هفته نامه

معرفی خوش‌فروش‌ترین خودروهای کارکرده در آمریکا

علاقه‌ی آمریکایی‌ها به پیکاپ ها و کراس اوورها کاملاً تثبیت شده است و همین موضوع یکی از دلایل اصلی تصمیم فورد برای عدم عرضه سدان‌ها در آمریکای شمالی می‌باشد.


البته یک مطالعه‌ی جالب که توسط iSeeCars انجام شده نشان می‌دهد خوش فروش‌ترین خودروی کارکرده‌ی بازار آمریکا یک پیکاپ یا کراس اوور نیست بلکه این خودرو تویوتا پریوس C است که خریداران خودروهای جدید خیلی به آن توجه نمی‌کنند.

2017 Toyota Prius C
پس از تحلیل خرید و فروش بیش از ۴ میلیون خودروی یک تا سه ساله، iSeeCars فهمیده که مدل‌های کارکرده‌ی پریوس C به‌طور متوسط تنها ۱۹.۶ روز منتظر پیدا کردن خریدار جدید باقی می‌مانند. این خودرو از نظر سرعت فروش توانسته خوش فروش ترین کراس اوور کارکرده‌ی آمریکا یعنی تویوتا راو ۴ (زمان متوسط فروش ۳۶.۶ روز) و خوش فروش ترین پیکاپ کارکرده‌ی این کشور یعنی هوندا ریجلاین (زمان متوسط فروش ۳۹.۳ روز) شکست دهد.


در حقیقت همه‌ی ۱۰ خودروی کارکرده‌ی خوش فروش آمریکا توانسته‌اند خوش فروش ترین پیکاپ ها و کراس اوورها را شکست دهند. جدای از پریوس C دیگر خودروهای دست‌دوم خوش فروش در بازار آمریکا شامل تسلا مدل اس (۳۲.۴ روز)، ب‌ام‌و i3 (33.4 روز) و تویوتا پریوس (۳۳.۴ روز) هستند. اگر به این رویه توجه کنید خواهید فهمید که هر ۵ خودروی خوش فروش بازار دست‌دوم‌ها از نوع هیبریدی و الکتریکی بوده و پنجمین خودرو نیز شورولت ولت می‌باشد.


این سایت می‌گوید تقاضا برای خودروهای کارکرده تحت تأثیر قیمت‌های ارزانی است که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از قیمت خودروهای صفرکیلومتر می‌باشد. به‌طور ویژه گفته می‌شود متوسط قیمت یک ب ام و i3 کارکرده برابر با ۲۳۹۴۶ دلار می‌باشد درحالی‌که برای خرید مدل صفرکیلومتر آن باید به‌طور متوسط ۵۳۵۰۳ دلار بپردازید. همچنین قیمت ولت کارکرده حدود نصف قیمت مدل صفرکیلومتر آن می‌باشد.


خب به کراس اوورها بازمی‌گردیم که پس از تویوتا راو ۴ مدل هوندا CR-V (36.9 روز) و لکسس RX 450h (37.9 روز) قرار دارند. در بخش پیکاپ ها نیز پس از هوندا ریجلاین خودروهای تویوتا تاکوما (۴۲.۱ روز) و تویوتا توندرا (۴۶.۶ روز) قرار گرفته‌اند.


متوسط زمان فروش یک خودروی کارکرده در بازار ۴۶.۶ روز است اما فروش برخی خودروها خیلی دیرتر صورت می‌گیرد. پورشه کاین با ۶۷.۸ روز بیشترین زمان را روی دست فروشنده باقی می‌ماند. مدل‌های بیوک رگال و لاکراس نیز از این نظر تفاوت زیادی با پورشه کاین ندارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    آقای احمد زاده لطفا جای اون پرانتزای بند چهارم رو اصلاح کنید

  2. aston martin

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    وقتی قیمت ماشین صفر ظرف سه چهار سال نصف میشه کشورای غربی رو بهشت خودرو دوست ها میکنه
    نه مثل بعضی کشورای خراب شده که ماشین هشت سال کار کردو که خریده خودش 14 میلیون میفروشه 24 میلیون دوباره میخره 44 میلیون همون مدلو.. تازه کیفیتشم نصف قدیمه زه بغلشم برداشتن

  3. مهزیار

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (443 ديدگاه)

    آقای احمد زاده ایمیل شما چیه یا سایت پدال؟ میخام یه مطلب بفرستم
    اصن راه ارتباط چجوریه؟

  4. مهزیار

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (443 ديدگاه)

    آقا یه راه ارتباط با نویسندگان یا سایت پدال به ما معرفی کنید لطفا

    1. شاهین

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (4712 ديدگاه)

      سلام
      بنده با آی دی Shahin_M5 در خدمتتون هستم.
      ارادتمندم

  5. سروش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (184 ديدگاه)

    همیشه پرفروش بودن دلیل بر محبوب بودن نیست
    تو ایران پراید پرفروشترین ماشینه

  6. نوید جهرمی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    از بین کارکرده‌ها به ژاپنی‌ها اعتماد بیشتریه و راحت تر معامله میشه.

  7. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    جالبه که آمار همه چیز رو میگیرن و همه هم اطلاعات میدن و این به پیشرفت کشور کمک می کنه نه مثل ایران که ما برای یه آمار گیری معمولی حتی دانشگاهی صدتا فوش میخوریم اخرشم میگن نکنه اومدی یارنه رو قطع کنی یا نکنه از مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا