خودروسازان آمریکایی شاید از نظر ارزش خودروهای کلاسیک قابل مقایسه با رقبای اروپایی نباشند اما برخی از آنها حتی با قیمتهای ۷ و ۸ رقمی به فروش میروند؛ و خودرویی که مشاهده خواهید کرد باارزشترین خودروی تاریخ آمریکاست.
خودروی مورد بحث یک دوزنبرگ SSJ 1935 است که در گردهمایی پبل بیچ امسال با قیمت قابلتوجه ۲۲ میلیون دلار به فروش رفته است. این قیمت بالاترین بهای پرداختی به یک خودروی آمریکایی در تاریخ حراجیها بوده و البته عنوان گرانترین خودروی پیش از جنگ جهانی را نیز به خود اختصاص داده است.
دومین خودروی گرانقیمت تاریخ صنعت خودروی آمریکا یک دستگاه شلبی ۲۶۰ کبرا ۱۹۶۲ است که دو سال پیش با قیمت حدود ۱۴ میلیون دلار به فروش رفت و بنابراین دوزنبرگ با فاصله قابلتوجهی در رتبه اول ایستاده است. همچنین دومین خودروی گران قبل از جنگ نیز یک بوگاتی تایپ ۵۵ مدل ۱۹۳۲ است که در حراجی مونتری دو سال با قیمت حدود ۱۰.۵ میلیون دلار به فروش رفته بود.
در سال ۲۰۱۱ و در همین حراجی یک دستگاه دوزنبرگ مدل J Long 1931 کوپه نیز با قیمت ۱۰.۳ میلیون دلار به فروش رفته است. بد نیست بدانید اکثر ارزشمندترین خودروهای تاریخ فراریهای دهه ۶۰ میلادی میباشند.
خب دلیل قیمت بالای دوزنبرگ SSJ مورد بحث چه بوده است؟ اولین دلیل خواستگاه این خودرو است. همچنین از خودروی یاد شده تنها دو دستگاه ساخته شده و این اولین باری است که زیر چکش حراج میرود.
این خودرو تحت تملک بازیگر مشهور سینما گری کوپر بوده و نمونه دیگر نیز در اختیار کلارک گیبل است. دوزنبرگ SSJ 1935 از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده میکند که آن را به یکی از سریعترین خودروهای آن زمان تبدیل کرده و میتوانست به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.
کوپر این خودرو را به بریگز کانینگهام فروخته و کلکسیون او نیز به مایلر کولیر رسیده است. از آن زمان تاکنون نیز خودرو در اختیار این کلکسیونر بوده است.
بسیاری از خودروها با نام اسپیدستر یا مسابقهای شناخته میشوند اما دوزنبرگ SSJ واقعاً چنین خودرویی بوده است. رسیدن به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت در سال ۱۹۳۵ باعث شده این ویژگی در آن متجلی شود.
اگرچه دوزنبرگ شاخصترین خودروی حراجی پبل بیچ بوده اما تنها خودروی میلیون دلاری این حراجی نیست. ۲۵ خودرو مرز ۱ میلیون دلار را رد کرده و ۲۳ رکورد جهانی هم ثبت شده است. علاوه بر دوزنبرگ، یک مزراتی A6GCS/53 و فراری ۵۰۰ موندیال (هر دو مدل سال ۱۹۵۵) با قیمت بیش از ۵ میلیون دلار به فروش رفتهاند. یک پورشه RS اسپایدر ۲۰۰۷ با قیمت ۴.۵ میلیون دلار و یک پورشه ۷۱۸ RSK 1959 با بهای ۳.۷۴ میلیون دلار حراج شدهاند.
ما بسیاری از رکوردهای جهانی جدید را ثبت کردیم. قیمتهای پیشنهادی نشاندهنده ترکیب فوقالعادهی کیفیت بالا و خودروهای جدیدی هستند که تقاضای زیادی را در پی داشته است. خودروهای پیش از جنگ توجهات زیادی را به خود جلب کردهاند. این خودروها پیش از این هرگز فرصت خودنمایی نداشتهاند. در کل این یک حراجی فوقالعاده بوده است.
(Ali (Chevy nova
۹ شهریور ۱۳۹۷شرکت دوزنبرگ رو خوب مىشناسم
سال 1938 ورشکست شد
شرکت دوزنبرگ از شرکتهاى بود که محصولات فوق لوکس تولىد مىکرد
دوزنبرگ. کورد و اوبرن 3شرکتى بودن که تخصصشون محصولات لوکس بود و باهم کار مىکردن
از محصولات گرون و لوکس دوزنبرگ مىشه به مدل j. Sj . والکر کوپه و همىنطور برلىنگو نام برد
(Ali (Chevy nova
۹ شهریور ۱۳۹۷دوزنبرگ ssj سال 1935 از ماشىنهاى مخصوص مسابقات بود که فکر کنم ازش 1 عدد تولىد شد و طراحى خىره کننده اى داره
((دوزنبرگ SSJ 1935 از پیشرانه 8 سیلندر سوپرشارژردار با قدرت 400 اسب بخار استفاده میکند که آن را به یکی از سریعترین خودروهای آن زمان تبدیل کرده و میتوانست به سرعت 225 کیلومتر در ساعت دست یابد.))
madjidiano rolambo
۹ شهریور ۱۳۹۷گرون ترین خودروی تاریخ آمریکا توسط برادران دوزنبرگ که متولد آلمان و آلمانی بودند ساخته شده
Reza
۹ شهریور ۱۳۹۷در مقابل لوکس های اروپایی اون زمان هیچی نیست. به خصوص آلمانی ها
اما در کل واسه زمان خودش زیباست
فرید
۹ شهریور ۱۳۹۷چرا واقعا این باید اینقد گرون باشه وقتی همه دنبال تکنولوژی و رکورد های جدید هستن؟
واقعا درکشون نمیکنم
(Ali (Chevy nova
۹ شهریور ۱۳۹۷همه دنبال تکنولوژى و مدرن بودن نىستن
خىلىها ((مثل من)) دنبال اصالت ناب هستن و طراحىهاى ماندگار
ماشىنهاى کلاسىک طرفدارهاى خاص خودشون رو دارن و خرىد و فروش اىن جواهرات ىک تجارت بزرگ بىن المللى هست در جهان
حراجىهاى معتبره RM. برت جکسون و بوهامنز بىشترىن درامدشون رو از فروش ماشىنهاى کلاسىک بدست مىارن
خوبه بدونىد خىلىها بخاطر همىن ساده بودن ماشىنهاى کلاسىک که مبالغ قابل توجه ى رو صرف خرىد اىن جواهرات مىکنن
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۷این خیلی چیز عادیه شاید واس شما ماشین ارزشی نداشته باشه ولی یه جیزایی هست براش ن چندین برابر پول بدی و بخوای داشته باشی
مثلا خود من شدیدا شیفته محصولات ابل هستم و همه محصولاتشو دارم شاید مثلا با مک یه هفته هم کار نکردم ولی دوس دارم داشته باشمش یا پارسال خیلی دنبال آیفون نسخه اول میگشستم از ۴۰۰ هزار تومن بود تا یه دونه بدون استفاده که ۲۸ میلیون میکفت
آخر یه دونه یه هفته کارکرد پیدا کردم ۱۷ تومن
یا مثلا تو دنیای خودرو عاشق لامبورگینی هستیم حتی اسمش برام کافیه ولی مثلا حاظرم یه روزی کل زندگیمو بفروشم یه دونه بنز slr داشته باشم چون دیوونشم هرچقدر نیگاش میکنم سیر نمیشم
هرکسی تو زندگیش یه سری چیزا براش با ارزشتر از مادیات هستن
البته این کلکسیونرها بیشتر یه حالت سرمایه گذاری دارن که بعدا بفروشن و سود کنن ولی ماها بیشتر از رو علاقه این کارو میکنیم
Khosrow
۹ شهریور ۱۳۹۷به نظر من هم مرسدس SLR زیباترین ساخته ی بشره ..
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۷دقیقا
چند سال پیش که پوسترشو زده بودم تو اتاقم هر شب نیگاش میکردم میخوابیدم
تا اینکه خبرش اومد یه دونه گذر موقت تو تهران اومده رفتم دنبالش که پیداش کنم حداقل از نزدیک ببینمش ولی نشد :(
که آخر تو دبی تونستم ببینشم
حسش … لامصب روندنش که هیچ حتی دیدنشم بهم حس فوق العاده ای داد
s.h
۹ شهریور ۱۳۹۷همین الان بیاد ایران قوی ترین ماشینه و یکی از سریع ترینام هست مازراتی و اس 500 هم قدرت اینند ( حالا یه خرده بالا پایین ) و 225 تا هم از 80٪ ماشینای ایرانی بیشتره اگر به خاطر سن و سال زیادش تو خیابون نریزه که با توجه به جون سختی ماشینای امریکایی اصلا این طور نمیشه
یعنی باید بریم بمیریم فقط یواش بمیریم که بعد مرگ به خاطر دلیلمون مسخره نشیم
با اختلاف چهل سال نوری عقب گرد از المانها و امریکایی ها و بریتانیا عقبیم
خیلی خیلی خیلی هم پرتیم
دنا توربو ای اف سون و. تیبا و ….. خدایی خنده داره
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۷پدال چرا کامنت من رفته برای تایید ؟؟؟؟؟