لینکلنهفته نامه

رونمایی رسمی لینکلن اویاتور، اعلان‌جنگ به ژرمن‌ها

سرانجام لینکلن در نمایشگاه لس‌آنجلس رسماً از نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور جدید اویاتور پرده‌برداری کرد. این خودرو که مسلماً یکی از بهترین محصولات لینکلن طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود، بسیار به نسخهٔ کانسپت خود که اوایل امسال رونمایی شد نزدیک است. اویاتور پاسخ لینکلن به بازار رو به رشد کراس‌اوورهای میان سایز لوکس بوده و می‌تواند به پرفروش‌ترین محصول این برند لوکس تبدیل شود. البته این کراس‌اوور جدید آمریکایی در بازار با رقبای اروپایی دو ردیفه و سه ردیفهٔ سرسختی چون آئودی Q7، ب‌ام‌و X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 مواجه خواهد بود.

لینکلن نسخهٔ کانسپت اویاتور را با ظاهری متعارف و به‌عنوان خودرویی آمادهٔ تولید طراحی کرده بود و به همین دلیل نسخهٔ تولیدی کنونی بسیار به کانسپت خود وفادار مانده است. هرچند ممکن است اویاتور تولیدی به فریبندگی نسخهٔ کانسپت نباشد اما درمجموع این کراس‌اوور سه ردیفه نمای بسیار زیبا و جذابی دارد. عناصر طراحی کلیدی این ماشین در نمای جلویی شامل چراغ‌های LED و جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی می‌شود. در عقب نیز ویژگی‌هایی چون چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم دیده می‌شود که به نسخهٔ کانسپت شباهت دارد. همچنین گفته شده در طراحی این خودرو از تاریخ هوانوردی الهام گرفته شده است.

در داخل اویاتور همچنان شباهت‌ها به نسخهٔ کانسپت ادامه دارد. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین این خودرو می‌توان به سطوح چرمی زیبا، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اشاره کرد. در اینجا کنترل‌کننده‌های صندلی‌ها که روی درها تعبیه شده‌اند، شباهت‌هایی با نمونه‌های بکار رفته در محصولات مرسدس بنز دارند. در کابین اویاتور نیز الهاماتی از صنعت هوانوردی دیده می‌شود مثل صفحه آمپر که با الهام از هواپیماهای قدیمی طراحی شده یا الگوی چراغ‌های باند پرواز هواپیماها که الهام‌بخش طرح سوراخ‌ها در صندلی‌های کلاسیک خودرو بوده است. برای این کراس‌اوور سه ردیفه، تنظیم ۳۰ جهتهٔ صندلی‌ها به همراه گرم‌کن، سردکن و ماساژور هم قابل سفارش خواهد بود.

لینکلن این کراس‌اوور جدید را به تمام تکنولوژی‌های جدید خود مجهز کرده است. مثلاً اویاتور اولین محصول لینکلن است که امکان تبدیل گوشی هوشمند به کلید خودرو در آن فراهم شده است. با استفاده از این سیستم، راننده می‌تواند از طریق تلفن همراه خود اقدام به باز و بسته کردن درها کرده و خودرو را از راه دور روشن کند. همچنین این کراس‌اوور لوکس به سیستم تعلیق هوشمندی هم مجهز شده که با تشخیص چاله‌ها و دست‌اندازهای مسیر، بلافاصله تنظیمات تعلیق را تغییر می‌دهد تا سواری تا حد امکان راحت و بدون تکان باشد. به گفتهٔ لینکلن، این سیستم تعلیق تطبیقی با استفاده از یک دوربین پیشرفته، دائماً جاده را اسکن می‌کند.

همانند دیگر محصولات لینکلن، اویاتور هم به‌صورت استاندارد به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده مجهز شده که شامل مواردی چون سیستم کمکی ترافیک، سیستم کمکی ترمز دنده‌عقب، سیستم کمکی تغییر جهت حرکت خودرو برای جلوگیری از برخورد با عابرین پیاده و سیستم کمک پارک فعال می‌شود. چراغ‌های جلوی LED اویاتور نیز از نوع تطبیقی هستند که در هنگام حرکت با سرعت‌های پایین به‌منظور مشاهدهٔ بهتر عابرین پیاده، حیوانات و دوچرخه‌سواران، عرض بیشتری از مسیر را روشن می‌کنند و در هنگام حرکت با سرعت‌های بالا، باریک‌تر می‌شوند تا فاصلهٔ بیشتری را روشن کنند.

اویاتور روی یک پلت‌فرم کاملاً جدید دیفرانسیل عقب ساخته شده که با نسل آیندهٔ فورد اکسپلورر مشترک خواهد بود. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو یک واحد ۳ لیتری V6 بای‌توربو است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. برای کسانی که به نیروی بیشتری نیاز دارند، لینکلن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را برای اویاتور ارائه کرده است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به دو حالت رانندگی مختلف بنام‌های Pure EV و Preserve EV مجهز است که در اولی صرفاً از نیروی برق و در دومی تنها از موتور بنزینی استفاده می‌کند. لینکلن فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد این نسخه ارائه نکرده است.

به گفتهٔ رئیس لینکلن آقای «Joy Falotico»، اویاتور به بهترین شکل DNA لینکلن را نشان می‌دهد و مسیر حرکت آیندهٔ این برند آمریکایی را تعیین می‌کند. این خودرو با ارائهٔ ظرافت، عملکرد عالی و راحتی بی‌نظیر، نمایشی واقعی از چشم‌انداز لینکلن برای آینده محسوب می‌شود. فعلاً قیمت و حتی زمان عرضهٔ اویاتور اعلام نشده است اما گفته شده که این کراس‌اوور جدید غیر از آمریکای شمالی در چین هم عرضه خواهد شد. جزئیات بیشتر و قیمت‌گذاری این ماشین نیز در آینده اعلام خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Lancia stratos

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بدون شک زیباترین ماشین چند سال اخیر از لحاظ طراحی، لامصب از کانسپتم زیباتره، دست مریزاد باید گفت به طراح ها

    1. Ali.usa

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      داداش
      خدایان لوکس در حال بازگشت ?

      1. Mohammad

        ۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1444 ديدگاه)

        خدایان لوکس رو خوب اومدی جنرال موتورز برای ۲۰۲۰ به بعد برنامه های خاصی داره
        از کوروت و اسکالید بگیر تا برانکو و بیوک
        ولی نظر آقای کیفیت متریال ( مهدی عزیز ) میتونه جالب باشه

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. AMG 63

          ۱۰ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (110 ديدگاه)

          آمریکایى رو کارى نداره ، فقط متریال بیمر رو میدونه که از مرسدس بهتره ?

      2. Mopar or No Car

        ۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1195 ديدگاه)

        واقعا یک سر و گردن بالاتر از همه کراس اور های دیگه هست.
        من اگه نویگیتور داشتم حتما یکی از این هم میخریدم و تو پارکینگ بعد از کوروت و چلنجر کنار رپتور پارکش میکردم?

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. یاشار اسدی

          ۸ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (103 ديدگاه)

          ایشالله به آرزوت برسی

        2. یاشار اسدی

          ۸ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (103 ديدگاه)

          والله من آرزوم فقط سوار شدن بر 911 هست

  2. PlymouthBarracuda

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    فوق العادس…..
    فقط طراحیو ببینید……

    1. یانکی

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      این ماشین تو رده کراسهایه فول سایزه.این ماشین 7 نفره هستش کجاش تو کلاس x5 .صندلیهایه ردیف دوم کاپیتانیه که امثال x7 بنز gls و رنجروور این شکلین.هر چی هست اومده سوسک همه رو در ییاره.

    2. مزدا

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      خدایش شاهکار هست??

  3. Sajjad

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    شکوه و ابهت لینکن های قدیمی رو بازم برای برند لینکن زنده کرد
    خوشا به حال مردمی که بین این ماشین و رقیباش حق انتخاب دارن
    حق انتخابی که اکثر گزینه ها در سطح بالا و عالی هستن

  4. sina

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2655 ديدگاه)

    لینکن داره یه کلاس جدید رو در لوکس سازی ایجاد میکنه با این کیفیتی که در طراحی و ساخت به نمایش میذاره. عالیهههههههه
    دوستان یکی لطف میکنه کراس اوور های لینکن رو به ترتیب ساز و کلاس بگه ما یاد بگیریم ؟
    ممنونم

    1. Amir Machine

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      لینکلن MKC کراس‌اوور کامپکت رقیب ب‌ام‌و X3 و لکسس NX
      لینکلن ناتیلوس کراس‌اوور میان سایز رقیب ب‌ام‌و X5 و لکسس RX
      لینکلن اویاتور کراس‌اوور فول سایز رقیب آئودی Q7 و اینفینیتی QX60
      لینکلن نویگیتور SUV فول سایز رقیب لکسس LX و اینفینیتی QX80

      1. sina

        ۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2655 ديدگاه)

        مرسی امیرجان

  5. Amir

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بدجوری زیباست!نمیدونم چرا با دیدنش یاد امواج دریا که به آرامی میان به سمت ساحل افتادم!!!در کل حس خوبی ایجاد کرد دمشون گرم?

  6. Dell

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    واقعا زیباست??????

  7. محمد رضا

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (798 ديدگاه)

    ???اعلام جنگ به ژرمن ها
    خیلی راه داره
    اگه میبینین شاسی بلندای بنتلی و رولز رویس هم حرفی واسه گفتن دارن واسه اینه که اوناهم دست آلمانیان

  8. m4

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (293 ديدگاه)

    باریکلا !!! اولین باره لینلکن میپسندم

  9. یوسف

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (738 ديدگاه)

    خوشوقتانه به نمونه کانسپت خیلی وفادار مونده و برای لینکلن یک جهش بزرگ در طراحی محسوب میشه.

  10. امیر

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (391 ديدگاه)

    کلا همه فقط دنبال شاسی وپیک اپ رفتن
    بسیار زیبا جذاب وباابهت هست

  11. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    عکس ۶ رو ببینید
    چقدر زیباست کلیدهای فیزیکی روی کنسول وسط
    ایکاش همه چیز فدای تکنولوژی و صفحه های تاچ پر تعداد و بی روح نشه

  12. david

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یه ابوها خاصی داره

  13. شاهین

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    لعنتی کراس اورش اندازه اس یو وی اروپاییاس
    اون از نویگیتور اینم از این
    خیلی خوبه مخصوصا ابعادش. برای یه کراس اوور بی نهایته. از لحاظ فنی هم حرفی نمیمونه دیگه

  14. shirko

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    از تمام شاسی بلندای امریکایی زیبا تره ، ولی از المان و بریتانیا …..نه

  15. امیر

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (231 ديدگاه)

    زیبایی تو سادگیه .شیک و با ابهت .

  16. پيمان

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من شخصاً طرفدار رنج روور هستم ولی واقعاً با این لینکلن حال کردم… هیچ نقصی واقعاً نداره… یه شاسی بلنده فوق العاده با کلاس… اینجور ماشینا حیفن واسه آف رود…

  17. emad1990

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    من فقط منتظر نظرات کارشناسی شده net هستم که فصل الخطاب همه نظراته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا