جنسیس، لینکلن و ولوو، جایگزین مناسب آلمان‌ها هستند؟!

پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
luxuryrivalsstill
خودروسازان آلمانی و ژاپنی معمولاً در بحث آمار فروش خودروهای لوکس حرف اول را می‌زنند اما رسانه Roadshow اخیراً تصمیم گرفته تا سدان های جایگزینی از...
تبلیغات

خودروسازان آلمانی و ژاپنی معمولاً در بحث آمار فروش خودروهای لوکس حرف اول را می‌زنند اما رسانه Roadshow اخیراً تصمیم گرفته تا سدان های جایگزینی از جنسیس، لینکلن و ولوو را بررسی نماید.

شاید این خودروها اعتبار برندهایی چون مرسدس یا ب ام و را نداشته باشند اما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 حرف‌های زیادی برای گرفتن داشته و هزینه‌های جانبی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سری 7 و S کلاس بوده اما اگر بخواهیم منصفانه بنگریم باید گفت علیرغم ابعاد بزرگ‌تر، این خودروها اکثراً رقیب ب ام و سری 5 و مرسدس E کلاس در نظر گرفته می‌شوند.

خب نوشتار را با جنسیس G90 آغاز می‌کنیم که بهای پایه 71550 دلاری دارد. این خودرو به پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری با خروجی 365 اسب بخاری و گشتاور 509 نیوتون متری مجهز بوده و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. علیرغم وجود کابین سطح بالا با فضای زیاد، جنسیس G90 به دلیل نداشتن سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی و عدم وجود اپل کارپلی و اندروید اتو زیر سؤال می‌رود.

لینکلن کانتیننتال فاصله قیمتی زیادی با جنسیس نداشته و بهای پایه 70940 دلاری را نشان می‌دهد. این قیمت برای سدانی از لینکلن کاملاً زیاد به نظر رسیده اما کانتیننتال دارای پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 541 نیوتون متری است. علیرغم اینکه محصول لینکان قدرتمندترین سدان تست است اما گفته شده که این خودرو خیلی سریع نبوده و تنها خودرویی است که از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. البته هنوز هم کانتیننتال خوبی‌های زیادی داشته زیرا از تکنولوژی‌های زیاد بهره برده و فضای قابل‌توجهی در صندلی‌های عقب ارائه می‌کند.

اما ولوو S90 ارزان‌ترین خودروی حاضر در تست بوده و حدود 66 هزار دلار قیمت دارد. متأسفانه این سدان سوئدی با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و سوپرشارژرداری عرضه می‌شود که کارکرد خیلی روانی ندارد. پیشرانه همچنین کم‌توان‌ترین مدل حاضر بوده به گونه‌ای که خروجی 316 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری را ارائه کرده است. البته نیمه پر لیوان اینکه S90 مصرف سوخت خوبی دارد.

اما خبرهای بد تمام نشده و در بررسی Roadshow گفته می‌شود که حالت اسپورت ولوو باعث خراب شدن تجربه رانندگی شده و رینگ‌های 20 اینچی سفارشی نیز منجر به سواری بد می‌شوند. کابین ولوو نیز کوچک‌ترین کابین بین این سه خودرو بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز عملکرد کندی دارد.

در نهایت این جنسیس G90 است که به خاطر ترکیب مناسب پرفورمنس، راحتی و فضای کابین در رده اول قرار می‌گیرد.

اما جدای از رده‌بندی جالب صورت گرفته، سؤال ابتدایی پابرجا است. به نظر شما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 جایگزین‌های مناسبی برای رقبای تثبیت شده آلمانی هستند؟

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.