بنا به گزارش اداره جرائم بیمه ملی آمریکا هزینه رو به افزایش قطعات یدکی خودروها باعث شده آنها اهداف جذابتری برای خلافکاران باشند. دادههای FBI هم نشان میدهد که تعداد خودروی به سرعت سرقت رفته بیش از ۴ درصد در سال پیش افزایش داشته و این اداره معتقد است بخشی از این رشد به دلیل سودی است که از قطعات دزدیده شده به دست میآید.
به منظور آشنایی بهتر با این موضوع، NICB هزینه قطعات یدکی معمول خودروهای مدل سال ۲۰۱۶ را تخمین زده است. بهای قطعات یدکی به وسیله هزینه متوسط صرف شده از دیتابیس بیش از ۲۴ میلیون دستگاه خودروی آسیب دیده ثبت شده توسط بیمهها در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ محاسبه شده است.
سرقت برخی از این قطعات نسبتاً آسان بوده و البته فضای مجازی نیز فروش آنها به خریداران در سایتهایی همچون eBay را فوقالعاده آسان کرده است.
[دانلود ویدئو]در خودروها و پیکاپ های امروزی قطعات معمولاً ارزش بیشتری از خودروی کامل داشته و شاید جدا کردن و فروش قطعات آسانتر باشد. به همین دلیل است که میبینیم دزدها بیشتر به سراغ قطعاتی همچون رینگها، لاستیکها و دربهای پشتی میروند. همیشه بازاری برای این قطعات وجود دارد.
کوروش
۳۰ بهمن ۱۳۹۶برا جابجایی رینگ و قطعات سیرا خودش یه سیرا دیگر می خواهد اخه لامصبا چطور این قطعات رو میبرند ماشین رو می دزدند و لخت می کنند یا در محل …
امید
۳۰ بهمن ۱۳۹۶با سلام خدمت اساتید خودرو،بنظرتون بجای ساندرو معمولی دستی،مزدا۲ کارکرده حدود ۵۰ یکم بالاتر بخرم پشیمان نمیشم؟ کسی مزدا۲داشته؟
نیما
۳۰ بهمن ۱۳۹۶مزدا نداشتم ولی بنظرم ساندرو صفر بهتر باشه تا مزدا 2 کارکرده.
کوروش
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ساندرو بهتره، مزدا هزینه اش با ساندرو یکیه ولی خیلی کوچک تره و زشت تر و نسبت به ساندرو لوازمش سخت تره پیدا می شود بخصوص اینکه شما چیز بیشتری بدست نمی اوری