با اینکه شاسی بلندهای ساب کامپکت لوکس چند سالی هست که در بازار حضور دارند اما این کلاس خودرویی همین اواخر رونق شدیدی یافته و نامهای جدیدی همچون بامو، ولوو و جگوار در این بخش به چشم میخورند.
بنا به گزارش موسسه LMC اتوموتیو، فروش این کلاس در اروپا برای اولین بار از مرز نیم میلیون دستگاه در سال جاری عبور کرده و تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه هم خواهد رسید که بیش از دو برابر فروش کراس اوورهای ساب کامپکت و لوکس این قاره در سال ۲۰۱۶ میباشد.
یکی از تحلیلگران این موسسه میگوید:
این کلاس امسال عملکرد خوبی داشته و در آینده هم رشد خواهد کرد. تولید محصولات جدید باعث رشد فروش کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت لوکس خواهند شد.
کراس اوور بامو X1 که اساساً باعث تشکیل این کلاس شده همچنان در بحث فروش حرف اول را در کلاس میزند و در نیمه اول سال جاری فروش ۶۲۲۸۷ دستگاهی داشته است. البته پادشاهی این خودرو توسط رقبایی همچون ولوو XC40، جگوار E پیس و حتی DS7 کراس بک تهدید میشود. همهی این خودروها در سال جاری وارد نمایندگیهای فروش شدهاند. همچنین نباید بامو X2 را هم فراموش کنیم که شاید بتواند برخی خریداران X1 را به سمت خود جذب کند.
آمار و ارقام همچنین نشان میدهند آئودی هم در نیمه اول سال جاری کاملاً خوب عمل کرده و Q2 فروش ۴۶۴۲۲ دستگاهی را ثبت کرده است. مدل Q3 هم به خانهی ۳۶۸۳۳ نفر راه یافته است. رتبههای چهارم، پنجم و ششم فروش این کلاس به ترتیب به مرسدس GLA (فروش ۳۴۸۳۵ دستگاهی)، مینی کانتری من (فروش ۲۸۶۳۰ دستگاهی) و رنجروور اووک (فروش ۲۲۴۰۰ دستگاهی) رسیده است. چهار رتبه بعدی هم به ترتیب به خودروهای یاد شدهی XC40، جگوار E پیس، X2 و DS7 تعلق دارد.
با آماده شدن مرسدس برای عرضهی نسل جدید GLA و همچنین آغاز فروش لکسس UX از ماه جاری شاهد جالبتر شدن وضعیت این کلاس خواهیم بود. حتی آلفارومئو هم تا سال ۲۰۲۲ وارد این کلاس خواهد شد.
اگرچه در نیمه اول امسال مدلهای دیزلی سهم ۶۵ درصدی از فروش این کلاس را داشتهاند اما مدلهای بنزینی سریعاً در حال رشد بوده و سهم خود از ۲۴ درصد نیمه اول سال پیش به را ۳۵ درصد در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ رساندهاند. آمار فروش نشان میدهد بریتانیا بزرگترین بازار کراس اوورهای ساب کامپکت لوکس در اروپا بوده و پس از آن هم بازارهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا قرار دارند.
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷آلمان همیشه پیشتاز در صنعت خودروسازی
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷جگوار و ولوو هم خیلی دلربا هستن.
به امید موفقیت همشون
sina
۲۱ مهر ۱۳۹۷X1 واقعا از رقباش بهتره و خب پرفروش تر هم هست.
امیدوارم اکورا کراس اور CDX که فقط مال بازار چین هست رو جهانی عرضه کنه که تو این سگمنت نماینده داشته باشه.
شاهین جان راستی لیست باارزش ترین کمپانی های خودروسازی رو interbrand منتشر کرد. خبر خوبی میتونه باشه. سپاس
mahdy
۲۱ مهر ۱۳۹۷این GLA واقعا زشته به خصوص این رنگ
Amin
۲۱ مهر ۱۳۹۷بله،در lnterbrand 2018 هم قدرت نمایی آلمانی ها مثل همیشه کاملا مشخصه
Cadillac
۲۱ مهر ۱۳۹۷تمام این ماشینها
یه شاسی بلند ساب کاپکت واقعی هستن یعنی شبیه هاچ بک قد کشیده نیستن
جز جی ال آ واقعا استایل هاچ بک مانند داره
واقعا سلطان این سگمنت ایکس یک هست
که از همه تناسب و هارمونی بیشتری داره
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷دقیقا آقای Cadilac
تو جمع آمریکاییا شما تنها کسی هستین که باهاش جوردرمیام
mosavi
۲۱ مهر ۱۳۹۷ولوو از همشون خوشگلتر و بهتره
بقیه به دل نمیشینه
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷X1 بهترین این کلاسه.انصافاGLA ظاهرش انگار یه هاچبکه که کمی بلندش کردن.در نسل جدید باید بهتربشه.آئودی هم که عالی
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷فیس لیفت X1توراهه وبزودی معرفی میشه.ساده امابهترین کلاس.ورانندگیش هم عالیه ازدید مجله های خودروی.خودروبانک هم تستش کرده
آرمان
۲۱ مهر ۱۳۹۷طراحی gla خیلی بد شد
Mohammad
۲۱ مهر ۱۳۹۷اروپا که اجازه به ماشین امریکایی نمیده انشالله به کمک ترامپ و خدا امریکا هم اجازه دیگه نمیده به ماشین اروپایی به حول و قوه الهی این به اون در ??
Muty
۲۱ مهر ۱۳۹۷ولله همه شون عشقن …