تاکنون پاسخهای زیادی به چنین پرسشهایی دادهایم. قبلاً مقالات متنوعی درباره خرید خودرو با قیمتهای نازل در بازارهای جهانی در پدال منتشر شده است؛ اما به تازگی یکی از نوشتارهایی از این دست توجه ما را به خود جلب کرده است. پس با ما همراه باشید.
نویسنده این مطلب در یکی از شهرهای کانادا با نام Saskatchewan زندگی میکند و محلیها میگویند اگر شما در این شهر به قدر کافی زندگی بکنید یا در کسبوکار سم اسبها خواهید بود یا خودروها! در کل Saskatchewan جای فوقالعاده است اما نویسنده کسبوکار چرخی را انتخاب کرده و یک دستگاه جی ام سی سیرا ۱۹۸۶ را با قیمت ۶۰۰ دلار خریداری کرده است.
ادامه داستان را از زبان خود نویسنده میشنویم: من به همراه رئیسم پس از یک و نیم ساعت رانندگی به شهری رسیدیم که فیلمبرداری فیلم Corner Gas انجام میشد. آنها امیدوار هستند که این داستان کمی شامل ویژگیهای کانادایی هم باشد.
زمانی که ما به محل موردنظر رسیده و پیکاپ خود را پارک کردیم فردی با من ملاقات کرده و گفت که برای کار نیازمند خودرویی مطمئنتر است و این اولین آب سرد بر پیکر من بود. دومین تلنگر زمانی بود که پیکاپ سریعاً استارت نخورد. مکانیک برای تعمیر آن ۸۰۰ دلار کانادا را درخواست کرد اما من ۶۰۰ دلار را پیشنهاد دادم و او سریعاً پذیرفت. من فهمیدم که یا بهترین مذاکره کننده دنیا هستم یا اینکه به راحتی مبلغ اضافی را پرداخت کردهام!
خراب شدن این خودرو در مسیر خانه پاسخی به پرسشهای من بود و مجبور بودم آن را در بیرون از خانه پارک کنم و به فکر یک قلاب یدک کشی باشم؛ اما پس از آنکه ترمزها را تعمیر کرده و توانستم سوخت را برای ورود به کاربراتور تشویق کنم نهایتاً پیکاپ خود را روبهراه کرده و با طی کردن مسیر حدود ۲۷۰۰ کیلومتری به تورنتو بازگردم.
موضوع شوکه کننده اینکه من هنوز هم این خودرو را دارم و از آن برای حمل برخی اشیا استفاده میکنم. در کل هزینه مالکین ۱۰۰۰ دلاری من فوقالعاده بوده است! من مالک یک خودروی ۸ سیلندر بلوک کوچک و دیفرانسیل عقب شدم و البته فهمیدم که صندلیهای نیمکتی آن عاری از عیب هستند. در واقع این تجربه مالکیت یک خودروی عضلانی بود.
اما با پولی که کمتر از سپرده خرید لوسید ایر است شما چه چیزی به دست میآورید؟ جستوجوی سریع در وبسایتهای مرتبط با این موضوع نشان میدهد اگرچه دستتان در انتخاب باز نیست اما برخی گزینههای قابلتأمل وجود دارند.
در نزدیکی دیترویت فردی یک دستگاه فورد Aspire 1996 با گیربکس ۵ سرعته دستی را عرضه میکند. همچنین یک دستگاه سوبارو فارستر ۱۹۹۹ نیز ارائه شده که البته اخیراً در حالت پارک تصادف کرده اما مشکل فنی ندارد. اگر واقعاً خواهان تجربهای هیجانانگیز هستید میتوانید میاتایی ۱۵ ساله را انتخاب کنید. نظرتان درباره یک جیپ CJ5 1971 با فریم خوب و بدنهی فایبرگلاس چیست؟!
BenzSLR
۱۰ خرداد ۱۴۰۰بیا ببین تو ایران با یه میلیون چی میگیری !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰دوچرخه هم بهت نمیدن دیگه چه برسه به ماشین!!!
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰یه میلیون ؟
برو دَم سوپری تموم میشه .
شاهرخ
۱۰ خرداد ۱۴۰۰عالی توی آمریکا ماشینای رایگان هم هستن کنار خیابون میزارن واسه دانشجو ها
ماشین های زیباو تمیز هم حتی تا 500 دلار میشه پیدا کرد
واقعا ماشینبازی فقط آمریکا
بدون محدودیت
هرسبکی
بهترین ماشینا
کمترین قیمتا
ایران
۱۰ خرداد ۱۴۰۰من که با ۲۵ میلیون رنو خریدم راضی هستم ولی اونجا میشه ماشین ۸ سیلندر باش خرید ما چقدر بدبختیم این ماشینو ۱۰۰۰ دلار خرجش کنی میشه یه عروس یه سوال اینجا با ۲۵ میلیون چی میشه خرید ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۰تیتر مقاله به نظرم اشتباه کار شده !
با ۱۰۰۰ دلار آمریکا یا ۲۴ میلیون تومن ما !!!
اینها اصلاً ربطی به هم ندارند ، چون مقاله در مورد یک شهر از کانادا با دلار ارزانتر کاناداست و اینکه بازار خودرو در این دو کشور و شرایط خودرویی متفاوت است ، بسیار !
قضیه اینه که شما یه ماشین میخرید ۱۰۰۰ دلار ، اما مسئله اینه که هزینههای تعمیر و خرید قطعات در این کشورها بسیار بالاست و اصلاً قضیهی خرید خودروی نو و به صرفه بودنش همین است !
برعکس ایران که راحت میشه یه خودروی کارکردهی اوراق شده خرید و با قطعات استوک یا حتی نو و هزینهی پائین تعمییرات سرهمش کرد و تا مدتها استفاده کرد و سپس گرانتر فروختش و … !
هر بازار و کشوری ، شرایط بخصوص همان منطقه را دارد که باید دید سطح درآمد چطور هست و قدرت خرید و عرضهی محصول چطور هست !
برای همین است در کشورهایی که تورم بالا و ببکاری فراوان هست ، مردم با وسیلههای کارکرده و تعمیری بهتر حال میکنند چون با شرایطشون جور در میاد و وسیلهای همچون خودرو را برای کاربردی بودنش میخرند و نه علاقه به برند یا آپشن مثل آفریقا افغانستان و شاید بشه گفت اخیراً ایران که طرف حتی راضیه یه پراید داغون داشته باشه که فقط کارش راه بیوفته و اینقدر پول کرایه یا از موتورسیکلت راحت بشه تا مریض نشه و…. چون حتی داشتن پراید صفر در ایران هم دیگر برای اکثریت جامعه شده محال حتی با کار کردن فراوان چون اینقدر هزینههای جاری زندگی کمرشکن شده که داشتن خودرو دیگر در اولویت نمیتواند باشد مگر به اجبار و… !
دقیقاً برعکس ایران در آمریکا مردم میتوانند بهترین خودروها را داشته باشند چون دولتمردانشان مهرههای اقتصاد و قدرت را درست چیدهاند و خودرو که یک وسیلهی واجب در این زمانه به حساب میآید را برای مردمانش در دسترس همچون لباس و غذا به حساب میآورد و نه رویا و غیرقابل باور !!!
آسمان در همه جا یک رنگ است اما بستگی دارد روی زمین در کجا قرار گرفتهایم !!!
taha malek
۱۰ خرداد ۱۴۰۰من تنها ماشینی که واقعا دوسش دارم و تو امریکا نیست پرادو عه
جهنم ماشین بازا ایران
بهشت ماشین بازا امریکا
Ninja
۱۰ خرداد ۱۴۰۰یعنی یاریسو دوس نداری کلی هاچ بک داغ رو دوس نداری مثل پیستا
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۰پرادو در آمریکا نیست در عوضش بهترش هست ( لکسوس GX 460 ) !
اتفاقاً یه مدل ۲۰۰۹ تروتمیز GX رنگ آلبالویی را علی بخردی نمایش میداد تو یکی از استوریهاش یک سال پیش بود که یه کارگر ساده خریده بود حدود ۸ هزار دلار و حدود ۶ هزار دلار هم روش تجهیزات آفرودی بسته بود ، عجب جیگری شده بود !!!
همون اگر ایران بود ، به اسم داداشی LX که الان مدل ۲۰۱۳ میدن بالای ۱۰ میلیارد تا ۱۳ میلیارد ( مفته 😂 ) ، حتماً ایران میشد ۸ میلیارد ، والا کی به کیه !!!
SS
۱۰ خرداد ۱۴۰۰پرادو به صورت لکسوس GX در بازار آمریکا حضور داره
نسل بعدی لندکروزر هم فقط به صورت لکسوس LX در آمریکا خواهد بود
Amirreza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰پرادو اگه تو ایران نبود هیچ چیزی جاشو پر نمیکرد چون رقیبی نداشت ولی تو آمریکا پرادو کلی رقیب داره که میتونن جاشو پر کنن تازه به قول آقا نوید لکسس که بهترشه رو میشه خرید
احمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰در اینکه بازار ایران انحصاری هست و رقابتی و آزاد نیست شکی نیست
ولی آیا همین خودروی 1000 دلاری رو که خریدی می دونی چقدر باید هزینه بیمه ش کنی؟ فقط بیمه هاا فقط بیمه > مالیات خرید مالیات سالانه عوارض وو…… .هزار تا چیز دیگه که باید پرداخت کنی
بیمه اش برای یکسال میشه > 1000 تا 1500 دلار > که احتمالا همون 1000 دلار تعیین میکنن
عقل داشته باشید تو رو خدا هرچی می شنوید باید باور کنید ؟
SS
۱۰ خرداد ۱۴۰۰بعضی دوستان حرف هایی میزنن که آدم نمیدونه اومدن مغلطه کنن یا به حرفی که زدن باور دارن؟؟!!
شما اگه میتونی در ایران با 5 میلیون (حقوق خوب کارگر) برو یه ماشین بخر و بیمه کن بعد از گرونی بیمه در آمریکا بگو.
اگه تبدیل کنی بله بیمه گرونه ولی اگه همون هزار دلار شما رو هم در نظر بگیریم میشه 90 دلار در ماه یعنی حقوق یک روز کارگر.
در ضمن ماشین هزار دلاری رو اگر پنج ماه هم سوار شی اسقاط کنی و اصلا بیمه نکنی میصرفه چون اجاره یک هفته یک ماشین معمولی در امریکا هم نمیشه.
Navid_bivaN
۱۵ خرداد ۱۴۰۰راجب کانادا، این چیزهایی که گفتین درست نیست.
میثم
۱۰ خرداد ۱۴۰۰الان تو کانادا با پیش پرداخت 4000 دلار (دو ماه حقوق پایه ) و اقساط ماهیانه 500 دلار (یک چهارم حقوق یک ماه) یه کمری فول آپشن صفرکیلومتر میشه خرید. شرایطی که اکثرا از پسش بر میان.
اما حداقل اونی که نداره هم براش گزینه هایی هست که با قیمت تقریبا مفت یه ماشین بخره.
یعنی اگه شما کارگر پایه هم باشی با حقوق یک ماهت میتونی یه چیزی داشته باشی که پیاده نباشی و کارتو راه بندازه
میثم
۱۰ خرداد ۱۴۰۰پدال جان کلی خبرای جدید منتشر شده که چند وقته ازش گذشته ولی شما کار نکردید
مثل دزدی سیمهای مسی تسلا و …
MjM
۱۰ خرداد ۱۴۰۰تبدیل ریال ب دلار و برعکسش برای اینکه بگیم با این پول کشورهای دیگه چی میدن غلطه!
کانادا رو نمیدونم ولی حداقل حقوق توی امریکا 2000 دلاره. پس با نصفه یک حقوق میشه ماشین خرید! اینجا حداقل حقوق چقدره؟ اداره کاری مثلا 4 میلیون!؟ با 2 میلیون میشه ماشین خرید؟!
Ninja
۱۰ خرداد ۱۴۰۰با دو میلیون دوچرخه هم بت نمیدن دوچرخه میخوای ۹ میلیون بیا بالا یعنی حقوق دو ماه ولی برین تخته گاز اون قسمتی که میخوان با ۱۰۰۰ دلار ماشین بخرن رو ببینین هیچی گیرشون نمیخواد تا سر حد مرگ هم میرن
Ninja
۱۰ خرداد ۱۴۰۰فرض کن اگه یه دوچرخه که ۱۰ میلیونه بخوای بخری باید دو ماه نیم هر روز بجز جمعه ها بری کار کنی ۷ ساعت هیچی نخوری هیچی نپوشی هیچی سوا نشی هسچ کار اضافه ای نکنی بتونی یه دوچرخه بخری 😐
BenzSLR
۱۰ خرداد ۱۴۰۰هه کارمند که پولداره !!!! کارگر بد بخت بد بخت بدبخت ۲ تومن پول میگیره دوچرخه ۱۰ تومنی بخوره تو سر آدم ۵ تومنی هم نه ۲ تومنی !!!!! باید یه ماه مثل …. کار کنه تا شاید بتونه یه دوچرخه قراضه که نصف قطعاتش نیست بخره !!!!! من دیگه رد دادم …..
محمد مختاری آذر
۱۰ خرداد ۱۴۰۰نه واقعا نمیشه حداقل یه 30 میلیونی میشه ماشین قدیمی
امیر
۱۰ خرداد ۱۴۰۰خب دیگه ما بدبخت شدیم هر کس می خواست ماشین بخره باید چند سال پیش می خرید الان با 2 میلیون دیگه فکر نمی کنم چیزی بشه خرید.
سال های پیش میشد یه ماشین ژاپنی خوب خرید ولی الان اگر آدم ماشین می خواد باید به همین ماشین های ایرانی فکر کنه که باز هم گرونه.
الان ماشین من لاستیک می خواد ولی گرونه نمیشه خرید.
ولی دوستان می خوام یه سوال بپرسم
من یه مزدا دارم 323 مدل 79 باید بشناسید
این ماشین مثلا وقتی 1 روز خاموش میشه روز بعد دوباره مثل ساعت کار می کنه بعضی وقت ها دور موتور میره بالا هی موتور کم میاره.
یکی میگه استپر مشکل داره یکی میگه پمپ سوخت مشکل داره یکی میگه دریچه گاز مشکل داره واقعا خسته شدم.
ولی فکر کنم این مدل 323 یعنی F این مشکل رو داره چون توی سایت های خارجی میرم همه دارن از پمپ سوخت این ماشین شکایت می کنن.
می خواستم بدونم مشکل چیه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۰امیر خان
اول بگم که مزدا ۳۲۳ شما از هر نظر که فکر کنی شرف داره به تمام خودروهای جدید امروزی از رنج ۲۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون ایرانی و چینی !
پس خوب نگهداریش بکن !
دوم اینکه ، شما باید یک به یک چک کنید بروید جلو تا به مشکل برسید ( البته اگر دیاگ میخوره و مشخص میشه مشکل که هیچی و کار حل هست اما اگر مشکل برطرف نشد ) :
۱- صافی بنزین را عوض کن .
۲- شمعها را چک کن یا تعویض کن .
۳- استپر و درچهی گاز و اکسیژن را شستشو و چک کن و فقط مراقب باش تعمیرکاری که استپر را باز میکنه کاردرست باشه و اگر نه اگر سوزنش را هنگام بستن درست جا نندازه تازه وضع بدتر میشه و حتی باید یه استپر بخری خدا تومن که بسیار اصلش گرونه !
۴- سوزنها را شستشو بده .
۵-دینام و برق را چک کن .
۶- دست آخر اگر دیدی عیب برطرف نشد ، برو سمت پمپبنزین و ببین نیمسوز نشده باشه !
خودروهای مزدا ، خودروهای بسیار سختجانی هستند ، البته اگر دست نگهداری شوند اما این قضیهی شما شاید به این هم مربوط میشه که بیشتر اوقات بنزین به کف میرسه و دیر به دیر باک را پر میکنید !
دوستان زیاد دیدم از آشنایان که همیشه میگذارند باک بنزین به آخر میرسه و بعد میروند بنزین میزنند که چه ایرانی و خارجی فرقی نمیکنه ، چون پمپبنزینهای امروزی باید در بنزین زیاد شناور باشند تا خنک شوند و همیشه باک بنزینتان از نصفه بیشتر باشه تا نسوزه و یه پول مفتی از جیبتان خ رج خریدش بشه و آشغال هم به سمت موتور و سوزنها نیاره !
الان یه پمپ بنزین اصلی یاریس یا سانتافه در میاد حدود ۴ میلیون البته اگر گرونتر نشده باشه و اینکه فیلتر بنزین ماشین ایرانی را هر ۳۰ هزارتا و خارجیها را هر ۴۰ تا ۵۰ هزارتا تعویض کنید !
اگر مراقبت نکنید ، باید خرج تعمیر و تعویض قطعات فراوان بدهید که این روزها وحشتناک بالا رفته بخصوص برای خودروهای خارجی و تازه اون هم مزدایی که حدود ۲۰ سال پیش تولید میشده که کلاً قیمت اورجینال وسایل مزدا بسیار بالاست اما اگر مراقبت بشه به جرئت میگم حتی تا یک میلیون کیلومتر و بیشتر شما نیاز به تعمیر و حتی تعویض هم ندارید و از بیآزار بودنش لذت میبرید و تعجب میکنید .
AHMET 2002
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اگه استارت نمیخوره باتری یا استارتر
اگه استارت میخوره و روشن نمیشه یحتمل پمپ سوخت
اگه روشن میشه و ریپ میزنه و کم جونه شاید انژکتور ها رسوب گرفتن و یا ecu یا…
ولی به نظرم یه تیکه از سیم کشی پمپ سوخت اتصالی داره و حر از گاهی عیب میکنه شاید
میلاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳دیسک و صفحه تموم کردی
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰دوستان مقایسه ایران با آمریکا یا کلا کشورهای پیشرفته اشتباهه ، مثل این هست که آهن رو با طلای ۲۴ عیار مقایسه کنی ، جوونی ما که تو این خرابه داره حروم میشه ، ما دهه هفتادی ها هم نسل سوخته هستیم ، سوخته تر از شصتی ها !
Ninja
۱۰ خرداد ۱۴۰۰حالا دهه شصتی ها اونقدر سوختن زغال شدن ولی ما اونقدر سوختیم از سیاهی زغال به سفیدی رسیدیم دیگه نمیسوزیم از بس سوختیم
AHMET 2002
۱۰ خرداد ۱۴۰۰باز شما هفتادیا حوونه زدین و سوختین ما هشتادیا که حتی قبل از سر بیرون اوردن از خاک تباه شدیم
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰جملت سنگین بود کمرم رگ به رگ شد !
کجا ما جوونه زدیم 🙂
Ninja
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اره دیگه جوونه میزنن درخت میشن میسوزن ولی هفتادیا درخت نشدن نهالی نبودن که سوختن اینم اصلا جوونه نزد که بسوزه دهه ۹۰ که اصن کاشته نشدن دهه ۰۰ ها هم که اصن درختشون میوه نداد و ……
blackburn رنگ سیاه ناشی از سوختن بیش از حد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ماشین روندن اولاش خیلی حال میده اصلا یه حس عجیب ولی بعدش عادی میشه و خسته کننده حتی اگر اس 500 باشه اولین بار اس 500 سوار شدم بردمش تو خیابون انگار داشتم جت میروندم یه حسی عجیب داشت الان بی ام و دارم حسی نداره منظورم اینه موقتیه زیاد خوشحال نباشید
BenzSLR
۱۰ خرداد ۱۴۰۰همه چیز تو دنیا اولش جذابه بعد عادی میشه
ایران
۱۰ خرداد ۱۴۰۰خوش به حالت بی او وی داری من که یه رنو دارم به نظرم باهاش حال کنم من یه بی او وی داشتم هر روز حتی از دیدنش هم لذت میبردم
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۰😂😂😂
ما که اون اولا شاتل داشتیم هم عادی بود و این اوخر در خونه پارکش میکنیم سوییچ هم روش اما کسی نیست بیاد ببردش از بس که خستهکننده شده .
و سپس اسپوک چرخم را با کهنهی نمدار پاک و با پارک پناه میبرم !
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰سوخته جان تو ماشین باز نیستی آخه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰دقیقا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ولی برای من هیچوقت رانندگی تکراری نمیشه،همیشه از رانندگی لذت بردم،یه حس راحتی و آزادی به من دست میداد،فرقی نمیکرد ماشین چی باشه چه آمریکایی چه آشغال ایرانی درکل رانندگی حس خوبی به من میده…
شما انگار ماشین فقط برای دم دستت بوده برای همین دیگه حال نمیکنی….
mahan
۱۱ خرداد ۱۴۰۰فکر نکنم هیچ کدومو داشته باشی من که همچین حسی ندارم و هر روز که سوار ماشینم میشم کیفم کوک میشه!
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۰بادهزار دالار باید رفت سمت قبرستون ماشینها
Amirreza
۱۰ خرداد ۱۴۰۰اینجا با هزار دلار یه موتور سیکلت رده پایین بهت میدن
AHMET 2002
۱۰ خرداد ۱۴۰۰یه بنلی دویست و پنجاه قیمت زده بود ۶۰
عملا با بیست اندی میلیون چیزی بیشتر از خانواده هندا سی جی گیرت نمیاد
R
۱۰ خرداد ۱۴۰۰داش من بنلی ۲۵۰ بالای ۱۲۰ میلیونه کجا ۶۰ زده؟ پالس دویست آر اس ۸۰ میلیونه کجای کاری تو
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کارکرده بودش
البته قیمت قبل از عیده
blackburn رنگ سیاه ناشی از سوختن بیش از حد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز من تجربه دارم شما قسمت شه بخری میفهمی اولا تا 7 و 8 ماه فقط دوست داری بزنی بیرون اصلا شب تو ماشین بخوابی بعدش خسته میشی مثل زن گرفتن میمنونه البته دیگه وارد مسایل نشیم
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰آها اوکی رفیق ، پس بحث تنوع طلبی هست ، آره قبول دارم ، اتفاقا منم همیشه به خودرو به عنوان یک جنس مونث نگاه میکنم !
محمد امین
۱۰ خرداد ۱۴۰۰کسی که واقعا ماشینش رو دوست داشته باشه، هیچ وقت ازش سیر نمیشه ،نباید به چشم یه وسیله فقط بهش نگاه کرد و هر رفتار بدی باهاش کرد ،بعصی موقع افراد خودشون از زندگی خسته هستن و ایراد از ماشین میگیرن
من که دانشگاه میرفتم ، زمانی که حضوری بود ،یه فورد تاتدربرد زنگ زده کنار خیابان بود که هر روز که میدیدمش از ماشینم پیاده میشدم و نگاش میکردم و هروز بیشتر دوسش داشتم و بیشتر بهش وابسته میشدم ، و بعد از خیلی وقت که مجازی شد ،یه بار رفتم اون جا دیدم نیستش، واقعا مثل این بود که یکی از اطرافیانم رو از دست دادم
نه تنها ماشین، بلکه عاشق واقعی هر چیزی باشی برات خسته کننده که نمیشه هیچ ،تشنه تر هم میشی هر روز
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۰محمد امین عزیز
٪۱۰۰ با شما موافقم
من کسانی را میشناسم که بسیار ثروتمندند و خودروهای ناب و خوبی در خانه و شرکتشان دارند اما با برخی خودروها که به چشم ما ساده و سطحی میاد و تولید ایران هم هستند چنان عاشقانه برخورد میکنند و به ماشین میرسند که گویی عضوی از خانوادهاِشان هست !
عشق به خودرو با دوست داشتنش متفاوت است و عاشق یعنی کسی که میپرسته یک چیزی را و حتی عیب را نعمت میداند و کور و کر میشود به طور غریضی !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰قسمت آخر کامنتت عین واقعیت بود👌 آفرین…
البته همینطورم هست،اگه قرار باشه به همچین چیزایی فقط به چشم یه وسیله خوشگذرونی نگاه کنی که دیگه اون بدرد نمیخوره،باید با اون وسیله زندگی کنی تا ارزششو بفهمی….
mahan
۱۱ خرداد ۱۴۰۰نوید جان مثل حسی که به ماکسیما دارم.شاید ادم سوار یک ماشین بشه 10 برابر قیمت ماکسیما باشه و همه جوره ازش سرتره ولی وقتی تو جاده ادم یک ماکسیما میبینه کیف میکنه یا حتی وقتی یک دوستی ماکسیما داره نمیزاره اون سوار بشه!
Farzad
۱۰ خرداد ۱۴۰۰واقعا خوشم اومد . معلومه عشق ماشینی
دمت گرم .
mahan
۱۱ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز یک جوری میگی انگار فقط خودت تجربه داری!راستش تجربهت برعکسه تجربه خودم و دوستانم هست.گمون کنم …
مهدی+موتور
۱۰ خرداد ۱۴۰۰کو کجاست
بابا بسه دیگه مردم ماشین واسشون شده سرمایه گذاری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰″کو کجاست″
اگه یه همتی بکنی بری توی سایت های خارجی گشتی بزنی پیدا میکنی…
مهدی+موتور
۱۱ خرداد ۱۴۰۰منظورم اینه که نمی تونیم حتی این قراضه هارو بخریم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ خرداد ۱۴۰۰این مقاله چیز جدیدی نیست بنظرم،من خودم توی سایتا خیلی وقته میچرخم یه بار یه F-150 نسل یازدهم رو با ۹۰۰دلار پیدا کردم،یه کادیلاک فلیتوود تمیز رو میشه توی محدوده تقریبی ۳۰۰تا۲۰۰۰دلار پیدا کرد،همین چند روز پیش توی سایتا گشتم یه کادیلاک دویل ۲۰۰۲رو با قیمت ۴۰۰دلار میشه خرید….
آمریکا بهشته برای عشق ماشین ها دراین شکی نیست،تازه مالیاتشم کمتره نسبت به اروپا بنزینم که هی ریخته،البته حیف که امروزه یکم گرون شده…