خودروهای پیشتولیدی دارای جدیدترین تکنولوژیهای آیندهنگرانه هستند. این خودروها به عنوان تست و بررسی خودروهای جدید بکار میروند اما به خاطر اینکه پیشتولیدی بوده و هرگز توسط عموم مردم مشاهده نخواهند شد معمولاً محصولاتی نخراشیده و مشکلدار هستند.
این خودروهای تست معمولاً به نوعی وصله و پینه شدهاند بنابراین غیر پایدار نشان میدهند. اگرچه قبلاً تصاویری از نقصهای ترسناک این نوع خودروها را دیده بودیم اما برخی از نمونههای پیشتولیدی هم دارای نگرانیهای کمتری هستند. خوشبختانه جای نگرانی نیست و این مشکلات در خودروهای نهایی که به دست مشتریان میرسد، کاملاً رفع خواهند شد.
برای مثال اخیراً توانستیم پروتوتایپ مزدا اسکای اکتیو ایکس را تست کنیم. این خودرو هیجانانگیز بوده و میتوان آن را به نوعی یک خودروی واقعی هم در نظر گرفت اما خوشبختانه وجود برخی نقصها باعث ایجاد شرایط متوازنی میشود! در ادامه شما را با عیوب احتمالی خودروهای پیشتولیدی آشنا میکنیم.
- ترمزها
اولین چیزی که با نشستن در پشت فرمان یک خودروی پیشتولیدی نظر شما را باید به خود جلب کند احتمال عدم کارکرد صحیح ترمزها میباشد. یکی از مهندسان مزدا به ما گفت که این موضوع در زمان تست مستقل رخ داده اما در زمان ملاقات اصحاب رسانه رخ نداده است. در بحث ترمزهای معیوب، یک دکمه قرمز بزرگ روی داشبورد وجود دارد که بهصورت دستی آنها را فعال میکند.
- پشت آمپرها
برای رویدادی که به منظور نشان دادن مصرف سوخت و راندمان پیشرانهای جدید طراحی شده، نسخه پیشتولیدی فاقد اطلاعات واقعی داخل خودرو بوده است. اوضاع به گونهای بوده که ما باید با هیجان میگفتیم واااو! این خودرو باید بسیار کارا باشد! پس از این همه تست و بررسی آمپر بنزین حتی تکان هم نخورده است! همین امر باعث شد با مهندس مزدا در تماس باشیم و او به ما گفت آمپر بنزین اصلاً کار نمیکند! و راننده باید بهصورت تقریبی میزان سوخت باقی مانده را تشخیص دهد.
- ورودیهای هوا
جدای از دکمه بزرگ، پروتوتایپ مزدا ۳ دارای این لولههای عجیب و بزرگ بیرون زده از داشبورد است. ظاهراً علیرغم اینکه در کابین خودرو از قطعات نسخه تولیدی استفاده شده اما این بخش شامل ورودیهای هوا نمیباشد.
- پنجرهها
همان نوار بسیار منعطف بکار رفته روی نشانگر مصرف سوخت باعث پوشیده شدن دکمههای شیشه جلوی سمت سرنشین نیز شده است. ما نمیدانیم اگر مجبور شویم نوار را برداریم چه اتفاقی رخ میدهد اما تصور میکنیم یک نقص ترسناک دیگر در خودرو ایجاد میشود و یا هم مزدا میخواهد چیزی بسیار مرموز را به اصحاب رسانه نشان ندهد.
- ناک پیشرانه
دیگر موضوع جالبتوجهی که مشاهده شد نهایی نبودن تنظیمات پیشرانه است. ناکها و لرزشهای دیده و شنیده شده از زیر کاپوت به حد کافی جالب بوده و ما احتراق ناقص سوخت را اغلب در نسخه مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی دیدیم و سپس همین امر در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز مشاهده شد.
- سیستمهای ارتباطی
یک بخش مهم از فرایند تست خودروهای پیشتولیدی بررسی سیستمهای ارتباطی آنها بوده بنابراین مهندسان شرکت میدانند همهچیز در حال کار میباشد. در مدل پیشتولیدی اسکای اکتیو ایکس که ما راندیم یک تبلت روی داشبورد وجود داشت که زمان استفاده پیشرانه از جرقه شمع یا کمپرس و یا هر دو را نشان میدهد. البته زمانی که شروع به حرکت میکنید تبلت و خودرو یکدیگر را پیدا نمیکنند. این نوع مشکل خیلی حاد نیست و برای درست شدن اوضاع باید برنامه روی تبلت را دوباره به کار بیندازید.
منبع: autoguide
کوروش
۲۷ اسفند ۱۳۹۶نتیجه این ها می شه شاهکار هایی که ماندگار می شوند
دوستان اهل فن بین چارجر و بیوک رگال کدام را پیشنهاد می کنید برای تجربه کردن؟
کارل شلبی
۲۷ اسفند ۱۳۹۶هردو عشقن
ولی اگه من باشم چارجر
Mohamad ali
۲۷ اسفند ۱۳۹۶داداش ممنون همان چارجر رو برداشتم
http://uupload.ir/files/8j8k_sketch-1521383422293.png
http://uupload.ir/files/lbiy_dsc_0327.jpg
http://uupload.ir/files/dvzb_dsc_0337.jpg
Reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۶چارجر RTبا موتور HEMI
البته اگه تو منطقه آزاد باشی دور موتور ماشینت رو نمیتونی بالای چهار هزار بیاری و ماشین به نوعی گاز نمیخوره
ولی چارجر رو به شدت پیشنهاد میکنم. ماشین خیلی غولیه و بین چلنجر و چارجر هم بود بازم میگفتم چارجر
اینم یه عکس از چارجر و چلنجر تو کیش
http://s9.picofile.com/file/8318350384/21FB4867_091F_4150_80A2_DBC90B86A7A5.jpeg
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۶مزدا که بهترینه
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۶همین نسخه پرتوتایپ پیش تولید مزدا رو میبینید؟؟؟؟
ما از لذت سواریه همین هم محرومیم
حسین وی
۲۸ اسفند ۱۳۹۶چقد من این هاچبک رو دوس دارم *__*
کلا از کلاس هاچبکا خوشم نمیاد ولی این یه چی دیگس
کاوه آهنگر
۲۸ اسفند ۱۳۹۶میشه به این نتیجه رسید که ماشین های ایران خودرو و سایپا که به مردم تحویل میدن همگی از نوع پیش تولید(پروتوتایپ) هستند :)