دنیای اقتصاد در مطلبی کوتاه به حضور گروه خودروسازی سایپا در چهارمین دوره نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و استقبال عراقیها از محصولات این خودروساز اشاره کرده است. سایپا در این نمایشگاه با داشتن غرفه ۲۲۰ مترمربعی محصولاتی همچون تیبا، تیبا ۲، آریو اتوماتیک، کوییک، ساینا اتوماتیک، سایپا ۱۳۱ و پیکاپ ریچ و همچنین قطعات و لوازم تولید شده در شرکتهای سایپا را در معرض دیده عموم قرار داده بود.
گفته شده خودروهای مدل ۲۰۱۸ سایپا در نمایشگاه بغداد بهصورت ویژه به همراه تخفیفهای نمایشگاهی ارائه شده و سایپا ۱۳۱ قیمت ۶۸۰۰ دلاری، آریو اتوماتیک قیمت ۱۱۸۰۰ دلاری، تیبا بهای ۷۱۰۰ دلاری، ساینا اتوماتیک قیمت ۱۰۴۰۰ دلاری داشتهاند. همچنین ساینا با قیمت ۸۲۰۰ دلار، تیبا دو با قیمت ۸۲۰۰ دلار و کوییک با قیمت ۱۱۶۰۰ دلار عرضه شده و مورد استقبال عراقیها قرار گرفتهاند. خودروهای سایپا به دلیل خدمات پس از فروش گسترده و مناسب، قیمت پایین قطعات و همچنین قیمت اقتصادی خودرو همواره مورد اقبال عراقیها بودهاند.
مدل | قیمت در عراق (دلار) | قیمت در عراق (میلیون تومان) | قیمت در بازار داخلی (میلیون تومان) |
کوییک | ۱۱۶۰۰ | ۵۲.۲ | ۳۲ الی ۴۲ |
آریو | ۱۱۸۰۰ | ۵۳.۱ | حدود ۶۲ |
تیبا | ۷۱۰۰ | ۳۱.۹۵ | حدود ۲۶ |
تیبا ۲ | ۸۲۰۰ | ۳۶.۹ | حدود ۲۸ |
ساینا | ۱۰۲۰۰ | ۴۵.۹ | حدود ۲۹ |
ساینا اتوماتیک | ۱۰۴۰۰ | ۴۶.۸ | حدود ۳۸ (پیش فروش) |
پراید ۱۳۱ | ۶۸۰۰ | ۳۰.۶ | حدود ۲۲ |
- واگذاری بن رو به رنو
مدیرعامل سازمان گسترش در گفتوگو با دنیای اقتصاد اعلام کرد سرانجام پرونده واگذاری سایت تولیدی بن رو به رنو مختومه شده و این سایت به فرانسویها واگذار شد. آنطور که منصور معظمی در مصاحبه اختصاصی با دنیای اقتصاد گفته، در ماجرای بن رو طبق مفاد قرارداد رنو عمل شد و این سایت برای تولید محصولات جدید در اختیار رنوییها قرار گرفت.
البته این انتقال در صورتی رخ داده که سایپاییها به این راحتی بن رو را واگذار نکرده و امتیاز بزرگی از رنو گرفتهاند. مرداد سال جاری بود که ایدرو و رنو پس از مذاکرات فراوان سرانجام قرارداد همکاری مشترک را امضا کردند تا طبق آن رنو امکان حضوری مستقلتر در ایران را پیدا کند. در یکی از مهمترین بندهای قرارداد بنا بود بن رو (سایت تولیدی سایپا در شهر ساوه) در ازای طلب ایدرو از سایپا و به عنوان آورده این سازمان در اختیار خودروساز فرانسوی گذاشته شود.
در این در حالی بوده که سایپا در آن مقطع زیر بار انتقال بن رو به رنو نرفته و با مخالفت مهدی جمالی مدیرعامل و سهامداران شرکت، پرونده یاد شده در مقطعی حتی بایگانی شده بود. هرچند در ادامه جمالی به عنوان مخالف سرسخت انتقال بن رو به رنو از سایپا رفت اما تغییر سکان هدایت سایپا نیز تغییر محسوسی در پرونده ایجاد نکرد. در ادامه شرایط به گونهای پیش رفت که رئیس سازمان گسترش اعلام کرد سایتهای تولیدی دیگر به منظور جایگزینی بن رو مطالعه شده و یکی از آنها به رنو داده خواهد شد.
درست در زمانی که گمان میشد پرونده انتقال بن رو به رنو مختومه شده گفته شد این خودروساز فرانسوی به تصاحب بن رو اصرار داشته و از همین رو پرونده دوباره به جریان افتاد. گویا رنو به سازمان گسترش گفته بود تحت هر شرایطی بن رو باید طبق آنچه در قرارداد ذکر شده در اختیار این شرکت گذاشته شود و در غیر این صورت اجرایی شدن قرارداد چالشهای جدی خواهد داشت.
در پی اصرار رنو سازمان گسترش تصمیم گرفت مذاکرات دوباره را با سایپا آغاز کند و این بار هر طور که شده موافقت آنها را برای واگذاری بن رو به رنو جلب کنند. از آنجایی که جمالی دیگر در سایپا حضور نداشت مذاکرات روانتر پیش رفت و سرانجام بن رو به رنو رسید.
اما چه شد که سایپا سرانجام به واگذاری بن رو به فرانسویها راضی شد؟ پاسخ این پرسش را میتوان در خبری مهم که از سوی مدیرعامل سایپا اعلام شد به روشنی یافت. سهشنبه گذشته مدیرعامل سایپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام پرونده بن رو گفت:
ما برای انتقال بن رو به رنو شرط و شروطی داریم که اگر محقق شوند این انتقال صورت خواهد گرفت؛ اما نکته مهم این بود که جهرودی در پاسخ به پرسش خبرنگار دنیای اقتصاد مبنی بر ارتباط داشتن این شرط و شروط با مشارکت جدید رنو و سایپا اعلام کرد: شک نکنید همینطور است.
گفته میشود سایپا توانسته امتیاز انحصاری تولید رنو کوئید و سیمبل را دریافت نماید تا با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر رفع خطر کوئید برای کوییک! در محصولات رده میانی هم برای ایران خودرو شاخ و شانه بکشد.
- تحقیق و تفحص جدید از خودروسازان
دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا آورده یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمعآوری ۳۴ امضا برای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی خودروسازان داخلی در حوزههای کیفیت، قیمت، طراحی، تکنولوژی، فروش، خدمات پس از فروش و آثار زیستمحیطی خودروهای تولیدی خبر داد. محمدرضا نجفی گفته که تقاضای تحقیق و تفحص با ۱۰ محور تهیه و به زودی به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.
این تحقیق و تفحص به اعتبار گزارشهای متعدد و درخواستهای فراوان مشتریان ناراضی شرکتهای خودروسازی تهیه شده است. وی با اشاره به بخشی از محورهای ۱۰ گانه تحقیق و تفحص یاد شده گفت: بررسی مسائلی همانند علل زیان دهی شرکت های خودروسازی اصلی داخلی و شرکت های تابعه، استفاده ناکافی از ظرفیتهای موجود برنامههای خودروسازان برای طراحی و تولید خودروهای باکیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه، بررسی چگونگی عقد قرارداد با شرکت های پژو، رنو و سیتروئن و تأثیرات آن روی دانش فنی خودروسازان داخلی و… از جمله محورهای این تحقیق و تفحص خواهند بود.
- قیمت برخی از خودروهای داخلی
در خاتمه قیمت برخی از خودروهای داخلی را به نقل از دنیای اقتصاد برای شما عزیزان تقدیم میکنیم. در این بازار که قیمت خودروها بدون ذکر دلیل بالا میرود باید پژو ۲۰۵ تیپ ۵ را با قیمت ۳۸ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ را با قیمت ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ مدل E2 را با بهای ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ اتومات را با بهای ۴۹ میلیون تومان خریداری کنید. تیبا ۲ و ساینا به ترتیب قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی داشته درحالیکه پراید ۱۳۱ با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته میشود. دنا پلاس برچسب قیمتی ۵۲ میلیونی خورده و رانا نیز ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سمند EF7 با قیمت ۳۲ میلیون تومانی و ساندرو استپ وی با بهای ۶۴ میلیونی عرضه میشوند. نهایتاً به دو خودروی سراتو اتومات آپشنال و پارس تندر میرسیم که به ترتیب قیمت ۱۰۴ میلیونی و ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دارند.
فرامرز
۳۰ بهمن ۱۳۹۶نسل جدید ساندرو تو آلمان با احتساب ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده قیمتش از ۶۸۰۰ یورو شروع میشه (نه تو همه نمایندگی ها). بدون مالیات میشه ۵7۰۰ یورو یا حدود 7۰۰۰ دلار. حتی اگه عراق 70 درصد مالیات بگیره واسه واردات ساندرو میشه 11900 دلار و تقریباْ هم قیمت کوئیک. تازه با این فرض خیلی بد بینانه، کدوم احمقی تو عراق حاضره با پول ساندرو کوئیک بخره؟
*
۳۰ بهمن ۱۳۹۶دوستان در مورد قیمت محصولات سایپا در عراق همین که اعلام شده درست هست
من خودم پرسیدم که پراید سایپا تو عراق چنده گفتن 7 میلیون .. منظورش دینار بود
یعنی هر هزار دینار عراق مساوی با یک دلار میباشد
برای عراقیها 7 میلیون دینار مساویست با 32 میلیون ما
ما کلا باید حسرت هر کشوری رو بخوریم.
هر هزار دینار 4 هزار تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!
………..وطنم………….پاره شد……………..
ایلیا
۳۰ بهمن ۱۳۹۶اخه من موندم ای سنت غلط تبدیل دلار به تومان در نقاط مختلف جهان که ما ایرانی ها انجام میدیم از کجا اومده؟؟؟؟
یه دانش آموز ابتدایی هم میدونه که این کار غیر علمی و غیر اصولیه.
چون الان دلار تو کشور ما 5 هزار تومنه ساینا توی عراق 50 ملیونه؟ یعنی اگه فردا دلار تو ایران بشه 8 هزار تومن ساینا توی عراق میشه 80 ملیون؟ مگه اونا با تومن میخرن؟ چون ارزش تومان خیلی پایینه شما میخواید ثابت کنید که ساینا توی عراق پنجاه ملیون قیمت داره؟
من اصلا به این بحث قیمت ماشینامون تو عراق کاری ندارما
حتما برای شما هم پیش اومده گاهی توی جمع نشستین ینفر سن بالا میپرسه که این بنز و بی ام و ها تو خارج از کشور قیمتشون چطوره؟ اونجا هم گرونه یا ارزون تره؟ که ینفر بلند میشه سریع چهل هزار دلار رو به تومن تبدیل میکنه و میگه اونجا هم یه بی ام و سری پنج حدودا 200 میلیون تومنه!!!!!
طرف هم میگه عههههه پس اونجا هم زیاد ارزون نیست!!!!!!!
وقتی دلار اینجا هزار تومن بود سری پنج توی آلمان چهل ملیون بود الان که دلار شده پنج تومن قیمت سری پنج، پنج برابر شده اونجا؟؟؟؟؟؟؟
آخه برادر من چهل هزار دلار یعنی چهل هزار دلار چطور میشه قیمت ی وسیله توی یه کشور خارجی که مردمش به دلار حقوق میگیرن و با دلار خرید میکنن رو به بی ارزش ترین واحد پول کره ی زمین که هر ساعت در حال تغییره تبدیل کرد و نتیجه گرفت؟
این حرکت رو توی مترو هم دیدم… توی مترو قیمت بلیط مترو توی پاریس ولندن رو به ریال تبدیل کرده بودن و چون ارزش ریال خیلی پایین تر از دلاره نتیجه گرفته بودن که بله مترو تهران ارزان ترین مترو دنیاست.
ونوم اف ۵
۳۰ بهمن ۱۳۹۶افرین ایلیا خیلی خوب گفتی از این به بعد که دلار بشه هفت هزار حتما میخوان بگن کوییک ۷۷ تومن میارزه و باز گرونش کنن
عارف
۳۰ بهمن ۱۳۹۶بعضی دوستان نظریه هایی رو مطرح می کنن که اقتصاد دان ها باید سر به بیابون بگذارن. الان سایپا داره ماشینشو صادر می کنه و دلار یا دینار جاش می گیره و به نرخ بین المللی تبدیل می کنه به ریال. همین تبدیل رو پدال هم انجام داده. اینکه پول ما بی ارزش بشه، طبیعی هست که به نفع مشتری هایی هست که جنس صادراتی از ایران رو می خرن و به ضرر مشتری های داخل کشور.
دوستان یک مقدار هم به جای قبول حرف های خاله زنکی توی تاکسی، بیان توی سایت های مختلف جستجو کنن و ببینن این افسانه قیمت 5 میلیونی پراید توی عراق درسته یا نه بعد اینقدر جامه برای اثبات حرفشون پاره کنن. هر اراجیفی رو نباید به راحتی قبول کرد و تازه مروجش هم شد. همین لینکی که دوستان از سایت خریدو فروش توی عراق دادن برای شروع خوبه. البته جسارت به دوستان بزرگوار نشه
ایلیا
۱ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز قضیه اصلا پیچیده نیست.
“”سایت پدال در یک ستون قیمت یک خودرو رو در داخل کشور به تومان داده و در ستون رو برو برای مقایسه، قیمت همون ماشین رو در کشور عراق از دلار به تومان تبدیل کرده و به خاطر اختلا فاحش ارزش دلار نسبت به ریال نتیجه گرفته که خودروهای سایپا خارج از ایران حتی گرون تر از داخل کشور به فروش میرسن””
این استدلال جامه پاره کردن داره یا نداره؟
بله اگه صحبت این باشه که قیمت ماشینای سایپا در عراق بعد از تبدیل دلار به تومان چقدر میشه حرف پدال و نگرانی شما بجاست که البته اونم جای افتخار نداره سایپا باید دلارهایی که گرفته رو توی کشور خودش به تومان تبدیل کنه و این گرونی دلار برای سایپا سودی نداره مگه اینکه بخواد با دلار از ی کشور دیگه که واحد پولش ریال باشه خرید کنه و از این اختلاف ارزش استفاده کنه که همچین امکانی وجود نداره.
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶وقتی دلار اینجا هزار تومن بود سری پنج توی آلمان چهل ملیون بود الان که دلار شده پنج تومن قیمت سری پنج، پنج برابر شده اونجا؟؟؟؟؟؟؟
توی آلمان واسه خرید خودرو از یورو استفاذه میکنن، اما بله توی ایران قیمتش پنج برابر میشه.
بعضی وقتا اما باید دقت کرد که قیمت مصرف کننده و قیمت تولید یکی نیستن، شما یه هارد اس اس دی رو توی بازار میخرید پونصد تومن، همون رو اپل به عنوان ارتقا بهتون میده پنج ملیون، جنسی که حتی مال خودش هم نبوده …
Arash
۱ اسفند ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)
بهراد
۱ اسفند ۱۳۹۶بابا کشتی مارو،
ویرانخودرو هم اینقد کپی نکرد که شما کردی
حالا تو این شیر تو شیری شما چیکار میکنی؟
چی استاندارد هست؟مسئولینی که فقط پشت تلویزیون دیده میشن و یه موقع خدا ناکرده ببینمشون ۸ تا یقه سفید که حتما هم آهنگ گوش می کنن محاصرشون کردن، بجای این کارا دعا کن جزو نجات یافته های سال ۹۶ باشیم ، یه لگن که این حرفارو نداره که ، ۵ میلیون بزا رو قیمتش بعد بقیه مث چییی، صف میبندن که تو گینس هم ثبت بشه!!!
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶خیلی ماجرای پیچیده ای نیست، مملکت نیمه تعطیله و تولیدی نیست درش، بنابراین توانایی مصرف و خرید هم پایینه، حالا شما تولید کننده خوبی هستین حتما و سالی هشتاد ملیون کنار گذاشتید، اما اینطوری نیست که اگه گمرک برداشته شه شما بتونید اف پیس بخرید با پول چهار سال یا بقیه که سالی هشت ملیون سیو میکنن رافور بتونن بخرن. تا زمانی که تولید نباشه مصرفی نخواهد بود، گمرک حذف شه واردات زیاد میشه و دلار کم میشه و قیمت زیاد میشه تا دوباره به تعادل برسه…
حمید میرمعزی
۱ اسفند ۱۳۹۶مطلقا حرف شما درسته. متاظفانه دهه هاست که حاکمیت به بهتنه حمایت ا، تولید داخلی باوضع تعرفه های نجومی و باورنکردنی هزینه های سنگینی به مردم تحمیل میکند و درواقع از جیب مردم درمانده ایران بالا میکشد. این درحالیست که طی اینمدت نه تنها خودروساز نشدیم که حتی از توانمندی ایران ناسیونال درسال 57 و جایگاهی که درآنزمان درمیان کشورهای خودروساز داشتیم، عقبتر رفته ایم. درحالیکه کشورهایی که بسیار ازما عقبتر بودند، حالا برای خودشان یک خودروساز تمام و کمال هستند. حیف. راه حل فقط نخریدن است و بس. مردم راهی بجز این ندارند. چون پول کلانی ازاین راه نصیب حاکمیت میشود، پول ساده و راحت، هرگز حاضر به کاهش قیمتها نخواهندشد…
ماتئوس
۳۰ بهمن ۱۳۹۶اره شما راس میگی
یانکی
۳۰ بهمن ۱۳۹۶پدال تو چرا این چرتو پرتا رو میزاری تو سایت دروغ محضه پراید به پول ما 5 ملیونه تازه اونجا بیمه حرام مثل ایران ندارن میگم حرام چون که مثال عربستلن فقط یک بار بیمه میخری تا زمانی که کوپنت تموم بشه بیمه مثل ایران اونجا حرومه
Hami
۳۰ بهمن ۱۳۹۶چرتو پرت نیست
????
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
ایران عراق رو گیر آورده و هرچی جنس آشغال داره میندازه به عراقی ها ( فقط محدود به صادرات ماشین نیست)
کوروش
۳۰ بهمن ۱۳۹۶نه واقعیت همینه منم خودم اخرین بار که رفته بودن پرسیدم همین بود منتها شما دست دوم مثلا ۱۰ هزار کارکرد رو می توانستید ۵ میلیون به پول ما بخرید
عارف
۳۰ بهمن ۱۳۹۶@یانکی
جسارتا می تونم بپرسم منبع این حرف های شما چی هست؟ یک منبع از عراق و عربستان بیارین کافی هست.
رضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۶تنها دلیلی که پراید رو میخرن به خاطر ساده بودن فنی ماشین و عدم وجود هر گونه پیچیدگی الکترونیکی و قطعات ارزون و در دسترسشه . تیبا و کوییک و… رو نمیخرن.فقط پراید
mehran911
۳۰ بهمن ۱۳۹۶هفته ی گذشته برای پنجمین بار در یک سال قیمت خودرو افزایش یافت
وقیح تر و بی وجدان تر از خودروسازهای داخلی و تایید کنندگان آنها وجود نداره
.
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته اند …
سروش
۳۰ بهمن ۱۳۹۶سیاه کاری شون اینجاست که آریو رو هم قیمت اکسنت و ریو گذاشتند?
سپیدرود
۳۰ بهمن ۱۳۹۶باشه شما درست میگین?
+|>i
۳۰ بهمن ۱۳۹۶جالبه قیمت های داخل عراق را با نرخ دلار ایران سنجش کردن، اینم از اون شاهکاراست
مثلاً کوییک ۱۱ هزار و ۶۰۰ دلاری رو با نرخ دلار ۴۷۰۰ تومانی ایران حساب کردن شده ۵۲ ملیون
اما گفته نشده دلار در عراق ۴۷۰۰ دینار نیست بلکه چیزی حول وحوش ۱۲۰۰ دینار است، یعنی هر هزار دینار عراق برابراست با ۳۱ هزار ریال ما
پس در این صورت قیمت کوییک میشود ۱۳ ملیون و نهصد هزارتومان یعنی یک سوم قیمت در داخل ایران
یعنی ارزش دینار عراق سه برابر ریال ماست، پس برای پی بردن به قیمت های صحیح تمام قیمت های برای عراق در جدول بالا را تقسیم بر ۳ کنید
بهروز
۳۰ بهمن ۱۳۹۶شما باقیمت جهانی چهار هزار دلار متونی l90سوار شی بعد میایی شش هزارو هشتصد دلار پراید بخری
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۳۹۶جداً ما خوبیما
اونا دیگه از ما هم خاکبرسرترن
.
.
.
ولی نه ، ما ازونا خاکبرسرتریم
.
یه سئوال :
آخرش میخواد چی بشه ؟
????
Carbonado Aventador
۳۰ بهمن ۱۳۹۶چرا مردم رو گمراه میکنید…
و میایید دلار رو به پول ایران چنج میکنید…
ارزش پول عراق ۲.۵ برابر پول ایران هست…
یعنی هر هزار دینار عراق ۲۵۰۰ تومن ما هست!!
.
.
خیلی مسخرس میاید قیمت دلار رو ضرب در ۵۰۰۰ هزاز تومن میکنیدبه پول ما تبدیل میکنید!!!
.
ساینا که ۱۰۰۰۰ دلاره به پول عراق چنج کنید میشه ۲۵ میلیون اونا…
.
و به مراتب حقوق و درامد عراقی ها از ایرانی ها بالاتره!!!!
.
اگر میخوایید قیاس کنید با عدل و انصاف قیاس کنید
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶قیمت پراید با پلاکش حدود ۱۰ میلیون دیناره که قیمت دینار رو اگه سه برابر تومن حساب کنید باز همون میشه،
منتها ایران توی عراق کارخونه داره و ایجاد اشتغال میکنه براشون و شاید با تاکسی رانی هاشون هم قرارداد داشته باشه، و میزان فروش رو هم ما نمیدونیم. چون با این قیمت ها عملا میشه سوزوکی یا بعضی مدل های رنو یا غیره خرید. ترکیه بغل دست عراقه و براش کار سختی نیست رنو کلیو به جای سمند به عراق بفروشه…
Kamran
۳۰ بهمن ۱۳۹۶همش دروغه من خودم عراق رفتم پراید اون ۹۰۰ دلاره میخرن
Hami
۳۰ بهمن ۱۳۹۶http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
ستار
۳۰ بهمن ۱۳۹۶دارن با ده میلیون ارزونتر بهتون ماشیناشون میدن دیگه
باز چی میگین واقعا؟؟!!!
همش مردم ایران طلبکارن??
هیچ کجای دنیا غیر ایران نمیشه همچین ماشینایی رو با این قیمت به مردم فروخت
دیگه از اینکه مردم خر فرض میکنن ناراحت نمیشیم ،عادی شده
charger
۳۰ بهمن ۱۳۹۶پدال نه اینجا شبکه خبره و نه ما احمقیم پس لطفا اخبار دروغ رو منتشر نکن
رحیم
۳۰ بهمن ۱۳۹۶اختلاف قیمت پراید 6800 دلاری و تیبا 7100 دلاری خودش نشون میده قیمتهای اعلامی فیکه ، در ضمن سالی 2 میلیون ایرانی به عراق می رن از قیمت ها با خبرن ، دیگه بیشتر از این به شعور مردم توهین نکنید
پرسپولیس
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ازاین به بعد به جای نقدمطلب به سمتی بریم که کاربران آگاه وبادانش خودرو وآگاهی خودروو بازارش را حداقل به سمت معقولی هدایت کنیم اینجور خوب نیست من بیشتر مجله ها وروزنامه هفته نامه های خودرویی را میخوانم هیچ کدامش رسالت رسانه ای راهم ندارند گذرا اشاره ای دارندیا سایت ها یکی دونقدبکنند وبروند وهمه هم میدونند خودرو تنها درایران وکوبا قوانینش من درآوردی هست
ایدین
۳۰ بهمن ۱۳۹۶پدال نمیارزه واقعا با نشر این مطالب خودتو مثل شبکه خبر بیابرو کنی یا خبرو بردار یا از خواننده هات دلجویی کن یادت باشه تو برای ما مینویسی نه برای سایپا و دزدان و مافیا خیلی ها رو دلچرکین کردی ما نباشیم تو هم نیستی قیمت های واقعی محصولات رو در عراق خودتم خوب میدونی یک چهارم ایرانه
Amir
۳۰ بهمن ۱۳۹۶د آخه چرا قیمت در عراق رو به تومن مینویسین؟مگه اونجا به تومن خرید میکنن؟ارزش پول اونا نسبت به دلار ۳برابر ماست…تمام قیمتا باید در یک سوم ضرب بشن…دیگه وقتی رسانه اینجوری سر مردم ساده کلاه میزاره و رسالت تولید دروغ رو پیش میگیره از مونتاژ کاران وطنی انتظاری نمیره…
Love Cars
۳۰ بهمن ۱۳۹۶قشنگترین چیز توی عکس اول ضربه گیر روی درب ماشیناس.
حمیدرضا
۱ اسفند ۱۳۹۶با توجه به قیمت پایین ریال در مقابل دینار عراق صادرات ایران به عراق توجیه داره منتهی کیفیت کالاهای ایرانی نسبت به قیمت از کالاهای چینی که وارد عراق میشه کمتره و احتمال داره که کسانی که کالای ایرانی میخرن به خاطر قیمت کم و همون طور که دوستان اشاره کردن پیچیدگی فنی پایین باشه که اون هم اگر اقتصاد عراق مثل چند سال گذشته باز هم رشد داشته باشه باید تا چند سال دیگه به فکر یه بازار دیگه برای ماشین ها و هر محصول دیگه ای باشیم
ایلیا
۱ اسفند ۱۳۹۶دلیل تایید نشدن اخرین کامنت من چی بود؟ نه حرف سیاسی و نه حرف دور از ادبی زدم؟
امیرحسین بشیرفرهمند
۲ اسفند ۱۳۹۶وقتی یک مملکتی بی سواد زیاد داره ، بایدم هم به فکر نوشتن اینطور مقاله ها افتاد ، باید هم تو چشم مردم نگاه کرد و دروغ گفت ، باید هم با تمام پتانسیل موجود ، منفورترین و بدبخت ترین کشور باشیم ، ایران حاضر درتاریخ ثبت خواهد شد که با تمام منابع و داشته هایش در زباله دان تاریخ فرورفت ، به دست مردمان بی سواد خودش …
بله دوستان ما تبدیل شدیم به درس عبرت باقی کشورها ، که بی سوادی یک ملت چگونه بلای جان خودشون شد ، این بلبشو تازه فقط درحوزه اتوموبیل هست ، چیزی که توجه مردم بهش معطوف ، خبر از جاها و مساعل دیگر ندارید .
عباس
۴ اسفند ۱۳۹۶خوش به حال عراقیها با 200000 دلار اونم با چنج کشور خودشون که دیناره بهترین ماشینرو سوار میشن ما ایرانیها حسرت میخوریم ای فلک ظلم کن ولی به حساب. بابا مهدی بیا