بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان یکی از مهمترین و پرفروشترین بازههای قیمتی خریداران وطنی بوده و البته انتظار نداشته باشید که با این بودجه بتوانید به محصولات روز دست پیدا کنید! جالب اینکه اکثر خودروهای این بخش را دو خودروساز ساخته و در حقیقت طیف محصولات ارائه شده در این بازه قیمتی به قدری شبیه هم بوده که اکثر آنها را میتوان یک خودرو با چند اختلاف جزئی دانست.
پژو ۲۰۶ یکی از قدیمیترین خودروهای تولیدی توسط ایرانخودرو است که به نظر نمیرسد به این زودیها با ما وداع کند! انواع و اقسام گوناگون این خودرو در فرمهای هاچبک و سدان تولید میشود که مدل حاضر در این مقایسه از نوع صندوقدار V8 بوده و که پس از مدل فول V9 کاملترین نسخه محسوب میشود. در طرف دیگر این مقایسه دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته که آنهم توسط ایرانخودرو تولید میشود. دلیل اینکه فول ترین نمونه ۲۰۶ صندوقدار را در برابر دانگ فنگ قرار ندادیم عدم تولید آن و بنابراین در دسترس نبودن مدلهای صفرکیلومتر در حال حاضر و زمان نگارش مطلب است. اخیرا خط تولید نسخه اتوماتیک 207i صندوقدار نیز راهاندازی شده که میتواند گزینهای نزدیکتر در آینده برای رقابت باشد.
وجه مشترک این دو خودرو پیشرانهای است که از نوع ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر میباشد. ایرانخودرو میگوید H30 کراس بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۸ ساخته شده که یک رده بزرگتر از ۲۰۶ محسوب میشود و اگرچه طراحی آن را نمیتوان الزاماً زیبا دانست اما در مقایسه با ۲۰۶ که همهروزه میبینیم تازهتر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب میکند.
اما نقطه قوت دانگ فنگ به گیربکس ساخت آیسین مربوط میشود. نیروی پیشرانهی این خودرو از طریق گیربکس ۴ سرعته خودکار به چرخهای جلو منتقل میشود. درحالیکه گیربکس ۲۰۶ صندوقدار V8 از نوع پنج سرعته دستی است.
با توجه به اینکه H30 کراس حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگینتر از ۲۰۶ صندوقدار است بنابراین در بحث شتاب و حداکثر سرعت این حریف فرانسوی است که دست برتر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۶ صندوقدار طبق اعلام سازنده برابر با ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۳ کیلومتر در ساعت بوده درحالیکه شتاب و حداکثر سرعت H30 کراس به ترتیب برابر با ۱۲.۵ ثانیه و ۱۸۳ کیلومتر در ساعت میباشد.
به نظر میرسد تا به اینجا هر دو حریف شرایط مشابهی دارند. موضوع مهم دیگر درباره خودروهای تولید داخل مصرف سوخت آنهاست. ۲۰۶ صندوقدار اتوماتیک در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتری داشته درحالیکه همزاد چینی آن مصرف سوخت ۷.۰۴ لیتری را نشان میدهد.
مهمترین بحث هر مقایسهای (البته در کشورمان!) قیمت خودروها است. هماکنون نمونههای صفرکیلومتر پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارند درحالیکه دانگ فنگ H30 کراس گرانتر بوده و بهای آن حول و حوش ۴۶ میلیون تومان میباشد. آیا این خودرو ارزش اضافه پرداخت چندمیلیونی نسبت به ۲۰۶ صندوقداری که بازار فروش بهتری داشته را دارد؟ نظر شما دراینباره چیست؟
مقایسه مشخصات فنی | ||
دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک | پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 | |
موتور | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری |
قدرت | ۱۰۵ | ۱۰۵ |
گشتاور | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته دستی |
طول | ۴۳۵۱ | ۴۱۸۸ |
عرض | ۱۷۶۰ | ۱۶۵۵ |
ارتفاع | ۱۵۲۸ | ۱۴۵۶ |
فاصله بین دو محور | ۲۶۱۰ | ۲۴۴۳ |
وزن | ۱۲۳۰ | ۱۰۸۶ |
مصرف سوخت | ۷.۰۴ | ۶.۶ |
حجم صندوق بار | ۴۱۷ | ۳۲۵ |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۳ | ۱۹۳ |
قیمت | حدود ۴۶ | حدود ۴۰ |
[polldaddy poll=9908414]
میلاد
۱۵ دی ۱۳۹۶دانگ فانگ عالی نیست ولی پژو خیلی قدیمی و تکراریه ولی در کل h30زیاد بد نیست
انتخاب من چین اتوماتیکه
meysam
۱۵ دی ۱۳۹۶واااااااو چه انتخاب سختی ??
????????
پدال کشته مرده این دوراهی هاتم?
KING 918
۱۵ دی ۱۳۹۶دوستان کیفیت کابین گیربکس امکانات H30 خیلی ارزشمند تر از خودرو های داخلی هستش … سواری عالی داره دوخت دور فرمونش حس خوبی به ادم دست میده کیلومتر شمارش خیلی هوشمندانه طراحی شده
فقط بدیش اینه برای گیربکسش اتفاقی بی افته دیگه تعمیر کردنش کلی زمان میبره از نظر قطعه و………..
پشتش که بشینی دیگه دلت نمیاد خودرو داخلی سوار شی
آرمین
۱۵ دی ۱۳۹۶206 صندوقدار از لحاظ زیبایی و طراحی از اچ 30 ضعیف تره اچ 30 تقریبا یک هاچ بک اسپرته و انتخاب جوان پسندتریه(مخصوصا برای مخ زدن) در هر صورت 206 خودرویی با کیفیت نیست خیلی پدال گاز و ترمزش حساسه و سریع واکنش میده و باعث بر هم خوردن تعادل خودرو و تمرکز راننده میشه همچنین فضای پا صندلی های عقب ، گیربکس نسبتا پر سر صدا و غیر استاندارد در ضمن این مورد هم اضافه کنم که صندلی های اچ 30 بسیار نرم و راحته و حتی داشبرد هم حس کیفیت بیشتری منتقل میکنه از لحاظ ایمنی هم تقریبا در یک رده هستن و اچ 30 بدنه ضعیفی نداره تصادفشو با پژو پارس دیدم کمتر آسیب دیده بود البته به نظرم مقایسه اچ 30 و ساندرو منطقی تر بود چون هر دو هاچ بک هستن فکر کنم دوستان هم با من هم نظر باشن چون واقعا اچ 30 ارتفاع کمی داره(برابر با ال 90 و حتی کمتر از ساندرو) و اصلا ذهنو طرف کراس بودن نمیبره و بیشتر هاچ بک جلوه میکنه
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۶لطفا در قسمت پاسخ ، کامنت نامربوط نزارید!
باور کنید قسمت پاسخ ، فقط برای پاسخ هست!!
morteza
۱۸ دی ۱۳۹۶آشغال خالی درست کرده اسمشم اچ سی یعنی چی آخه.آدم گاری بخره با دو تا قاطر سنگین تره.آدم میینه خجالت میکشه.چی به روز ایران آوردن یارو برا خریدش دست و پا میشکونه.عزت و افتخار ایران و پایمال کردن با این آشغالاشون
Arash
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)
نویدی
۱۵ دی ۱۳۹۶توی این بازه قیمتی،بازار دست تندر نود هستش.
حمیدرضا
۱۵ دی ۱۳۹۶شش میلیون بیشتر برای یک گیربکس اتوماتیک ژاپنی یه مانیتور داخل ماشین یه سانروف و یکم قطعه پلاستیکی که از نظر من خیلی هم بد نیست چون یکم بدنه رو در برابر تصادفات در پارکینگ که یهو میزنن بهت محافظت می کنه
ای اینکه دانگ فنگ یه شتر گاوپلنگ با پلتفرم بسیار قدیمی و دست خورده و تقریبا میشه گفت دیگه مال پژو نیست ولی انتخاب من اچ سی هست به خاطر فضای داخلی و بار بیشتر و گیربکس وگرنه در حالت کلی این سبک طراحی رو دوست ندارم
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۶۲۰۶ تکراریه… ولی بازم بهتر از یه ماشین با طرح من درآوردیه…
علی
۱۵ دی ۱۳۹۶واقعاهمینطوره من هم ازقیافه h30خوشم نمیادبااینکه پژو206قیافش تکراریه بازم بنظرم ازاون بهتره.
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۶اررون ترین دنده اتوماتیک .. خخ
کوروش
۱۵ دی ۱۳۹۶با همین ها حال کنید چون احتمالا قیمت این زباله ها هم نجومی بشه با این تعرفه رو اوضاع بازار و احوال مردم باید درود بفرستم به اون عزیزانی که تمام تلاش های و نظرات ماشین دوستان رو محترم شماردند !!!و با حمله به صفوف ثبت نام خودرو و حمایت جان بر فک از ایرانخودرو و سایپا جز مسبب این اوضاع امروز هستند
احوال ما مثل کسی ایست که جنگ برده را با تلفات زیاد ببازه….
ایمان
۱۵ دی ۱۳۹۶این ماشینا مثل اچ سی ایراد بزرگشون اینه که یه مدت تولید میشن بعد یه دفعه با میل تولید کننده وطنی دیگه تولید نمیشن و بعد از یه مدت قطعاتشون تو بازار نایاب میشه
Hamid.Hellcat
۱۵ دی ۱۳۹۶با وجود قدیمی بودن 206 بازم از دنگ و فنگ زیباتره. گرچه 206 هاچبک خیلی بهتر از صندوق داره.
الف.ی
۱۵ دی ۱۳۹۶تو فامیل اونایی که داشتن گفتن H30 cross خیلی بالاتره
#ali.m#
۱۵ دی ۱۳۹۶از هرچی که بگزریم رخ دنگ فنگ رو نمیتونیم نا دیده بگیریم .
اخه این چیه ساختن ??
morteza
۱۸ دی ۱۳۹۶من میبینم کلی میخندم.یه زمان ایرانخودرو کار میکردم.یهو یه آقای کرد ی اومد با لباس کردی.گفت این ماشین قیافش شبیه جوجه تیغی میمونه.اتفاقا خیلی هم دوسش داشت.داشت تعریف میکرد.خلاصه کلی خندیدیم.
رضا
۱۵ دی ۱۳۹۶باز هم بین بد و بدتر! به نظر من از لحاظ کیفی و ظاهر هیچکدوم حرفی برای گفتن ندارند ولی اگه قرار باشه یکی رو انتخاب کنم >>>>انتخاب من h30 >>>> یه گیربکس اتوماتیک نه چندان بد با دو ایربگ اضافی به همراه مونیتور و دوربین و سانروف فکر میکنم پنج شیش تومنی اضافه بیارزه
amin
۱۵ دی ۱۳۹۶انتخاب من اچ سی کراس به دلیل چهره جدیدتر،سانروف،مانیتور،جی پی اس ،اتاق بزرگتر و از همه مهمتر گیربکس اتوماتیک
همچنین ایربگ های اضافه و تلسکوپی فرمونش هم خیلی جالبه
morteza
۱۸ دی ۱۳۹۶به نظر من ماشین من در آوردیه یه.فقط مشکل اینجاست که من درآوردی های ایران اصولا قیمتشون پایین بوده تا این زمان.مثل رنو پی کی آردی و از …..ولی این متاسفانه یه گیربکس اتومات با موتور 206 و قیمت گزاف حدود 50 تومنی رو دست مشتری میزاره.من باشم غلط میکنم 50 تومن برای من در آوردی بدم.تجربه ثابت کرده ماشین های من در آوردی افت قیمت شدیدی پیدا میکنن چون من درآوردی هستن.50 تومن بزار بانک ماهی 1 تومن سود بگیر.206 بنظر من بهتره چون اولا امتحان خودشو پس داده ثانیا آدم خجالت نمیکشه سوار شه.بعد اینکه فقط م 206 تیپ 2 اونم کارکرده نه صفر.اینقده نخرید و ثبت نام نکنید تا ورشکست شن برن.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۶انصافا با این وضعیت اقتصادی بهترین ماشینی که از هر لحاظی خیال آدم راحت باشه که بعد از خرید خرج اضافه و ترس از بازار دست دوم و فنی بی حساب و فلان و فلان برای مصرف کننده نداشته باشه
تندر 90 هست و ساندرو
ارش
۱۵ دی ۱۳۹۶رفقا خوبین؟!!? می بینم که حسابی با دوراهی و خودروهای وطنی حال میکنید بازکه شما سرگرم خودروهای وطنی شدید بابا بکشید بیرون افت داره برا شما!!!!؟؟؟????اخه یه خودرو چینی دیگه بحث کردن داره خداییش من رو شما حساب میکنم نا امیدم نکنین.
Pouya
۱۵ دی ۱۳۹۶۲۰۷صندوقدار
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۶اولش که تیتر رو خوندم گفتم ۲۰۶ چون فضا بار بیشتری داره ، بهتره!
اما بعد که متن و جدول رو دیدم ، به h30 رای دادم!
ali a
۱۵ دی ۱۳۹۶h30cross ماشین بدی نیست گیربکس اتوماتش از 206 اتومات نرم تره.. اتاقش جادارتره..چندتا امکانتا بیشتری هم داره..قیافه هم که سلیقه است… کیفیتش هم بد نیست .حداقل یکم از 206 بهتره..بازار دست دومش به خوبی 206 نیست…ولی با 10 تومن بیشتر از 206 sd یه گیربکس اتومات و اپشن بیشتر و ماشین جادارتری گیرتون میاد…
مهمان
۱۵ دی ۱۳۹۶به نظرم این 2 خوردو نباید با هم مقایسه بشن…
یکی هاچبکه یکی سدان.
یکی اتوماته و یکی دنده ای
رضا
۱۷ دی ۱۳۹۶من قبلا 206 داشتم و الان هم H30 خریدم و حدود 11000 تا باهاش روندم. در یک کلام ماشین نرم و خوبیه. در مقایسه با 206 و تکون زیاد داخلش، این ماشین نرمه و تکون زیادی نداره. ضمنا گیربکسش هم حرف نداره و خیلی تر و فرز دنده ها رو عوض میکنه. خب مصرفش بخاطر اتاق بزرکترش از 206 بیشتره .از نظر هزینه ای هم خب سانروف و مانیتور و دوربین عقب و 4 ایربگ و صندلیهای نرم و صندلی عقب فوق العاده جادارش مزیته. از نظر موتوری هم که همه چیزش هست و بطور کلی ماشینی نیست که اذیت کنه کسی رو.
من به H30 رای میدم.
رضا
۱۷ دی ۱۳۹۶من تا قبل خرید h30 ۲۰۶ و سمند و ال نود سوار شده یودم و زیاد نظر خوبی نسبت به h30 با توجه بهتبلیغات منفی اش نداشتم ولی بغد از خرید و رانندگی طولانی یک ساله با h30 بدجوری معتاد نرمی و جاداری و تعادل و زیبایی و شتاب و تجهیزات h30 شده ام و نمی تونم اونو با هیچ ماشینی در این قیمت عوض کنم
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۶1.اتوماته: به نظرم h30 اتوماته و برای حداقل ترافیک ها بهتر و راحتتره
2.رخ متفاوتش حتی اگه بگیم نسبت به برلیانس و 206 زشتتره: از قیافه 206 خسته شدیم
3.خیلی جادارتره مخصوصا صندلی های عقب: نسبت به ماشینایی از قبیل برلیانس h320 و 206sd جادارتره و به نظرم کیفیت داخل کابینش هم بهتره (البته همینطور چشمی عرض می کنم)
4.وسائل موتورش همه چیش هست نسبت به h320
5.فقط از بابت جلوبندی و شاسی اگر ضعیف نباشه خوبه(که البته خود 206 هم تعریفی نداره)
6. در کل من معمولا کم ریسک می کنم ولی احساس می کنم به h30 ارزش ریسکش رو داره مخصوصا تو ترافیکای سرسام آور تهران.
7.;کل این مطالب رو نسبت به ماشین هایی که قیمتاشون نزدیک به هم بود عرض کردم. شاید اگر ساندرو یه مقدار طراحی و دیزاین داخل ماشین رو بهتر می کرد نظرم برمی گشت ولی با این تفاسیر ارزش 10-15 تومن بیشتر رو شاید نداشته باشه. مخصوصا که موتور و گیربکس h30 از ساندرو بهتر و نرم تره.
با تشکر
Ahura mazda MIATA
۲۲ دی ۱۳۹۶هیچ جای دنیا اندازه سایت پدال طرفدار ماشین آشغال چینی وجود نداره
چینی اصن آشغاله
ناصر
۶ بهمن ۱۳۹۶سلام.من توی خودروسازی کار میکنم.از اونجایی که از نزدیک پروسه تولید خوردو ایرانی و چینی رو کنار هم میبینم به شدت طرفدار خودرو چینی هستم.حالا هم انتخاب من اچ 30 کراسه بخاطر امکانات خوب و تحقیقات خوبی که ازش کردم ولی نگرانی بازار فروشش هم وجود داره که فکر میکنم برای اون یه کم زود باشه.
محمد
۷ بهمن ۱۳۹۶من هر دو ماشین اچ سی و وی 8 رو دارم الان فقط سوار اچ سی می شم . و این نشون میده که اچ سی بهتره . منتظرم c30 به بازار بیاد وی 8 رو عوض کنم .
Arash
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)