیما سوارا و لوکس سوارا تموم شد
پژو 2008
رنو کولئوس
و…
که قیمت نجومی دارن و فقط با حقوق نجومی میشه خرید کرد
تنها راه تسلیم شرکت های خودروساز تحریم اوناست که جواب نمیده
سامان اذری
۳ فروردین ۱۳۹۶داش همه ماشینهایی که ایران پلاک میشه از المانی تا چینی و وطنی همشون با یه سیاست بسیار زیرکانه قیمت گذاری شده تا به فروش هیچ کدام اسیبی نرسه
این وسط مردم باز هم.مجبورند اشغالهارو بخرند
ونوم اف ۵
۳ فروردین ۱۳۹۶اصل مطلب رو سامان گفت چون همه فکر میکردن اگه ماشین جدید بیاد قدیمی ها باید ارزون تر بشن ولی معلوم شد که اصلا جدیدا با قدیمیا رقیب نیستن بلکه رفیقن
ASTON
۳ فروردین ۱۳۹۶سامان حرفهاتو باید با طلا نوشت رفیق
سامان اذری
۴ فروردین ۱۳۹۶فدای دوستان ❤??
رضا
۳ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیزم اون ماشین های که گفتی تو کلاس سی به سختی جای میگیرن ، اونا خودرو های اقتصادی هستند که برای مردم ما تبدیل به آرزو شدند و گرنه 2008 رو چه به لوکس بودن ?
Mahdi DODGE
۳ فروردین ۱۳۹۶مردم ایران پارس رو لوکس حساب میکنن تا چه برسه به 2008 متاسفانه همین پارس هم ارزوی خیلیاس
دیگه نمیدونم چطور تحمل کنم
اگه میتونستم برم همین الان دقیقا همین الان که دارم مینویسم میرفتم
***
حسین
۳ فروردین ۱۳۹۶لعنت لعنت لعنت
من شخصا نمیتونم ماشین تا 100 تومن سوار شم
ولی به هیچ وجه ماشین صفر آشغال نمیخرم
تا حد همون 20 تا 22 میشه یه ماشین البته غیر از پراید تا مدل 88 تا 90 برداشت
دعا میکنم که هیچ خانوداه ای بعد از رعایت همه نکات ایمنی
آسیبی نبینه در این ارابه های مرگ
آمین
وحید
۳ فروردین ۱۳۹۶داداش آدمایی که این آشعالارو میخرن…تو خودشون میگن با ۲۰ تومن همینو میدن دیگه بعدم میرن میخرن…شما اگه نخری با اون ۲۰ تومن یه تویوتا یاریس ۱۰۰ میلیونی سوار میشی
حسین
۳ فروردین ۱۳۹۶پژو ۲۰۶ به خزان عمرش نزدیک میشه؟؟
۴۰۵ هنوز تولید میشه!
۲۰۶ هم تا ۱۴۰۰ حداقل هست!
نه رانا ارزانتر تونست جاش رو بگیره و نه ۲۰۷ گرانتر!
فيصل.
۳ فروردین ۱۳۹۶پژو ۴۰۵: شیر پیری که هنوز از جوش و خروش باز نایستاده. خدا وکیلی پدال این صفت رو باید به شورلتهای دهه ۷۰ بدی نه پژو ۴۰۵. جوش و خروش ۴۰۵ یعنی واشر زدن ?
علی
۶ فروردین ۱۳۹۶جوش و خروش پژو 405 رو بعد 30 سال میخوای ببینی بیا یه سر سیستان و بلوچستان تا بهت نشون بدم چجوری با کلی بار قاچاق 220 تا از کنارت رد میشه اگه ماشینی با قیمت و استحلاک و قدرت و اطمینان 405 برای گاز دادن و سواری و مسافرت میشناسی و در ایران موجود میبینی که با بار حداقل 200 تا بره و از هم نپاشه بگو ما هم یاد بگیریم در ضمن شما 405 اس ال ایکس بردار که واشر هم نزنی فقط زانتیا از 405 سر تره اما هزینه و خرجش خیلی از پژو 405 بالاتر هست پس باز هم مرسیم به پژو 405
abbas
۳ فروردین ۱۳۹۶اگه تعرفه واردات خودرو برداشته بشه، اون وقت میزان فروش واقعی این آشغال ها را باید دید.
farshid omidfar
۳ فروردین ۱۳۹۶تا حداقل 10 سال دیگه هم این ماشینا با همین شکل و قیافه تولید میشن خب اون پیکان بدبختم تولید میکردید دیگه اینا مثلا خیلی بهتر از اونن؟؟
Ehsangt3
۳ فروردین ۱۳۹۶با سلام وبا تشکر از اقای کاویانی
خودرویی لوکس واشرافی
مردم مارو چی فرض کردن که به این ماشینا لوکس اشرافی میگن اگه اینا اشرافین پس بنتلی و رولزرویس چیه
پلاستیک خشک رو چپوندن تو ماشین بعد میگن لوکس
سام
۳ فروردین ۱۳۹۶با سلام و ممنون از لطف و محبت شما
دوست عزیز (Ehsangt3)،پژو پارس در سال های جوانی بنده،یعنی اوائل سال 1379 شمسی به بازار آمد.در آن زمان،این خودرو یک محصول کاملا لوکس و تجملی محسوب می شد در حالیکه در عمل تنها یک فیس لیفت minor از پژو 405 بود،اما بازار نسبتا بسته و کم تنوع کشورمان در آن دوره،چنان تشنه یک خودروی جدید (حتی فیس لیفت) بود که قیمت این خودرو توسط دلالان به ارقام نجومی رسیده بود و به عنوان نوبرانه بازار،بالای 19 میلیون تومان خرید و فروش می شد،آنهم 19 میلیون سال 79 که معادل قیمت یک آپارتمان مجهز در شمال شهر تهران بود!
Reza
۳ فروردین ۱۳۹۶مجموع تولید این ماشین ها روی هم حدود 700 هزارتا میشه که اگه بقیه خودروهای تولیدی وارداتی رو بهش اضافه کنیم راحت به یک میلیون و دویست هزار تا میرسه که اگر به تعداد جمعیت تقسیم بشه یعنی از حدودا هر پنج یا شش نفرمردم ایران یک نفر خودرو صفر خریده در سال گذشته !!!
واقعا بازار ایران اینقدر کشش داره !؟
منصور
۳ فروردین ۱۳۹۶یعنی ایران شش هفت میلیون جمعیت داره؟!?
شایان
۳ فروردین ۱۳۹۶آره جمعیتی که نیاز به ماشین داشته باشه نهایت 15 ملیونه تو ایران
Aref
۳ فروردین ۱۳۹۶آقا تقسیم رو شرمنده ی خودت کردی . میشه حدودا ۵۰ تا ۶۰ نفر ،حدودا یک خانواده از هر یازده خانواده .
datsun
۳ فروردین ۱۳۹۶به لطف حضور کمپانی چپاول گری مثل پژو فرانسه تو صنعت خودرو سازی کشور صد سال دیگه هم به همین منوال پیش میره
پژو ها تو لیست همه موتور گیربگس همون یک و شش لیتری tu5 هستش از ملت پول گزاف برا اتاق میگیرن
ahmad
۳ فروردین ۱۳۹۶چپاول گرو اشتباه گرفتی داداچ!
پژو دنبال سود خودشه درست
ولی چپاول گر و موجودات منفور اصلی خود تشکیلات مونتاژ کاری ما هستن که صنعت خودروسازی کشورو گروگان خودشون گرفتن و فقط به دنبال پر کردن جیب خودشون و دور و وری هاشون و پر کردن خزانه و در نهایت تیغ ملت تا بیشترین حد ممکن هستن!
datsun
۳ فروردین ۱۳۹۶داش فکر میکنی پژو فرانسه در جریان نیست که اینجا ۴۰۵ یا پارس با کمترین کیفیت و ایمنی با نام ونشان و برند این کمپانی تولید میشه یکی از مقصر های اصلی پژو فرانسه س
احسان(احسان سابق)
۳ فروردین ۱۳۹۶کشوری که پراید پرفروشترین خودروی اون هست باید واسش فاتحه خوند.
سامان اذری
۳ فروردین ۱۳۹۶تیبا از سمند بیشتر فروخته ؟؟؟
سام
۳ فروردین ۱۳۹۶سامان عزیز،فروش تیبا از سمند بیشتر بوده است.در ده ماه اول سال 95،تولید سمند حول و حوش 80 هزار دستگاه بوده است.
ahmad reza
۴ فروردین ۱۳۹۶میشه چند تا رتبه بعدی فروش رو هم فرمایید
rrr
۳ فروردین ۱۳۹۶همین، تو شهر ما که سمند معمولا پرفروشترین خودرو هست همیشه ، اینجا چرا اسمش نیست نمیدونم
پرسپولیس
۳ فروردین ۱۳۹۶درقرن21چه افتخاراتی نصیب مردم شده ازسبدصنعت وتکنولوژی خودرو تنها خودروی لوکس موفق پژوپارس عجب لوکسی حیف اون واژه پارس نیست بگذارند روی این لگن ازمدافتاده فرانسه این فرانسوی ها هم خوب استفاده ای میکنندازفروش آشغالهای تاریخ مصرف گذشته شان دیشب توتصویرحمله تروریستی لندن من بیشتربه ماشینها توجه داشتم بی ام دبلیودیدم فرانسوی بعدهم خوب یابدش کارندارم چراکارمابه اینجارسیده این همه سودبه خودروسازها میرسه یکبارشرایط خوبی ازفروش حداقل شرایطی خوب برای این آشغالهای کپی بگذارندنه پرایدبا قیمت تمام چهل میلیونی اقساط چندساله بدن مردم
Meysam..laferrari
۳ فروردین ۱۳۹۶برای من به کرات ثابت شده که قشر عوام و توده ی جامعه ی ایران یک مشت انسان تو سری خور ، ترسو ، غیر متحد ، جاهل ، دیکتاتور طلب ، خودسانسور ، کم شعور اجتماعی و سیاسی هستند و تا این روند ادامه داره حکام دزد و قاتل هر چیزی از دستشون بر بیاد برای چپاول و استبداد انجام میدن و در نهایت عبارتی که توسط مردم استفاده میشه : خداروشکر!
به دور از این موضوعات تنها راه نجات شهری مثل تهران خودروهای هایبرید به روز یا نهایتا خودروهای الکتریکی هستن که آلایندگی و مصرف سوخت رو بشدت کاهش میدن و اصلا هم غیر ممکن نیست ، اگه روند واردات این خودروها با قیمت معقول انجام بگیره نه تنها مورد استقبال قرار میگیره بلکه تا همین چند سال پیش رو شاهد تهرانی پاک با کمترین آلودگی های زیست محیطی ممکن خواهیم بود.
rrr
۳ فروردین ۱۳۹۶دقیقا همینطوره، مردم ایران از حداقل حقوق خودشون برای زندگی اطلاعی ندارن و ***
ahmad
۳ فروردین ۱۳۹۶فقط دوست دارم بدونم اونایی که این یک میلیون لگنو خریداری کردن، چه انگیزه ای داشتن و پیش خودشون چی فکر کردن!
لابد موقع ثبت نام توی نمایندگی (با موعد تحویل شصتاد روزه!) وقتی داشتن پولوشون توی حلقوم اینا میریختن کلی ذوق شوق هم داشتن!
اووووقققق
BMW
۳ فروردین ۱۳۹۶وقتی ما میخرم توقع دارین تولید نکنن !!؟
دود از کنده بلند میشه
مهدی
۳ فروردین ۱۳۹۶اگه خودرو بدون تعرفه هم وارد بشه بازم خیلیا مجبورن پراید بخرن چون الان ارزون ترین خودرو های توی جهان حدود ۱۴ هزار دلار هستن که بحساب ارزش پول ما میشه ۵۰ میلیون حالا پراید ۲۰ هست مشکل اینجاست که سطح در آمد تو ایران پایینه نصف مملکت هم که بیکارن، البته یسری ماشینای ارزون هم هست که ساخت هند یا چین هستن که اوناهم از نظر ایمنی و کیفیت با پراید همسطح هستند
ahmad
۴ فروردین ۱۳۹۶شما منظورت از ارزون چیه؟!
ما الان صد تا ماشین رروز دنیا داریم که قیمتشون با دنبال 4 هزار پونصد تومن کمتر از بیست میلیون تمام میشه!
نیازی نیست راه دور بری
توی همین پدال درباره چندین خودرو روز دنیا و با پلت فرم جدید که قیمتی کمتر از پراید دارن مقاله نوشته شده
یه سرچ بکنی میتونی ببینی…
(کتاسفانه همین طرز تفکر شماست که لگن سازی مثل سایپا رو اینقدر گستاخ کرده!)
silver
۳ فروردین ۱۳۹۶خیلی بیچاره ایم ….
sevlan
۳ فروردین ۱۳۹۶ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش!!!
Madjid911 GT2
۳ فروردین ۱۳۹۶.
فاصله ی پراید با خودروی دوم … تقریبا ۲ برابر …
kiyan
۳ فروردین ۱۳۹۶ما لایق هر آنچه که داریم هستیم …
مهدی
۳ فروردین ۱۳۹۶عزیز…بردار…خوشگلی که میگی چرا مردم این لگنا رو میخرن…واقعا نمیدونی چرا میخرن؟!…چون ندارن…مجبورن میفهمی؟ مجبور! …
ahmad
۴ فروردین ۱۳۹۶یعنی اسلحه گذاشتن روی سرشون و گفتن باید حتما بیای ماشین صفر کیلومتراز ما بخری؟!
جونشون در گرو خرید از سایپا و ویران خودروئه؟!
ب ام و سلطان
۴ فروردین ۱۳۹۶کارخانه ماشین های آمریکایی در ایران فراموش نشه یه زمانی…
Amir.dp
۴ فروردین ۱۳۹۶ارابه های مرگ به اینا بگی بهتر تا خودرو،البته تابوت متحرک هم میشه گفت.چه کنیم با یه جمله ما ناچاریم بخریم ،انتخاب دیگه نداریم همه ماشاالله خیلی خوب میخرند.عزیزان خودروساز هم خوب ما رو شناختند.
رافال M
۴ فروردین ۱۳۹۶اگه جای ایران پرایدا 206 بود، کشته های ما شاید به نصف این تعداد هم می رسیدن
پرهام
۴ فروردین ۱۳۹۶این مملکت انگار نفرین شدس!!!! آخه این چه و ضعشه بابا !! زندگیامون روز به روز داره بی کیفیت تر هم میشه
mohsen
۴ فروردین ۱۳۹۶راه دهنمونو سرویس میکنه