بازار شاسی بلندهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاملاً در قبضه محصولات چینی بوده و در این میان دو نمونه از قدبلندهای چینی که اتفاقاً محبوبیت فراوانی داشته و البته جزو اولین شاسی بلندهای چینی کشور بوده ام وی ام X33s و لیفان X60 هستند.
ام وی ام X33s جزو اولین شاسی بلندهای چینی است که از سال ۹۰ تاکنون در بازار ایران حضور داشته و البته در این سالها ثابت کرده که از نظر کیفیت قوای محرکه و کابین رو به پیشرفت بوده و جدیدترین نسل آن که در کشورمان حضور دارد بازنگری چشمگیری در طراحی ظاهری و داخلی را تجربه کرده است. لیفان X60 نیز به مدد طراحی خود که برگرفته از نسل قبلی سانتافه میباشد و همچنین با حربه قیمت مناسب توانسته توجهات مناسبی را به خود جلب نماید.
جدیدترین نسل ام وی ام X33s در دو تیپ ساده و اسپورت عرضه میشوند که تفاوتهای آنها به رنگ سقف و همچنین وجود گارد و رکاب محدود میشود. برای اینکه مقایسه منصفانهای داشته باشیم نمونه ساده را انتخاب میکنیم که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متر بهره میبرد. این پیشرانه که در مدل قبلی X33s نیز وجود داشته به یک گیربکس ۷ سرعته CVT با قابلیت تعویض دستی متصل شده و نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد.
در طرف دیگر رقیب هموطن یعنی X60 حضور دارد که قلب تپنده آن پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۸ نیوتون متر استفاده میکند. لیفان X60 با دو گیربکس دستی و اتوماتیک CVT عرضه میشود که در این سری از مطالب “دوراهی” نسخه اتوماتیک آن حضور یافته است. این گیربکس اگرچه باعث کندی حرکت خودرو شده اما مشکلات نمونه دستی را ندارد. خب پس در این بخش شاید نتوان هیچیک از دو رقیب را برتر مطلق دانست.
مقایسه مشخصات فنی | ||
لیفان X60 | ام وی ام X33s | |
موتور | ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری | ۴ سیلندر ۲ لیتری |
قدرت | ۱۳۱ | ۱۳۶ |
گشتاور | ۱۶۸ | ۱۸۰ |
گیربکس | CVT اتوماتیک | ۷ سرعته CVT |
طول | ۴۳۲۵ | ۴۴۱۹ |
عرض | ۱۷۹۰ | ۱۷۶۵ |
ارتفاع | ۱۶۹۰ | ۱۶۵۱ |
فاصله بین دو محور | ۲۶۰۰ | ۲۵۱۰ |
وزن | ۱۳۳۰ | ۱۴۲۰ |
مصرف سوخت | ۸.۲ | حدود ۸.۵ |
حجم صندوق بار | ۴۰۵ | ۵۵۰ |
شتاب صفر تا صد | حدود ۱۳.۵ | حدود ۱۳.۵ |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ | ۱۷۵ |
قیمت | حدود ۶۹ | ۸۰ |
محمدرضا قیمتی
۵ مرداد ۱۳۹۷من قبلا ماکسیما داشتم و به هیچ عنوان حاضر نبودم تعویضش کنم حتی با اپیتما !
طرفدار پر و پا قرص ماشین ژاپنی !
باورم نمیشه x33s با این قیمت، چنین کیفیتی چه از لحاظ نرمی گیربکس، سواری، و کیفیت زیبایی داخلی ارائه داده باشه !
به جرات به کسانی که تا حالا سوار نشدن و نداشتن پیشنهاد میکنم موتور 2000 رو سوار بشن و اصلا با هیچ خودرویی در این محدوده قیمت کراس اور مقایسه نکنند !
jac s5 و x60 و سورنتو هم نشستم ! خوب سورنتو از لحاظ کیفیت قطعات داخلی بهتره اما زیبایی داخل به نظرم رقیبن ! سواریش هم بهتره ! ولی از لحاظ سواری و نرمی x33s از هر دو s5 و x60 بهتره ! برتری s5 به بزرگتر بودن و توربو بودن خودرو هست به نظرم وگرنه x33s بسیار خوب زده ! من هنوزم سمت چینی نمیرم به دلایلی موقتی خریدم، ولی شگفت زده شدم، همین
محمد رضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۸من x60/94دارم.پنجم عید بچم با 140کیلومتر زد به جدول پنج تا ملق زدش ولی خدارو شکر خون از دماغ کسی نیومد .میخام ماشینو طلا بگیرم .دردو بلاشون بخوره تو سر خودرو سازای ایرانی .بخدا قسم عالیه
علی محمدی
۳۱ تیر ۱۳۹۸ما یک زمانی لکسوز داشتیم و بعدش هیبریدی خریدیم ولی بعد از ورشکست شدن شرکت بابام مجبور شدیم اونرا بفروشیم ولی خداراشکر بابام دوباره روپاشدو یه شرکت کوچیک ساخت الان تازه گیا ما یک ام وی ام اسپرت خریدیم با اینکه ام وی ام قابل مقایسه با لکسوز وهیبریدی نیست ولی ماشین بدی هم نیست فقط سرعت کمی داره
ناشناس
۱۱ بهمن ۱۴۰۱دمت جیز😅😅😅😅
سعید
۱۶ مهر ۱۳۹۸من ایکس۳۳ دارم ماشین خوبیه نرمه امکاناتشم خوبه بخرید قطعا پشیمون نمیشید
p.d
۱ دی ۱۴۰۰عجب رفقا به 2 ستاره ایمنی mvm دقت کردین؟؟ یا به موتور کم بهرش ؟ اما در مقابل ؟ موتور کرولا 2008 (gli و xli ) کمتر ماشینی داریم از 1.8 لیتر 131 اسب قدرت بگیره تو بحث دوام هم که موتور های ژاپنی مخصوصا تویوتا همیشه حرفی برای گفتن دارن نمونش خود من مدل 91 دارم الانم سال 1400 فقط خرج مصرفی کردم براش حالا دوستان پراید سوار و پژو سوار میان نظر میدن اول برید تست دریفت های لیفانو ببینید یا فیلم هایی که از اصالت موتوری و تویوتاییش منتشر شده الان که لیفان از ایران خارج شده ام وی ام شاخ شده ؟؟؟ x33 بخرید لذت 2 ستاره ایمنیتونو ببرید :)