چشم اندازهفته نامه

کدام برندها وفادارترین مشتریان را دارند؟!

درست است که مرسدس بنز به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان شناخته شده اما وفادارترین مشتریان را ندارد!


بنا به گزارش میزان وفاداری مشتریان به برندها که توسط ادموندز منتشر شده و البته بیش از ۱۳.۹ میلیون معامله خودرویی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرده، مشتریان بیشترین وفاداری را به برندهای ژاپنی همچون تویوتا، سوبارو و هوندا داشته‌اند. تکمیل کننده ۵ رتبه اول لیست برندهای رم و شورولت با نرخ وفاداری ۵۴ درصدی بوده‌اند.


اما درست در نقطه مقابل برندهای یاد شده سه برند کرایسلر، اسمارت و داج شاهد بی‌وفایی زیاد مشتریان خود بوده‌اند! دو رتبه دیگر نیز به مشتریان برندهای فیات و میتسوبیشی تعلق داشته است.


در طول یک دهه گذشته برخی برندگان و بازندگان پررنگ در صنعت خودرو ثبت شده‌اند. سوبارو و مزدا صعودهای بزرگی در میزان وفاداری مشتریان داشته و کراس CX-5 مزدا بیشترین تعداد بازگشت دوباره مشتریان به این خودرو در بین تمامی خودروهای سال ۲۰۱۷ را ثبت کرده است.


اما بازندگان نیز برندهای کرایسلر و داج بوده‌اند. هر دو برند شاهد نصف شدن میزان وفاداری مشتریان خود در یک دهه گذشته بوده و بیوک نیز حال و روز خوشی ندارد زیرا میزان وفاداری مشتریان آن از ۳۵ درصد سال ۲۰۰۷ به ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.


خریداران در کلاس خودروهای لوکس بیشترین وفاداری را به برندهای لکسس، آئودی و لندروور داشته‌اند. پس از این سه برند، مرسدس، پورشه و ب‌ام‌و با فاصله کمی در تعقیب مدعیان هستند. کمترین میزان وفاداری مشتریان نیز در برندهای اینفینیتی، جگوار و ولوو گزارش شده است.


علاقه مصرف‌کنندگان به شاسی بلندها و کراس اوورها در این گزارش نیز مشهود بوده زیرا ادموندز می‌گوید میزان وفاداری مشتریان خودروهای سواری در ۸ ساله گذشته به کمترین میزان رسیده است. خودروهای سواری تنها ۳۶ درصد از سهم کل خودروهای جدید فروخته شده را به خود اختصاص دادند و به همین دلیل است که هوندا آکورد حتی با وجود پیشنهادهای فروش جذاب نیز با چالش مواجه است. دیگر یافته جالب توجه این گزارش پیشی گرفتن شاسی بلندها و کراس اوورها از پیکاپ تراک ها در بحث میزان وفاداری مشتریان بوده که برای اولین بار رخ داده است.


ادموندز می‌گوید برندهای گوناگون برای افزایش میزان وفاداری مشتریان خود باید طراحی عاطفی‌تر، محصولات شاسی‌بلند بیشتر و همچنین تاریخچه درخشانی از قابلیت اطمینان را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (891 ديدگاه)

    فکر کنم از ایران امار نگرفتن

    1. Hamid.Hellcat

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اقا شما یک چارجر همی بده من اگه تا اخر عمر نگه نداشتم بیا تف بنداز تو روم

  2. sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    بسیار مقاله جامع و قشنگی بود در کنار عکس های خوب و توضیحات.
    مقاله مربوط به با ارزش ترین برندها هم همین جور عالی بود.
    مرسی بابت وقتی که گذاشتی شاهین عزیز

    1. شاهین

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (4699 ديدگاه)

      ارادتمندم سینا جان
      انجام وظیفه اس

  3. #ali.m#

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    وقتی ماشین شما زیبا ، بی دردسر ،راضی کننده و قابل اعتماد باشه .عاشقش میشید .
    تمام این ویژگی ها در ماشین های ژاپنی وجود داره .
    اینه که شما میبینی 5ژاپنی در 10تای اول وجود داره .
    ?ژاپن?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. sina

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      داستان خرید ماشین ژاپنی داستان اون جمله اس که میگه : “چرا به ترکیب تیم برنده دست بزنه ادم؟ ” :)

      1. #ali.m#

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1834 ديدگاه)

        ????
        دقیقا

    2. hhhhhh

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      همه این ویژگی هارو که گفتی پرایدم داره خخخخ ما کجا و اونا کجااااااااااااااااااااا بنز تویوتا پورشه فراری پاگانی و… 141 132 111 تیبا سمند دنا رانا ای خدا

  4. Sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    بایدم همینطور باشه
    ماشین ژاپنی کامل ترین ماشینه
    ماشین المانی گرونه، پر خرج پر استهالکه
    امریکایی پرخرجه قابلیت اعتماد ضعیف پرفورمنس معمولی
    کره ای هم که هنوز در این حدا نیست
    این ماشین ژاپنیه که هم کیفیت خوب هم پرفورمنس خوب هم قیمت خوب هم ظاهر خوب و… با هم داره

    1. sunmartin

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      شما حتی امار هم قبول ندارید افراط و تفریط در کامنت های ژاپنی پرست شما دیده میشه من خودم عاشق دو برند کیا و آئودی هستم اما در دنیا هیچ خودرویی خودروی آلمانی نمیشه بهیچ وجه دلیل پیشرفت کره جنوبی هم که همواره در بین برارین برندهای دنیاس همین طراحان و مدیران آلمانی هستند آلمانی ها نظیر ندارند کی میتونه بذت بی ام دبلیو با چاشنی لوکس اون به لکسوس ترجیح بده
      یا یونیک بودن آئودی که به برتد متمایز تبدیلش کرده کی میتونه رو دست پورشه خودروبسازه و یا کجای دنیا مرسدس نمیشناسن
      ژاپنی ها خوبن مثلا کره ای ها اما هیچگاه نزدیک آلمانی ها هم نیستن

      1. Mohamad

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        صنعت خودروسازی ژاپن کیفیت و مشتری مداری و وفاداری و کلکل و رکورد و افتخار را به اندازه ای بلعیده و تف کرده بیرون که با اختلاف فاصله گرفتن از فانتزی های شما در حالی که ملت عادت ندارن صدر هر لیستی ژاپنیا را نبینن شما سرت پایینه احتمالا، از طرفی اینکه حتی من همت کردم جواب کامنت سر تا پا غلط غلوط املایی و نامنظمتو میدم قبلش کلنجار رفتم با خودم چون جوابی برا این جنس دیدگاههای بی مایه هنوز ابداع نشده! توصیه میکنم این زاویه دید تنگ و کور رو عوض کنید دنیا را از بالا ببینید چون داستان چیزه دیگس.

  5. ali a

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    ما که اجبارا وفادارترینیم اونم به محصولات سایپا…اونم یه محصولش…

    1. M3csl

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      دو تا محصول،،
      پیکاپ دارای تنوع رنگ وعضلانیشون چی پس؟
      مخصوص هیوی دیوتی.
      اونو ک غیر خودش ب رنگشم وفاداریم.

  6. Mohamad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    البته ارزشمندترین بودن مرسدس بنز در خودروسازان در هاله ای از ابهامه با توجه به رنکینگ قدرت برند سایتها یا مجلاتی مثل forbes پس نتیجتاً پاراگراف اول این مقاله فعلا مردوده با بقیشم کاری ندارم.

  7. emad1990

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    این امار به نظر من اشکالات زیادی داره
    مثال میزنم
    فرض کنید من یه ادم پولدار باشم و یه مرسدس اس کلاس خریده باشم/وبعد یه دوره بخوام ماشین جدید بخرم.این امار میگه من با خریداری ماشین از یه برند جدید دیگه مشتری وفادار بنز به حساب نمیام .در صورتیکه اینطور نیست .ممکنه من بنزمو نفروخته باشم و بخاطر تنوع طلبی یا نیاز یا هر کوفت دیگه ای بخوام برند جدیدو امتحان کنم
    این یه جنبه از قضیه س
    ایرادات دیگه ای هم بهش وارده

    1. sina

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      واقعا فک میکنی تعداد ادم های پولداری که چند تا خودروی لوکس دارن انقد زیاده که باعث انحراف چشم گیری تو نتیجه این نظرسنجی بشه ؟
      بعید میدونم

      1. Hamid.Hellcat

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        بله کسی که بنز سوار میشه معمولا ثروتش چندین برابر کسی هست که تویوتا میخره. از طرف دیگه تنوع طلبی با ثروت رابطه مستقیم داره.

        1. sina

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (2663 ديدگاه)

          ولی تعداد ادم های با اون مقدار ثروت بسیار اندکه

        2. امین شریفی

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          متاسفانه شما یکم زبانت ضعیفه دوست عزیز. تو عکس نوشته traded in یعنی مثلا تویوتارو فروخته یه تویوتا جدیدتر خریده، نه اینکه بنزو نگه داشته یه رولزرویس خریده

        3. Mohammadreza

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          حمید هلکت عزیز اگه یکم دقت کنی متوجه میشی برندهای لوکس و غیر لوکس در دو جدول مجزا قرار داده شدن

        4. hamid.hellcat

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          ای شخص زبان قوی درود بر تو.
          کلا نتیجه این تحقیق قابل پیش بینی هست. تویوتا یک ماشین که مهمترین هدف تولیدش استهلاک کمه و به همین دلیل اپشن و قدرت رو قربانی این هدف کرده و شده همون ماشینی که یک شخص از اکثریت مردم یعنی قشر متوسط و پایین میخواد. دلیلی هم برای عوض کردنش ندارن چون پولشو ندارن. حالا شما هی بیا بحث کن.

        5. Mohammadreza

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          حمید عزیز اگه جوابی نداری سکوت خیلی بهتره
          نمیدونم شما چرا هی اصرار داری بنز رو با تویوتا مقایسه کنی این در حالیه که تویوتا یه زیر مجموعه لوکس به نام لکسوس داره
          رقیب بنز لکسوسه
          “تویوتا یک ماشین که مهمترین هدف تولیدش استهلاک کمه ”
          دوست عزیز میشه لطفا توضیح بدی هدف خودروساز هایی مثل مثلا فولکس واگن چیه؟
          توضیح بده لطفا شاید شما میفهمی ما نمیفهمیم

        6. Hamid.hellcat

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          دوست عزیز شما کامنت اول رو بخون متوجه میشی چرا به اینجا رسید. مقایسه بنز و تویوتا یه مثال هست برای تفاوت انتخاب قشر مرفه و متوسط و پایین. فقط تو ایران تویوتا سوار شدن نشانه ثروت هست بقیه دنیا تویوتا تاکسیه.

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10473 ديدگاه)

    توجه کردین خودروهای ژاپنی از هر نظری بهترینن که این باعث شده بدون پولی برای تبلیغات ، هرروز از طریق مردم ، نظامیان ، دولتها ، سایتهای آماری خودرویی ، مجلات خودرویی و غیر خودرویی و…… هرروز هر روز هر روز تبلیغات داشته باشه.
    ژاپنه دیگه ، کاریش نمیشه کرد ، آدم بودن تو خونشونه
    اینه که میگن تو راهه راستو برو بدون کَلَک بقیشو بسپار به خدا و بنده خدا .

  9. Kian70

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    تویوتا عشقه

  10. Nissan...japan

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    به به بازم ژاپنیا

  11. Mohamad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوستان یه مطلبی میخوندم در مورد قوانین سفت و سخت کار در کارخانجات ژاپنی
    اینکه تا چه حد باید به اصول کار متعهد باشن و هیچ راه در رویی وجود نداره. اونجا سخت کوشی و انضباط کاری حرف اول و آخر را میزنه در غیر این صورت حکم خودکشی داره براشون.
    مساله اینجاست که نباید ساده انگارانه به قضیه نگاه کرد. شاید ما به راحتی ویترین افتخارات و میزان فروش رو میبینیم و غبطه میخوریم اما بزارید از خودمون شروع کنیم و این سوالو بپرسیم که ما ایرانیان واقعا توان کار در چنین شرکتهای قانون مدار و سخت کوشی رو داریم؟ مدیران ما توانایی اداره کردن شرکتی با صدها هزار نیرو رو دارند؟
    به شرکتی که توش انجام وظیفه میکنیم تعصب داریم؟
    و هزاران سوال دیگه

  12. مهرداد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط ایول به سخت کوشی ژاپنی که تو جنگ جهانی به اسم فقط از آمریکا شکست خورد ونابود شد
    الان ببین چجور تو صنعت خودرو ودیگر صنایع چقدر ازآمریکا جلوتره

    1. hamid.hellcat

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منظورت از ««به اسم»» چیه برادر؟ یعنی به فامیل شکست نخورد؟

  13. شاهين

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وفاداریه ۲ برابر شده ی مزدا رو عشقه ! واقعا درسته این مقاله

  14. Mohammadreza

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    هرچی بیشتر میگذره بیشتر به عظمت تویوتا پی میبرم
    همونطور که میدونید دو لیست رضایت و وفاداری مهمترین لیست های صنعت خودرو هستن
    “درست است که مرسدس بنز به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان شناخته شده”
    این جمله هم پدال فقط برای این گفته که زیر این پیچ بحث و درنتیجه کامنت بیشتری گذاشته بشه و گرنه اگه سری به سایت های معتبر مثل forbes بزنید خواهی دید مرسدس برای اینکه بتونه تویوتا رو پشت سر بذاره باید ارزشش حدود دوبرابر بشه
    نکته اخرهم اینکه ولوو در آینده در این لیست پیشرفت خواهد کرد چون پیشرفت تو این لیست بیشتر از پیشرفت در کیفیت و طراحی زمان میبره

  15. رضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آفرین تویوتا و ژاپن زنده باد صنعت ژاپن

  16. me84

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بشخصه از ماشینای سوبارو خیییییییییییلی خوشم میاد. بخصوص WRX sti

    1. Wrx

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      ????????

  17. hamid

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    چه بلایی داره سر دوج و کرایسلر میاد؟
    دلیلش چیه؟

    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (7389 ديدگاه)

      حمىد ضد امرىکاى
      برند دوج ارزشش از لامبورگىنى بىشتره
      برو تو پست ارزش مند ترىن برندهاى خودروسازى رو ببىن

  18. Wrx

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ?subaru?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا