دنیای اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته است که تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته و افزایش بهای محصولات داخلی خلاف واقع است. مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیهای اعلام کرده در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته و این موضوع خلاف است. وزارت صنعت تأکید داشته برخی خودروسازان از جمله ایرانخودرو برای رفاه حال مشتریان تخفیفهای فصلی ارائه کرده بود که با پایان مهلت تخفیف قیمت خودروهای این شرکت به حالت قبلی بازگشته و موضوع افزایش قیمت مطرح نبوده است. همچنین گروه سایپا نیز در راستای حمایت از مصرفکنندگان و سیاستهای دولت دستور عدم افزایش قیمت را صادر کرده و موضوع افزایش قیمت در مقطع فعلی اجرا نمیشود.
- فروش محصولات ایرانخودرو با مدل ۹۷
ایکوپرس در مطلب جدید خود آورده که گروه صنعتی ایرانخودرو سه ماه قبل از شروع سال جدید محصولات را با مدل ۹۷ به بازار عرضه میکند. معاون بازاریابی و فروش این شرکت گفته که توقع و انتظار مشتریان از این شرکت به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه فراتر از دیگر رقبا بوده و به همین خاطر با هدف جلب رضایت مشتریان تغییر مدل محصولات ایرانخودرو همچون سایر خودروسازان جهانی چند ماه پیش از تغییر سال جدید در دستور کار قرار گرفته است.
مصطفی خان کرمی میگوید: مجوزهای شمارهگذاری با مدل ۹۷ اخذ شده است. او گفت تمام ثبتنامهای محصولات ایرانخودرو از دهم دی ماه با مدل ۹۷ صورت خواهند گرفت.
- قطعهسازی بهانه ماندگاری خودروهای قدیمی
دنیای اقتصاد در مطلبی قابلتأمل آورده است: با اجرایی شدن استانداردهای جدید در یک سال آینده حدود ۶۰ درصد از محصولات فعلی به خصوص مدلهای پرتیراژ از چرخه تولید حذف خواهند شد و آنطور که دبیر انجمن خودروسازان میگوید این موضوع چالشی بزرگ برای صنعت قطعه کشور ایجاد خواهد کرد.
روز گذشته احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا اعلام کرد با حذف خودروهایی چون پژو ۴۰۵، پراید، سمند و تیبا سازندگان قطعات خودروهای موردنظر با معضل متوقف شدن خطوط تولید و عواقب بعدی روبرو خواهند شد. نعمتبخش همچنین گفته که بالغ بر ۸ سال زمان میبرد تا تیراژ خودروهای جدید به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.
اظهارات نعمتبخش در حالی است که اگرچه وابستگی قطعه سازان به محصولات پرتیراژ قابلانکار نیست اما با این حال نمیتوان تولید آنها را به این بهانه ادامه داد. بنابر اعلام انجمن خودروسازان خودروهای پرتیراژ داخلی توانایی پاس کردن برخی استانداردهای جدید را نداشته و بنابراین وقتی چنین است چرا باید خودروسازی کشور پس از نیمقرن فعالیت همچنان به تولید محصولات قدیمی و کم کیفیت ادامه دهد.
در اینکه قطعهسازی یکی از زنجیرههای اصلی صنعت خودرو محسوب شده و اشتغالزا بوده تردیدی وجود نداشته اما آیا صلاح است مشتریان به خاطر تحمل خودروهای قدیمی و کم کیفیت هزینه ادامه حیات شرکتهای قطعهسازی را بپردازند؟ نکته دیگر اینکه در حال حاضر چند قرارداد و تفاهمنامه میان خودروسازان ایرانی و خارجی منعقد شده و این بهترین فرصت برای قطعه سازان است تا تأمین بخشی از قطعات موردنیاز خودروهای جدید را بر عهده گرفته و هم خود را از زیر بار محصولات قدیمی رها کنند. بدون شک مشارکت قطعه سازان در قراردادهای جدید خودرویی نسخه نجات آنها از شرایط فعلی بوده و میتواند صنعت قطعهسازی را در مسیری روشن قرار دهد.
- قیمت برخی از خودروهای وارداتی
دنیای اقتصاد در بخشی از اخبار مربوط به خودروی خود به قیمت خودروهای وارداتی اشاره کرده است. بنا به لیست منتشر شده هیوندای سوناتا هیبریدی بهای ۱۸۵ میلیون تومانی داشته درحالیکه مدلهای توسان و الانترا نیز به ترتیب با قیمت ۱۹۷ و ۱۶۵ میلیون تومانی فروخته میشود. برند خواهر هیوندای یعنی کیا نیز با خودروهای اسپورتیج، سراتو و اپتیما در بازار حضوری پررنگ داشته و بهای آنها به ترتیب ۱۹۵، ۱۷۵ و ۲۲۰ میلیون تومان اعلام شده است. تویوتا راو ۴ فول بهای ۳۱۰ میلیون تومانی نشان میدهد درحالیکه یاریس هاچبک و کمری هیبریدی نیز قیمت ۱۱۷ و ۲۵۵ میلیون تومانی دارند. لکسس NX فول با بهای ۳۷۰ میلیونی معامله شده درحالیکه هیوندای سانتافه برچسب قیمتی ۳۱۰ میلیونی خورده و نهایتاً مرسدس بنز E250 بهای قابلتوجه ۵۸۰ میلیونی دارد.
AK_007
۱۱ دی ۱۳۹۶اون از وضع سراتو سایپا
خوب که قیمتا زیاد نشد از ۹۹ رفت ۱۱۳ تومن و گر ن معلوم نبود چی میشد!
سراتو وارداتی یک خودروی کامپکت ک تو دنیا برای جووناس باید بشه 175 میلیون تومن?!
سانتافه و راوفور ۳۰۰ میلیونی?!
چ خبره بابا!
Khan
۱۱ دی ۱۳۹۶ماشینی که تو آمریکا معادل حقوق 4 ماه یه پزشک عمومیه ( بماند که کلا قسطی و با هزار منت میخرن) ، اینجا معادل 40 ماه درآمد پزشک عمومیه.
تازه این قشر به قولا پردرآمد مملکت ماست، کارمند که اصلا نباید از این چیا دلش بخواد
سامان اذری
۱۱ دی ۱۳۹۶کمری 23 هزار دلار
حقوق پایه کارگر تو امریکا تقریبا 3 هزار دلار
یعنی 7 ماه پول کارگر
دوستم تو امریکا یه اپتیما خریده 3 هزارتاشو اول داده بعد ماهی 250 دلار پول میده
ایمجا حقوق کارگر رو شما اصلا 1 تومن حساب کن
الان کمری 280 تومنه
اونم نقد
امیدوارم سال 2018 برا کشور و ملت ایران اتفاقات خوبی بیفته
امیدوارم همه این اتفاقات اخر سر به نفع مردم بشه
راستی دلار هم شد 4300
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۶سال ۸۳ واسه کسی کار میکردم که یه ماکزیما داشت…
ماهی ۴۰ تومن بهم حقوق میداد
گفتم حقوقم کمه… بیشترش کن بمونم
گفت وسعم نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!
گفتم اگه منم دلم یه ماشین مثه ماشین تو بخواد، چند ماه واست کار کنم و خرج نکنم تا سی میلیون جور کنم؟؟؟؟؟
از اونجا رفتم و شکر خدا درآمدم بهتر شد
الان بعد 13 سال… بیشتر از اون مبلغ دارم…
اما کو ماکزیما صفر؟؟؟؟
اونم ۳۰ تومن!!!!
شاهین
۱۱ دی ۱۳۹۶همین امروز بازهم محصولات ام وی ام و چری چند میلیونی گرون شد!
تیگو 7 الان شده 141 میلیون تومن!
چند سال پیش با این پول چیا که نمیشد خرید!
Khan
۱۱ دی ۱۳۹۶https://www.pedal.ir/متفرقه/مقایسه-قیمت-خودروها-سال-1389-امروز/
فواد
۱۱ دی ۱۳۹۶یادمه برای یه دوستی رفتیم لکسوس آر ایکس گرفتیم 107 تومن. این قیمت الان چرخاش رو نمیدن
امیر ابتکار
۱۳ دی ۱۳۹۶لاااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییک داداش …..گل گفتی
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۶تو همه چی مدعی و کارشناسیم تو دنیا…
بعد این عملکردمونه!!!!
خیلی وقته نا امیدم از بهتر شدن اوضاع!!!
مگه اینکه این زلزله ایران رو بتونه زیر رو کنه….
بلکه بشه از نو، درست ساختش!!!
mahdi.mp
۱۱ دی ۱۳۹۶کی فکرشو میکرد سانتافه روزی بشه 310 میلیون!!!!!!!!!!!!ماشینی که تو کانادا اگه اشتباه به گوشم نخورده باشه با نرخ الان دلار تو ایران با پیش پرداخته 7 میلیون و ماهیانه 300 هزار تومان بدون سود..میشه خریدش..بازم میگم اگه این مطلبی که من خوندم درست باشه به راحتی من جوان میتونم یکی بگیرم با اینکه تو ایران برا خیلی ها سانتافه سوار نشونه پولداری هستش(که البته با شرایط الان چیز دور از ذهنی ام نیس متاسفانه)
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۶از همینجا دوباره کمپین نخریدن خودرو باید شروع بشه…
نه فقط ایرانی…. خارجی هم باشه
نه فقط خودرو
لوازم خانگی
و حتی گوشت و مرغ و تخم مرغ که چند روز نخوردن هیشکی رو نکشته!!!!
سورنا
۱۱ دی ۱۳۹۶فکر کن ایرانی ها این کارو کنن :)
همیشه این جمله یادت باشه : از ماست که بر ماست
NAVID۰۰۹۸
۱۱ دی ۱۳۹۶روزای روشن خداحافظ
خدددددداا حااااافظ
فکر نون باشین خربزه آبه
من که دیگه فکر نمیکنم چیزی درست بشه
M.us
۱۱ دی ۱۳۹۶خخخخ داریم تو یه کابوس زندگی میکنیم مردم روز به روز فقیر تر میشن پولدارا هم ثروتمند تر البته همه زحمتو میکشن اما تا سرمایه اویه نداشته باشی هیچی خخخخ جالب اینجاس که میگیم عرب جاهله اما چطور جاهلیه که بنز سوار میشه تو عروسی ایفون هشت پخش میکنه و…. (: چی بگم این دل دارد هوای گریه رو چقدر صبر چه قدر بی اهمیتی
امیر ابتکار
۱۳ دی ۱۳۹۶سلام دوست عزیز…. ارزش پولمون داره میاد پایین
h112
۱۲ دی ۱۳۹۶خون مردم رو کردن تو شیشه …آرزو میکنم اون اتفاقی که قرار بیفته تو ایران هر چه زود تر بیفته…
مرگ یه بار شیون یه بار…سرویس شدیم دیگه…