ایجاد توازنی مناسب بین ویژگیهای «لوکس» و «اسپرت» در یک خودرو هرگز کار سهل و آسانی نیست ولی به نظر میرسد که سه خودروی آئودی S6، بامو M3 و مرسدس بنز E63 به سهولت توانستند از عهده این مهم برآیند. برای آن دسته از کسانی که نمیخواهند که عشق به سرعت را فدا نموده اما در عین حال خواهان مرغوبترین نوع پوشش چرمی در کابین خودروی خود هستند، سهگانه ژرمنی که در سطور بالا نام برده شد، چیزهای بسیاری برای عرضه دارند.
آئودی S6
در کلاس خودروهای مدیریتی، آئودی S6 ازجمله کیس هایی است که برای یک قرار مهم تجاری به راندن آن نیاز دارید. طراحی زیبای بدنه، کابین دلنواز و خوش آب و رنگ و نیز نوآوریهای تکنیکی موجود در این خودرو شما را سر شوق میآورد. سامانه انتقال قدرت آن که شامل یک گیربکس ۷ سرعته خودکار است و به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری کوپل شده که برای کارایی و مصرف بهینه سوخت مجهز به سیستم غیرفعال کردن چند سیلندر شده است. سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سامانه تمام چرخ محرک آن نیز به مهار پیشرانه توانمند آن یاری میرسانند.
- نوع پیشرانه: ۸ سیلندر وی به حجم ۴ لیتر
- توان: ۴۵۰ اسب بخار
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۳۱۳,۵۰۰ درهم (۸۵,۳۰۰ دلار)
بامو M3
پرفورمنس بالا و بی عیب و نقص، ظاهری گیرا و دلپسند، اینها تمامی آن ویژگیهایی هست که به عنوان شاخص هویتی در ساختههای خودروساز ژرمنی، یعنی بامو دیده میشوند و بیشک بامو M3 نیز از این قاعده مستثنا نیست. پیشرانه توربو شارژ این سدان اسپرتی یک شتاب وحشیانه و تند و تیز را برای آن فراهم میکند. حتی اگر در بزرگراههای سرعت هم در حال تردد باشید، شاهد عملکردی عالی از ترمزهای آن خواهید بود و قادرید بی هیچ نگرانی از وسیله نقلیه پشتی خود به سهولت آن را متوقف کنید. بامو M3 یک گزینه درخور و شایسته است و میتوانید تجربهای عالی از راندن را از آن در جادهها انتظار داشته باشید.
- نوع پیشرانه: ۶ سیلندر خطی به حجم ۳ لیتر
- توان: ۴۳۱ اسب بخار
- گشتاور: ۵۵۰ نیوتنمتر
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۴۰۲,۵۰۰ درهم (۱۰۹,۶۰۰ دلار)
مرسدس بنز E63
شما بهراحتی قادرید این خودروی ۴ درب میانسایز ژرمنی را در خیابانهای شهر پیدا کنید. این خودروی اسپرتی یک گزینه آسان و در دسترس برای آن دسته از اشخاصی هست که در پی سدانی با سرعت استثنایی، کابینی راحت و طراحی جذاب هستند. نسخه جدید E63 از سلف خود سنگینتر و بزرگتر بوده و در عین حال، به نحو حیرتآوری تند و سریع است. ضمن اینکه سامانههای کمک الکتریکی که در آن تعبیه شده در ثبات این خودرو در مسیر مستقیم، مددکار شما هستند. چنانچه خواهان خودروی لوکسی هستید که از برچسب مقرونبهصرفه قیمتی برخوردار باشد، مرسدس بنز E63 کاملاً مناسب حالتان خواهد بود.
- نوع پیشرانه: ۸ سیلندر وی به حجم ۴ لیتر
- توان: ۶۱۲ اسب بخار
- گشتاور: ۸۵۰ نیوتنمتر
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
- قیمت: ۴۱۵,۰۰۰ درهم (۱۱۳,۰۰۰ دلار)
داوری نهایی
از لحاظ جنبههای زیبایی، برنده این رقابت مرسدس بنز E63 است. ظاهر گیرا و متناسب آن تمامی آنچه را که برای رفتن به مقصد به آن نیاز دارید، برایتان مهیا میکند؛ چه این مقصد یک قرار مهم تجاری باشد و یا صرف گاه بیگاه نهار در یک رستوران. مرسدس بنز E63 یک سدان پرفورمنس درخور و مناسب برای هر مسیر ممکنی است.
منبع: YALLAMOTOR.COM
Developer
۱۵ دی ۱۳۹۶اینا کافرن ما باید بریم دنبال معنویات اینا همش ظواهر دنیاست خدایا یه زلزله بیاد کل ایران صاف بشه بره خسته شدم به خدا از دست این مردم ههه تا مسولین میبینن ما اتحاد نداریم همین اشه و همین کاسه نمیدونم اینا که تو پدال ان از فضا اومدن حالا جالبه از کوچک تا بزرگ بچه ها مسولین تو خارج از ایران زندگی میکنن نباید ما مهم باشیم ما مردم به درک
Ali
۱۵ دی ۱۳۹۶چرا به جای ام ۵ ،ام ۳ رو شرکت دادن!!
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۶چون m3 سدان اسپرته
Amir. noghte
۱۵ دی ۱۳۹۶ببخشید یه سوال بی ربط به مقاله
سرنوشت خودروهای وارداتی داخل ایران وقتی که کمپانی مادر واسه این خودرو ها فراخوان میزنه چی میشه؟
charger
۱۶ دی ۱۳۹۶هیچی
Saeed Boroomand
۱۶ دی ۱۳۹۶تقدیر دست خداست
sina
۱۵ دی ۱۳۹۶سدان مورد نظر خودتون رو لایک کنید:
sina
۱۵ دی ۱۳۹۶S6
sina
۱۵ دی ۱۳۹۶M3
sina
۱۵ دی ۱۳۹۶E63
فرامرز
۱۵ دی ۱۳۹۶این مقایسه کلا غلطه. اول اینکه ام3 یه کلاس کوچیکتر از دوتای دیگه هست و بعد اینکه آئودی اس 6 نسخه پرفورمنس آئودی آ6 نیست و نسخه اسپرت هست. بجاش باید آر اس 6 رو میاوردن. با این حال به نظرم اینجا مرسدس بهتر از دو رقیب ظاهر شده
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶rs6 سدان نیست
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۶حق انتخاب های اونا رو میبینم یه بغز بزرگ گلوم رو میگیره خدایا به کدامین گناه قفسی به این بزرگی ساختی.
Abbas_us.c
۱۵ دی ۱۳۹۶فقط میخوام بگم اونجا ماشین خیلی ارزونه.مخصوصا دست دومشون.
حساب کنید تویوتا سوپرا که ارزوی jdmبازای داخل ایرانه اونجا35میلیون هم پیدا میکنی.
نیسان اسکای لاین r34 gt-tبا شرایط بسیار خوب 40تومن قیمت خورده بود.
افشین زنوزی
۱۵ دی ۱۳۹۶آئودی مجهز به سیستم غیر فعال سازی سیلندرهاست. آن بخش از متن اصلی که به این موضوع اشاره دارد اشتباه ترجمه شده است.
ELEMENTO
۱۵ دی ۱۳۹۶آئودی ، آئودی و آئودی.
با تمام احترامی که برای 2 گوهر کمیاب دنیای خودروسازی ، بنز و BMW ، قائلم ولی تا آئودی هست سراغ هیچ ماشینی نمیرم.
عشقست ارباب حلقه ها و ارباب خودروسازان
Hamid...Audi
۱۶ دی ۱۳۹۶موافقم شدیدا!
هیچ ماشینی به چشمم به زیبایی آئودی نمیاد.
هر از گاهی تو تهران کیو۵ نسل قبل رو میبینم و با وجود اینکه نسله قبله از زیباییش لذت میبرم.(سعی میکنم یکی دو دقیقه کنارش برم و ببینمش ?)
MADJID THUNDERBIRD
۱۶ دی ۱۳۹۶.
هفته ی پیش یک آئودی 80 بی 3 در طرقبه دیدم که احتمالا مدل 1366 تا 1371 بود. باورم نمیشد بعد از یک مدت طولانی دوباره چشمم به جمال یک آئودی روشن شده
بسیار تمیز ، از این ماشینایی که صاحبشون فقط به خاطر عشق نگهشون میدارن.
حیف که سریع رد شد
داد زدم آئودی80 !!! آئودی80 !!! . تا گوشیم رو درآوردم که عکس بگیرم از میدان دیدم خارج شد.
هر کسی منو در اون حالت میدید که مثل دیوونه ها داد میزنم آئودی 80 احتمالا ازم قطع امید میکرد !
میدونم اینجا قطعاتش کم گیر میاد ، مکانیک ها بهش آشنا نیستند و … .، اما نمونه های سالمش رو به تمام ماشین های زیر 150 میلیون ترجیح میدم.
عشقه دیگه
arash66
۲۳ دی ۱۳۹۶چقدر من شما شبیه هم هستیم ، دقیقا من هم نظر شما رو دارم
شاهين
۱۶ دی ۱۳۹۶ما که هر کدومو داشته باشیم با دم هامون گردو میشکنیم ولی خب فکر کنم اگه روزی روزگاری حق انتخاب داشتم بنز رو برمیداشتم…ولی افسوس که …
حمیدرضا
۱۶ دی ۱۳۹۶به جز بی ام و باقی سدان میان سایز هستن ولی بازم بی ام و حریف همه هشت سیلندرها هست انتخاب من ام ۳
سورنا
۱۶ دی ۱۳۹۶این بنز عجب چیزیه ?
Omid622
۱۷ دی ۱۳۹۶از دوستان خواهشمندم یک بار دیگه به عکس شماره 15 نگاه کنید قطعا با بهترین سدان دنیا طرف هستید با اینکه بین بنز و بی ام و بنز رو دوس دارم اونم بخاطر تنوع محصولات و بالاخص تنوع نمای داخلی
اما در بحث نمای خارجی اونم سدان ها قطعا بی ام و نشان M رو بر میدارم و بین M های بی ام و M3 یک تافته جدا بافته هستش
به شکل دیگر بخوام بگم
تمام سدانهای دنیا پرای ارزون قیمت ترین سدان تا
گرونترین سدان دنیا یک طرف و M3 یک طرف دیگر
M3 یعنی لذت رانندگی
SAEED Z
۲۰ دی ۱۳۹۶درود آقای کاویانی و سردبیر عزیز, موتور M3 شش سیلندر خطی هست که در مقاله وی 6 ذکر شده! لطفا اصلاح کنید.
تشکر ویژه بابت زحمات و مطالب خوبی که میذارید.
ایمان انزو
۲۳ دی ۱۳۹۶M3 تو این کلاس قرار نمیگیره و M5 باید تو مقایسه شرکت میکرد که قطعا هماورد E63 خواهد بود.من نمیدونم منبع این مقایسه از کدوم مجلست یا من در آوردی سایت پداله.M3 باید با C63 مقایسه بشه که اگر برتر نباشه که هست دست کمی هم نداره
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶E class داشته باشی دیونه هم میشی