محبوبیت شاسی بلندها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ نیز افزایش یافته است. آمار جدید منتشر شده توسط JATO نشان میدهند که حجم فروش این خودروها ۱۹.۷ درصد افزایش یافته و بدین ترتیب سایه سنگین شاسی بلندها روی دیگر کلاسهای خودرویی گسترده شده است. ۲۸.۳ درصد از خریداران خودروی جدید تا به اینجای سال شاسی بلندها را ترجیح دادهاند که نسبت به سهم بازار حدود ۲۵ درصدی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ رشد خوبی را نشان میدهد.
اما در رتبه دوم محبوبترین کلاس خودرویی اروپا شاهد حضور سوپرمینیها هستیم باوجود این سهم آنها به ۲۱.۵ درصد کاهش یافته است. این خودروها فروش ۱.۸ میلیون دستگاهی داشتهاند که در برابر فروش ۲.۴ میلیونی شاسیبلندها اختلاف زیادی را نشان میدهد؛ و درحالیکه هاچبکهای خانوادگی در رتبه سوم قرار گرفتهاند، سهم آنها ۱.۳ درصد کاهش یافته و به ۱.۶ میلیون دستگاه رسیده است.
اما کلاس خودروهای MPV که زمانی محبوبیت زیادی داشتهاند رو به افول میروند. فروش این خودرو با افت ۱۴.۸ درصدی به کمتر از ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده و تنها اندکی بالاتر از خودروهای شهری قرار گرفتهاند. هر دو کلاس خودرویی یاد شده سهمی در حدود ۸ درصد از بازار را دارند. خودروهای خانوادگی بزرگ نیز با افت فروش مواجه بودهاند که سهم آنها به کمتر از ۸ درصد رسیده است.
جدیدترین تحقیقات JATO همچنین چگونگی افت خودروهای اسپورت و کوپه را نشان میدهد. فروش کمتر از ۶۷ هزار دستگاهی به این معنی است که آنها تنها ۰.۸ درصد از بازار را در اختیار دارند که افتی ۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان میدهد. در مقابل، خودروهای لوکس اگرچه محبوبیت چندانی در اروپا ندارند اما با رشدی ۴.۲ درصدی مواجه شدهاند.
AMIR SCHUMACHER
۱۰ مرداد ۱۳۹۶.
BMW ، دایملر ، و مخصوصاً شرکت عظیم فولکس واگن ها چه سریع تر باید تعداد مدل های کرایاوور رو افزایش بدن.
محبوبیت روزافزون کراساوور ها اقلا تا ۱۵ سال دیگه ادامه خواهد داشت.
کارال
۱۰ مرداد ۱۳۹۶فک کنم عواملی ک شاسی بلندها رو مخصوصا کراس اورها رو تو دنیا خیلی محبوب کرده و مردم هم ب سمت اونا بیشتر گرایش پیدا کردن همین خصوصیت های نیمه افرودی و نزدیک شدن لذت و راحتی رانندگی در جاده ب خودرو های سدان باشه .جادار بودن و البته مصرف سوخت مناسب .
نت
۱۰ مرداد ۱۳۹۶میشه ادم کراس اور زیبایی مثل هیوندای سانتافه اسپرت 2018 رو ببینه ولی نره سمتش؟
AMIR SCHUMACHER
۱۱ مرداد ۱۳۹۶نه واقعا نمیشه !!!