میخواهید خودرویی جدید بخرید؟ حتی اگر این اولویت اول شما هم نباشد اما باید نگاهی به جدیدترین رتبهبندیهای ایمنی بیندازید. خوشبختانه موسساتی وجود دارند که تستهای تصادف متعددی را روی هر خودروی جدید حاضر در بازار انجام میدهند و نتایج ایمنی خودروها را اعلام میکنند.
دو نمونه از این مؤسسات جدیدترین تستهای خود را انجام داده و در این میان چندین مدل جدید توانستهاند بالاترین نمره ایمنی را کسب کنند و البته برخی نیز نتوانستهاند به چنین عملکردی دست پیدا کنند. دلیل این عدم تواناییها نیز از سوی موسسههای ایمنی اعلام شده است.
موسسه IIHS طیفی از سدان های بزرگ را تست کرده و رتبه Top Safety Pick+ را به لینکلن کانتیننتال، مرسدس E کلاس و تویوتا آوالون داده است. در حقیقت چراغهای جلوی آپشنال مرسدس بنز بالاترین رتبه را تاکنون در بین تمامی تستهای چراغ جلوی IIHS به دست آورده است. مرسدس توجهی ویژه به تابش چراغهای محصول خود داشته است.
اما تسلا مدل S یکبار دیگر بالاترین رتبه ایمنی را از دست داده زیرا سر آدمک تست تصادف در آزمون اورلپ کوچک به غربیلک فرمان برخورد داشته است. IIHS میگوید این موضوع به مشکل کمربند ایمنی مربوط است که تسلا طراحی آن را اصلاح کرده اما هنوز نتوانسته مشکل را رفع کند. همچنین برخی نگرانیها درباره دفرمه شدن ساختار جلوی خودرو که باتریهای بیشتری قرار گرفته وجود دارد. چراغهای جلو تسلا نیز عملکرد بسیار خوبی ندارند.
همچنین هیچکدام از مدلهای شورولت ایمپالا و فورد تاروس نتوانستهاند امتیاز کافی برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی را به دست آورند.
موضوع جالب اینکه هوندا سیویک تنها ۴ ستاره به دست آورده و محافظت کمتر از حد انتظاری برای کودکان داشته است. فورد موستانگ که قبلاً تنها ۲ ستاره ایمنی کسب کرده بود امسال بهبود یافته و ۳ ستاره کسب کرده است. این خودرو در رتبهبندی NHTSA آمریکا ۵ ستاره دارد.
[دانلود ویدئو]
#ali.m#
۱۷ تیر ۱۳۹۶“موسسه IIHS طیفی از سدان های بزرگ را تست کرده و رتبه Top Safety Pick+ را به لینکلن کانتیننتال، مرسدس E کلاس و تویوتا آوالون داده است.”
تویوتا از بین این سه تا تنها خودروی غیر لوکسه .
همینه که عاشقشم.?
بنزما
۱۷ تیر ۱۳۹۶برترین و کاربرد ترین کلاس خودرویی سدان ها هستند
aston martin
۱۷ تیر ۱۳۹۶منم برخلاف آمار های جهانی سدان هارو بیشتر دوس دارم نمیگم کراس اور بده ولی سدان بیشتر به دلم میشینه
البته حق داریم اینطوری حس کنیم یه عمره سدان سواریم و اکثرا توی هیچ کراس اوری هم نبودیم
بنزما
۱۸ تیر ۱۳۹۶استون جان من از سلیقه یه حسصحت نمیکنم که بخوایم بگیم چون بیشتر سدان سوار شدیم بیشتر دوست داریم
و کراس اور سوار نشدیم
بنده از لحاظ علمی میگم
مزایای سدان نسبت به کراس اوردر شرایط پلتفرم و برند و موتور و گیربس
مساوی و یک جور
شتاب بیشتر
سرعت نهایی بیشتر
مصرف کمتر
قدرت مانور بیشتر
لذت رانندگی بیشتر
سواری راحت تر و نرمتر
Raha
۱۷ تیر ۱۳۹۶بهترین لقب در خور این خودرو ها:
کشتی زمینی :)
رامکال
۱۷ تیر ۱۳۹۶به به به مرسدس شاهکارشو بازهم به رخ کشید.
حتی چراغ های جلوش هم واسه ی خودشون آقایی میکنند.
آخ آخ آخ فکرشو بکن سوار تسلا شدی و موقع تصادف سرت محکم به فرمون بخورد اونوقت خدایی نکرده ..وای ..نه!!!
این دفرم شدن جلوش(محل قرار گیری باتری هاش) هم که خطریه!!؟؟
از اون طرف حضور سئات در بین 5 ستاره ایی ها هم قابل توجه و جذاب است.واقعا از سئات انتظار نمیرفت دمش گرم یک هاچبک بتواند این کار رو بکند ولی “هوندا سیویک” پر ادعا نتواند!!!!!!!
حضور فولکس آرتئون هم در بالای فهرست نوید بخش یک محصول قدرتمند و شایسته رو میدهد.اوپل هم که دمش گرم نشون داد که ژن آلمانی دارد.