جیدی پاور مطالعات زیادی را در مورد خودروهای مختلف و در زمینههای گوناگون انجام میدهد که نتایج کاربردی و جالبی داشته و میتواند در تصمیم افراد برای خرید خودروی جدید تأثیر بگذارد. حال این موسسه پس از تجزیهوتحلیلهای اخیر خود در مورد میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی و همینطور کیفیت اولیهٔ ماشینها، نتایج مطالعهٔ دیگری را منتشر کرده که «شاخص تجربهٔ تکنولوژی» نام دارد و نشان میدهد خودروسازان در عرضهٔ تکنولوژیهای جدید به بازار چگونه عمل کردهاند.
این پنجمین نسخه از این مطالعه محسوب میشود و میزان پذیرش تکنولوژیهای مختلف توسط خریداران را با کیفیت ارائهٔ آن توسط سازندگان ترکیب میکند. در مطالعهٔ تجربهٔ تکنولوژی سال ۲۰۲۰ ولوو با ۶۱۷ امتیاز در رتبهٔ اول قرار گرفته و پسازآن بامو با ۵۸۳ و کادیلاک با ۵۷۷ امتیاز جایگاههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند. در بین برندهای غیرلوکس، هیوندای با ۵۵۶ امتیاز پیشتاز بوده و رتبهٔ کلی ششم را کسب کرده است. از سوی دیگر، در انتهای لیست مینی با ۴۴۴ امتیاز و پورشه با ۴۵۳ امتیاز بدترین شرایط را دارند.
دراینبین، تسلا موفق به کسب امتیاز ۵۹۳ شده که این یعنی میتواند بعد از ولوو در رتبهٔ دوم جای گیرد اما این برند الکتریکی در رتبهبندی اصلی قرار نگرفته است زیرا مثل سایر مطالعات اخیر، تسلا در ۱۵ ایالت مختلف اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود را به جیدی پاور نداده است؛ بنابراین، این امتیاز بر اساس نظرسنجی از مالکان در ۳۵ ایالت دیگر به دست آمده و به همین دلیل نمیتواند در لیست اصلی قرار گیرد.
یکی از مهمترین یافتههای مطالعهٔ شاخص تجربهٔ تکنولوژی سال ۲۰۲۰ علاقهٔ خریداران به دوربینهای دید عقب و انواع دیگر دوربینهایی است که دید بهتری را از اطراف خودرو برای راننده فراهم میکنند. از سوی دیگر، خریداران سیستمهای تشخیص و کنترل حرکت را دوست ندارند و مشکلات زیادی را با این سیستمها تجربه کردهاند بهگونهای که در هر صد خودرو ۳۶ مشکل در این رابطه گزارش شده است.
در بخش سیستمهای رانندگی نیمهخودکار نظرات خریداران مختلف و متفاوت است زیرا درحالیکه برخی از مالکین خودروها به خاطر اینکه این سیستمها برخی از استرسهای رانندگی را برطرف میکنند به آنها علاقه دارند، برخی دیگر بهراحتی نمیتوانند به این سیستمها اعتماد کنند. به همین دلیل، جیدی پاور میگوید رانندگان باید آموزشهای لازم در مورد نحوهٔ عملکرد سیستمهای کمکراننده مثل سیستم حفظ حرکت میان خطوط را دریافت کنند تا استفاده از این سیستمها افزایش پیدا کند.
نامجو
۱ شهریور ۱۳۹۹حقیقت از جایگاه پورشه خیلی تعجب کردم. همینطور فکر میکردم آئودی جایگاه خیلی بهتری نسبت به سوبارو و هیوندای داشته باشه.
چرا تسلا به این موسسه اجازه نداده از مالکای تسلا در 15 ایالت نظرسنجی بشه؟
ممد ژانگولر
۱ شهریور ۱۳۹۹فاصله هیوندا و جنسیس با تویوتا منو یاد اصطلاح زمین تا آسمان میندازه ???
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۹من اولش فکر میکردم تسلا اول شه
ولی ولوو برند خوب دوست داشتنیه
Elmiraj
۱ شهریور ۱۳۹۹همون طور که میبینیم نوشته :
این مطالعه میزان پذیرش تکنولوژی های مختلف توسط کاربران را با کیفیت ارائه آن توسط سازندگان را ترکیب میکند .
« تسلا هم اینجا در ۱۵ ایالت مختلف اجازه نظرسنجی از مالکین محصولات خود به جی دی پاور را نداده است »
یعنی اینجا در حالی که نظر ۱۰۰ درصد مالکین دیگر برند ها در خصوص ارائه تکنولوژی های شان وجود داره ، ولی این میزان برای برند تسلا ۷۰ درصد هست…
پس اگر نظر ۳۰ درصد مالکین دیگر را به عدد ۵۹۳ فعلی اضافه کنیم به عدد فوقالعاده ۷۷۱ امتیازی میرسیم که با اختلافی قابل توجه در صدر لیست ارائه تکنولوژی قرار میگیره….!!!!
Sina
۱ شهریور ۱۳۹۹به نظرت دلیل اینکه اینقدر تسلا در ارائه آمار پنهان کاری داره چیه؟؟ چرا اجازه نداد؟؟
دلیلش این بود که کسی نره در باره ی مشکلات ماشیناش آمار جمع کنه
Elmiraj
۱ شهریور ۱۳۹۹تسلا در ارائه آمار مشکلاتش ابایی نداره و خودش و طرفدارانش هم از وجود مشکلاتش خبر دارن و بارها هم بابتشون عذرخواهی کرده…
کافیه کارخانه های در حال احداثش تا کمتر از دو سال آینده تولید محصولاتش را شروع کنند و فشار مضاعف تولید از دوش کارخانه Fremont برداشته بشه تا در صدر ردهبندی کیفیت قراره بگیره..
.
و خوبه بدونی که model 3 تولید شده GF4 شانگهای در حال حاضر با داشتن 0.7 مشکل به ازای هر 10000 هزار دستگاه ، با اختلاف با کیفیت ترین خودروی بازار چین هست…!!!
ارشیاsvj
۲ شهریور ۱۳۹۹تو از کجا میدونی؟؟
مگه ایلان ماسکی؟؟
میدونی مشکل اصلی ماشینای تسلا اون نمایشگرشونه؟؟
هان؟؟میدونی؟؟
MAHDI
۱ شهریور ۱۳۹۹امسال ولوو تونسته در جایگاه اول باشه که خیلی جالبه!!!
BMW هم مثل همیشه در این زمینه بسیار قدرتمند هستش.
همین چندوقت پیش بود که پدال مطلبی رو گذاشت در مورد:: مقایسه جامع تکنولوژی سیستم اطلاعات سرگرمی که BMW در جایگاه اول قرار گرفت و مرسدس در جایگاه دوم و پورشه در جایگاه سوم و آئودی در جایگاه چهارم و… ولوو هم در جایگاه 12 قرار گرفت.
RoadRunner
۱ شهریور ۱۳۹۹دیدن پورشه در انتهای این لیست اتفاقا منو نسبت به کیفیت و درستی کار پورشه خاطر جمع تر کرد. (این خاطر جمعی به چه دردم میخوره حالا؟!)
این لیست نشون میده پورشه تا وقتی یک تکنولوژی کاملا در بوته ی آزمایش قرار نگیره و امتحانش رو پس نده اونو به مشتری هاش عرضه نمیکنه.
همیشه بهترین
RoadRunner
۱ شهریور ۱۳۹۹ولوو الان در این لیست بیشترین تکنولوژی رو به مشتری عرضه میکنه اما اگر نگاهی به 2 مطالعه ی رده بندی قابلیت اعتماد و کیفیت اولیه ی همین جی دی پاور در همین سال 2020 بندازید ولوو در هر دو تاش جزو 5 تای آخره و از نظر تعداد خرابی و دردسر مالکیت با برند های پراستهلاک و پرخرابی مثل لندروور مقایسه میشه
تکنولوژی جدیدی که باعث بشه هر روز یه جای ماشین خراب و راهی تعمیرگاه بشه مفت هم نمی ارزه.
Mad.z.Max
۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا تصور همچین توجیهی عم برام سخت بود!!!
RoadRunner
۱ شهریور ۱۳۹۹این مشکل خودتونه
توجیه نیست. نه کاربرای اینجا خریدار پورشه و پورشه سوارن نه پول فروش پورشه به جیب من میره
سطحی از تکنولوژی که در اختیار پورشه هست رو شاید فقط فراری و بنز داشته باشن. شاید … یه بار دیگه 918 رو بیارید جلوی چشمتون
وقتی تکنولوژیشو داره و استفاده نمیکنه و همیشه جزو با کیغیت ترین و خوش ساخت ترین برند های لوکسه و سوپراسپرت هاش از نظر دوام و کیفیت ساخت با سالون های شهری و حوصله سر بر لکسوس مقایسه میشن، یعنی پورشه به کیفیت ساخت و دوام ماشین و راحتی مشتری خیلی بیشتر از آزمایش تکنولوژی های امتحان پس نداده اهمیت میده
Mad.z.Max
۱ شهریور ۱۳۹۹اول اینکه نه بحث از دوام هست نه از کیفیت، صرفا فقط و فقط و فقط از تکنولوژی صحبت شده
مورد بعد اینکه قطعا کسایی که نشستن این جدول رو به عنوان خروجی تحقیقشون بیرون دادن، از وجود خودروی ۹۱۸ باخبرن.
سوم و شاید حتی مهمترین مورد، اینکه شرکتی که برای مدل ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتاییش (مشخصا منظورم ۹۱۱ هست) بیشتر از ۲۵هزار دلاااار سود میگیره (یه سرچ خیلی سطحی کنین مطالبش حتی به زبون شیرین فارسی هم هست) ازش انتظار میره توی سطح ارائه ی تکنولوژی بهتر کار کنه.
به قول شما من پورشه ندارم، ولی منطقی نگا کنیم به موضوع، نه احساسی..
Amir Machine
۱ شهریور ۱۳۹۹تو این مطالعه رتبه پایین پورشه به این معنا نیست که تکنولوژیهای کمتری داره چون این مطالعه میزان کیفیت ارائه تکنولوژیها رو بررسی کرده نه تعداد و سطح تکنولوژی رو
یعنی بررسی شده که تکنولوژی ماشینهای مختلف چقدر درست و بدون مشکل کار میکنه، به این قسمت متن توجه کنید
((میزان پذیرش تکنولوژیهای مختلف توسط خریداران را با کیفیت ارائهٔ آن توسط سازندگان ترکیب میکند))
پس رتبه پایین پورشه به این معناس که تکنولوژیهاش خیلی بینقص کار نمیکنن نه اینکه تکنولوژیهاش کم باشن
RoadRunner
۱ شهریور ۱۳۹۹چطور یک برند در نظر سنجی همین جی دی پاور در همین سال 2020 در قابلیت اطمینان و کیفیت اولیه هر دو جزو top 5 هست بعد تکنولوژی هاش خوب کار نمیکنن و اینجا در رده ی آخر قرار گرفته؟؟؟؟
M.A.S
۱ شهریور ۱۳۹۹حرف دوستمون رود رانر کاملا درسته
تو لیست ارائه تکنولوژی پورش اخره چون تا زمانی که امتحان تکنولوژی پس داده نشه عرضه نمیکنتش
و اینجا که ولوو اوله اگه تو لیست کیفیت یه بار برین و نگاه بندازین ولوو جای خوبی نیست که با همین رابطه مستقیم داره
Mad.z.Max
۱ شهریور ۱۳۹۹نکته ی جالب جایگاه دوم ب ام و و سوم کادیلاک هست که از قدیم تا حالا شرکتای تکنولوژیکی بودن..
اسم سیستم سوپرکروز کادیلاک رو حتما همگی شنیدین، توی مقالات پدال هم بهش اشاره شده. میتونین یه سرچ کلی دربارش کنین ولی، خیلی سیستم جالبیه و واقعا کامل و بینظیر..
بی ریا
۱ شهریور ۱۳۹۹نظرات جی دی پاور مفت نمیرزه
از نظر من آئودی در رتبه اوله اینو خیلی از کارشناسا تایید کردن
AMG///
۱ شهریور ۱۳۹۹اولا آمریکایی ها همیشه ماشین های خودشونو بهترین میدونن
دوما قبلا هم گفتم آمار جی دی پاور رو قبول ندارم
چون نمیشه بهش اعتماد کرد
همش چرت و پرته
الان بیای تو ایران از مالکان mvm سوال کنی میگن ماشین ما بهترینه.
بس کنین باو
من دیگه حرفی ندارم
یاعلی مدد
AMG///
AMG///
۱ شهریور ۱۳۹۹آمار جی دی پاور نمیرزه
JDM
۱ شهریور ۱۳۹۹من تا جایی که میدونم بی تعصب نظر دادم(شاید یکی دو مورد شیطنت کردم)
اما بهترین و معتبر ترین مجلات همین مجلات امریکایی هستن و بلعکس مجلات اروپایی و در راس اون ها انگلیسی در اکثره موارد ماشین های ساخت خودشون و برنده اعلام کردن.البته مجله اروپایی خوب هم داریم ولی مجلات امریکایی بهترن
NISSAN GTR SOLTAN
۱ شهریور ۱۳۹۹به شخصه این لیستو قبول ندارم قرار نیست هر سایت یا تحلیلگر آماری هر مطلبی که منتشر کنه قبول کنیم و یا حتما درست باشه
یه تفاوتی هم هست بین تکنولوژی های کارآمد و در مقابل تکنولوژی هایی که فقط معرفی شدن
خودتون قضاوت کنید تکنولوژی ها و سیستم ها و اختراعاتی که مرسدس بنز از زمان قدیم تا الان معرفی کرده واقعا کار امد بوده یا تکنولوژی های جدید که هر روزه منتشر میشن ولی در عمل کاربرد زیادی ندارن
اتفاقا پدال مطلبی رو هم در مورد تکنولوژی ها و سیستم هایی که اولین بار توسط مرسدس بنز معرفی شده و بکار گرفته شده بود رو هم گذاشته بود مطالعه کنید و مقایسه کنید با تکنولوژی های نا کارآمد الان
همین اس کلاس جدید تکنولوژی های و استاندارد هایی رو معرفی کرده که سطح خودروسازی رو چند پله بالا برده به این میگن تکنولوژی بدرد بخور
یه مثال میزنم ماشینی مثل هیوندا هر چقدر هم تکنولوژی های بیشتری (نه بهتر و کارآمد)نسبت به تویوتا داشته باشه هیچوقت نمیتونه عملکرد تویوتا رو داشته باشه چرا چون مهم تکنولوژی های بدردبخوری هست که توی اون ماشین بکار رفته نه تعداد تکنولوژی ها
یاعلی
مهدی
۱ شهریور ۱۳۹۹نظر دیجی پاور معتبر نیست بلکه نظر سوپر کارشناسان داخلی که ندیده و از روی عکس نظر میدن معتبره ماشالا
MASIHA
۱ شهریور ۱۳۹۹به به
bmw
در مورد پورشه هم باید بگم چه مهندسیش
چه کیفیتش
و چه میزان رضایت مشتریانش ثابت شدس.
JDM
۱ شهریور ۱۳۹۹کادیلاک مدت هاست درگیر ارائه تکنولوژی بهتره
و خیلی رو روند الکتریکی سازی سرمایه گذاری کرده
اینجا هم تو سه تا سگمنت انتخاب شده
Hussein
۱ شهریور ۱۳۹۹جالب ترین چیزی که من دنبالش بودم و توی لیست نبود
بنتلی و رولز بود??
حسن
۱ شهریور ۱۳۹۹هیچ کدوم از دوستان نپذیرفتن فقط برندی که دوس دارن خوبه و باید اول میشد.
مملکت ما با همین تفکرات به ورشکستگی رسیده تو دنیا هیچ کس و هیچ چیز را قبول نداریم حتی قانون را.
زیزیگولو
۱ شهریور ۱۳۹۹کره ایا خیلی خوب دارن خودشونو بالا میکشن چون هرجا حرف از کیفیت و خدمات باشه هستن
Saeed
۱ شهریور ۱۳۹۹به به ولوو!
این سوئدی خوشتیپ!
یکی از بهترین خودروساز های جهان (از نظر ایمنی و کیفیت محصولاتش)