فورزا موتوراسپورت ۷ دهمین بازی منتشرشده از سری فورزا است که یک سال بعد از عرضه فورزا هوریزون ۳، راهی بازار محصولات فرهنگی-ورزشی شده است. برخلاف نسخههای قبلی سری فورزا که در ژانر arcade قرار میگیرند، بازی موتوراسپورت ۷ بیشتر بر روی واقعیات فیزیکی خودروها متمرکز شده است. فورزا موتوراسپورت ۷ شاخصههای جدیدی را با خود به همراه دارد که آن را از نسخه ۶ متمایز میکند. چیزهایی مانند ویدئو 4k، قابلیت شخصیسازی راننده، ۳۲ پیست مختلف، آبوهوای پویا و بیش از ۷۰۰ خودروی مختلف را در خود جای داده است.
اجرای بازی با کنسولهای مختلف بسیار هیجانانگیز است و بهویژه که نسخه pc آن نیز موجود بوده و با کمی جستوجو در سایتهای ویژه دانلود، میتوانید به فایلهای آن دست پیدا کنید (اگرچه که دانلود غیررسمی عموماً کار درستی نیست) اما یک نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر ویژگیهای سختافزاری بالای رایانه شخصیتان، بایستی زحمت دانلود حدود صد گیگابایت فایلهای این بازی را به خود بدهید و یا میتوانید آن را از بازار تهیه نمایید.
گرافیک خودروها زیباتر از همیشه بوده و دربردارنده جزییات بسیار بالایی است. با انتخاب حالت forzavista، این جزییات بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. صداگذاری نیز خیلی خوب انجام شده و روی جزییات صدای موتور و صدای ورودی به داخل کابین هم دقت زیادی شده است.
ویژگی جدید آب و هوای پویا که به این نسخه اضافه شده نیز موجب به وجود آمدن شرایط مختلفی بر روی پیست میشود. در لحظه استارت پیست خشک است اما بعد از گذشت مدتی کوتاه بارندگی شروع و کنترل خودرو سختتر میشود. در سر پیچها باید بسیار دقت کنید، نوع ترمزگیری را تمرین کنید و خلاصه یک نوع شرایط واقعی رانندگی را تجربه میکنید که اگر بناست در شرایط آنلاین قرار بگیرید، بایستی بسیار تمرین کنید.
فیزیک بازی یکی از بهترینها در نوع خودش است، بهعنوانمثال با انتخاب پورشه GT2 RS، خودروی روی جلد اصلی بازی، گویا واقعاً در حال رانندگی با این خودرو هستید؛ هنگام شتاب گیری قسمت جلوی خودرو سبکتر میشود و با تغییر زاویه دوربین به داخل کابین، از پشت فرمان موارد جذاب بسیاری را مشاهده خواهید نمود که برای تحت کنترل نگه داشتن خودرو بایستی به آنها توجه داشته باشید.
در ابتدا حالت چندنفره به پنج یا شش قسمت مختلف محدود شده که هر بخش حاوی چند خودرو است. یکی از این بخشها به نام Welcome to Forza بسیار جالب است چراکه تنها یک خودرو آن هم لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو را در اختیار شما میگذارد و آنگاه تنها چیزی که موجب پیروزی شما در مسابقات خواهد شد، سطح مهارتهای شما است و نه قابلیتهای خودرو، چراکه همه شرکتکنندگان از همین خودرو بهره میبرند.
بخش دیگری به نام «Track Toys» هم وجود دارد که حاضرین در این بخش به خودروهایی نظیر آریل اتم، BAC مونو و لوتوس ۲-Eleven مجهز شدهاند و اگر بهخوبی از پس کنترل خودرویتان بربیایید، میتوانید آنها را شکست دهید.
بخش تک نفره نیز ساعتهایی مملو از هیجان و حادثه را به شما تقدیم میکند که دربردارنده ژانرهای متفاوتی از موتوراسپورت و مسابقات گوناگون است. افرادی نظیر پاتریک لانگ (راننده مخصوص کارخانه پورشه)، رالف گیلز (سرطراح شرکت فیات-کرایسلر) و افراد مشهور دیگری که درزمینهٔ خودرو فعالیت میکنند، دستی از دور بر آتش این پروژه داشتهاند.
اگر به اتومبیل علاقه دارید، نباید این بازی را از دست بدهید. شاید اگر اولین بار به اجرای این بازی بپردازید دیگر نتوانید بهراحتی از آن دست بکشید.
nima
۱۴ مهر ۱۳۹۶فقط need for speed
حامد
۱۴ مهر ۱۳۹۶بیشتر بچه ها need for speed دوست دارن
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۱۴ مهر ۱۳۹۶بروبچ یه بازی انروید هم هست که جزابه آسفالت نیترو
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۶اصلا بحث نید فور اسپید جداست.
اون یه بازی آرکیده و فقط واسه سرگرمی خوبه و فیزیکش با واقعیت متفاوته و جنبه واقعی نداره
ولی فورزا بازی شبیه سازه و سازنده ها تمام تلاششون رو کردن که همه چیز با دنیای واقعی مو نزنه.
و کلا مقایسه این دو بازی کاملا اشتباهه و سبک های متفاوتی رو دنبال میکنن.
parsa
۱۴ مهر ۱۳۹۶ما که کنسول و سیستم گیمینگ نداریم هرچقدر هم واقعی ساخته شده باشه برامون فرقی نداره
Bilbo
۱۴ مهر ۱۳۹۶لعنت به بی پولی…???
محسن
۱۵ مهر ۱۳۹۶جانا سخن از زبان ما میگویی
فريد
۱۴ مهر ۱۳۹۶از این بازیایی که خیلی سعی میکنن واقعی درست کنن خوشم نمیاد الکی سخت میشه؟
Meysam..LaFerrari
۱۴ مهر ۱۳۹۶تخریب پذیری چیزیه که هنوزم که هنوزه من تو بازیهای ریسینگ شبیه ساز پیدا نکردم!! و تخریب پذیری هم مطلقا جزو فیزیک بازیه!!
واقعا این مسئله بسیار برای من مهمه و بنظرم یه شبیه ساز که ادعای فیزیک واقعی رو داره باید تخریب پذیری معقولی رو هم ارائه بده چیزی که ما هیچوقت تو ریسینگای شبیه ساز نمیبینیم!!
مودهای مختلف ماشین ، دمای تایرها و اجزای ماشین ، تاثیر میزان خوردگی تایرها تو چسبندگی ، تاثیر کاهش وزن خودرو بر اثر کاهش بنزین تو سرعت خودرو ، تاثیر فنربندی و شاسی خودرو تو چسبندگی و میزان دقیق understeer و oversteer که به نوع ورود و خروج از پیچ ها بستگی داره ، قدرت واقعی سیستم تعلیق خودروهای مختلف و کاهش توان سیستم تعلیق بر اثر فشار زیاد ، افزایش سرعت خودرویی که پشت سر یک خودروی دیگه قرار میگیره متناسب با سرعت ها و فواصل مختلف بر اثر Slipstream ، کاهش دون فورس و چسبندگی ایرودینامیکی تو پیچ ها بعلت همین اسلیپ استریم و در نتیجه یه مقدار کم فرمانی و از دست رفتن بخشی از چسبندگی و چندین مسئله ی مهم دیگه که خیلی رو دقت شبیه سازی یک عنوان ریسینگ تاثیر میذارن هم باید رعایت بشه که اکثرا نمیشه!! بعد از این همه سال من انتطار دارم وقتی پشت یک فراری میشینم و دنده عوض میکنم با وقتی تو یک لامبورگینی میشینم و دنده عوض میگنم تفاوت کیفیت و سرعت تعویض دنده رو توسط گیربکس حس کنم!!
هنوز Forza 7 رو بازی نکردم اما نقدهایی ازش خوندم که گفتن این بازی فقط یک تکامل نسبت به Forza6 بوده و هیچ چیز انقلابی ای وجود نداره!!
خیلی انتطاراتم بالاتر از این هاست از عناوین ریسینگ به اصطلاح شبیه ساز ، ولی انصافا هنوز هم لذت بخش و جذابن.
بنزما
۱۵ مهر ۱۳۹۶میثم جان چیزایی که گفتی همه تو گرن توریسمو رعایت شده و وجود داره
خفن ترین شبیه ساز تاریخ نسخه جدیدش هم تا ماه اینده معرفی میشه
Serial winner
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
ماشین بازی یعنی حداقل 28000 دلار پول داشته باشی یه GT86 بخری بری پیست و تا میتونی جیغ لاستیک هاش رو در بیاری ، مسابقه بدی ، بهش برسی و باهاش عشق کنی.
از یک سنی که رد میشی به بازی کامپیوتری فقط به چشم یک گذران وقت برای مواقع بی حوصلگی نگاه میکنی و نه بیشتر.
بنزما
۱۵ مهر ۱۳۹۶Serial جان سال هاست که هر چیزی که تو کنسول ارایه میشه بازی نیست و شبیه سازهای پیشرفته ای هم وجود داره مثل گرن توریسمو که فدراسیون جهانی اتومبیل رانی باهاش گواهی نامه واقعی میده
خودت فکرش رو بکن
و واسه منی که تجربه جفتش پیست و شبیه سازی مثل گرن توریسمورو دارم به جرات میگم تو خیلی موارد لذتش برابری میکنه
Serial winner
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
بنزما جان این دو تجربه ” برای شما ” برابری کرده.
منم GT 5 رو بازی کردم. اتفاقا جون شبیه سازه خیلی هم شخته !
تجربه ی دنیای واقعی هرگز ، اصلا و ابدا با دنیای مجازی برابری نمیکنه.
ali
۱۵ مهر ۱۳۹۶خیلی تمرین میخواد
لذت واقعی رو وقتی میبرید که بصورت انلاین با بقیه بازیکن های جهان بازی کنی و رنکت رو بالاتر ببری و تو مسابقات مقام بیاری!
CNA
۱۵ مهر ۱۳۹۶حتماً میشه تیون هم کرد؟
parsa
۱۵ مهر ۱۳۹۶ولی ریسینگ بالاتر از ماست وانتد نیس.خاطرات بچگیم با ماست وانتده
parsa
۱۵ مهر ۱۳۹۶راستی پدال جان میشه قالب سایت و لوگو رو بذاری مثل چند سال پیش باحال بود.ازپدالم خاطره زیاد داریم.
پ.ن:تعداد کامنت هام کمه ام حدودا هفت هشت ساله میام پدال