ایده عدم وجود هرگونه حفاظ در یک خودروی اسپورت منطقی نخواهد بود. دوستداران آدرنالین زیاد و رانندگان مسابقهای به شما خواهند گرفت که برداشتن شیشه جلو یک خودرو باعث ایجاد تجربه رانندگی شبیه موتورسیکلت خواهد شد و همچنین کاهش وزن خودرو را نیز در پی خواهد داشت. این موضوع از نظر تئوری هیجانانگیز به نظر میرسد.
وقتی حذف کردن شیشه جلو را با تمرکز کامل روی کم کردن حداکثری وزن ترکیب کنید نتیجهای کاملاً جادویی ایجاد خواهد شد: بریتانیاییها چندین دهه با ایده تولید خودروهای اسپورت سبکوزن پیروز شدهاند و امروز نیز میتوان شرکتهایی همچون کاترهام، باک و آریل را مشاهده کرد که چنین محصولاتی را تولید کرده و به فروش میرسانند.
بخش اعظم مالکان محصولات کاترهام به شما خواهند گفت که شیشه کوچک جلوی محصولات این شرکت تأثیر زیادی روی تجربه رانندگی چنین خودروهایی نخواهد گذاشت. در عوض شما لایهای از حفاظت را خواهید داشت مخصوصاً اگر دارای چشم، دندان و سر باشید!
روند جدید تولید سوپرکارهای گرانقیمتی که فاقد شیشه جلو هستند در بین شرکتهای مشهور دیده شده و ما واقعاً با درک آن مشکل داریم. فراری با مونزا در آتش این بازی دمید و پس از آن نوبت به مک لارن با الوا و استون مارتین با V12 اسپیدستر رسید. لامبورگینی هم با SC20 تک ساخت جزو جدیدترین شرکتهایی است که به این وادی وارد شده است.
واضح است که چنین خودروهایی برای جلبتوجه و راضی کردن ثروتمندان خاص پسند طراحی شدهاند اما این اسپیدسترهای خاص نسخهای کاملاً کمکاربرد از مدلهای استاندارد خود هستند. نبود شیشه جلو در یک خودرو با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار بر تجربه و لذت سواری آن نخواهد افزود بلکه در اکثر سناریوها باعث ایجاد حس عدم استفاده هم خواهد شد. میخواهید کلاه ایمنی بر سر بگذارید؟ یک موتورسیکلت بخرید. با خرید موتورسیکلت بیشتر از همیشه به جاده و محیط نزدیک شده و چند صد هزار دلار نیز در جیپ شما حفظ خواهد شد.
شکی وجود ندارد که این خودروهای خاص سریع بوده و سود بالایی را برای سازندگان به ارمغان میآورند مخصوصاً در سالی که بسیار غیرقابلپیشبینی است اما درعینحال شکی وجود ندارد که این اسپیدسترها به اشیای دکوری بسیار گرانقیمت در گاراژهای لوکس تبدیل خواهند شد.
سوپرکارهای مدرن پرفورمنس بسیار بالایی دارند و برخی از آنها حتی برای سواری در معابر عمومی نیز چندان مناسب نیستند. این هیولاها در حالت استاندارد نیز هیجان بالایی داشته و برخی از آنها بهصورت روباز نیز در دسترس هستند. داشتن شیشه جلو هرگز مشکلی نبوده که نیازمند حل شدن باشد.
چه کسی میداند، شاید ما اقلیت باشیم اما در دنیایی که حتی فرمول ۱ نیز از حفاظ هالو برای رانندگان استفاده میکند، انتظار داریم سوپرکارها نیز حداقلهای حفاظتی از رانندگان را به عمل بیاورند…
S
۱۳ دی ۱۳۹۹دوتا المنت مثل برف پاک کن یا آنتن بذارن موقع سرما با گرم بیاد
R
۱۴ دی ۱۳۹۹یکی از چرت ترین ایده ها و کلاس هایی که نباید باشه
Sina
۱۳ دی ۱۳۹۹پدال چند وقته دوباره داره مطالبی خوب و جالبی میذاره!!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹به شخصه این خودروها رو نمایشی میبینم و نه برای استفاده حتی اگر کوتاه مدت باشه !
آخر اگر هم بخواهید استفاده کنید ، مجبوربد از عینک محفوظ دور چشم یا کلاه ایمنی طَلقدار استفاده کنید تا باد و حشرات و گردوخاک به چشمتون راه پسدا نکنه و کلافتون نکنه !
مطمئناً تا به حال با موتور رانندگی کردید و میدونید وقتی سرعت بالای ۶۰تا میره ، چشمها را مجبوری نیمه بسته نگهداری و وقتی خیلی سرعت بالا میره دیگه تحملش غیر ممکن هست و مجبوری از محافظ استفاده کنید چون نمیشه فشار هوا را تحمل کرد !
حالا فکر کنید این تجربه را در خودروهایی اینچنینی پرقدرت تجربه کنید ، مکافاتیه برای خودش !
پدر خودروسازی جهان
۱۳ دی ۱۳۹۹ظاهر فراری دلبری میکنه
مک لارن هم حرف های زیادی برای گفتن داره
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۳۹۹خیلی ایده خطرناکیه
تو سرعتهای بالا میتونه عینک و ماسکتو و خیلی چیزای دیگتو بکنه بفرسته ماشین پشتی
از همه بدتر اگر کلاه کاسک نزنی ی پشه کوچولو دمار از چشات در بیاره طوری که تا آخر عمرت خواب پشه مگس پارتی ببینی ?
Hadi
۱۳ دی ۱۳۹۹اصلا ایده خوبی نیست و بیشتر جنبه نمایشی و کلکسیونی داره…
چون اگه ماشین هر چقدر می سریع باشه نهایت 150 تا بیشتر نمیشه رفت چون بادی که به بت میخوره کلا ترکیب صورت رو از هم میپاشه…
یا میتونی بدون شیشه بگیری ولی مثل موتور کلاه کاسکت بزاری ??
TARAZ
۱۳ دی ۱۳۹۹بچه ها من ثبت نام کردم و لینک از طریق ایمیل اومد ولی لینک برای پدال پلاس هست الان برای ثبت نام باید چکار کنم؟
زیزیگولو
۱۳ دی ۱۳۹۹بد
REZA61
۱۳ دی ۱۳۹۹باید کلاه کاسکت سرت کنی تا شدت باد اشک چشاتو درنیاره…!!! ایده کاملا مزخرفیه ?
Hamid
۱۳ دی ۱۳۹۹نه تا جایی که من خبر دارم تو محصولات جدید (مثل الوا) این مشکل تا حد زیادی حل شده …
Majii911
۱۳ دی ۱۳۹۹پشه ………… :(
Hamid
۱۳ دی ۱۳۹۹به به نوید دو صفر ۹۹ هم در اومد اونم با پروفایل هیوندای!!!!
خب ایده واقعا جالبیع …
اما به شخصه اونتادور J رو خیلی زیباتر از این محصول تولیدی جدید لامبو میدونم …
اس ال ار استرلینگ ماس ؛ اونتادور جی ؛ مک لارن الوا؛ فراری مونزا! از زیباترین هان …
مهرداد كمال
۱۳ دی ۱۳۹۹داری پشت یه خاور میری یک سنگ بخاطر گشتاور چرخا از زیرچرخ میزنه و شیشه رو میشکنه حالا اون شیشه نباشه چشم رو در میاره
ایده بسیار مزخرفیه
جلب توجه به چه قیمت
Mr.X
۱۳ دی ۱۳۹۹واقعا تو این ماشینا باد میخوره تو صورت آدم؟ چون اونتادور جی یکم شیشه داره اینا رو نمیدونم
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹یا تررررززززووووو میلنیو?????????
اون عکست?????????????
تحت پیگرد
۱۳ دی ۱۳۹۹زیاد جالب نیست
Farzad
۱۳ دی ۱۳۹۹ساخت اسپیدسترها کلا یه فلسفه ی دیگه ای داره ، ربطی به سوپر اسپرت ها نداره .
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹راستی پدال قرار شد از این هفته دوئل ها شروع بشه،خبری نشد که…
SF90 STRADALE
۱۳ دی ۱۳۹۹سایت ویروسی شده
چندتا کاربر جدید و تازه به دوران رسیده جو سایت رو دارن خراب میکنن
حالا کاری ندارم طرفداران کره ای هستن ، چینی یا ….
به هر حال احترام قدیمی های سایت حفظ نمیشه و باید فکری برای این موضوع کرد
اگه قرار باشه جواب این بچه ها رو بدیم خودمون رو کوچک کردیم و اگه جواب هم ندیم فکر میکنن خبری هست
پس بهتره احترام خودشون رو نگه دارن
سلمان
۱۳ دی ۱۳۹۹عزیز من آخه این هم شد حرف که میزنی ؟ طوری میگی قدیمیهای سایت مثل اینکه داری در مورد چند کارمند عالی رتبه یک شرکت بزرگ که بیست و پنج سال سابقه کار مفید دارن حرف میزنی ??? یعنی هر کس مدت بیشتری در پدال بوده بیشتر از ماشین میدونه ??? دلت خوشه ها ??? با چندتا عکس دیدن که کسی استاد نمیشه عزیز دل برادر ! منطقی باش !
SF90 STRADALE
۱۳ دی ۱۳۹۹آخه … حرف از ماشین زد که خودتو میندازی وسط
کامنت منو درست خوندی که میایی … میگی
مجید
۱۳ دی ۱۳۹۹یه چیز باعث ساختن این ماشینا هست به اسم لذت رانندگی ستون آ همیشه مزاحمه و برای روندن این ماشینا کلاه ایمنی ضروریه
Hamed
۱۴ دی ۱۳۹۹والا اونیکه داره از جیبش پول اینارو میده اندازه شما که فقط عکساشو میبنید نگران نیست و غر نمیزنه
ارشیاsvj
۱۴ دی ۱۳۹۹اتفاقا من خیلی خوشم میاد از این مدل ماشینا که بهشون میگن اسپیدستر