اگر به پرداخت کمترین حق بیمهی سالانه اهمیت زیادی میدهید پس نسخهی پایهی هوندا اودیسه LX گزینهی ایده آل شما خواهد بود.
بنا به گزارش پدال و به نقل از وبسایت Insure.com، هوندا اودیسه ارزانترین حق بیمه در سال جاری را دارد درحالیکه گرانترین حق بیمه هم برای سوپرکار نیسان GT-R 2019 میباشد.
حق بیمهی سالانهی هوندا اودیسه تنها ۱۲۹۸ دلار است که ۵۱۴ دلار کمتر از حد متوسط حق بیمهی خودروها یعنی ۱۸۱۲ دلار میباشد. اگرچه این خبر خوبی برای مالکان مینی ون محبوب هوندا محسوب میشود اما از سال ۲۰۱۰ تاکنون هزینهی بیمهی خودروها افزایش یافته است. حق بیمهی اودیسه در ۹ سال پیش ۱۰۹۵ دلار بود.
یکی از مدیران موسسه KBB میگوید:
این مینی ون محبوب گزینهی مناسب خریداران خانوادگی بوده و این یعنی اکثر رانندگان بااحتیاط رانندگی میکنند. این امر باعث میشود خودروی اودیسه از نظر خراشیدگی بدنه و تصادفات فراوانی کمتری در مقایسه با دیگر خودروها داشته باشد.
هوندا در این بخش سه نماینده دیگر هم دارد و خودروی HR-V LX رتبهی پنجم و CR-V LX نیز رتبهی ششم را به خود اختصاص داده است. مدل فیت LX نیز جزو خودروهایی با هزینه بیمه کم بوده و در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است. چهار محصول از جیپ نیز در این لیست دیده میشود: رانگلر اسپورت در رتبه دوم، رنگید اسپورت در رتبه هفتم، کامپس اسپورت در رتبه دهم و نهایتاً چروکی لتیتود در جایگاه پانزدهم قرار گرفتهاند.
جیپ رانگلر یک آفرود نمادین است که به درد سبک زندگی خشن میخورد. البته اکثر رانگلرها در روی جاده باقی میمانند بنابراین هزینهی چندانی ندارند. هزینهی تعمیر این خودروی بدنه روی فریم کم بوده و البته قطعات آن نیز فراوان هستند.
خودروساز بعدی این لیست سوبارو است که در کل سه خودرو را روانه لیست کرده است. اوت بک ۲.5i در رتبه سوم، فارستر ۲.5i در رتبه نهم و کراس ترک نیز در رتبه دوازدهم حضور دارند. قطعاً وجود سیستمهای ایمنی جدید در این خودروها به کاهش حق بیمهی محصولات سوبارو کمک کرده است.
یکی از مسئولان سایت Cars هم میگوید:
سوبارو اوت بک ۲.5i دارای سیستم چهار چرخ محرک مطمئن، سواری راحت و هندلینگ مناسب است. سیستمهای ایمنی مناسب سوبارو نیز بهصورت استاندارد در مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو وجود داشته و رانندگان مدل پایه نیز از این تکنولوژیها برخوردار شدهاند.
مزدا نیز با دو خودروی CX-3 اسپورت و CX-5 اسپورت در لیست حضور دارد. این دو خودرو به ترتیب در رتبههای چهارم و یازدهم دست یافتهاند.
اگرچه شاسی بلندها و کراس اوور برندگان بزرگ امسال بودهاند اما چند پیکاپ با افت مواجه بودهاند. نیسان فرونتیر S همچنان رتبه پانزدهم سال پیش را حفظ کرده و جی ام سی کانیون SL نیز از رتبه چهاردهم به رتبه نوزدهم تنزل یافته است.
تمامی این خودروها حق بیمهی نسبتاً کمی دارند اما قطعاً میزان حق بیمه در مقایسه با سالهای پیش افزایش یافته است. ارزانترین خودرو از این نظر یعنی اودیسه حق بیمهی ۱۲۹۸ دلاری دارد درحالیکه حق بیمهی بهترین گزینه سال پیش یعنی جیپ رانگلر ۱۱۶۹ دلار بوده است. این امر نشان دهندهی افزایش ۱۱ درصدی حق بیمه است. حق بیمهی رانگلر نیز از ۱۱۶۹ به ۱۳۰۴ دلار رسیده که حاکی از افزایش ۱۳۵ دلاری یا ۱۱.۵ درصدی است.
یکی از تحلیلگران سایت Insure.com میگوید:
خودروهایی که در لیست ارزانترین حق بیمه حضور دارند اکثراً در اختیار خانوادهها بوده و بنابراین رانندگان آنها افراد بالغ و پا به سن گذاشته هستند که خودرو را خیلی به بچهها نمیدهند و به همین خاطر از نظر بدنه خسارات زیادی نمیبینند.
اما برسیم به لیست خودروهایی با گرانترین حق بیمه در سال ۲۰۱۹ که بدیهی است محصولاتی گرانبها در آن دیده میشوند. به همین خاطر است که محصولات ساخت شرکتهایی همچون مرسدس، پورشه، بامو، جگوار لندروور و تسلا در آن حضور پررنگی دارند.
البته نیسان امسال رتبه یک را با خودروی GT-R به خود اختصاص داده است. حق بیمه سالانهی این خودرو در سال جاری ۳۹۴۱ دلار بوده است.
مدیر سایت Insure.com ادامه میدهد:
سریعترین خودروی نیسان آمادهی مسابقه بوده و بسیاری از مالکان آن را به پیست میبرند. همانگونه که انتظار میرود حق بیمهی بالای این خودرو نشان دهندهی هویت خودرو بوده که احتمال تصادفات آن را بالا میبرد.
البته GT-R تنها خودروی سریع این لیست نبوده و بسیاری از خودروها میتوانند از مرز سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت عبور کنند.
زمانی که شما وارد این محدوده قیمتی میشوید قطعاً هزینهها بالا میرود. شرکتهای بیمه در زمان بیمه کردن خودرو قیمت آن را نیز در نظر میگیرند زیرا اگر این خودروها دچار حادثه شوند هزینههای زیادی روی دست بیمه خواهند گذاشت.
پشت سر نیسان محصولات لوکس ژرمنها حضور داشته و خودروهای بامو، مرسدس و پورشه در تاپ ۱۰ خودنمایی میکنند. دومین خودرو با بیشترین حق بیمه مرسدس-مایباخ S650 است که حق بیمهی آن ۳۹۱۴ دلار است. پس از آن نیز پوشه پانامرا با حق بیمهی ۳۸۸۷ دلاری و مرسدس-ای ام جی GT R با حق بیمهی ۳۷۵۱ دلاری قرار دارند.
البته از اینکه میبینیم حق بیمهی بامو M6 گرن کوپه بیشتر از پورشه GT3 RS است سورپرایز شدهایم.
اکثر شرکتهای بیمه در زمان بیمه کردن خودروها به فاکتورهایی نظیر اعتبار مالک، سابقهی گواهینامه، محل زندگی، سن و جنس، نوع خودرو، هزینههای تعمیر و… توجه میکنند.
Mohamad
۳ فروردین ۱۳۹۸تو ایران چطور محاسبه میشه؟ مثلا بیمه تویوتا لندکروز یا پورشه پانامرا چقدره؟
Nima
۳ فروردین ۱۳۹۸دوستان رنگ سفید صدفی چه مشکلی میتونه داشته باشه چرا با وجودی که از سفید عادی پرطرفدارتره ولی کمتر پیدا میشه
amir
۳ فروردین ۱۳۹۸بنازم این رانگلر لعنتی همه جا دست صاحبش میگیره
کمترین کاهش ارزش
کمترین هزینه های نگهداری
کمترین بیمه
بهترین افرودر دنیا
بهترین قیمت ممکن
بیشترین کارایی ممکن
به خاطر همینه این همه فروش داره 240 هزار تا تو بازار امریکا
ADAK
۳ فروردین ۱۳۹۸طبق گفته متن :
” حد متوسط حق بیمهی خودروها یعنی 1812 دلار میباشد. ”
که 1800 دلاره تقریبا 1 ماه حقوق متوسط یه کارگره گه مساوی با متوسط حق بیمه ی است
در ایران هم اگه کاری باشه که کارگر سرِکار بره !!! متوسط حقوقش 1400-1300 هستش که برای یه ماشین با تخفیف کم یا بدون تخفیف حدودا حق بیمه اش بین 1 میلیون تا 1300-1200 میشه.
پس چطوری دوستان میگن بیمه اونجا گرون ، گرووون …
ak_oo7
۴ فروردین ۱۳۹۸اینکه حقوق کارگر در ایران کمه هیچ ربطی نداره که هزینه بیمه تو یه کشور دیگه بالاست.
البته تو خود امریکا هزینه ها پایینتره, مثلا تو کانادا برای برند های لوکس مثل لکسس nx و سی کلاس بیمه از ۴۵۰ یا ۵۰۰ دلار تازه شروع میشه به صورت ماهانه
حسن
۴ فروردین ۱۳۹۸کاملا از این نظر درست میگی، ولی اگه ۵ سال بیمه رو حساب کنی، تو ایران میشه ۶ میلیون تومان که فکر نمی کنم ماشینی بشه با این پول خرید ولی در امریکا میشه ۸۰۰۰ دلار! که میتونه از ارزش خود ماشینی که داری بیشتر باشه! برای همین هست که میگن گرونه! اره اینجا حقوق خوب میدن ولی هزینه های زندگی هم از جمله همین بیمه ماشین و خیلی چیزای دیگه هم بالاست. سوال اینه شما اگه ماشین کارکرده با قیمت ۱۲۰ میلیونی (تقریبا ۸۰۰۰ دلار) تو ایران داشتی و قرار بود سالی ۲۴ میلیون (تقریبا ۱۶۰۰ دلار) پول بیمه بدی نظرت در مورد هزینه بیمه چی بود!؟ تبدیل کردن همیشه روش درستی برای مقایسه نیست، و فقط تجربه زندگی هست که می تونه کمک به درک بهتر شرایط بشه. البته اینجا داشتن یه کار تضمین مناسبی برای داشتن ماشین و یه خونه هست ولی مطمئن باش که وقتی کسی که زندگی کرده میگه گرونه حتما دلایل و مقیاس های مناسبی برای حرفش داره که فراتر از یه مقایسه ساده است.
ADAK
۴ فروردین ۱۳۹۸بله درست میفرمایید !
اما اگه من ماهی 3000-2000دلار حقوق بگیرم ( حدود ماهی 40-30میلیون تومان) بله حاضرم سالی 24 میلیون هم بدم بیمه ماشینم.
نوکرشونم هستم …
sina
۳ فروردین ۱۳۹۸❤️هوندا❤️
مهدی
۳ فروردین ۱۳۹۸BMW دوستان عزیزامروزجدید ترین درگ M5 این بار ازdrag time همون مجله ای که درگ های مکلارن720 رو انجام میداد.اینباررقابت M5 بالامبورگینی هوراکان هستش که 4بار تکرار میشه این رقابت.اگه دریوتیب نتونستیدپیداش کنیدمیتونید درBMW BLOG که همین امشب مطلبش روگذاشته این رقابت روببینید.نتیجه درگ رومن اگه بگم یه عده ازدوستان شاکی میشن
TESLA
۳ فروردین ۱۳۹۸اگه میخوای بدونی سریع ترین سدان تولیدی دنیا چیه
یه سر به کانال High Tech Corvette توی یوتوب بزن
فیلم رکورد چارجر هلکت رو خوب تماشا کن برای یه سال پیش
یه فیلم سه دقیقه ای هست
سه تا مسابقه میده چارجر با کوروت سی 6 وایپر جی تی اس و تویوتا جی تی 86
با رکورد های 9.7 9.8 9.7
M
۴ فروردین ۱۳۹۸9.7?????????یعنی رکورد لافراری؟؟؟؟؟
مطمئنی استوک بوده ؟
بیخیاااللللل
TESLA
۴ فروردین ۱۳۹۸لازم نیست من ثابت کنم برو فیلم رو ببین متوجه میشی
هدف هم اونجا رقابت ماشین استوک با ماشین های تیون شده بوده
چون هر سه ماشین تویوتا وایپر و کوروت تیون شده بودن
مانی
۴ فروردین ۱۳۹۸کار دیمن نیست9.7بزنه,چارجر چطور تونسته؟؟؟درگ کشکی
TESLA
۴ فروردین ۱۳۹۸دیمن رکورد 8.8 هم داره اگه میخوای لینک فیلمش رو برات میفرستم