موسسه معتبر جی دی پاور نتایج مطالعه قابلیت اطمینان خودروها در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این گزارش که خودروهای موجود در آمریکا را در بر می گیرد میزان عشق و علاقه مالکان به خودروهای سهساله خود را اندازه می گیرد!
اگرچه ما کمی طنز را چاشنی مطلب میکنیم اما این تحقیق کاملاً جدی بوده زیرا تعداد مشکلاتی را که مالکان اصلی خودروهای مدل ۲۰۱۵ در سال گذشته تجربه کردهاند را تخمین میزند. این موسسه روی ۱۷۷ مشکل مشخص متمرکز بوده و عدد به دست آمده هرچه پایینتر باشد کیفیت خودرو بالاتر خواهد بود.
لکسس و پورشه در صدر جدول ردهبندی قرار داشته و برای هر ۱۰۰ خودروی تولیدی ۱۰۰ یا کمتر از ۱۰۰ مشکل دارند. پس از این دو برند نیز کمپانیهای بیوک، اینفینیتی و کیا قرار گرفتهاند.
گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که همواره به خاطر قابلیت اطمینان کم محصولات خود شناخته میشود این بار نیز عملکرد ضعیفی داشته و با ۲۱۱ مشکل به ازای ۱۰۰ خودروی تولیدی در قعر جدول دست و پا میزند. البته همه خبرها بد نیستند زیرا فیات بیشترین بهبود را در میان برندهای دیگر داشته و داج نیز بالاترین رتبهبندی تاریخ خود در این مطالعه را که هماکنون ۲۹ ساله بوده به دست آورده است.
زمانی که بحث شیرین مطمئنترین خودروها به میان میآید بخش اعظم برندگان به محصولات جنرال موتورز و تویوتا تعلق خواهند داشت. جنرال موتورز به لطف بیوک لاکراس، شورولت اکوئینکس، شورولت مالیبو، شورولت تراورس و شورولت سیلورادو در ۵ کلاس خودرویی حرف اول را زده است.
البته تویوتا با بدست آوردن رتبه اول در ۶ کلاس خودرویی بهترین عملکرد را داشته است. خودروهای لکسس CT، ES، GS، RX، تویوتا پریوس و تویوتا تاکوما مطمئنترین خودروهای کلاس خود هستند. دیگر برندگان کلاسهای گوناگون عبارتاند از داج چلنجر، فورد اکسپدیشن، هوندا اودیسه، هیوندای توسان و کیا ریو.
جی دی پاور میگوید شاخص کل قابلیت اطمینان خودروها ۹ درصد بهبود یافته و این اولین باری است که این شاخص از سال ۲۰۱۳ تاکنون افزایش مییابد. برای مقایسه بد نیست بدانید میزان مشکلات دیده شده در هر ۱۰۰ خودرو از ۱۵۶ به ۱۴۲ مشکل کاهش یافته است.
علیرغم این بهبودها هنوز هم برخی مشکلات آشنا به چشم میخورند. جی دی پاور میگوید تکنولوژیهای بکار رفته در خودروها بیشترین مشکل را برای مالکان ایجاد کرده و معمولترین گله و شکایت آنان به سیستمهای تشخیص صوتی و ارتباط بلوتوث مربوط میشود.
Wrx
۲۷ بهمن ۱۳۹۶😐
😶
☹️
چرا ایطور شد!
Hamid.Hellcat
۲۷ بهمن ۱۳۹۶خودتو ناراحت نکن واقعیت چیز دیگه ای هست. موضوع کاملا ساده است: کمپانی های معتبر که کیفیتشون ثابت شده است حاضر نیستند به امثال جی دی پاورز و کار اند درایو و اتوموتونیوز و غیره بابت رتبه خوب در این لیستها حق حساب پرداخت کنند اما کمپانیهای در حال مطرح شدن مثل هیوندا و کیا (و البته کمپانیهای چینی اگر در آینده به این مرحله که الان کره ای ها هستند برسند) این مسایل خیلی براشون مهمه و نیاز به این تبلیغات دارند.
مساله دوم اینه که اگه موضوع قبلی رو هم درنظر نگیریم، کی میتونه اطمینان بده که این تحقیقات بصورت علمی انجام شده و همه ی متغیرها رو درنظر گرفتن؟ یکی از پیچیده ترین علوم از نظر قابلیت تحقیق اقتصاده که یکی از علوم انسانی هست.چون متغیرهای انسانی زیادی وجود داره که قابل پیش بینی و کنترل نیست. من یک درصد هم به این رتبه بندیها اعتقاد ندارم.
رياض
۲۸ بهمن ۱۳۹۶جوک جالبی گفتی! سعی کن جای اینکه از حقیقت فرار کنی باهاش کنار بیای!! اره اره حتما هیوندا و کیا پول دادن تا بزارنشون تو لیست خخخخخخ!!!!
نوید جهرمی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶اونجا که ایران نیس بشه با پول هر کاری کرد!!
HAMID.HEMI
۲۷ تیر ۱۳۹۷چرا از این مسائل زیاده و هر چند وقت یه منجر به رسوایی هایی بزرگ میشه. فقط فرقش با ایران اینه که اینجا از بس زیاد هست واسه همه عادی شده و شرم حیا ازبین رفته. شما فکر میکنی درآمد امثال این موسسات مثل جی دیپاور و …از کجا تامین میشه؟
F۲۲RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۶مقام پر کیفیت ترین تو بخش مید سایز
میدسایز اسپورت، اس یو وی بزرگ ، اس یو وی مید سایز،
کیفیت این ماشینها رو میرسونه،
حامد
۲۷ بهمن ۱۳۹۶لکسوس❤
#ali.m#
۲۷ بهمن ۱۳۹۶# یه نکته ای بگم .
لکسس برای هفتمین سال پیاپی رتبه یک رو حفظ کرده .(با کیفیت ترین لوکس ساز )
PaRHaM
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ایول جی ام و تویوتا ???
#ali.m#
۲۷ بهمن ۱۳۹۶?تویوتا?
?GM?
Hamid.Hellcat
۲۷ بهمن ۱۳۹۶الان خیلی خوشحالی که اسطوره کیفیت یعنی تویوتا رو بعد از کیا و هیوندا قرار دادن؟
الف.ی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶تبریک بسیار بزرگ به بروبچ ژاپنی باز
چه کردن
از دیدن نام مرسدس زیر میانگین بسیار ناراحت شدم
الف.ی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶البته من همیشه گفتم اعتقاد چندانی به این نتایج ندارم
Mohamad ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۶خوشبختانه اینقدر عملکرد شرکت هایی چون بنز و جگوار و فورد و ولو بالا و قوی بوده که کوچکترین مشکلی برای این خودرو ها ناراحتی شدید مالکین رو در پی خواهد داشت ولی بر عکس مثلا هیوندای با عملکرد بیش از انتظار عمومی باعث رضایت بالای مردم خواهد شد
شایان
۲۷ بهمن ۱۳۹۶خوب معلومه پولی که بنز برا E کلاس میگیره کجا پولی که کیا برا اپتیما میگیره کجا
Mohamad ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۶آفرین به پورشه ماشین عملکردی با این میزان رضایت باید توی یه بخش دیگر ازش تجمید کرد
بی ام و هم که مثل همیشه حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد
mehran (fox)
۲۷ بهمن ۱۳۹۶تبریک به طرفداران خوب تویوتا و جنرال موتورز ….پورشم مثل همیشه عالی و قابل اطمینانه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۶تویوتا لکسوس همیشه تو??? منین
دم کره ایها هم گرم
کیا واقعا خوب داره میره جلو
این نشون میده که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازس.
از کجا معلوم که تا چند سال دیگه چینی ها هم تو این لیست جولان ندن!
نتیجه پشتکار مستمر میشه موفقیت
مجید سبزواری
۲۷ بهمن ۱۳۹۶امریکا??
ژاپن??
خودم????
حمیدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۶جالبه که بیشترین اشکال مربوط به بخش تکنولوژیک هست در صورتی که انتظار میره بخش تکنولوژی کم ایراد ترین باشه
این بررسی ها نشان میده که سطح کلی خودروسازی در جهان داره به ست بهبود حرکت میکنه و دیگه کمتر خودرویی رو میشه دید که ایرادات زیادی داشته باشه
شایان
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ولی هر سال کیفیت 45 و پارس پراید و زباله های وطنی میشه قربون پارسال
sina
۲۷ بهمن ۱۳۹۶دو نکته مهم این رده بندی بنظر من:
1- پیشرفت بی ام و و پسرفت بنز (هنوزم معتقدم تا 2020 بی ام و جای بنز رو میگیره بعنوان پرفروشترین لوکس ساز دنیا)
2- عملکرد فوق العاده بیوک
ASTON
۲۷ بهمن ۱۳۹۶آقا یه سوال کنم کسی من رو نمیزنه ؟
تو یه شب تاریک از پشت دشنه تو کتفم نمیزنه؟
بن نمیشم خدای نکرده؟
فحش کشم نمیکنید؟
چرا تو رده بندی کلی لکسس اول اما تویوتا از کیا و هیوندایی پایین تره ؟
هوندا هم از این دو بزرگوار پایین تره؟
بابا قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو ؟
F۲۲RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۶یه بسم الله اولش میگفتی
???
Mohammadreza
۲۷ بهمن ۱۳۹۶اره خیلی عجیبه اولین بار میبینم تویوتا جزء ستا نیست
اگه بری رتبه بندی سال های گذشته همین jd power یا بقیه موسس ها رو نگا کنه تویوتا جزء ستاست
البته پلت فرم های های مشترک تویوتا با لکسوس اکثرا تو کلاسشون بهترین شدن مثل تویوتا کمری و پرویوس که پلت فرم پایه تعداد زیادی از مدل های لکسوس هستن
والبته که رابطه کاربری ضعیف تویوتا خیلی باعث بالا رفتن تعداد مشکلا گزارش شده میشه چون همه به تویوتا بخاطر رابط کاربری ضعیف و مبهمش ایراد میگرن و در متن هم گفته که “معمولترین گله و شکایت آنان به سیستمهای تشخیص صوتی و ارتباط بلوتوث مربوط میشود.”
samurai
۲۷ بهمن ۱۳۹۶خیلی ساده هست اول اینکه لکسوس فقط توی ژاپن تولید میشه ولی تویوتا بخاطر تیراژ بالا توی کشورای مختلف تولید میشه دوما تیراژ بالا باعث میشه خطا بیشتر شه
M
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ای کاش لینکلن نونیگیتور و ناتیلوس هم تو لیست جا میدادن
emad1990
۲۷ بهمن ۱۳۹۶لیستش کامل نیست.برای مثال سدان های سایز بزرگ لوکسو نداره
اخه تعجب کردم اس کلاسو ندیدم
F۲۲RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۶احتمال داره بخش تکمیلی این مقاله فردا ادامه داشته باشه.
samurai
۲۷ بهمن ۱۳۹۶تاکوما (گولاخ) رنگ خاکی هم که دلبری میکنه مثل همیشه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:)))))))))))))))))))))))))
احمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۶اگه کیا یا هیوندا صدر جدول بودن افلاطون ها میگفتن کره ای پول دادن بهشون
فرهاد كرمستجی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶فقط اینجای متن:
“زمانی که بحث شیرین مطمئنترین خودروها به میان میآید بخش اعظم برندگان به محصولات جنرال موتورز و تویوتا تعلق خواهند داشت. جنرال موتورز به لطف بیوک لاکراس، شورولت اکوئینکس، شورولت مالیبو، شورولت تراورس و شورولت سیلورادو در 5 کلاس خودرویی حرف اول را زده است.”
کیوان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶متعصب های سنتی تویوتا پرست (تویوتا مرگ نداره)همه دنبال تنوع هستند یه آدم چند سال باید تویوتا سوار بشه یا بر عکس تا چند سال دیگه کر ه ای ها در صدر هستند هوندا در حال حاضر از تویوتا سرتره هوندا اکورد بالاتر از کمری اس یو وی CRVبالاتر از RAV4 بهر صورت متعصبین بشتابید والسلام
More
۲۸ بهمن ۱۳۹۶بنز یک دهم BMW هم مقام نیاورده
sunmartin
۳ اسفند ۱۳۹۶کیفیت محصولات کیا موتورز من دارم لمس میکنم واقعا خودروهای ساخت کیا خوش قیمت و خوش ساختن البته فعلا لکسوس که واژه لوکس برازنده اونه درصدره اما بنظر من هیچ خودرویی کیفیت و توانایی پورشه نداره حتی در خود آلمان مهد تکنولوژی کره ای ها بواسطه مهندسان برتر آلمانی تونستن شاهکاری خلق کنن بنام کیا استینگر که خیلی از معادلات برهم زده لطفا برند پرستی کنار بگذارید و به قدرت آسیا پی ببرید