مهندسیِ نشان کلمهای نه چندان جالب در صنعت خودروست زیرا خودروسازان را از ایدههای جذاب دور میکند.
احتمالاً جنرال موتورز بهترین مثال برای این کار است زیرا تعداد زیادی از خودروهای مهندسی نشان شده را در سالهای اخیر تولید کرده است. اگرچه تولید نسخههای خاص خودروهای شورولت و جی ام سی غیرعادی نیست اما پلتفرم GMT360 این خودروساز در چندین خودرو از جمله بیوک رینیر، شورولت تریل بلیزر، جی ام سی انووی، اولدزموبیل براوادا، ایسوزو ایسندر و ساب ۹-7X بکار رفته بود.
از آن زمان تاکنون خودروهای مشابهی با نشانهای متفاوت تولید شدهاند. اگرچه فورد و جنرال موتورز بیش از همه به خاطر این کار شناخته میشوند اما خب این پدیده در اکثر صنعت خودرو دیده میشود.
دیگر مثال این وضعیت اینفینیتی QX30 است. علیرغم اینکه خودروی یاد شده جذابتر و لوکستر از مرسدس GLA بوده اما فروش آن یکسوم مرسدس بوده است. این خودرو جای خود را به مدلی جدید با مهندسی اینفینیتی خواهد داد.
یکی از شاخصترین مثالهای مهندسی نشان سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ است. هر دو خودرو واقعاً خوب هستند اما تفاوتهای بسیار کمی دارند. البته فروش هر دو خودرو بالا نبوده و سال قبل ۴۱۳۳ دستگاه از تویوتا ۸۶ و تعداد ۳۸۳۴ دستگاه از سوبارو BRZ در آمریکا فروخته شدهاند.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۷نه بابا
هروز بهتر از دیروز
فردا بهتر از امروز
به نظر من ، بعد از فرو ریختن دیوار برلین و یا شاید هم بعد از اِتمام جنگ جهانی دوم ، عصر طلایی شروع شد و هروز تا اطلاع ثانوی ادامه داره و نمیشه گفت در بهترین حالت عصر طلایی جهان ایستاده ، چون تکنولوژی روزانه بهتر و بهتر میشه .
مزدا
۲۹ دی ۱۳۹۷عصر طلایی در هر کجا هم باشه تو ایران نیست هر روز بدتر از دیروز میشه .خدایش تا یه جنسی تموم میشه میرم همون جنس که جدیدش اومده رو بگیرم میبینم قیمتش افزایش پیدا کرده.
زبان از بیان بدبختی عاجز هس
Mohammad
۲۹ دی ۱۳۹۷به شخصه فکر نمیکنم دو محصول z4 و سوپرا در بازار امریکا فروش بالایی رو تجربه کنن
شما با پول این ماشین ها انتخاب های قدرتمند تری دارید
از جمله محبوب ترین کوپه های دنیا سه رقیب همیشگی
کامارو . موستانگ . چلنجر
واقعیت هم همینو نشون میده
اصلا کوپه با قیمت معقول ساختن انگار فقط از امریکایی ها برمیاد
Mohammad
۲۹ دی ۱۳۹۷اما یه چیز دیگه
چه معنی داره
در یه کوپه اسپورت کوچیک از موتور بزرگ شش سیلندر خطی استفاده کنی چون هم جای بزرگی میگیره هم وزن زیادی داره هم تعادل ماشین به هم میزنه و برای جبران همه اینا باید از هزینه زیاد بزاری تا ماشین تازه رقیب بشه واسه رقبا
مثال : مزدا mx5 جوری موتور نصب شده و نزدیک به کابین که بهترین هندلینگ رو در ماشین های موتور جولو ایجاد میکنه
تویوتا چرا از نیسان انجین نگرفت نمیدونم
M
۲۹ دی ۱۳۹۷توروخدا بیا یه بار برای همیشه این لج مسخره رو با المانیا به خصوص بی ام و تموم کن
بابا بچه بازیم حدی داره
خب انجین گرفته که گرفته اصن همه مهندسین و کارشناسای تویوتا اشتباه کردن شما داری درست میگی خوبه ؟
انجینای بی ام و در حد انجین موتور وسپا راضی ای ؟
خدا شاهده اگه موتور آمریکایی بود میگفت موتور بزرگ ترش باعث لذت بخش تر شدن رانندگی میشه ! چند بار همین حرفو زده الان میاد میگه هندلینگ!
Mohammad
۲۹ دی ۱۳۹۷انجین بزرگ در بدن بزرگ
اخه الان تو کدوم قرن نزندگی میکنیم که موتور خطی شش سیلندر بخوای بزاری روماشین اسپورت
Khosrow
۲۹ دی ۱۳۹۷ادما رو بازی ندین ..
بهنام
۲۹ دی ۱۳۹۷Mohamad. چرا تویوتا از نیسان انجین نگرفت؟ لوتوس چندین ساله که از انجین 3.5 لیتری تویوتا استفاده میکنه. تویوتا انقد موتور داره که میتونست برای سوپرا استفاده کنه ولی حتمأ دلیل خاصی داشته که ترجیح داده از موتور ب ام و استفاده کنه.
Abbas
۳۰ دی ۱۳۹۷تویوتا با این عظمت،بیکار نشسته که فقط ما براش تصمیم بگیریم از چه موتور و پلت فرمی استفاده کنه ?
مهران
۴ بهمن ۱۳۹۷تیتر گزارش رو که دیدم مشتاقانه رفتم که بخونمش . اما عملا تو ذوقم خورد …انگار هیچ مطلب خاصی نبود. و چقدر حیف….البته شاید از اقای احمدزاده همیشه چیزای خوبی خونده ایم.