تا زمانی که خریدار خوششانس یکی از مطمئنترین خودروهای تاریخ نباشید احتمالاً با گذشت زمان بیش از پیش گذرتان به مکانیکی خواهد افتاد.
برخی مشکلات معمولتر از بقیه هستند. برای مثال کمپرسور کولر یا آلترناتور دو قطعهای هستند که عمر مشخصی دارند. کانسومر ریپورتز نتایج مطالعه مربوط به هزینه تعویض قطعات معمول در خودروهای گوناگون را منتشر کرده و همانگونه که احتمالاً حدس میزنید خودروهای لوکس آلمانی در این زمینه عملکرد درخشانی نداشتهاند.
دادههای این مطالعه از وبسایت RepairPal گرفته شدهاند تا هزینه متوسط تعویض یک قطعه به دست آید. اول بیایید با کمپرسور کولر شروع کنیم که هزینه متوسط تعمیر آن ۱۲۱۱ دلار بوده اما برای تعویض این قطعه در بامو 750Li باید مبلغ قابلتوجه ۴۴۵۳ دلار را بپردازید! پس از این خودرو نیز لکسس GS450h با هزینه تعویض ۳۶۹۳ دلار و مرسدس بنز E400 با هزینه ۳۶۸۴ دلار قرار دارند.
تعویض آلترناتور در دیگر محصول بامو یعنی M760i xDrive هزینه ۲۶۶۹ دلاری داشته و البته بالاتر از این خودرو پورشه کاین با هزینه ۲۸۱۰ دلاری قرار دارد. این در حالی است که هزینه متوسط تعویض آلترناتور برابر با ۸۲۵ دلار میباشد. تعویض پمپ سوخت بهطور متوسط در همه خودروها هزینه ۱۱۳۵ دلاری دارد اما این مبلغ برای لکسس IS F و LS460 بیش از ۳۷۰۰ دلار میباشد.
دیگر قطعه خرابشدنی در طول زمان استارتر است که هزینه تعویض آن بهطور متوسط ۶۳۰ دلار میباشد. البته این قیمت برای آئودی RS5 برابر با ۲۷۰۸ دلار بوده و پس از آن نیز مرسدس-ای ام جی GL63 با هزینه تعویض ۲۶۹۵ دلار قرار دارد.
استارتر RS5 جزو قطعات گرانقیمت این خودرو بوده و بهطور متوسط محصولات آئودی از نظر تسمه تایم و واترپمپ پرهزینهتر از سایر رقبا ظاهر میشوند.
اگرچه اکثر خودروهای حاضر در این لیست قیمت بالایی دارند اما بامو X1 به خاطر تعویض تسمه مارپیچی در این لیست حضور یافته است. تعویض این قطعه در کراس اوور بامو هزینه ۵۴۱ دلاری دارد درحالیکه هزینه متوسط تعویض آن برابر با ۱۴۰ دلار میباشد. این لیست همچنین نشان داده خودروهای هیبریدی یا پرفورمنس پیچیدهتر که فاقد قطعات مشترک با دیگر مدلها هستند هزینههای تعمیر بالاتری خواهند داشت.
از طرف دیگر اکثر افرادی که بامو M760i با قیمت فراتر از ۱۵۰ هزار دلار را میتوانند بخرند مشکلی با تعویض آلترناتور ۲۶۶۹ دلاری نخواهند داشت. اگر شما به دنبال خرید یک خودروی لوکس و دستدوم آلمانی هستید شاید این نتایج روی تصمیم نهایی شما تأثیر قابلتوجهی بگذارند. پس دوباره فکر کنید!
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹آلمانیا در صدر هستن،ژاپنیا در کف
دوستان از آلمان ۳ تا هست ولی از ژاپن فقط لکسوس
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۹حالا متوجه شدید چرا تویوتا سراغ توربو نمیرفت؟چرا نمیامد توربو رو تجاری سازی کنه اونم با بوست های بالا(البته الآن مجبور شده بخاطر یوانین سخت آلایندگی)؟چون اصطحلاکو میبرد بالا الان تقریبا همه ی ماشینای آلمانی پورخوران هستند،خب این نشون میده اگه آلمانی ها هم ماشین تنفس طبیعی بزنن اونا هم میشن کم اصطحلاک،بخاطر همینه که تویوتاروباکم اصطحلاکی،کیفیت بالاودوام میشناسند
[AMIN_TROFEO
۲۳ بهمن ۱۳۹۹چرا اصطکاک هارو میریزی تو استهلاک ها؟
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹((همانگونه که احتمالاً حدس میزنید خودروهای لوکس آلمانی در این زمینه عملکرد درخشانی نداشتهاند.))
کاملا قابل پیش بینی بود
الکی نبود جرمی کلارکسون میگفت هزینه های یه بنز دست دوم اندازه قیمت یه بنز نو هست.
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹هرکه بامش بیش برفش بیشتر.
وقتی ماشینی داری که هم لوکسه هم اسپرت و بیشتر دنیا طرفدارشن باید خرجش کنی.
Shayan
۲۲ بهمن ۱۳۹۹جالبه توی لیست آمریکایی نمیبینم
آمریکایی ها اگر انجین جدید بسازن همیشه جز برترین انجین های جهان هست 2020 رو اشاره کنم که از 10 تا انجین برتر سال 4 تاش آمریکایی بود
ماشین هاشون تکنولوژی روز هم داره
یه پکیج کامل رو میده با قیمت معقول که اینقد هزینه استهلاک نداره
حتی همون کادیلاک و لینکلنش که پرچم دار تکنولوژی شرکت هاشونن و عملکردشون توی کیفیت و تکنولوژی رو توی چند تا پست قبل تر دیدیم ولی باز هم راحت و کمخرج…
fk
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خیلی جالبه
کاش میشد فهمید دوستانی که کامنت گذاشتن چه ماشینی سوار میشن یا اصلا چه اهمیتی داره این پست که اینهمه کامنت زیرش گذاشتن ولی تو پست تاسیس تولید پورشه تو مالزی یک دهم کامنت بود
اصلو ول کردین نشستین چیو تحلیل میکنید !!!!!
این نشون دهنده خرد جمعی جامعه بحران زده ماست
قصد اسائه ادب ندارم اما شاید بعضیها بفهمن منظورم چیه !!!!
Siawest
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کسی که ادعا داره ژاپنه نه آلمان
اما میبینیم که همش شعارهست که ژاپنی یعنی کم استهلاک
درعمل خودروی لوکس ژاپنی هم استهلاک داره خوبشم داره
منتها بعضیا چون تهصب دارن نمیتونن بفهمن
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹چه ربطی داره؟؟؟!!
هزینه ی قطعات همه ی ماشینهای لوکس بالاست اما یکی کمتر خراب میشه یکی بیشتر. مثلا BMW شاید تو ده سال دو بار دو بار یه قطعه ش خراب شه اما لکسس تو 20 سال هیچ چیش حالا اگه هزینه قطعات مشابه لکسس ده برابر BMW باشه. وقتی یه قطعه ی گرون خراب نشه، خب خرجی هم نداره واسه تعویض دیگه.
[AMIN_TROFEO
۲۳ بهمن ۱۳۹۹عجیبه مازراتی تو لیست نیست
ماشبن های مازراتی هم استهلاک زیادی دارن
امیررضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۹یه توان کاملا مشخصه، پول بیشتری برای یه ماشین بدی باید هزینه بیشتری هم براش بدی. همین!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹بله ، پول بیشتری برای ماشینی میدیم ، ولی دلیلی نداره که بیشتر هم خرجش کنیم ، این که نشد استدلال !
اما جالب هست که bmw همیشه پراستهلاکترین خودروهای دنیا را میسازه و اِنگاری عادی شده براشون و هیچ تلاشی هم نمیکنند تا بهتر شوند !
اما در نظر بگیرید که این هزینهها برای خرید این خودروها در خارج ایران هست و با سطح درآمدشون همخوانی داره که عددی به حساب نمیاد برای کسی که مثلاً یه bmw میخره ۱۲۰هزار دلار !
به نظر من در این دوره زمانه ، خرید خودروی خارجی و بخصوص bmw کارکرده در ایران دیوانگیِ تمام هست مگر اینکه خیلی چَپِت پُر باشه یا حوصلهی مدام ریسِت کردن اِرورها داشته باشید !
۳ سال پیش ۲هزار دلار میشد حدود ۸ میلیون و امروز میشه حدود ۵۰ میلیون ، فقط برای خرید یک قطعه ، خدا به داد برسه هزینههایی مثل دستمزد و حمل کالا هم بهش میخوره که حتماً حدود یه ۸۰ میلیونی در میاد برای کاری که در ایران میشه و مشابِهش در خارج از ایران !
(( البته این فشار برای کسانی نیست که امروزه میلیاردی خودرو میخرند ، این فشار برای کسانیست که تا ۳سال پیش خودرو خریدهاند و حالا باید به اندازهی خرید خودرواِشان خرج تعمیراتش کنند که خب مُسلماً فشارآوره شدیداً )) !!!!
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹بی ام و ماشینهاش اونقدر استهلاک بالایی داره که بطور 24-48 میشه ازش کار گرفت یعنی 24 ساعت کار کنه و 48 ساعت گوشه تعمیرگاه باشه.
برید از مکانیکهایی که روی ماشینهای جدید کار میکنند در مورد استهلاک سرسام اور بی ام و بپرسید که چقدر خرابی دارن
Masiha
۲۳ بهمن ۱۳۹۹نسل جدید؟
Muty
۲۵ بهمن ۱۳۹۹Masiha جان
شما بشنو و بگو خب
Sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۹چیزی که باید در جواب آقا نوید بگم اینه که نسل جدید ماشینای بام از لحاظ استهلاک کاملا متفاوت عمل کردن و عالی شدن ، دقت کنید که اکثر ماشینای این لیست متعلق به ماشینای قدیمی بامو هستن ، مثل i8 و M4 قدیمی
الان دیگه این مشکلات استهلاکی رو تو بامو نمیبینید
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹سینا جان
مگه هرساله آمارگیری نمیکنند !
تا جایی که من میدونم ، هنوز bmw مکافات داره !
البته مکافات داره به نسبت حساسیت موتورش نسبت به خدمات ، چون موتورهای bmw خیلی دقیق ساخته میشوند نیاز به نگهداری بالایی دارند تا بالاترین راندمان را تحویل راننده بدهند !
اما مشکل اینجاست که پورشه و بنز هم آلمانی هستند با تکنولوژی بالا و راندمان بسیار بالا ، اما چرا مثل bmw اینقدر به اِرور و استهلاک بالا معروف نیستند و کمتر نیاز به تعمیر پیدا میکنند !
یکی از دلایل قیمت بالای محصولات بنز نسبت به bmwها همین استهلاکش در ایران هست !
در جواب دوستمون که گفت ولوو xc90 :
ولوو XC90 به شدت به بنزین خراب ایران و جادههای ایران حساس هست که مثل بچه یکی یدونهی آفتاب مهتاب ندیده میمونه که بندازنش تو یه محله پر از اَرازل و اوباش ، خب معلومه تَشَنُج میکنه حالش خراب میشه !
Ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۹Navid0098 همین ب او بوده که سوپرای جدید رو ساخته اره نکنه حتما اگه تو جای تویودا بوده ب ام رو انتخاب نمی کردی و می گفتی عمه تویودا رو بهش ترجیح میدم اصلا این حرفای تویوتا اکونومی رو بزار در کوزه آبشو بخور چون نمیدونی چه چیزی ارجحیت اصلی رو داره اگه تویوتا بخواد یه چیزی با عملکرد ب ام و بزنه که نمیزنه خیلی پرخرج تر از اون درمیاد ولی ب ام و یه ماشین ساده اتمسفریک بدون تکنولوژی که استهلاک کم داشته باشه رو خیلی بهتر از تویوتا میتونه تولید کنه چون ب ام و بهتره از اونه.
2646
۲۲ بهمن ۱۳۹۹واقعا دست کانسومر ریپورتز با این مقاله شلخته اش درد نکنه …
^ تو ایران، ولوو بیشترین استهلاک و هزینه نگهداری رو داره، قطعات اش هم خیلی بد پیدا میشه.
^ بعد از ولوو، بی ام و هست که هر چقدر تو دینامیک رانندگی بهت حال میده، چند برابرش رو از جیب ات می کشه بیرون. خدای مشکلات برقی، استهلاک موتور و تاب برداشتن رینگ و دیسک ترمز هست ولی واقعا از نظر فنی، عالیه. از نظر موتور، سیستم تعلیق و ارگونومی کابین واقعا از بنز و لکسوس هم کلاس بالاتره. (البته لکسوس با ساخت موتور توربو 2 لیتری نصب شده روی NX200t، واقعا نشون داد تویوتا تو ساخت اولین موتور توربو در دوره جدید، در حد بنز و بی ام و کهنه کار هست، فقط نمی دونم چرا اون موتور رو روی سوپرا 2 لیتری نصب نکرد!)
^ جایگاه سوم پورشه است، قیمت قطعات اش محسوس بالاتر از بی ام و است، فروشگاه های قطعات یدکی اش هم یک دهم بی ام و است، اما استهلاک کمتری داره نسبت به بی ام و.
^ جایگاه چهارم بنز هست. بنز رو تا اذیت نکنی، اذیتت نمی کنه، استهلاک اش متوسط هست، قطعات اش عین بی ام و موجود هست و تا پارسال، تنوع برند قطعات یدکی اش هم خوب بود تو اکثر قطعات.
^ پنجم لکسوس هست، استهلاک و قیمت قطعات اش خیلی پایین تر از بقیه است، مخصوصا اگر صاحب لکسوس بدونه قطعات اش با چه مدل تویوتا یکسان هست و تو فروشگاه، بگه فلان قطعه تویوتا رو می خوام. (برای مثال جای لنت جلوی لکسوس ES350 بگه، لنت تویوتا آریون می خوام). قطعه فروش های لکسوس خیلی بیشتر هستن اما قطعات فیک اش هم به شدت زیاد هست، تنوع برند قطعات یدکی اش هم تقریبا صفر هست (فقط تویوتا/لکسوس جنیون)
تو بحث کیفیت متریال استفاده شده، کیفیت مونتاژ و واحد کنترل؛ پورشه اول هست، ولوو و لکسوس تو یه سطح دوم هستن، بنز و بی ام و تقریبا سوم هستن، اگرچه بنز کمی با کیفیت تر از بی ام و هست.
* این رتبه بندی نظر شخصی من بود، ممکنه نظر شما که داری می خونی این پست رو، متفاوت باشه که کاملا طبیعیه.
* هیچ تجربه ای از مازراتی ندارم، یه چیزهایی از صاحبانش شنیدم ولی چون خودم نداشتم، نظری در موردش ندارم.
* اس کلاس بنز و سری هفت بی ام و، داستان شون از این رتبه بندی جداست، البته قطعا اون ها بهترین و با کیفیت محصولات کمپانی هاشون هستن، منتها چون سدان فول سایز (و در کل سدان ها) را دوست ندارم، پس تجربه ای باهاشون ندارم.
علیآقا
۲۲ بهمن ۱۳۹۹تشابه قطعات لکسس و تویوتا رو خوب اشاره کردی. یک ویدیو امریکایی در یوتیوب میدیدم که دقیقا همین را میگفت. میگفت اگر لکسس یا آکورا یا اینفینیتی دارید و قطعه خراب شد برید و معادل تویوتا یا هوندا یا نیسانش رو پیدا کنید و تعویض کنید که همون قطعه هست با قیمت بسیار پایینتر. البته یافتن قطعه مشابه و پیدا کردن کد و سریالش سخته.
UNAS
۲۵ بهمن ۱۳۹۹* هیچ تجربه ای از مازراتی ندارم، یه چیزهایی از صاحبانش شنیدم ولی چون خودم نداشتم، نظری در موردش ندارم.
جان ؟!!
یعنی همه ی پورش و بی ام و و بنز و لکسس و ولوو و… را داشتی و الان دارید تجربیاتت رو برا ما میگی ؟!!؟
ایوول بابا
بالاخره یکی هم تو پدال پیدا شد که خفن باشه و مث ما معمولی نباشه
Khan
۲۲ بهمن ۱۳۹۹شما باید ماشینی رو بخری که حقوقت اینقدر باشه ماهانه توان پرداخت میانگین 1% قیمت کل ماشین برای تعمیرات و نگهداریش رو داشته باشی
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹فکرش را کنید تا حدود ۳ سال آینده ، خودروهای هیبرید در ایران نیاز به خدمات باتری و قطعات دیگر پیدا میکنند ، و اونوقت دیدن داره افت قیمتشون نسبت به توربوها و تنفسطبیعیها !
برای همین من همیشه از اول که به پدال اومدم تا به امروز فقط و فقط میگفتم خودروی خارجیای بخرید که تنفسطبیعی باشه و اصلاً اشتباه هست خودرویی که تکنولوژی سنگینی داره را در ایران بخرید که حتی هنوزش تو خیلی از تعمییرات و خدمات خودروهایی منتاژی و تولیدی خودشون هم ماندن مثل مشکلات زانتیاها یا ۲۰۶ و ۲۰۷ و… .
یا توربوها که حتی ژاپنی آلمانی هم اشتباهه در ایران خریدن ، چه برسه به چینی و ایرانیهایی که با توربو ارائه میشن و اصلاً ذات توربو استهلاک بیشتر هست !
برای همین هست که میگم تویوتا سواری در ایران بهترین گزینه برای افرادی هست که میخواهند خودروی وارداتی سوار شوند و بعد از آن خودروهای سادهی کرهای .
البته تویوتا پریوس همانطور که میدانید از قابل اعتمادترین خودروهای جهان به حساب میاد و بارها و بارها گفته شده و دیدین ، اما باز با همین حال تکنولوژی هیبرید داره و در ایران گران تمام میشه خدماتش و تازه یواش یواش نیازهای خدماتیش شروع میشه ، یا مثلاً سوناتا هیبریدها که خیلیهایشون از همون اول کار هم مسکل واترپمپ داشتند و یادم میاد شرکت وارد کننده نه قطعش را داشت و نه زیر بار هزینهی تعمیر و تعویضش میرفت با اینکه حتی با گارانتی میفروختندش !!!
فرشاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۹متاسفانه بعد از ۳۰سال طرفداری بی ام و باید بگم که تو تین چندسال تپه نریده نذاشته بمونه!!
اون از طراحی های جدیدش، این از هزینه تعمیرات و استهلاک بالا و ….
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹آقا فرشاد
حالا درست میفرمائید ، اما !
اما نمیشد یِکَم با طُمانینهتر کامنت میگذاشتید ? !
??Amin_sto??
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ژاپنی ها همیشه از با کیفیت ترین و بادوام ترین خودروهای جهان بوده اند و هستند
حدود یک سال پیش وبسایت موتور 1 یه مقاله منتشر کرد تحت عنوان ( بادوام ترین خودرو های جهان که بیش از 300 هزار کیلومتر کار میکنند ) که شامل یه لیست ده تایی از با دوام ترین ماشین های جهان بود و توی این لیست 5 تا ماشین ژاپنی بودند و مقام اول و بهترین ماشین هم رسید به تویوتا لندکروز افسانهای ?
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹باکیفیتن چون لذتی دربرابر المانیا ندارن وفقط به عنوان وسیله نقلیه هستن وفشاری هم به قطعاتشون وارد نمیشه.
امااگه یک خودرو باشه که همه جوره واسه لذت بردن از ابن دنیای محدودباشه اون قطعا المانیه.
??Amin_sto??
۲۲ بهمن ۱۳۹۹اتفاقا ژاپنی ها در ساخت ماشین های اسپرت و پرفورمنس هم سابقه طولانی دارند و ماشین های فوق العاده و تکرار نشدنی رو تولید کردند ، بحث استهلاک بالا فقط مربوط به ماشین های اسپرت آلمانی نیست حتی ماشین های عادی آلمانی مثل bmw سری 5 ساده هم استهلاک بالایی داره ، من ماشین های اسپرت آلمانی مثل m2. M5. M8 رو دوست دارم و استهلاکشون هم اصلا برام مهم نیست اینها رو در جواب به ریپلای شما گفتم
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۹همین ب ام و سری 5 سدان با 2 تن وزن از کل اسپرت های ژاپنی عملکرد بهتری داره. بارها گفتم بحث هایی که راه میندازین خیلی ابتدایی و نسنجیده هستن اشتباهی که هر روز تو کامنتای پدال اونم از کسای که ادعاشون میشه و از نظر خودشون کاربر قدیمین و چند هزار کامنت گذاشتن مثل navid0098 ولی نمیدونه به تعداد کامنت نیست به عقله بنده اخبار خودرویی رو از زمانی که سایت پدالی وجود نداشت دنبال میکردم و مجلات خودرویی روز جهان رو که دایی بنده از آلمان ارسال میکرد رو میخوندم حالا این کاربرای مدعی که کاملا در اشتباه هستن و مسیر غلطی طی میکنن یا بعضی دیگه بعد از چند هزار کامنت هنوز تو املای کلماتش هم مونده میاد تز میده و حتی نمیدونه تویوتا و ب ام و رو نباید با هم مقایسه کرد و دو سبک کاملا متفاوتن اگه به مقایسه هم باشه باید پتانسیل ها و توانایی های دو کمپانی هم حتی نه بلکه استعداد و خلاقیت و فکر و هوش بالاتر افراد در این دو خودروساز یا برند یا کشور مقایسه شه که از این جهت هم ب ام و از جهاتی که گفته شد و از همه نظر بهتر از تویوتا هستش بقیه بحثا دیگه الکیه یارو میاد میگه این ماشین 200 تا کار کرد این بیمر اینجوریه این خرجش فلانه اینها حرفای بدرد نخوره هرکسی قبل از انتخاب خودرو مورد نظرش اولویت هاش مشخصه که اونم ربطی به خوب بودن کمپانی مورد نظر نداره فقط بحث انتخابه بقیه حرفا رو افرادی مثل دلال ها یا اینجا هم ممکنه افرادی که با هدف خاصی کامنت میزارن و قصدشون جهت دادن به افکار خواننده اون هستش با هر پشتوانه و هدفی و این فقط تو ایران این مدلیه ولی تو سایتای خارجی که سر میزنم این افراد یا نیستن یا خیلی کم هستن.
JDM
۲۲ بهمن ۱۳۹۹هرکی بی ام و خرید اگه افتاد تو خرج شلواره پاش هم باید دراره بفروشه خرجش کنه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹کلاً یه کنایه راه افتاده در جهان در مورد bmwها به این که :
(( باید دسته دسته دلار بگذارید زیر پدال گاز bmw ها ، تا کمتر گاز بخوره و کمتر به خرج بیوفته )) !
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹کلا بی ام و از همون اول ماشینهاش مایه عذاب بوده و دم به دقیقه خراب گوشه تعمیرگاه.
کلا بی ام و موتور پلمپ وجود نداره و همشون حداقل یبار موتور کامل باز کردن
کوروش
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ولی عجیبه بازم همونا پیچ شان به کل محصولات پلاستیک سازی هایی آمریکایی می ارزد نمی دانم جز ادعا و وانت ماشینم بلد هستن بسازن
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹اره شاسی بلند هم میسازن که رتبه اول و دومش رو لینکلن و کادیلاک میگیره و سوم و چهارم بنز و بی ام و میشه
JDM
۲۲ بهمن ۱۳۹۹رفیق پدرم 518 داشت یکی از اشغال ترین ماشینای زندگیش بود میتونم بگم که هیچ وقت مرده نرونیدش بی هیچ عنوان هوس شیطنت بازی و دور بالا روندن هم به سرتون نزنه که یاتاقان رو شاخه! ولی بنز دانشجویی داشت ماشین خیلی خوب و بی ازاری بود،پژو 404 و 504 هم ماشینا خوبی بودن امریکایی جماعت هم فقط مصرف بنزینش بالاست ولی سوارش شو تا میتونی گازش بده و نعره بزن باش و لاستیکارو نابود کن نه تنها اخ نمیگه بلکه تا اخرش هم بات میاد ولی کلا بی ام و تا موقعی که نو هست خوبه دست دو بخری باید تا خرخره خرجش کنی
ali (chevy nova)
۲۳ بهمن ۱۳۹۹همه 518 رو بعنوان یه ماشین مزخرفی که همیشه لنگ مکانیک هست میشناسن
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۹سیستم های خنک کننده صنعتی هم از کولر بی ام و سری 7 ارزونتره
احمدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۹فک کردم همه سوپر اسپرت ها عین بوگاتی و کونیخزگ اولن ??
Nakamoto
۲۲ بهمن ۱۳۹۹راه حل =خودرو الکتریکی
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹خرجش باتریش همه ی اینا رو جبران میکنه بعد از 3 تا 8 سال که از گارانتی باتری میفتن.
Ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۹شاید عجیب باشه ولی تویوتا کرولا چند سال قبل رو به بنز اخرین مدل ترجیح میدم اونقدر که با دوام بودن ماشین واسم مهم و جذابه
برای بعضیا اینکه ماشینشون تا مدت ها براشون کار کنه لذت میبرن و دوام رو به هر چیز ترجیح میدن
بعضی ها هم برای هندلینگ یا لذت رانندگی هر پولی خرج میکنن
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۹Aliجان
پیج اینستاگرامیِ cars i have driving را دنبال میکنم که داخل یکی از پُستاش هم هست که میتوانید ببینید قیمت یه کرولا ۲۰۱۰ از بنز C350 مدل ۲۰۱۲ با کارکرد حتی کمتر از کرولا هم قیمتش کمتر بود که کلاً این مُختَص ژاپنیها به خصوص تویوتا هست !
کسی که دِلِش برای پولش بسوزه ، ژاپنی میخره !
کسی که پولدار هست و درآمدش زیاد هست هرچی دوست داره بخره از آلمانیها گرفته تا….ایتالیاییها .
خودم اگر پولدار بودم ، مُدام بنز S سوار میشدم !
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۹درسته
حتی اگه نتونم تویوتا بگیرم محصولات داچیا رو به خیلی از برند های دیگه ترجیح میدم چون دوام و کم خرجی مهم تر از
هر چیزیهه در کنار ایمنی نسبی
Ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۹navid0098 میتونی گاری بگیری کم خرج ترین و کم استهلام ترین وسیله جهانه مسخرشو دیگه در اوردی هر کی میخواد ماشین اقتصادی بگیره میگیره هر کی هم نخواد لامبورگینی میگیره حالا تو چی میگی این وسط لطفا این حرفای حال بهم زن رو دیگه نزن از قدیم هم گفتن هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد یا برزیل رو حالا هرجا شما با این نوع نظرات بی منطق و بی پایه علمی به نظرم نه ماشین بازی نه علاقه مندی فقط داری هدف خودت رو دنبال میکنی پشت پرده کامنتهات چیه بماند ولی اگه به برتری هم باشه بنز از همه نظر بهتر و برتر از تویوتاس و با فاصله زیادی هم برتره از همه نظر.
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹خب اگه امنیت ٬ لوکس بودن ٬لذت ٬راحتی٬کیفیت و… که خودروهای المانی دارند روحساب کنید این هزینه ها واقعا چیزی نیست .
فراری و لامبورگینی که هزینه نگهداری بیشتری از پورشه دارند .
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹اونایی که میگن چرا امریکایی ها تولیست نیست .
به خاطر اینه که اونا دربرابر ماشین های المانی
ماشین به حساب نمیاد .
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹درضمن این نگفته قطعات المانی ها زود خراب میشن ٬گفته اگه یه روزی خراب شدن
هزینه قطعاتش سنگینه اونم به خاطر لوکس بودن و پیچیده بودنشه .
چرا فقط اینارو امتحان کردن چرا امریکایی هارو ازمایش نکردن .
چرا تو سوپر اسپرت ها فقط پورشه مورد ازمایشه .
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹یعنی اونایی که میگن ماشین های المانی خوب نیست از کارشناس های پاگانی بیشتر حالیشونه ؟!وقتی گیربکس وموتور پاگانی از بنز خریداری میشه .
یا موتور و بدنه وبرخی اجزای استون مارتین که اونم بنزه.
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹یه قسمت از برنامه استارت بود که رفته بودن المان .تواون برنامه جرمی کلارکسون گفت که (المانیا ها بهترین ماشین های دنیا رو میسازن .)
میتونید بایه سرچ اون برنامه رو ببینید.
شاهین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اره بابا اونا ماشین نیستن
مثلا ماشین خراب میشه ولی اونا خراب نمیشن، اینم یه دلیل محکم و سفت
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹معلومه امریکایی ها هزینه تعمیر ندارن.
چون اگه خراب شن ٫تعمیرنمیشن باید بری اوراقش کنی .بعدش بایدبری یه المانی بخری از زندگی لذت ببری.
Khosrow
۲۲ بهمن ۱۳۹۹دیدین تو فیلمهای هالیوودی یه امریکایی یک تنه ارتش روسیه رو به چوخ میده / اینم همونه / عقده گشایی روی کاغذ / یک مقاله ی چرند / فهمیدن هرچیزی انقدرها پیچیده نیست ..
ali (chevy nova)
۲۲ بهمن ۱۳۹۹اره همه چرند میگن
کلا همه دنیا در اشتباهه و فقط المان درسته
یجوری به خواب زدید خودتون رو که هنوز نتونستید متوجه سوتی هایی متعدد خودروسازان پرمدعا ولی توخالی المانی بشید
Farzad
۲۲ بهمن ۱۳۹۹خب این طبیعیه و اصلا دلیل نمیشه که bmw رو هیت کنیم ، پیشرانه هایی که در طول تاریخ ساخته همیشه جز بهترین ها بوده و هست ، اگه غیر از این بود تویوتا نمیرفت سراغ انجین بی ام و ، این همه آدم چرا تو دنیا بی ام و میخرن و عاشقشن ؟
به قول علی بخردی بی ام و بخر حالشو ببر .
شاهین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹همون بخردی یه بی ام و سری 3 داره میگه همینجوری که اینجا خوابیده بازم خرج میزاره رو دستم :)
پیام
۲۲ بهمن ۱۳۹۹عاقا قبول من حاضرم یه bmw m5 cs داشته باشم که مدام خراب گوشه پارکینگم افتاده باشه ولی صب به صب که از خواب بیدار میشم فقط برم اون چراغای زردشا روشن کنم چن ساعت بهش خیره بشم و لذت ببرم شما هم برین با تویوتا پریوستون حال کنین.
با کیا شدیم ماشین باز یارو مصرف سوخت کونیکزگ و بوگاتی و پاگانی و… را بر میداره با مصرف سوخت کمری مقایسه میکنه بعد میگه پرچم ژاپن بالاست
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دمت گرم .bmwm5 یه سوپر سدان غوق العاده اس که فقط چراغاش از کل صنعت خودرو سازی امریکا تکنولوژی بیشتری داره.
mahan
۲۲ بهمن ۱۳۹۹من همیشه سر این موضوع با دوستان یا توی جمعی بحث میشد مثالی میزنم.بنظرم تایتل اینقدر جذاب بود که منو وادار به نوشتن نظر کرد.
خب ماشین خریدن بنظرم مثل ازدواج میمونه.همون طور که هر دختری برای خودش ملاک هایی داره ماشین هم ملاک هایی داره.خب مثال بزنم اگه شما با یک دختر از طبقه ی بالا ازدواج بخواید بکنید که زیبا باشه و اعتبار خوانوادگی داشته باشه خب خرجش هم بیشتره .قطعا لباس های برند و ست جواهرات که بدیهی هست رو کنار بزاریم ازش انتاظار نمیره کسی که تو خونش کار نکرده بیاد خونه شما کار کنه پس هزینه نگه داری از منزل و پخت و پز هم اضافه میشه خب این مثل ماشین های پرخرج و لوکس میمونه تو خیابون میگن عجب ماشینی و همه جا جلب توجه میکنه و تو جاده براتون دلبری میکنه ولی خب خرج زیادی هم داره این ماشین ها عمدتا المانی هستند ولی دلیل نمیشه بگیم صرفا المانی هستند ایتالیایی امریکایی ژاپنی (کمتر) کره ای فرانسوی هم میتونه باشه.
همون طور که اقا نوید مثال پول رو برای بی ام و زد و مزایای تویوتا و معایب خودرو های لوکس در ایران رو گفت.ولی به این نکته هم باید توجه کرد که هر کسی سوپرمدل ایتالیایی می خواد باید خرجشم بکشه و اکثرا اون دسته از دوستانی که در چندسال پیش هم خودرو لوکس گرفتند همیشه در تمامی دوره ها خرجشون بالا بود من یادمه 8سال پیش هم میرفتم برای سرویس بنز slk .e .sهزینه زیادی داشتند.اما تویوتا برند محبوب من که همیشه عضوی از خانواده ما بود اکثرا ماشین دوم ما بود من از 2013 تا حالا لندکروز رو دارم دست خودم بوده اکثرا برای مسافرت استفاده میشده هیچ خرجی نداشته واقعا.این مثالی از دختری از طبقه متوسط ولی زیبا و هنرمند که شوهرشوحمایت میکنه و بفکرش هست طبیعتا زندگی باهاش بهتر از دختری هست که درکت نمیکنه و بفکر خرج خودشه.
ببخشید زیاد شد دوستان (در ضمن من اینجا دوتا خودرو رو نام بردم برای مثال که خیلی از خودرو ها هستن که ویژگی های بالا رو دارند)
کوشا
۲۲ بهمن ۱۳۹۹البته این موضوع ربطی به استهلاک ندارد. صرفا مربوط به هزینه ی قطعات مصرفی است. (هر چند که در زمینه ی استهلاک زیاد ماشین های لوکس آلمانی رقبای زیادی ندارند. این ذات خودرو های لوکس هست.)فرق زیادی هست بین هزینه های سرویس و استهلاک. من سخنگوی آلمانها نیستم چون سقف ماشینی که سوار شدم یه رنو پی کی مدل ۸۳ بوده ولی این مطلب رو برای مالکان آمریکایی سواری می گویم که دشمنی دیرینه با آلمان ها دارن. چون برای کشوری که مهد خودروسازی و بهشت ماشین باز ها هست خیلی زشته که بزرگ ترین صادر کننده از خاکش یک خودروساز پرمیوم آلمانی باشه… یا مثلا بدونی که یه زمانی آمریکا بهترین سدان ها رو می ساخته حالا از تمام این جلال و شکوه رسیده باشه به چند تا سدان کادیلاک که جمع فروششون تو جهان نصف فروش جهانی سری ۳ هم نباشه! جالبه تو همون آمریکا تمام برند های ژاپنی و آلمانی که فعالیت می کنن ( به غیر میتسوبیشی) دارن سدان می فروشن!!! البته که تسلا بحثش از خودروسازی کلاسیک آمریکا جداست و تاج سره… تا باشه امثال این گزارش و گزارشی که امروز از موتور ترند تو پدال منتشر شد تا چشممون به جمال یک سری از دوستان آمریکایی دوست روشن بشه تا از دلتنگیشون در بیاییم!
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹حرفات درسته به جز قسمت تسلا.
اینا که میان سدان ها وماشین ها اسپرت امریکایی که هنوز تو دهه ۷۰میلادی گیرکردن رو با المانیا مقایسه میکنن.
باید یه سر برن پیش پروفسور سمیعی چون اصطحلاک مغزشون بالاست.
پروفسور هم المان تشریف دارن.
نوید جهرمی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کلی گشتم ببینم واقعا کسی متوجه این نکته شد یا ن.
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بی ام و ها از صفر کیلومتر باید به فکر خرابی هاشون باشی. کلا استرس زاست
Peyman
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ماشین سوار شدن و ماشینیو دوس داشتن باهم توفیر دارن
وقتی ماشینیو با قیمت بالا میخری به همون اندازه باید انتظار هزینه های بالای استهلاکشم در نظر بگیری
برند هم فرقی نداره تو این موضوع
من به شخصه با توجه به درآمد تو مملکت خودمون ماشینای ایران خودرو رو حتی به تویوتا ترجیح میدم
همه دوس دارن بنز و بی ام و سوار شن ولی خب شرایط مملکت اجازه نمیده
شهاب
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بحث این حرفا نیست
وقتی عاشق بی ام و باشی بازم میخریش….
من اگه بگن کل درامدتو هم باید خرج استحلاکش کنی بازم چون عاشقشم میخرمش….
البته تو یه کشور دیگه …ت
نه اینجا که یه سری ۵ رو باید حدود ۲۰۰ هزار دلار پول بدی براش.
یوسف
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خدا رو شکر خبری از لندرور و رنجرور نیست. آلمانی ها رو سفیدمون کردن…. ??????
?Ali Hossein?
۲۳ بهمن ۱۳۹۹عه چرا پراید اقا ماشاالله نبود؟
نوید جهرمی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دوستان یه بار دیگه مقاله رو بخونین. این راجع به خرج تعمراته نه استهلاک. هزینه تعمرات قطعات مصرفی هم بستگی به پارامترهای مختلف داره و کاملا منطقیه که ماشین لاکشری، هزینه بیشتری براش بخوان. از تعویض روغن و سرویس اولیه گرفته تا هر قطعه دیگه.
این رقم ها هم که گفتن برای مشتری که ماشین دسته دوم میخره، مورد توجهه. نه کسی که ماشینش رو از نمایندگی لیز میکنه.
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ایا خرجواستهلاک مساوی نیستن؟؟!!!!!
نوید جهرمی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹استهلاک همون خراب شدن و از بین رفتن. از ریشه هلاک شدنه. فکر میکنم با خرج تعمیرات متفاوته.
Kf
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دوستانی ک میگن بی ام و اشغاله خرابه فلانه پس چرا آمار فروشش بالاس اگه اینجور ک شما میگید الان باید ده بار ورشکسته میشد. کلا ایرانی جماعت دوست داره پیاز داغشو زیاد کنه
Kf
۲۳ بهمن ۱۳۹۹آقا جهرمی دقیقا حرفی ک تو دلم بود رو میخواستم بزنم رو زدی ?
ایران
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کلن بی ام وی ماشینای خوبی داره ولی استهلاکشون زیاده تو کشوری مثل ایران خرچپجش زیاد میشه تو لذت و تکلونوژی باشه آلمان برندست ولی تو قدرت آمریکایی ها اولن و تو دوام ژاپنی ها و هرکی غیر از اینو میگه اشتباه میکنه و سلام
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تولذت وتکنولوژی حرفات درسته که المان برندست.
توقدرتم اسب بخار المانیا که ازاین امریکایی ها بیشتره .
نوید جهرمی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹درود بر شما
ایران
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دیسلاک بدید برام مهم نیست این واقعیته
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تفاوت صنعت خودروسازی امریکا والمان .مثل تفاوت فوتبال دوکشوره.
تیمی مثل بایرن مونیخ رو درنظر بگیرید .
نسبت به باشگاه های امریکایی پول خیلی بیشتری به بازیکناش میده ٬ امکانات بیشتری دراختیارشون میذاره ٬ خرجش بیشتری هم براشون میکنه .
این میشه که وقتی به بازی بایرن نگاه میکنی لذت میبری . درحالی که اسم باشگاه های فوتبال امریکا روهم نمیودونی.!!!
کیوان
۱ اسفند ۱۳۹۹ایرانی ها همیشه اینجوری اند تعصب ماشین های آلمانی و ژاپنی رو دارن از آلمان بی ام و از ژاپن تویوتا در سایت های ماشین مثلن از جنسیس که لوکس هیوندائی هست ودر خیلی از مراکز جهانی که انتخابی است جنسیس70به دلائل زیاد اول میشه اما طرفداران متعصب اینها زیر بار نمیرن و هزار جور بدوبیراه میگن من مسافرت ۸ساعتی با X5مدل2010وهم چنین با لندکروز 2008انجام داده ام سواری باایکس۵ لذت داره اما شما با لندکروز احساس خستگی نمی کنید این تجربه من بود