از آنجایی که قیمت خودروهای جدید روز به روز در حال افزایش است بنابراین جای تعجبی ندارد که برخی افراد مدت بیشتری خودروی کنونی خود را نگه دارند.
iSeeCars به دنبال فهمیدن این موضوع بوده که کدام خودروها حداقل ۱۵ سال در دست مالکان میمانند؛ بنابراین این وبسایت بیش از ۳۵۰ هزار خودروی مدل ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ را بررسی کرده است. البته این بررسی شامل محصولاتی که دیگر تولید نمیشوند نیست.
نتایج به دست آمده واقعاً سورپرایز کننده است زیرا ۱۵ خودروی اول لیست که حداقل ۱۵ سال توسط مالکان نگهداری میشوند همگی تولید خودروسازان ژاپنی میباشند. احتمال اینکه مالکان تویوتا هایلندر این خودرو را حداقل ۱۵ سال نگه دارند ۱۸.۳ درصد میباشد. بد نیست بدانید میزان متوسط نگهداری یک خودرو در بازه زمانی ۱۵ ساله ۷.۷ درصد مالکان بوده است.
تویوتا همچنین رده دوم را هم به خود اختصاص داده زیرا ۱۵.۵ درصد مالکان مینی ون سی نا این خودرو را حداقل ۱۵ سال نگه میدارند. خودروهای بعدی هم به ترتیب تویوتا تاکوما (۱۴.۵ درصد مالکان)، تویوتا توندرا (۱۴.۲ مالکان) و سوبارو فارستر (۱۲.۸ درصد مالکان) میباشند.
این لیست محصولات زیادی از تویوتا را در خود جای داده و این موضوع خیلی جای تعجبی ندارد زیرا ۱۲.۷ درصد از مالکان محصولات تویوتا خودروهای خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگه میدارند. پس از تویوتا هم خودروسازانی همچون سوبارو (۱۱ درصد)، هوندا (۱۰.۶ درصد)، هیوندای (۸.۳ درصد) و مزدا (۷.۵ درصد) قرار دارند. تنها برندهای آمریکایی حاضر در بین ۱۰ خودروساز اول جدول جی ام سی و شورولت هستند که ۷.۱ و ۶.۹ درصد مالکان محصولات این خودروسازان اقدام به نگهداری حداقل ۱۵ ساله از خودروهای خود میکنند.
اما وقتی وارد جزئیات شویم خواهیم دید که تویوتا هایلندر بین کراس اوورها بیشترین میزان علاقه را داشته و ۱۸.۳ درصد مالکان آن را به مدت حداقل ۱۵ سال نگه میدارند. پس از هایلندر هم سوبارو فارستر (۱۲.۸ درصد)، تویوتا راو ۴ (۱۲.۷ درصد)، هوندا پایلوت (۱۲.۶ درصد) و هوندا CR-V (12.4 درصد) قرار میگیرند. از نظر پیکاپ ها نیز تویوتا تاکوما (۱۴.۵ درصد)، تویوتا توندرا (۱۴.۲ درصد)، شورولت کلرادو (۱۰.۳ درصد)، نیسان تایتان (۹.۵ درصد) و نیسان فرونتیر (۹.۳ درصد) رتبههای اول تا پنجم را به خود اختصاص دادهاند.
اما در بخش خودروهای اسپورت این آئودی S4 است که ۷.۹ درصد از مالکانش به مدت ۱۵ سال یا بیشتر خودروی خود را نگه میدارند. پس از آئودی هم خودروهای مزدا MX-5 میاتا (۷.۷ درصد)، شورولت کامارو (۷.۱ درصد)، ب ام و Z4 (7 درصد) و ب ام و M5 (6.9 درصد) قرار دارند.
در بخش خودروهای لوکس نیز آکورا MDX رتبه اول را به خود اختصاص داده و ۸.۴ درصد از مالکان آن خودروی خود را حداقل ۱۵ سال نگه میدارند. رتبههای بعدی به ب ام و سری ۳ (۸.۲ درصد)، لکسس IS 300 (8 درصد)، آئودی S4 (7.9 درصد) و مرسدس C کلاس (۷.۲ درصد) تعلق دارد.
اما چه چیزی باعث میشود مالکان خودروهای ژاپنی آنها را تا این مدت زیاد نگهداری کنند؟ مدیرعامل iSeeCars میگوید بخش اعظم این کار به خاطر قابلیت اطمینان و دوام بالای خودروهای ژاپنی است. او میگوید:
مالکان خودروهایی که هنوز هم قابلاعتماد بوده و هزینههای نگهداری و تعمیرات پایین داشته باشند تمایل بیشتری به نگهداری از خودروی خود خواهند داشت.
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸بین خودروهای اقتصادی و ماشین های باری معمولا زمان بیشتری نگهداریش میکنن و بین خودروهای اسپرت و لوکس معمولا زود میفروشن تا مدل های جدید رو خریداری کنن!!!
Farzad
۲۹ دی ۱۳۹۸آرزومون شده یه خودروی کره ای ، ژاپنی پیش کش
کیان
۲۹ دی ۱۳۹۸البته به گفته کارشناسان ایرانی آپشن پسند همچنان کره احتمالا ژاپن رو میخواد جا بذاره، و این فقط ذهنیت ما ایرانیها هست که ژاپن از کره بهتر هست و دنیا اینطور دیگه فکر نمیکنه و اونا فکر میکنن ک کره از ژاپن گذر کرده !!!
وقتی به کشورم و ادماش نگاه میکنم خیلی راحت برام شرایط فعلی قابل هضم میشه
مهدی
۲۹ دی ۱۳۹۸کره کشور پیشرفته و با محصولات بسیار خوب و بازار بسیار عالی هستش حالا شما بخوایی یا نخوایی دنیا تغییر میکند و شما نظاره گر هستی
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۸٪۱۰۰ کره کشور پیشرفته ای هست
اما ژاپن خیلی وقته از دوره پیشرفت گذر کرده و حالا سمبلی شده برای اینکه هر کشوری تلاش کنه به اون برسه .
شما اگر عاشق خودرو هم نباشید و خودرو شناس هم نباشید ، داخل یک لاکچری کره ای مثل جنسیس ۲۰۱۲ با ۲۰۰هزار کارکرد بشینید و سپس داخل یک لکسوس es با ۳۰۰هزار کیلومتر یا اصلاً داخل یک تویوتا آریون ۳۰۰ هزار کیلومتر مدل ۲۰۱۲ بشینید تا خیلی راحت بدون هیچ موشکافی ای پی به کیفیت متریال و سواری خودروها ببرید و اگر بیشتر پیگیر قطعات و استهلاک خودرو هم بروید و نتیجه گیری کنید ، متوجه فرق ژاپنی با کره ای یا هر برند دیگری میشوید .
حداقل در این مقاله اسمی از کره نیاورید بهتر و سنگین تر است .
نمیدونم چرا کره ایها اینقدر لوح تقدیر کسب میکنند اما ژاپنیها بی هیچ اِدِآیی و بدون لوح تقدیر در بازارهای آزاد بینهایت میفروشند و همیشه در میدان عمل خودشان را ثابت میکنند و نه با پروپاگانداهای پولی .
به قول معروف (( مُشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید )) .
مهدی
۲۹ دی ۱۳۹۸تو کشوری که متاسفانه ارتباطش با دنیا قطع هستش این افسانه بافی زیادی دیده میشود شما نگاه کنی ژاپن در اروپا فروش خوبی نداره و بیشتر تو امریکا هستش که پر فروش هستش و البته بخشی از خاورمیانه در مجموع زمانی که سامونگ موبایل میزد کسی فکر نمی کرد به زودی پر فروش ترین و بهترین پرچم داران صنعت موبایل تبدیل بشه که شد و کسی تصور هم نمیکرد روزی سونی اریکسون تبدیل به خاطره بشه که شد دنیای امروز دنیای تغییرات و کسی برنده هستش که بهبود و تلاش و کار توام با تعامل داشته باشه که هم کره و ژاپن این را دارند
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۸مهدی عزیز
چرا اروپای اقتصادی را با بازاری همچون آمریکا یا خاورمیانه آزادتر و پولدارتر مقایسه میکنی .
همون اروپاش هم از نزویک دیدم که چطور chr و راوفور تردد میکنه به نسبت کره ایهایی که شاید به زور ببینی (( البته کره ای هایی که در ایران پرفروش هستند در اروپا هیچ نقشی بازی نمیکنند ،به جزء شرکت کیا که بیشتر طرفدار داره در هیبرید و برقی )) .
اتفاقاً خوب شد گفتی آمریکا یا خاورمیانه ، چون دقیقاً همین دو گرینه نشان میده بازارهایی همچون این دو که رقابت شدیتر و به دور از اقتصاد ضعیفتره ، چطور تویوتا جولان میده .
مثل این میمونه که بگید بببنید پراید یا پژو چقدر در ایران فروش دارند ، خب معلومه چون مجبور به خرید پراید و پژو هستیم ، در اروپا هم به دلیل مالیات ، درآمد کمتر و بیمه ، مجبور به خرید خودروهایی اقتصادی هستند و از همه مهمتر تراکم شهری اروپا ایجاب میکنه که هرچی کوچکتر بهتر ، پس فکر کردین چرا گلف ریز جُسه اینقدر فروش داره .
شما به تعداد فرزندان هر خانواده آمریکایی ، خاورمیانه ای نسبت به اروپایی هم نگاه کنید ، متوجه همه چی میشوید .
Abbas.Lambo
۲۹ دی ۱۳۹۸داداش اگه خوب نگاه کنی تو ده برند اول دوتا کره ایها رو میبینی!!!حالا شاید اول نباشن یا از لحاظ تعداد محصولات این بین کمتر باشن ولی کلی بخوای ببینی،میبینی که قاطی ژاپنیا حضور دارن!این نشون میده اونام چندان دست و پا بسته نیستن
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۸جتاب نوید فروش خودرو تو اروپا خیلی سختر از ایران هستش ابنجا بازار انحصاری هستش که مردم مجبورن پراید بخرن در خاورمیانه هم کره ای ها خصوصا هیوندا در عربستان بیشترین فروش داره در اروپا هیوندا ای ۲۰ جزوه تاپ ترین خودروها هستش و همنیطور کیا سول نمیتونی منکر پیشرفت و عملکزد خوبی برندی بشی کره جنوبی در صنعت لوازم خانگی و موبایل یک امپراتوری درست کرده در خودرو سازی هم فاصله چندانی به تویوتا هوندا و نیسان نداره و از بقیه ژاپنی ها سرتر هستش حتی پدال هم در موزد بازار اروما مطلب گذاشته اینی هم که گفتی کشور های اروپایی دیدی با عرض پوزش من باور نمیکنم تو این وضع مملکت شبیه جوک هستش
Abbas.Lambo
۳۰ دی ۱۳۹۸من موندم اون عزیزانی که به من دیس دادن واقعا اسم کیا و هیوندای رو اون بین نمیبینن؟؟؟به والله من طرفدار کره ایها نیستم،تو این کلاس طرفدار رنو هستم ولی دیگه تا این حدم تعصبی نیستم!بعضیا مرزای تعصبو یه تنه دارن جابجا میکنن!!!!
MehdiTurbo
۳۰ دی ۱۳۹۸بعضی وقتا یه نگاه به خودتم بنداز چون همه همین حرف راجب بقیه میزنند اون ۴۰ تا لایکم راجبع بقیه این حرفو میزنند ولی هیشکی به خودش نگاه نمیکنه همین حرفو ممکنه یه نفر دیگه راجب خودمون بزنه و ما فقط فکر میکنیم خوبه خودمونیم اگه خوبه خودمون بودیم شرایط خودمون خوب بود.
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۸خیلی فلسفی بود کمر مولانا شکست
Enzo
۲۹ دی ۱۳۹۸من اگه بخوام بالای ده سال ماشینی داشته باشم صدرصد BMW M5
شما BMW M5 E36 ببین ماشین دهه 90.همین الانشم از خیلی از ماشینهای سال 2020خواستنی تره
Bayerische Motoren Werke
۳۰ دی ۱۳۹۸E60 و بگو
10 سیلندر 507 اسب بخار تنفس طبیعی رنگ مشکی…. .
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۸طبق تحقیقات و نظرسنجی ها ۸۰ درصد کسایی که یه دستگاه بی ام و رو بالای ده سال نگه داشتن بدبخت و بیخانمان و ورشکسته شدن ? بی ام و باید از صفرشم بترسی … خرابی کم نداره
meysam
۲۹ دی ۱۳۹۸من برای طولانی مدت انتخابم تویوتا و هونداست چون امتحانشونو پس دادن.
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۸تویوتا و دیگر هیچ
Enzo
۲۹ دی ۱۳۹۸آقایون اساتید منظورم E39بود اشتباه E36تایپ کردم?✋
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۸از اینکه دوبار یک کامنت ذخیره میشه بیزارم ، اما چاره ای نیست ، بعضی اوقات که اصلاً ذخیره هم میکنی هیچ ری اَکشنی نشون نمیده و نمیدونی آیا شده یا نشده .
کلاً ذخیره کامنت در پدال با صلوات میره جلو .
samurai
۲۹ دی ۱۳۹۸کلا سامورایی جماعت مال یه سیاره دیگه هست با ماها نباید قاطی بشن
نمیدونم خدا چرا یه پیامبر تو ژاپن ننداخت اینا رو هم بدبخت کنه
اونا شدن بی دین با مغز ما شدیم با دین بی مغز :(((
علی
۲۹ دی ۱۳۹۸ههه ما اینجا 40 سال از ماشین کار میکشیم آخرشم ترمز میبره میره ته دره 15 سال جک در ایران
فری
۳۰ دی ۱۳۹۸خارج کارکرد بالای 1 میلیون کیلومتر خیلیه اینجا عادیه
هادی 8 سیلندر
۳۰ دی ۱۳۹۸تنفس طبیعی از نوع ژاپنی بقیه خودشون به خواب زدن نمیخوان ببینن تکنوژی فقط اسب بخار نیست تکنولوژی یعنی ماشین مثل ساعت کار کنه 10 سال 20 سال بعد بیست سال به خرج نیفته تازه با تعویض قطعه دوباره نو شه
شما یه bmw قدیمی نشونم بده تو تهران سرطان نشده باشه هر روز تعمیرگاهن
نمونش لندکروز مثل طلا میمونه از اون ور x3 ها رو نگاه نمیکنن
MAHDI
۳۰ دی ۱۳۹۸نکنه شماهم یه تعمیرگاه سره کوچتون هست و ب ام و ها همیشه اونجان.یا اقوام دور یا نزدیکتون دارن.
ب ام و چندساله جزو قابل اعتمادترین خودروسازان هستش. برعکس خودروسازان آمریکایی که بیشترشون جزو غیرقابل اعتماد ترین ها هستن.
هادی 8 سیلندر
۱ بهمن ۱۳۹۸بورو یه سر تمیرگاه های bmw و تویوتا
مقایسه کن قیمت ها رو هاویلوکس یادمه از x 3 ارزوت تر بود اون موقع حالا بورو ببین کدوم قیمتش دو برابر اون یکیه
Ali a
۳۰ دی ۱۳۹۸تقریبا تمام ماشینای تویوتا و هوندا…بعدش باقی ژاپنی ها…
سروش
۳۰ دی ۱۳۹۸بنظرتون چرا تو این لیست پاگانی. لامبو. فراری و پورشه و خیلی کمپانیهای دیگه اسمشون نیست؟ ایا این دلیلی بر برتری تویوتا نیست؟?
OUTIS
۴ بهمن ۱۳۹۸یعنی میشه ما هم تویویتا داشته باشیم؟