نظر شما درباره ورود تکنولوژیهای روز به خودرو و رانندگی چیست؟ یکی از بهترین ویژگیهایی که در خودروهای مدرن امروزی به کار رفته باعث میشود جذابیت بیشتری را شاهد باشیم.
اگرچه اکثر رانندگان عمده توجه خود را معطوف صفحه لمسی بزرگ کنسول مرکزی میکنند، طرفداران واقعی تنها چشم به پشت آمپرها میدوزند!
پشت آمپرهای زیبا میتوانند کل احساس یک خودرو را تغییر دهند. پشت آمپرهای واضح و خوانا باعث میشوند راندن خودرو بسیار بهتر شود؛ اما در نقطه مقابل هم وجود پشت آمپرهای ضعیف میتواند باعث دلزدگی از خودرو شود. در روزگار کنونی اکثر خودروسازان از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده میکنند و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.
اگرچه پشت آمپرهای پیچیده و دیجیتال مخصوصاً در خودروهای سطح متوسط نسبتاً جدید هستند اما سوپرکارهای مدرن بسیاری از این ابزار جذاب بهره بردهاند. فورد GT جدید یک مثال بارز است زیرا صفحهنمایش ۱۰ اینچی جلوی چشم راننده جایگزین اطلاعاتی شده که بهصورت سنتی به جلوی دید او قرار داشته است.
زمانی که بحث تنظیمات موردعلاقه در فورد GT میشود، حالت V-Max این خودرو بهترین حالت بوده زیرا دمای مایع خنک کننده، فشار و دمای روغن و بوست توربو را نشان داده و سرعت شمار مرکزی نیز بر همهچیز غلبه دارد.
اگرچه پشت آمپرهای فورد یکی از بهترینهای بازار بوده اما باید نگاهی هم به پشت آمپرهای محصولات مک لارن و فراری بیندازیم. 720S بخشی از یک دگرگونی بوده زیرا دارای پشت آمپری است که در واقع اطلاعات را بسته به حالت خودرو تغییر میدهد. زمانی که شما حالت اصلی را بخواهید صفحهنمایش به وضعیت اسلیم درخواهد آمد و تنها شماره دنده، دورشمار و سرعت را نشان خواهد داد.
فراری پیچیدگی کمتری را در لافراری انتخاب کرده است. پشت آمپرهای این خودرو معمولاً شبیه نشاندهندههای عادی بوده و اولویت آن دورشمار پیشرانه است؛ اما در حالت پیست صفحهنمایش جلوی راننده تصویر واضحی از دور پیشرانه و سرعت آن را ارائه میکند. در حقیقت حالت ساده بهتر است.
البته این خودروها برای یک درصد پولدار جامعه هستند؛ اما تکنولوژی به خودروهای ارزانتر نیز منتقل میشود.
سیستم کاکپیت مجازی آئودی باعث شده مفهوم پشت آمپرهای دیجیتال به سطح دیگری ارتقا یابند. فولکسواگن نیز سیستم مشابهی داشته اما آن را کاکپیت دیجیتال مینامد. این سیستم ارزان نبوده اما قطعاً ارزش مبلغ اضافه را دارد. کاکپیت مجازی بجای نشاندهندههای سنتی دارای صفحهنمایش ۱۲ اینچی است که به شما اجازه میدهد اولویتهای خود حتی ناوبری را انتخاب کنید. این صفحه همچنین میتواند لیست آهنگها، تماسها و دیگر ویژگیها را نمایش دهد.
نهایتاً به فورد موستانگ ۲۰۱۸ میرسیم که پشت آمپرهای جذابی دارد. این نشاندهندهها شخصیسازی بالایی دارند. درست همانند دیگر نمونههای معرفی شده در این نوشتار، صفحهنمایش ۱۲ اینچی جایگزین اطلاعات سنتی شدهاند.
اما رانندگان همچنین میتوانند حالت ویژه خود را همچون رنگ پسزمینه و… را انتخاب کنند. این سیستم به حدی قابل شخصیسازی بوده که شما حتی میتواند رنگ شخصی خود را بسازید. بهترین نکته درباره پشت آمپرهای موستانگ این است که اگر آن را نمیخواهید پس از آن استفاده نکنید!
اگر ما بخواهیم زیباترین پشت آمپر را انتخاب کنیم موستانگ را معرفی خواهیم کرد. این پشت آمپرها زیبا و قابل شخصیسازی بوده و کاربری آسانی دارد. مطمئناً این نشاندهندهها میتوانند لذت بیشتری داشته باشند اما شاید بخواهید پشت فرمان محصولات آئودی و فولکسواگن نیز بنشینید.
خب پشت آمپر موردعلاقه شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
datsun
۲۴ فروردین ۱۳۹۷مکلارن به نظر از بقیه جالب تر بود تو برنامه گرند تور دیدم وقتی ماشین رو حالت مسابقه میزارن نمایشگر میچرخه و یه حالت دیگه رو نشون میده
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷دقیقا مک لارن جذابتر بود با نوآوری خاصتر چرخش صفحه نمایش
"فقط انگلستان"
۲۴ فروردین ۱۳۹۷انتخاب من پشت آمپر مکلارن 720S هستش
مکلارن 720S یه خودرو کامل و عالی هستش که به تمامی جزئیات در ساختش توجه شده
احساس می کنم قبلا هم این مورد رو گفتم ولی باز هم می گم سوار شدن در سوپر اسپورت ها مقداری مشکل هستش ولی مکلارن در 720S این مشکل رو حل کرده به طوری که با باز کردن درهای پروانه ای قسمتی از سقف هم با در بلند می شه که سوار و پیاده شدن رو راحت می کنه که این کار رو برای اولین در خودروی سوپر اسپورت اولش یعنی F1 انجام داد
بعضی وقتا جزئیات میتونه همانند کلیات با اهمیت باشه.
s.h
۲۴ فروردین ۱۳۹۷به یه چیزی دقت کردید ؟؟ مک لارن 720 تقریبا داره تو همه چیز ماشین های هم رده خودشو له میکنه؟!!!!
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷نه !
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ولی من پشت امور های پژو رو بیشتر دوست دارم هرچند سلیقه ای هستش
فرمون کوچولو و آمپر بالای فرمون پژو به حس دیگس
پویان
۲۶ فروردین ۱۳۹۷بنظرم از همه اینا بهتر apollo IE ئه
esi_car
۲۴ فروردین ۱۳۹۷جای شیرون خالیه
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷اتفاقا من هم وقتی صفحه رو باز کردم به امید اینکه شیرون و 720s جزو موارد باشه باز کردم با اینکه مال مک لارن کلا یه چیز دیگست و یه سرو گردن بالاتر از همه ی پشت آمپری ها یه که تا حالا دیدم ولی انصافا مال شیرون هم خیلی زیباست نمی دونم چرا تو این موارد نبود.
me84
۲۴ فروردین ۱۳۹۷.
بنظر من آئودی کاربردی تر بود و ظاهر زیبایی هم داره.
Daytona 1969
۲۴ فروردین ۱۳۹۷فراری
ستار
۲۴ فروردین ۱۳۹۷اولین بار بچه بودم یک ماشین آمریکایی قدیمی دیدم که پشت آمپر اش دیجیتالی بود
در واقع ماشین بغلی بود و چیز بیشتری یادم نیس چون بچه بودم ولی همون لحظه با خودم گفتم یعنی ممکنه واقعا بعدها اینجور پشت آمپر ها بیان
kurdishlambo
۲۴ فروردین ۱۳۹۷نمی دونم چرا ولی حسی که عقربه های آنالوگ فراری و پورشه 911 و مورسیه لگو و نهایتا اونتادورهای پایه می دادند تو صفحه آمپرهای الان نیست!!
mazaher
۲۴ فروردین ۱۳۹۷فورد موستانگ.
محمدرضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۷مکلارن در اینجا بهتره اما از نظر خودم بنز اس کلاس و لکسوس lc500 بهترین پشت امپرهارو دارن
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷ائودی و ب ام و
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۷من خیلی پشت آمپر هاbmw وپورشه رودوست دارن.ساده ومدرن
PaRHaM
۲۴ فروردین ۱۳۹۷همه شون?
Godfather
۲۴ فروردین ۱۳۹۷بدون شک و تردید 720 اس
"فقط انگلستان"
۲۴ فروردین ۱۳۹۷عرض سلام و ادب به جناب Godfather عزیز و گرامی و مکلارن P1 سوار (مانستر سابق)
720S نه تنها پشت آمپرش بلکه بقیه اجزاش بسیار عالی هستش و این خودرو می تونه جزو انتخاب های اول هر آدمی با هر سلیقه ای باشه
امیدوارم که شما به یک مکلارن P1 و جناب بنتلی ویلیامز به یک بنتلی کانتیننتال و آقا دانیال به یک مکلارن 720S و عالی مقام مجید(امیر) به یک لامبورگینی مورسیه لاگو یا هر خودرویی که دوست دارید برسید
بقیه عزیزان هم به خودروی دلخواهشون برسن
من هم به یک بنتلی فلایینگ اسپر برسم
خیلی ممنون خودروها به طور عادلانه و دلخواه پخش شد.
Navajo
۲۴ فروردین ۱۳۹۷به هیچ عنوان این نمایشگرهای آمپرنما رو نمیپسندم.
همون اول که تیتر متن رو خوندم. آمپر های کرایسلر 300 اومد جلو چشمم !
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۷نشانگر ۷۲۰ رو ندیدم متاسفانه اما p1 که تو ذهنم خیلی بد و بیریخته من نشانگر با ظاهر انالوگ رو بیشتر میپسندم
Ali
۲۵ فروردین ۱۳۹۷شخصی سازی موستانگ خیلی جذاب بود هر چند مک لارن هم نوآوری جالبی داشت
Hami
۲۵ فروردین ۱۳۹۷همشون عالین هرکدوم حس و حال خودشو داره حس و حال اون کمپانی رو به ادم منتقل میکنه
من ک واقعا عاشق پشت آمپر پاگانی مخصوصا هوایرا هستم فوق العاده لوکس یه اثر هنری
دانیال
۲۵ فروردین ۱۳۹۷قطعا فورد موستانگ. به این علت که مک لارن و فورد GT کلاس کلاریشون خیلی فرق داره و باید هم ی سرو گردن بالاتر باشن اما این اختلاف با ی ماشین معمولی مثل موستانگ خیلی خیلی کمه.
راستی تو پارگینگ ما ی موستانگ( به همراه ی کامارو) هست. هوس کردم برم ی دور باهاش بزنم.جای همه دوستان خالی. فعلا.
Omid622
۲۵ فروردین ۱۳۹۷مک لارن
موستانگ
ایمان
۲۵ فروردین ۱۳۹۷عاشق فونت Bold و دیجیتال LaFerrari هستم
?? فراری همیشه در صدر ??
Sajjad
۲۵ فروردین ۱۳۹۷امپر دیمون هم خیلی خوشگله