معمولاً تصمیم خرید خودرو تحت تأثیر چگونگی تطابق آن محصول با نیازهای خانوادهها قرار میگیرد. برخی از این فاکتورها عبارتاند از ایمنی و فضای بار و کابین زیاد اما همهچیز به این موارد خلاصه نمیشود. برنده جایزه خودروی خانوادگی هیجانانگیز تنها نباید دارای فضای کافی برای خانوادهها و وسایل آنها باشد بلکه باید این کار را با هیجان انجام دهد. در ادامه شما را با سه فینالیست سه ردیفه که دارای سیستمهای ایمنی زیاد و تجربه رانندگی هیجانانگیز هستند آشنا خواهیم کرد.
برای این جایزه قیمت پایه ۴۰ هزار دلاری را در نظر گرفتهایم زیرا مدلهای گرانتر دارای جایزه خاص خود هستند. سال پیش کیا تلوراید و هیوندای پالیسید بودند که به خاطر ترکیب عالی فضای کابین، تکنولوژی و لذت سواری برنده این جایزه شدند. امسال برخی خودروها از راهیابی به فینال بازماندند که از جمله آنها میتوان به هیوندای سوناتا، کیا K5، جی ام سی یوکان، تویوتا راو ۴ پرایم و تویوتا سی نا اشاره کرد. برنده جایزه خودروی خانوادگی هیجانانگیز در ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد.
فینالیستهای امسال عبارتاند از:
- داج دورانگو ۲۰۲۱
اگرچه دورانگو خودرویی مؤثر در بحث یدک کشی و حمل اعضای خانواده بوده اما پس از فیس لیفت سنگینی که روی آن صورت گرفت چیزهای زیادی پدیدار شد. داج به بدنه این خودرو توجه کرد و طراحی لوکستری را در ویژگیهای عضلانیاش تزریق کرد. داخل کابین تغییرات بیشتری رخ داد و داشبورد جدید خودرو پذیرای سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect5 شد. با این بهروزرسانیها دورانگو دیگر خودروی ارزانقیمتی حس نمیشود و از برخی از بهترین تکنولوژیهای کلاس سود میبرد.
همچون همیشه دورانگو با پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر در دسترس میباشد. مدل پایه قیمت معقول ۳۱۷۶۵ دلاری داشته درحالیکه قیمت دورانگو هلکت ۷۱۰ اسب بخاری بیش از دو برابر این قیمت میباشد.
دورانگو ۲۰۲۱ برای اولین بار توانسته به فینال راه یابد و اولین محصول داج است که فینالیست جایزهای از CarBuzz میشود.
- مزدا CX-9 2020
مزدا همواره به تجربه رانندگی هیجانانگیز محصولات خود توجه ویژهای نشان میدهد. مزدا CX-9 2020 بهبودهای ملایمی را نسبت به مدل سال پیش تجربه کرده که از جمله آنها میتوان به بسته ایمنی خاص این برند، صندلیهای جلوی گرم شونده، صفحهنمایش بزرگتر و صندلیهای کاپیتانی سفارشی برای ردیف دوم اشاره کرد. این خودرو یکی از جذابترین شاسی بلندهای سه ردیفه بازار بوده و البته از سواری هیجانانگیز، فرمان دقیق و هندلینگی عالی برای جثه خود سود میبرد.
البته پیشرانه CX-9 قدرت ۲۵۰ اسبی داشته و کمتوانترین خودروی این مسابقه است. قیمت این خودرو از ۳۳۸۹۰ تا ۴۶۲۱۵ دلار متغیر بوده و CX-9 ارزانترین خودرو به سه فینالیست است.
مزدا برای اولین بار در فینال این مسابقه حضور مییابد و CX-5 سال پیش جایزه خودروی مردمی را برنده شده بود.
- کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۲۱
کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۲۱ نیز همانند دورانگو دگرگون شده است. کرایسلر طراحی این خودرو را بهبود بخشیده است. شاید خریداران به دنبال شاسی بلندها باشند اما پاسیفیکا نشان میدهد که مینی ونها چه گذشته درخشانی داشتهاند. ما فضای کابین زیاد این خودرو، سواری هیجانانگیز و تکنولوژی پیشرفته پاسیفیکا را دوست داریم.
نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۲۸۷ اسب بخاری سود میبرد اما نسخه هیبریدی نیز در دسترس است. مدل پایه این مینی ون قیمت ۳۵۰۴۵ دلاری داشته درحالیکه قیمت مدل لوکس Pinnacle به ۵۳۳۹۰ دلار هم میرسد.
پاسیفیکا ۲۰۲۰ فینالیست سال ۲۰۱۹ این مسابقه بوده و کرایسلر امیدوار است این خودرو این بار به حق خود برسد.
MOHAMMAD.n.r
۱۷ آذر ۱۳۹۹شخصا دورانکو و cx9 رو بیشتر دوس دارم.
پاسیفیکا از نمای عقب شبیه استیشن به نظر میاد
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹مزداا!
اگر اندکی قوی تر میبود
شمام حس میکنین حق ی سریا ضایع شده و نمیومدن فینال؟
میثم
۱۷ آذر ۱۳۹۹دقیقا
منم تعجب کردم
F22RAPTOR
۱۷ آذر ۱۳۹۹خب مینی ونه یجورایی استیشن دیگه
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۳۹۹چقدر حیف شد حضرت جیمس یوکان دنعلی به فینال نرسید
از هر لحاظ انتخاب برتر بود ???
Alireza
۱۷ آذر ۱۳۹۹پاسیفیکا قبل فیس لیفت خوشکل تر بود
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹به نظرم مزدا
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۹پاسیفیکا چه خوبه
بد به دل میشینه لامصب
میثم
۱۷ آذر ۱۳۹۹دوج چجوری با این قیمت همچین موتوری میزاره رو ماشیناش؟
امیر
۱۸ آذر ۱۳۹۹دوج و اکثر کمپانی های امریکایی بدلیل اینکه موتورهاشون اغلب بیسشون با موتورهای دهه ۶۰یا ۷۰ یکی هست و صرفا تغییراتی روشون انجام شده ، هزینه تولیدشون کممیشه و در نتیجه قیمت نهایی هم کممیشه
البته که نوع طراحی داخلی و جنس متریال و کیفیت مونتاژ هم بی تاثیر نیست!(که در مدل های جدیدشون اکثرا خوب شدن)
اگه کمپانی های اروپایی و …. هم همچین سیستمی داشتن، قطعا ارزونتر از الان بودن ولی چون در دهه های قبل اغلبشون موتورهای ضعیف و ناکارآمدی داشتن(برخلاف امریکایی ها ک خیلی از موتورهای اسطوره ایشون تولید دهه ۶۰ و ۷۰ بوده)، مجبورن روز به روز طراحی جدیدی ارائه بدن، چ در بخش طراحی موتور و چه در بخش ظاهری و…
Ramin
۱۷ آذر ۱۳۹۹کرایسلر عجب جیگریه. ?????
هنوز عین قدیم سلطانه زیبایی و ابهت هست. آمریکایی یعنی این.
البته منظورم طراحیشه دوستان نگین سلیقم عوض شد. طراحیشو گفتم شاهکاره
میثم
۱۷ آذر ۱۳۹۹من پاسیفیکا رو خیلی دوست دارم
البته تویوتا سی ینا جدید هم خیلی عالی شده
sepehr
۱۷ آذر ۱۳۹۹مازدا
گودرتمند?
Mohammadreza
۱۷ آذر ۱۳۹۹جا داره یادی کنیم از تلوریدا.
تلوریدا عجیب بود واقعا.
سال 2020 تمام جایزه های ممکن در تمام قاره ها و مجلات و ژورنالیست ها رو گرفت(برترین خودرو جهان که معتبر ترین جایزه دنبا خودرو هم هست ،برترین خودرو آمریکا شمالی، برترین شاسی بلند کانسومر ریپورتز ، برترین خودرو کاربردی به انتخاب موتور ترند، اتوموبیل مگ، کاربوز، کاراند درایو و…).
در لیست منتظر موندن در نمایندگی برای فروش رفتن در آمریکا هم با اینکه اولین َسال حضورش در بازار بود و معمولا مردم به اولین نسل از هر خودرو خیلی روی خوش نشون نمیدن جز بهترین خودروها بود(جز 3 تای برتر بود) که خیلی حرفه.
یعنی هم توسط همه مجلات هم مردم به معنای کلمه تحسین شد.
شخصا یاد ندارم خودرویی تونسته باشه در بحث جوایز در سال معرفی موفقیت تلوریدا رو کسب کرده باشه.
دوست دارم دوستان رو به چلنج پیدا کردن رقابتی که تلوریدا جز شرکت کنندهاش بوده ولی به عنوان برترین انتخاب نشده دعوت کنم.
Mohammadreza
۱۷ آذر ۱۳۹۹بعبارت ساده تر اگه بعد از اسم تلوریدا از پس وند “کبیر” استفاده کردین خیلی بی راه نگفتین ؛)
رضا
۱۷ آذر ۱۳۹۹مزدا انصافا از معدود شرکتایی هست که یه لول بالاتر از پول پرداختی بهت ماشین میده
Aryan kia
۱۷ آذر ۱۳۹۹مزدا مثل همه ی ماشیناش خوشگل و عالیه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹نمیدونم لامبورگینی یوروس(اوروس) و لوانته و کاین کوپه چقدر خانوادگی ان
ولی بی شک بهترین شاسی بلند ها از نظر من هستن
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۹۳تا دوست داشتنی!!!!
یکی بسیار با ابهت و قدرتمند
یکی زیبا و متواضع
یکی هم کاملا کاربردی
هرکدوم انتخاب بشن قطعا منطقی ترین انتخابه