همه میدانیم که نروژیها علاقه زیادی به خودروهای الکتریکی دارند اما HIS Markit میگوید میزان فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰ به رکورد جدیدی در آمریکا رسیده است.
البته این خودروها هنوز راه زیادی برای تصاحب بازار پیش رو دارند زیرا سهم آنها از بازار رقم ناچیز ۱.۸ درصد میباشد. با این وجود خودروهای الکتریکی ظاهراً روی غلتک افتادهاند زیرا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیشترین سهم ماهانه از بازار را به دست گرفته و این میزان برابر با ۲.۵ درصد بوده است.
همچنین HIS Markit میگوید خودروهای الکتریکی علیرغم شیوع گسترده کرونا که تأثیر منفی روی صنعت خودرو داشته سهم خود را از بازار بیشتر کردهاند. این شرکت همچنین خاطرنشان میسازد فروش خودروهای الکتریکی در ماه دسامبر سال پیش سه برابر بیشتر از سه سال پیش بوده است.
انتظار میرود این روند ادامهدار باشد زیرا HIS Markit معتقد است خودروهای الکتریکی در سال جاری سهم ۳.۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص خواهند داد. پیشبینی میشود این میزان در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ درصد برسد.
وفاداری مالکان به خودروهای الکتریکی نیز رو به افزایش است زیرا بیش از نیمی از مالکان خودروهای الکتریکی دوباره به دنبال یک خودروی الکتریکی دیگر هستند. این میزان وفاداری نسبت به سالهای پیش رشد زیادی داشته و حاکی از آن است که بخش اعظم مالکان از خودروهای خود راضی هستند و علاقهای به خرید یک خودروی درونسوز ندارند.
مدیر این کمپانی میگوید:
مقبولیت خودروهای الکتریکی بین مصرفکنندگان در حال افزایش بوده هرچند این روند سرعت ملایمی دارد. البته ما همچنان شاهد استقبال بیشتر از این خودروها در آمریکا خواهیم بود که دو ایالت آمریکا نقش کلیدی در آن دارند.
اگرچه در برخی بخشهای آمریکا استقبال از الکتریکیها زیاد نبوده اما این وضعیت تغییر خواهد کرد زیرا طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی همچون آئودی E-Tron GT، کادیلاک لیریک، جی ام سی هامر الکتریکی، پورشه تایکان کراس توریسمو و محصولات الکتریکی جگوار در راه هستند.
امیرحسین
۵ اسفند ۱۳۹۹سلام
پدل میشه یه مقاله در باره انجین های ۸۰۰ و ۱۰۰۰ اسب بخاری اسکانیا بزاری ( و حالا اون انجین جدیدش که ۷۷۰ و یا میگن ۷۸۰ اسب بخاریش بزاری)
خواهشاً
تشکر?
ali (chevy nova)
۵ اسفند ۱۳۹۹تنها ماشین الکتریکی که طرفدارشم هامر هست که در بین محصولات بی روح الکتریکی مثل الماس میدرخشه
ali (chevy nova)
۵ اسفند ۱۳۹۹قبل هامر هم سال 2019 شورولت از کامارو copo الکتریکی رونمایی کرد که تو پیست درگ بسیار عملکرد عالی داشت ولی به تولید نرسید و فقط جنبه کانسپتی داشت
بهمن
۵ اسفند ۱۳۹۹دمت گرم واقعا هامر غولیه برا خودش مستحکم زیبا پر قدرت با صلابت قابل اطمینان و همه جوره دلربا
Amir
۵ اسفند ۱۳۹۹پدال لطفا آمار فروش سال ۲۰۲۰ رو بزار
علی
۵ اسفند ۱۳۹۹توالکتریکی ها تایکان خیلی جلوتره.
بااین که بردش ازتسلا کمتره .
اما یه سدان که هم لوکس وراحته و هم سوپر اسپرته.کیفیت پورشه هم که برای همه ثابت شد.
بهترین سوپراسپرت 2020هم شد.
درگ هاش هم خیلی هیجانی
تودرگ با مکلارن p1 با 800kg وزن بیشتر و 155اسب کمتر فقط با اختلاف ۰/۳ثانیه شکست خورد.taycan turbos
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹تایکان بی روحه
E-TRON بی روحه
EQC بی روحه
دوست عزیز بگو من بقیه رو دوست ندارم
ali (chevy nova)
۵ اسفند ۱۳۹۹اگه با دقت کامنت من رو میخوندی گفتم
((تنها الکتریکی که دوست دارم هامره))
پس مشخصا از هامر خوشم میاد
Ramin
۵ اسفند ۱۳۹۹https://upload.wikimedia.org/wikipidia/commons/6/69/changan_uni-t_002.jpg
.
تسلا مدل x کنار یو نی تی
چه عکس جالبی… ????????
اما بریم سر اصل موضوع : خودرو های برقی.
اولویت برای خرید خودرو برقی برند نیست. میزان پیمایش و زمان شارژ هست
حالا با معرفی X plaid برند ها باید کلی وقت بزار تا به پرفرومنسی مدل X plaid برس
راستی امروز 23 فوریه هست. این یعنی تا 10 الی 12 روز دیگه. مدل S plaid میرسه دست مردم.
چه شود…… ???
پدال کامنتمو منتشر کن…?? با سپاس…
میثم
۵ اسفند ۱۳۹۹راست میگه دیگه
گفت محصولات بی روح الکتریکی
همه رو جمع بست
ولی بین اونا هامر متفاوته
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹من هم بهترین هاشو نام بردم تسلا و بقیه هم هستن
ولی به شخصه از از هامر جدید با شتاب فوق العادش خوشم میاد
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹راستش از نظر من هنوز برای خرید یه ماشین الکتریکی زوده … با توجه به افت قیمت شدیدی که دارند و همینطور کمبود جایگاه های شارژ از نظر من هنوز نمیتونن برای خرید متقاعد کننده باشند ، علی رغم ویژگی های خوبی که دارند این بدی ها رو دارن …
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۹از عالمان گران قدر سایت امثال حضرات ۲۶۴۶دانشمند جناب نوید مهران۹۱۱ و دیگر حضرات خواهشی دارم
بزرگان سوالی بس عجیب فکر بنده حقیر را مشغول کرده
تا جایی که میدانم یک اسب بخار برابر است با توانی که یک وزنه تقریبا ۷۵کیلویی را در عرض یک ثانیه یک متر بلند کند خیلی مثلا مثلا شیرون را مثال می نمایم که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد جوری که من محاسبه میکنم با یه حدودی اتلاف گیربکسی و… روی چرخ ۱۳۰۰ اسب حداقل قدرت دارد یعنی توانی که میتواند ۱۰۰ متر را در ۰.۵ ثانیه جابه جا کند(اون وزن ۲ تنیش رو)(میتوانید حساب کنید) حال هزار عامل مزخرف دیگه مثل مقاومت هوا و اصطکاک رو بسنجیم آقا ۰.۵ ثانیع رو بکن ۲ برابر ۱ ثانیه بشه بازهم ۲ برااااااابر کن بشه ۲ ثانیه تو چند ثانیه پر میکنه تو واقعیت؟ خیلی زیاد……(منظور اینکه فک نمیکنید تو گفتن قدرت زیاده روی میکنن؟؟؟۹۱۸نصف شیرون قدرت فقط ۱۵۰کیلو وزنش کم بود کوارتر رو با ۲ دهم بیشتر نهایتا میباخت کلا)(نظر من اینه که قدرت هارو پیاز داغشو زیاد میکنن شاید اسب بخار اینا جابه جایی ۲ کیلو تو دو ثانیه تو دومتره??) بله خوشخال میشم بگین
۲_
میگم پرشیا با ۱۰۰ اسب بالای ۲۰۰ تا میره دیمن با ۸۰۰ اسب باید ۱۶۰۰ تا بره?????? چرا اینجوریه؟؟؟ فک نمیکنین یا پیاز داغشو زیاد میکنن که ۸۰۰ اسبه نهایتا ۳۰۰ هست یا دنده کم میاره وگرنه ۸۹۰کیلومتر بر ساعت حداقل باید بره؟
پدال لطف میکنی بزاری نشر شه واقعا میخوام از دوستان که سوال تو ذهنم پیش اومده بگن
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۹نگاه کن اونکه شما میگی وزنه ۷۵ حیلویی رو در یک ثانیه یک متر بلند میکنه واسه شرایطی هست که سرعت ثابت باشه ولی وقتی بحث صفر تا صد میشه بحث حرکت شتابدار هست. در حرکت شتابدار f=ma که باید گشتاور روی چرخ رو در نظر بگیری و بعد شعاع چرخ رو هم در نظر بگیری و تقسیم بر جرم ماشین کنی شتاب متوسط رو میتونی به دست بیاری. و تو این موضوع خیلی چیزای دیگه هم دخیله مثل لینکه این رابطه فقط واسه حرکت شتاب ثابت هست دو ینکه واسه حالتی هست که لغزش نداشته باشیم و غلطش خالص باشه.
کلا تو حرکت شتابدار گشتاور مهمه و تو حرکت سرعت ثابت توان اهمیت داره که برابر هست با p=fv که f=kv^2
و با دونستن مقدار k میشه حداکثر سرعت رو بررسی کرد
Amir
۶ اسفند ۱۳۹۹برا مورد دوم که میگی پرشیا فلان قدرت داره فلان سرعت میره و …
هرچی سرعت بیشتر میشه مقاومت هوا و فشار روی چرخا و اصطکاک هم بیشتر میشه (مقاومت هوا دقیقا متناسب با سرعت نیست )
مثلا ممکنه در ۳۰۰ تا سرعت مقاومت هوا ۱۰ برابر صد تا سرعت باشه ( همینجوری حدودی گفتم والا شاید بیشتر باشه شاید کمتر )
به علاوه طراحی بدنه و نوع لاستیک هم تاثیر گذاره
واسه همینه سرعت و قدرت دو تا ماشین با یه تناسب ساده منطقی در نمیاد ، فاکتور های زیادی ممکنه تاثیر گذار باشن
REZA ///AMG
۶ اسفند ۱۳۹۹در تعریف اسب بخار میگن توان لازم که وزنه 750 کیلویی (نه 75 کیلویی) رو بتونه به اندازه 1 متر در مدت 1 ثانیه بلند کنه
پس بلند کردن یه بوگاتی شیرون 2000 کیلوگرمی به اندازه 1 متر در مدت 1 ثانیه حدود 2.67 اسب بخار توان لازم داره
اینجا نیروی مقاوم شما نیروی جاذبه است (= وزن بوگاتی شیرون)
وقتی بوگاتی شیرون تو مسیر مستقیم در حال حرکته نیروی مقاومش دیگه نیروی وزن نیست یک سری نیروهای دیگه (مثل مقاومت هوا، Rolling Resistance تایر و …) در مقابل ما هستند.
اگه نیروی مقاوم به اندازه همون نیروی وزن شیرون بود (2000*9.81) بله با 1500 اسب بخار میشد به سرعت حدود 560 متر بر ثانیه (حدود 2000 کیلومتر بر ساعت) رسید اما توی سرعت های بالا مجموع نیروهای مقاوم اندازه شون چند برابر نیروی وزن بوگاتی شیرونه پس به سرعت به مراتب کمتری هم خواهیم رسید (که همون بین 400-500 کیلومتر بر ساعت رکوردش میشه)
البته این صرفا روی کاغذه و در عمل محدودیت های بیشتری برای مفهوم ماکزیمم سرعت وجود داره
امین
۶ اسفند ۱۳۹۹750کیلو؟?
رضا
۶ اسفند ۱۳۹۹من یکی اگه تو موقعیتش قرار بگیرم تا ۱۰ دیگه الکتریکی نمیخرم.
یا بنزینی یا هیبرید