در این مطلب مقایسهای کوتاه بین جک S5 و هایما S7 توربو داشتهایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانید مقالهی جامع هایما S۷ و اس ۷ پلاس ایران خودرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید را مطالعه کنید.
مصرفکنندگان ایرانی همگام با روند کنونی دنیای خودرو اشتیاق فراوانی به خودروهای شاسیبلند نشان میدهند. البته اکثر افراد امکان خریداری شاسی بلندها و کراس اوورهای واقعی و باکیفیت جهانی را نداشته و به ناچار باید با نسخههای چینی و یا کارکرده آسیایی کنار بیایند.
دو نمونه از شاسی بلندهای چینیای که در بازار خودروی کشورمان طرفداران فراوانی پیدا کردهاند جک S5 و هایما S7 هستند (البته یکی از عجایب دیگر صنعت خودروی کشور ما معرفی خودروی هایما S5 هم هست که نامی مشابه با جک دارد!). در محدوده قیمتی ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی شاسی بلندهای چینی زیادی حکم رانی میکنند و این بار قرعه به نام این دو شاسیبلند افتاده است.
قلب تپنده جک S5 از نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر است که خروجی ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری داشته و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نزدیکترین حریفان خود در کشور قرار میگیرد. قدرت بالای جک که نقطه قوت اصلی آن محسوب میشود از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. در طرف مقابل هایما S7 قرار دارد که برای رقابتی بهتر با جک مجهز به پرخوران شده و از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی استفاده میکند که قدرت آن به ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۲۳۰ نیوتون متر میرسد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
اگرچه قدرت هر دو خودرو تقریباً مشابه یکدیگر بوده اما شاهد برتری ۳۵ نیوتون متری گشتاور جک هستیم بنابراین این خود میتواند یک نقطه قوت باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر جک S5 بهطور حدودی در ۱۱ ثانیه ثبت شده درحالیکه شتاب رسمی هایما S7 توربو اعلام نشده اما نباید انتظار شتابی بهتر از جک را داشت. شایان ذکر است هایما حدود ۳۵ کیلوگرم سبکتر از جک ۱۵۸۰ کیلوگرمی میباشد.
اگرچه نباید از چنین شاسی بلندهایی انتظار مصرف سوخت مناسب را داشت اما اغلب خریداران در زمان خرید خودرو نیمنگاهی به ارقام مصرف سوخت نیز دارند. اگرچه مصرف سوخت جک برابر با ۷.۸ لیتر اعلام شده اما این رقم به نظر بسیار خوشبینانه میرسد. از طرف دیگر مصرف سوخت رسمی هایما S7 توربو ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که به واقعیت نزدیکتر است. هرچند هر دو خودرو در عمل مصرفی بیش از اینها دارند.
نهایتاً به فاکتوری کلیدی در خرید خودرو یعنی قیمت میرسیم. جک S5 بهایی در حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳ میلیون تومان دارد درحالیکه هایما اندکی ارزانتر بوده و برچسب قیمتی حدود ۹۶ میلیون تومان را نشان میدهد.
خب با این تفاسیر، انتخاب شما کدامیک از این دو خودروی شاسیبلند چینی است؟ جک شناخته شده یا هایمای پشت گرم به ایرانخودرو؟
مقایسه مشخصات فنی | ||
جک S5 | هایما S7 توربو | |
موتور | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری |
قدرت | ۱۷۴ | ۱۷۰ |
گشتاور | ۲۶۵ | ۲۳۰ |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
طول | ۴۴۷۵ | ۴۵۳۰ |
عرض | ۱۸۴۰ | ۱۸۳۰ |
ارتفاع | ۱۶۸۰ | ۱۷۳۰ |
فاصله بین دو محور | ۲۶۴۵ | ۲۶۱۹ |
وزن | ۱۵۸۰ | ۱۵۴۵ |
مصرف سوخت | ۷.۸ | ۹.۶ |
حجم صندوق بار | ۵۰۵ | ۴۰۰ |
شتاب صفر تا صد | حدود ۱۱ ثانیه | حدود ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ | ۱۷۰ |
قیمت | حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳ | حدود ۹۶ |
F۲۲RAPTOR
۱۱ دی ۱۳۹۶دیدگاه من ازین نظر سنجی ها.
خر بی پالون؟
یا
پالون بی خر؟
حامد
۱۱ دی ۱۳۹۶درسته که خودروهای خوبی نیستن ولی دیگه اینجور که شما میگی نیستن
خب بگو خودرهای بی کیفیت یا مزخرفین
اصلا یعنی چی هی خر خر میکنی؟
F۲۲RAPTOR
۱۱ دی ۱۳۹۶من فقط تو این پست از اسم این حیوون زحمت کش استفاده کردم
اگه راس میگی چرا خودت. تکرارش کردی؟???
دوما مگه غیر اینه
درسته در قیاس
با تولیدی های فرغون ما عالین
ولی ما مردم ایران لایق. کره ای آلمانی و ژاپنی هستین
شاهین
۱۱ دی ۱۳۹۶من کارشناس ماشین نیستم اما هم ماشین المانی دارم هم ژاپنی داشتم قبلش و هم کره ای داشتم سال 2009. فاصله بین تکنولوژی یه مزدا 3 جدید که 100 میلیون قیمتشه یا مثلا یه لنسر تیپ 2 تو همون قیمت با یه هایما و یا جک به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.حتی تکنولوژی مزدا 323 یا ماکسیما هم از جک و هایما و لیفان و ام وی ام بالاتره.بحث من اصلا آپشن نیست.خب ماکسیما حتی سانروف هم نداره اما وقتی راجع به تکنولوژی ساخت حرف میزنم یعنی ماشین چینی 55 میلیونی سر پیچ با 35 تا سرعت چپ میکنه ولی یه تویوتا کرولا 55 میلیونی هرچقدم کارکرده یا قدیمی باشه اینجوری بی آبرویی نمیکنه.اگر ملت ما درک کنن ارزش خرید هوندا آکورد کارکرده 10 برابر یه ام وی ام شاسی بلنده صفر کیلومتره اونوقته که میشه به درایت مردم ایمان آورد…
Mobin
۱۳ دی ۱۳۹۶کاش به جای ۳۲۳ از یه چیز دیگه می گفتی .
من ۴۰۵رو به اون ترجیح میدم
رادین
۱۵ دی ۱۳۹۶شما یر چه اساسی این اطلاعات را به دست آوردی که مثلا یک چینی با سرعت 35 چپ میکنه،اگه اینجوری بود که باید سر هر پیچ چندتا چینی چپی بود،یا از کجا میگی که تکنولوژی مزدا323 ده برابر چینی هاست.
Manirecord
۱۱ دی ۱۳۹۶هی یادش بخیر شورولت میخواست نمایندگی باز کنه تو این خراب شده گفتن از بلاد کفر هست نگذاشتن بجاش پر شد از ماشینای چینی…
البته لیاقتمون همینه
سروش
۱۱ دی ۱۳۹۶حرفتون رو کامل میکنم. همین دو تا چینی هم آرزوی 95 درصد مردمه. یعنی لیاقت ما اینم نیست. لیاقت واسه خودش معنی داره. لیاقت یک کلمه کلیشه ای شده . ما مردم ایران چه کاری کردیم که شدیم لایق بهترینا.
سورنا
۱۱ دی ۱۳۹۶کی گفته لایق بهترینا هستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم ایران کی میخوان دست از این توهم بهتر بودن بکشن بیرؤن ؟
سرنوشت هر کشوریو مردمش رقم میزنن و سرنوشت مردمشو خود مردم
ماها لیاقتمون فرقون هم نیست
از ماست که بر ماست برادر :)
Mehdi TuRbO
۱۲ دی ۱۳۹۶کی گفته ارزوی ۹۵ درصد مردم اگ واقعن ارزوی ۹۵ درصد چرا برای ی خودروی داخلی ک وام میزارند یهو صف میکشند ؟؟؟ایا همه ماشین خارجی (چینی کره ای ژاپنی و …)تو خیابونا میبینیم کمپین تحریم داشت واقعن سر و صدا خودرو سازا درمیورد اگ فقط ۵ درصدند چرا اینا همه صف بستند برای خریدش ؟؟؟
Mehdi TuRbO
۱۲ دی ۱۳۹۶همه رو برق میگیره ما رو تیر برق
دقدقه مردم دنیا فورد موستانگ or شورولت کامرو
از ما پشمک حاج عبدالله یا افتاب سازی سه برادر
۱۰۰ میلیون خیلی ماشینا میشه خرید
بعد ی عده میاند میگند چیز دیگ ای میشه خرید خوب وقتی اینو میدند ۱۰۰ نخری معلوم چیز دیگ ای میتونی بخری
چینی شاید ی ماه اول امکاناتش برات جالب باشه ولی بعد یک سال اصن نمیشه تحملش کرد.
سروش
۱۲ دی ۱۳۹۶آقا مهدی انقدر نمیخواد حمله ای صحبت کنین داریم حرف میزنیم دعوا که نداریم. من ربط وام 20 میلیونی با ماشین 100 میلیونیو نفهمیدم. همه با اون وام رفتن پراید و 206 خریدن نه ماشین 100 میلیونی. 95 درصد گفتم چون آمار فروش خودروهارو چک کردم. کل خودروهای وارداتی 2.1 درصد کل خودروها هستن (آمار 2016). تو خودروهای تولید داخل، پراید همیشه بین 400 تا 600 هزار فروش داره. 20 هزارتا از این دو خودرو در سال تولید بشه کارخونش باید کلاشو بندازه هوا.منم این دو خودرو رو نمیخرم با این قیمت ولی کسی که اینارو میخره مشکلی نداره. بی وای دی شاید بهتر باشه ولی من کلا فکر میکنم خودروی دست دوم تو ایران منطقی تره. ولی با 100 تومن چه خودروی کراس دست اول میشه خرید که شما میگی اینهمه انتخاب؟ به دیدن نیست آقا شما هم باید بالای شهرو ببینی هم پایینشو.
بهزاد
۱۵ دی ۱۳۹۶شاید خیلی سعی می کنیم که مثل شترمرغ سرمان رو کنیم تو برف ولی حقیقت غیر قابل انکاره که صنعت چین از ما جلو زده و به زودی از کره و ژاپن هم سبقت خواهد گرفت و پس از اعاده حیثیت قیمت نجومی محصولاتش رو به رخ خواهد کشید
Carbonado Aventador
۱۱ دی ۱۳۹۶دوست عزیزی که به این ماشینای چینی میگی خر بی پالون..
اولا به قشر زیادی از جامعه توهین کردی که به قول شما سوار این خرای بی پالون میشن…
دوما من و همه ی امثال من دوست دارن کره ای و ژاپنی سوار بشن ولی دیگه نهایت زورشون ۱۰۰ میلیون پول هست!!!!
شما بفرما با ۱۰۰ میلیون کدوم ماشین کره ای و ژاپنی صفر کیلومتر رو میشه خرید؟؟؟
.
.
.
به نظر من خیلی مسخرس کسی که ماشین زیر ۳۰ ۴۰ میلیون سوار میشه به ماشینای ۱۰۰ میلیونی بگه خر بی پالون!!!!
F۲۲RAPTOR
۱۱ دی ۱۳۹۶آقای روشن فکر آسمون به ریسمون نباف
کی گفته قصد توهین دارم؟
بله وختی ماشینهایی که نهایت قیمتشون
۵۰ تومن بیشتر نیست با هزار تا تبصره و قانون به ببشتر از ۱۰۰تومن میرسه.
شوما از کجا ماشین زیر پای منو میدونی چیه که بر چسب ۴۰ تومنی بش میزنی
من معتقدم با این پول باس کره ای و ژاپنی سوار شد نه چینی، منظورم این نیست خاک تو سر کسی که اینا رو میرونه
میگم قیمت ماشین تو ایران چند برابره
در اصل باس با این پول ژاپنی سوار شد
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش شاید اینا چینی باشن ولی چیزی که شما دربارشون فکر می کنی خیلی مسخرست
من خودم یه جک s5 دنده ای دارم و ۱۰۰ هزار تا باهاش کار کردم تا الان هیچ مش کل فنی نداشته و فقط برای تعویض رو غن ویه بارم برای لاستیکش رفتم نمایندگی ک کاملا راضی هستم و هیچ صدایی هم هنوز تو کابین وجود نداره هیچی و کاملا راضیم و هنوزم ماشین مثل روز اولش شتاب گیری می کنه و روی ۱۰ ثانیه می زنه که واقعا برای این ماشین خوبه و من تازه کسیم نیستم که رو ماشین وسواس باشه و این که چون موتور ماشین توربو هست مراقبت شدید کنم ازش و تا الانم خوداروشکر هیچ مشکلی نداشته و تازه اشناهایم می شناسم که واقعا از این ماشین راضین و فقط خودم نیستم که تعریف میکنم.
شما هم اگه تاحالا اصلا تو این ماشین نشستین نیاین و نظر بدین یه بار سوار شی می فهمی این ماشین چطوره.
جک واقعا ماشین خوبیه و کاملا راضیم و هیچ چیز بدی ندیدم ازش و تو این قیمت برای ماشین صفر خیلی خوبه و به کسی که تو ایک قیمت می خواد ماشین صفر بگیره حتما توصیه می کنم که به جک نگاه کنه چون خیلی خوبه.
و لطفا اگه تا حالا تو یه ماشین ننشستین اون ماشینو با نظراتتون با اسفالت یکی نکنید.و منم واقعا بهم بر می خوره که شما در مورد ماشینی که دارم نظر اشتباه می دین و می خواین ذهن بقیه رو نسبت به این ماشین خراب کنین.
F۲۲RAPTOR
۱۱ دی ۱۳۹۶جناب یه جوری بهت بر خورده که اینگار به حیثیتت توهین شده ،شما به نظرت تمام مردم ایران راضی نیستیم که حبابها قیمت کاذب نباشه و قیمت این ماشینا واقعی باشه؟
اومدی غضیه رو به دید شخصی میبینی؟
شما بگو کی از ماشین با کیفیت تر بدش میاد
اونوخت اومدی میگی به ماشینم توهین نکن,
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶خودت نمی دونی چی میگی
الان همه ماشینا قیمتشون بالاست
تو این قیمتای نامعقول به نظرم جک تو قیمتش بهترینه.
الان برای یه اشغال کره ای مثل سانتافه واقعا ادم باید ۳۰۰ میلیون بده.
خرید ماشین کلا تو ایران منطقی نیست با این حرفات.
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶اصلا پدال نباید از این دوراهی ها بزاری که این جوری به شعور مردم ایران توهین شه.
F۲۲RAPTOR
۱۲ دی ۱۳۹۶باشه عزیزم ماشین جناب عالی از سانتافه م بهتره
من هر چی بهت بگم باز از ماشینت دم میزنی
اینقد خنج نکش داشی
ماشینت خوب ماشینت اوکی چرا نمیفهمی به مولا نمیگم ماشینت بده اصل کلامم اینه
تو ایران قیمتا کاذبه وسلام
😌😌😌
حالا هی ببا بگو ماشین جک بد نیست
ماکسیم
۱۴ دی ۱۳۹۶حاجی حرفات نشون میده که ماشین بالاتر از جک نشستی
اولا چه جک چه این هایمای مسخره تر از اون مصرف سوخت به شدت بالایی دارن
ثانیا صدای موتور توی جک اتوماتیک قشنگ میاد داخل کابین مخصوصا توی دور موتور بالاتر
ثالثا هزار تا مشکلات دیگه که مجلالی واسش نیست
درکل این ماشین چینیا از ایرانیا بهترن اما با کره ای ها خیلی فاصله دارن چه برسد به ژاپنی و آلمانی….
آریا
۱۲ دی ۱۳۹۶عکسا واسه هیما تنفس طبیعیه. مدل توربو فیس لیفت جزیی داره که خیلی جذاب تر شده.
آریا
۱۲ دی ۱۳۹۶اینم عکسش
http://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/haima-1.jpg
morteza
۱۲ دی ۱۳۹۶من که اصلا بابت جنس چینی و تولیدی ایرانی اونم با این قیمت هزار تومنم نمیدم.به نظر من تو این بازار اگه کسی دنبال ماشین صفره.من باشم تیوولی میگیرم.هرچند هرچند تو این کلاس اس یو وی نیست.در مورد دست دوم هم میشه بین توسان و اسپورتیج فکر کرد.به نظر من بهتره.
علی
۱۱ دی ۱۳۹۶حالا که دارین زحمت میکشین مقایسه میکنین یخورده تفصیلی تر مقایسه کنین بهتر نیست؟
حداقل آپشن هر کدوم رو بگید
یه اماری از رضایت عمومی، میزان فروش یا چنتا ستاره کیفی دارن و ….
ما که خریدار نیستیم ولی شاید چهار نفر دیگه قصد خریدنشو داشته باشن
Wrx
۱۱ دی ۱۳۹۶جفتش یه چیزن?
جفتش بی مصرفن?
چینی با این قیمت در داخل کشور یعنی اشغال وسلام?
حالا چرا میگم اشغاله چون این قیمتی که دارن میفروشن پولشون نیست
چیزی که بیشتر از ارزش واقعیش برای فروش میزارن یک اشغال بیش نیست
اینایی که میگن کره ای اشغاله کافیه یک ماه با یه اسپورتیج یا توسان رانندگی کنن بعد برن با این دوتا رانندگی کنن ?
من خودم شخصا هر بلایی بخواین به مدت چهارسال سر اسپورتیج بدبخت اوردم ?به جان خودم اخ نگفت بارها باهاش حتی تا خط قرمز دور موتور رانندگی کردم یعنی من در هفته چهار روز مسیر ۱۹۰ کیلومتری رو باهاش میرفتم دانشگاه با تمام فشار روی موتور و گیربکس هیچ وقت اخ نگفت حتی یک قطره هم روغن کم نکرد یا موتور جوش نیاورد یا گیربکس اختلالی ایجاد نشد و قفل نکرد ولی این ماشینارو باهاشون اونطوری راه بری در طی یک سال اول شایدم همون ۶ماه اول یا موتور پیاده بشه یا گیربکس شک نکنید کافیه برید یک روز در نمایندگی های کرمان خودرو تا ببینید چیا دارن به ملت میفروشنن ???اگه حداقل این جک یا هایما ۱۰۰میلیونی با قیمت ۴۵تومن فروخته میشد مناسب بود ولی با این قیمت یک اشغال به تمام معناست
بهراد
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش درسته ایرانخودرو ماشین مناسبی مونتاژ نمی کنه ، ولی شعور مصرف کننده ایجاد میکنه نره سمتش.مث خیلی چیزا. من میتونم پول یه پارس رو جور کنم ولی همون پژو مدل پایین خودمو سوار میشم اونو تعمیر میکنم ازش درست استفاده می کنم تا مجبور نشم یه آشغال بخرم یه پام بمونه تو تعمیرگاه.ماشینی که شما راجبش میگی ماشین خوبیه ولی اصلا با قیمت دوبل و سوبل ارزششو نداره،همون پولی که میدیم معلوم نمیشه کجا میره ،بهتره همون خرج خودمونو هزینه رفت و آمدمون بشه.تو برنامه ریپرتاژِ یه شبکه فارسی زبان خارجی ، کارمند سابق ایرانخودرو میگفت ورق فرانسوی ماشین تو تحریم نیومد بجاش مال فولاد مبارکه و یه کارخونه ی دیگه که حتی برای کابینت هم ازشون استفاده نمیشه آوردن باهاش پرشیا ساختن،جالبیش اینجا بود که موسسه استاندارد نامه میداد که یه ماشین بدین به ما تستش کنیم،نمیومد از پارکینگ ایرانخودرو یکی رندوم انتخاب کنه ببره.ایرانخودرو هم یکی با قطعات خارجی میساخت به خاطر همونم کیفیتش از ماشینایی که تو بازاره بیشتر بود.بهتره تو این رای گیری ها یه گزینه ی هیچکدام هم باشه چون کسی مجبور نیس آشغال بخره. ماشینی که با ورق رانی ساخته بشه همون بهتر که تو پارکینگ خاک بخوره وگرنه تو تصادف مث دستمال کاغذی مچاله میشه
بهراد
۱۱ دی ۱۳۹۶تازه تو شبکه منوتو برنامه ریپرتاژ یه سمند وارد انگلستان کرده بودند که توسط موسسه Euro ncap تست بشه و چندین تست مختلف مثل تست espیا پایداری ماشین و تست صندلی و معاینه فنی و تصادف از جلو توسط خود موسسه انجام شد که نتایجش واقعا افتضاح بود پیشنهاد می کنم این برنامه رو حتما تو اینترنت ببینید. ماشینی که به عنوان خودروی ملی و ماشینی که هر کارمند با چند سال پس انداز و قسط به اسم خودروی ایمن میخره رو ببینید چه نمره و ستاره ای بهش تعلق میگیره.دوستان من میگم سزای گران فروش نخریدنه،در ضمن آشغال فروش هم هست یه مدت نخرین همه ی اونا رو دستشون باد می کنه،همچنین ماشینای خارجی رو هم نخرین تا آخرش یا ماشین درست و حسابی در شأن شما ساخته و مونتاژ بشه و یا گمرک یه نیم تغییری داشته باشه.با لایک و دیس لایک چیزی حل نمیشه من نمی خرم شما نمیخری همه نمیخرن کارخونه تعطیل میشه میره پی کارش
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش شما با ماشینای چینی لج داری ایا؟؟
من بالا گفتم که جک دارم و واقعا عالیه و ۱۰۰ هزار تا باهاش کردم و خداروشکر تا الان هیچیش نشده و مثل روز اول شتاب گیری می کنه و هایما هم ماشین خوبیه و تعریفشو شنیدم.
و لطفا اگه تا الان تو این ماشین اصلا ننشستین تفکر مردم رو خراب نکنین
Wrx
۱۱ دی ۱۳۹۶یه چیز دیگه راجب هزینه سرویس ماشین کره ای نسبت به چینی ????
من ۶.۵لیتر روغن کاسترول مگنتی هوشمند و یک عدد فیلتر روغن و یک عدد فیلتر هوا رو برای ماشینم با قیمت ۱۷۵تومن تعویض میکردم
بعد رفتم نمایندگی کرمان موتور رشت در استان گیلان برای تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوای یه لیفان x50که دقیقا یک پرایده فقط اتومات شده از من حدود۲۲۰هزارتومن پول گرفتن تازه به گفته خودشون چهارسال گارانتی داره این اشغال
در ضمن دوست عزیز یک نفر هم اونجا داشت با هزینه ۲۳۸هزار تومان همین جک رو تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا میکرد که بدبخت عین اسپند رو اتیش جیلیز ویلیز میکرد
برای من نگو از خوبیای این چینیا که واقعا خندم میگیره ?
من ادم پولداری نیستم که ماشین گرون خریده باشم بعد از چینیا اشکال بگیرم من خودم تو منطقه ازاد زندگی میکنم خیلی از ماشینارو سوار شدم
تو همین منطقه ازاد ما تیگو هم داریم با قیمت ۵۵تا۶۰تومن بعد با ۶۵هم میشه توسان و اسپورتیج خرید ولی هیچ کسی نمیره سمت اون چینیا
تو بازار پلاک ملی چون ماشین چینی ارزونتره همه میرن سمتش وگرنه هیچ کس کره ای و ژاپنی رو ول نمیکنه بره چینی بخره من جک سوار نشدم ولی تیگو سوار شدم و میگم واقعا چرنده در مقابل کره ای البته در منطقه ازاد که تفاوت قیمیتی زیادی نداره
کاش همه جای ایران مثله منطقه ازاد بود تا همه شماها حداقل با پول ماشین چینی میتونستید ماشین های خیلی بهتری سوار شید
من با کسی لج نیستم فقط تجربه ای که داشتمو گفتم
??
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش من می گم جک داشتم و خوبه و ۱۰۰ هزار کیلومتر سوارش شدم و عالیه
و در باره جک بد نگو
تیگو به زور ۱۴۰ اسبه جک حدود ۱۸۰ اسب داره و واقعا عالیه.
بگو تیگو چرنده ولی جک خیلی بهتره
بهراد
۱۲ دی ۱۳۹۶من نگفتم ماشین چینی بده،اتفاقا اکثر چینی ها از داخلیا بهترن.جک اس۵ ماشین خوبیه امتحاناشم پس داده.مصرفش بخاطر جثش زیاده اما تنها چیزی که چینیا ندارن اصالته، داخلیم نداره،یه پراید هاچبک رو این همه کش دادن مدل های مختلف ساختن،۴۰۵ که بماند.من سوار جک نشدم اما از بیخ قضیه رو تمام شده نمیدونم و نمیگم چینی آشغاله و فلانه،خوب و بد داره.متاسفانه تو ایران هرچقدر بیشتر پول داشته باشی بیشتر آش میخوری و طبق اون قضاوت میشی.هر ماشینی نیاز صاحبشو برطرف کنه بهترینه به نظر من.طرف خونشو میفروشه ماشین گرون بخره،اما تو آمریکا طبق نیازشون خرید می کنن و دستشونم باز هست.من دو میلیارد داشتم نمیرفتم سراغ اس۵۰۰ یا bmw x6بجاش یه ای کلاس ۲۰۱۳ مثل E200 کم کارکرد یا نو میخریدم باهاش عشق و حال دنیا رو میکردم بودجم کمتر بود یه آزرا ۲۰۱۲ میخریدم. قرار نیس هرچی پول داشته باشی بدی به ماشین که پزشو بدی،هرچیم باشه سه سال بعد از مد میوفته.دوستانی که پولشون به کره ای و آلمانی نمیرسه با بودجه ۱۰۰ تومن یه شاسی بلند چینی میخرن پز بدن ،اما کسایی هم هستن که واقعا ماشین رو تست کردن پسندیدن سواریشو تجربه کردن بعد خریدن،متاسفانه مردم ما با کلمه شاسی بلند لوکس و توربو شارژ و سانروف و لاکچری با اقساط بلند مدت زود گول میخورن و کسیم که اینارو میفروشه رگ خواب این قشر کاملا دستشه.یا باید بازار انحصار کامل باشه یا تنوع حداکثر . هر خوشگلی یه عیبی داره،اما تو بازار ما بهترین وجود نداره یا آپشن یا کیفیت که کیفیت خیلیم کمتره. تو روزگاری که یه پراید دوگانه فرمون هیدرولیک داشبورد جدید آرزوی خیلی هاست بهتره زیاد کشمکش سر انتخاب نکنیم.شما با جک حال میکنی مبارکت باشه چرخش بچرخه برات ولی برا من پژو ۴۰۵ مدل زیر ۸۵ فعلا که تمام نیاز هامو برطرف کرده درسته ترمز ABS نداره Air Bag نداره ولی نه خارج شهر میرم نه تو شهر بیشتر از ۸۰ تا میرم،فعلنه ترمزاشو تقویت کردم نیاز به قدرت بیشتر داشته باشم هم یه اگزوز افترمارکت میگیرم اما همین با کم خرجی و کم استهلاکی خیلی جاها به دردم خورده البته اگه قطعه فرانسه گیربیاری،قیمتش دوبرابره اما عمرشم دو برابر بیشتره کسیم بماله به ماشین زیاد ناراحت افتش نمیشی.این ماشین مخصوص همه جای شهره اما یکمی که ماشین گرونتر بشه بهتره هم خونت تو بالاشهر باشه هم فقط تو بالا شهر برونیش یه برچسب ضد خش هم به رنگش بچسبونی بد نیس
الف.ی
۱۱ دی ۱۳۹۶دوستان شورشو در نیارید دیگه
این جک و هایما اینقدر ها هم بد نیستن
شایان
۱۲ دی ۱۳۹۶اینقدرها بد نیستن ولی اونقدرها هم خوب نیستن!
حسین
۱۱ دی ۱۳۹۶من به جک رای دادم اما نمیدونم کیفیت کدوم بیشتره؟
بوست توربو کدوم کمتره؟
خدمات کدوم بهتره؟
و …
Carbonado Aventador
۱۱ دی ۱۳۹۶کیفیت هردوتاشون به یه اندازه هست…
جکموتور میتسوبیشی روش سواره
و هایما موتور مزدا..
جکیکم چابکتره ولی نه به اندازه ای که خیلی محسوس باشه…
تو سربالایی ها هایما کشش بهتری داره و خیلی خوب شتابمیگیره…
هایما جادار تره و به قول معروف ماشین مردونه تری هست…
جکسواریش نرمتره و پایداریش یه مقدار بیشتره..
ترمزای هایما قویتره و زودتر ماشین رو نگه میداره…
.
اینا تجربه من از رانندگی با این دوتا ماشینه!
خدمات پس از فروش هایما هم چون واسه ایران خودروعه به مراتب بهتره!!
حسین
۱۱ دی ۱۳۹۶ممنون ولی چون مال ایرانخودرو هس هایما ، نباید فک کنیم اکثر نمایندگی هاش واردن که تعمیرش کنن .
بوست توربو هم مهمه ! هر چی کمتر ، بهتر !
lawyer hamid
۱۱ دی ۱۳۹۶جک s5 ماشین بدی نیست
من خودم پشتش نشستم و راضی بودم از شتاب و هندلینگش
با این قیمتهای فضایی ماشین های وارداتی، قیمت جک خیلی زیاد نیست، تأکید میکنم که نسبت به اونا
وگرنه این ماشین خیلی باشه 40 تا ۵۰ میارزه
حسن
۱۱ دی ۱۳۹۶یه سوال برا من پیش اومده که چطوریه تمام کاربرای پدال ماشین لاکچری خارجی دارن و همه مایه دارن . یا اینکه حاضر به پذیرش شرایط کشور نیستن . تمام ملت دارن با همین ماشینا سر میکنن پس بهتره در اینجور مواقع تبادل نظر سازنده صورت بگیره شاید به درد یه ادم بی پولی مثه ما هم بخوره . وقت و انرژی وهزینه صرف میشه اما بی حاصل . تا صحبت ماشین ایرانی و چینی میشه فورا جبهه گیری شروع میشه تو کل اطرافیان ما فقط یه اوتلندره دوتا سانتافه یه پرادو یه ای کلاس یه هایلوکس یه جک جی5 بقیه پراید سمند و پارس و پژو دارن .اخه مگه میشه شرایط را ندیده گرفت یا با انکار مگه مشگلی حل میشه . اگه اینطوره بدون شک تمام ما در اینده سیاستمدار خواهیم شد.
Carbonado Aventador
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش من بهت قول میدم ۸۰ ۹۰ درصد کاربر های پدال ماشینشون زیر ۱۰۰ میلیونه!!!!
یا تک و توک ماشین دَدی رو سوار میشن و فکر میکنن دیگه خیلی لاکچری شدن!!!
تو فضای مجازی همه بزرگتر از چیزی هستن که نشون میدن…
الان منم میتونم ادعا کنم بی ام و سری ۷ دارم و کسی هم نمیتونه ثابت کنه من دروغ میگم یا نه!!!!
خلاصش کسی میتونه به چینی ها ایراد بگیره که ۵ تا ماشین کره ای یا ژاپنی سوار شده…
نه کسیکه یکبار ماشین بالاتر از سمند و سورن نَشسته!!!
محمد رضا
۱۱ دی ۱۳۹۶به سمند کاری نداشته باش برادر (فان)
Carbonado Aventador
۱۱ دی ۱۳۹۶من خودم هایما توربو دارم..
خیلی هم ازش راضی هستم.
۹۰ درصد اینایی که تو این سایت و یا جاهای دیگه میگن جک و هایما و تیگو۵ آشغال هستن…
خودشون یا پراید سوار هستن یا دیگه فوق سمند یا پرشیا سوار بشن!!!!
پس خواهشم اینه کسی که تاحالا سوار خودروی بالای ۷۰ ۸۰ میلیون نشده و پولشو نداره بخره نیاد راجب خودروهای چینی حرف های خلاف واقعیت بزنه..!!!
من هایما دارم..
ماشین بی سر و صدا ، پر شتاب و سواری خوب و راحتی داره…
به حدی راحته که حتی زن ها هم بدون هیچ مشکلی میتونن پشتش بشینن و نسبت به قیمت ۱۰۰ میلیونی آپشن های قابل قبولی رو اراعه کرده!!!!
خلاصش جک و هایما و تیگو تفاوت خیلی خاصی با هم ندارن و آپشن های تقریبا برابری رو اراعه میدن…
دیگه اون به سلیقه ی فرد برمیگرده که کدوم رو انتخاب کنه!!!!
دانیال
۱۱ دی ۱۳۹۶شتاب 0 تا 100 اش اشتباه. جک حدود 12 ثانیه است. و هایما زیر 9 ثانیه. اسب بخار ویدیو شو گذاشته بود قبلا.
سینا
۱۱ دی ۱۳۹۶چطوری ب این نتیجه رسیدی؟!
جک اسب بخار و گشتاور بیشتر داره بعد حدود3ثانیه کندتر پر میکنه 0تا100رو؟؟؟؟؟؟؟؟!
کلیپ هاش رو برو ببین0تا100رو توی8.8ثانیه میره جک
Just bentley continental
۱۱ دی ۱۳۹۶داداش اون مدل دستیه ولی در کل شتاب جک خیلی خوبه بازم میگم من جک دارم و واقعا راضیم و لطفا تفکر مردم رو نسبت به این ماشین خراب نکنین وقتی که اصلا توش ننشستین.
محسن
۱۱ دی ۱۳۹۶منظور نویسنده از کراس اوور واقعی چیه؟! منظورش دو دیفرانسیله و یا برند معتبر؟ مثلا هیوندای توسان دو دیفرانسیل که مثل خر داخل شن گیر می کنه کراس اوور واقعیه ولی هاوال H9 دو دیفرانسیل که خیلی راحتر از مسیرهای آفرود میره کراس اوور غیر واقعیه اونهم به صرف چینی بودن! این مطلب رو هم بر اساس فیلم های ویدئویی این دو تا ماشین دارم می گم.اصلا نویسنده یکبار پشت چنین ماشین هایی نشسته و یا اصلا اونا رو از نزدیک دیده؟! این واژه مسخره و من درآوردی و نوظهور کراس اوور واقعی را اولین باره که دارم در یک متن خودرویی می بینم.
شاهین
۱۱ دی ۱۳۹۶سلام
شما با استناد به دوتا ویدیو نمیتونین یه خودرو رو بهتر از اون یکی بدونین.
واقعی بودن یه کراس اوور به خیلی چیزها بستگی داره که از جمله اونها میتونم به ارزش برند، کیفیت، مصرف سوخت، قدرت پیشرانه، عملکرد قوای محرکه و گیربکس و… اشاره کنم.
موفق باشید.
محسن
۱۱ دی ۱۳۹۶شما جواب سئوال منو درست ندادی! پرسیدم چه معیارعلمی و تخصصی وجود داره که بشه با اون «کراس اوور واقعی» را از «غیر واقعی» تشخیص داد؟دو دیفرانسیل بودنش یا برند خاصی داشتن یا خوشگلی اون یا ساخت کشور خاصی بودن؟ویدئو رو هم از این بابت گفتم که به نظر می رسه که شما معتقدی شاسی بلندهای چینی کراس اوور واقعی نیستند در حالیکه اگه معیار یک کراس اوور خوب یا به قول شما واقعی رو قابلیت های آفرودش بدونیم،بعضی از شاسی بلندهای چینی هم خیلی حرف ها در این مورد دارن و نمیشه به صرف چینی بودن برندشون اونا را کراس اوورهای غیر واقعی دونست،کیفیت و ایمنی برند هاوال هم خیلی نزدیک به کره ای هاست اینو من نمی گم برین خودتون سایت های تخصصی استرالیایی رو در این زمینه بخونین،همین چند وقت پیش هاوال H2 پنج ستاره از ANCAP استرالیا گرفته آیا این شاسی بلند به نظر شما ناامنه؟چون چینیه؟ سعی کنید در مقالات خودتون معیارهای علمی و تخصصی ارائه بدید نه معیارهای کوچه بازاری و عوامانه!
موفق باشید
علیhdp
۱۱ دی ۱۳۹۶بین کراس اور هایی تو این قیمت سوزوکی ویتارا ارزش خرید بیشتری داره. حداقل ژاپنیه. (البته اگه ایرانخودرو قیمتشو زیاد نکرده باشه)
Carbonado Aventador
۱۱ دی ۱۳۹۶سوزوکی ۱۵۰ پولشه..
اینا زیر ۱۰۰ میلیون هستن!!
Mahdi Chevrolet
۱۱ دی ۱۳۹۶من هیچکدومشو ندارم
اما تجربه سواری با جک و توسانو دارم(از بچه مایه دارا و لاکچری ها نیستم تو منطقه ازاد سوار شدم)
جک خیلی خوبه ارزش قیمتش تو بازار داغون و بی منطق ایران خوبه
من اگه ۱۰۰ داشتم یه GT86 کارکرده میخریدم (نظر شخصی ) اما برای صفر کیلومتر و شاسی بلند و استفاده خانوادگی جک گزینه خوبیه
تا حالا هایما سوار نشدم فقط تو نمایشگاه تونستم کیفیت و این چیزاشو نگاه کنم پس در مورد قضاوتی نمیکنم فقط شندیم جک سواری بهتری داره و البته کشش قوی سربالایی جک رو دیدم و امکان نداره کسی ازش ایراد بگیره مگر ماشین مشکل داشته باشه
دوستان تو لس انجلس که زندگی نمیکنید اینجا ایرانه باید از اینا انتخاب کنی وگرنه کیه که بدش از ماشین خارجی بیاد
Peyman
۱۱ دی ۱۳۹۶از نظر کیفیت داخل کابین دو خودروی جک و هایما تقریبا تو یک سطحن ولی من جکو بیشتر میپسندم
ولی در قیاس با خودروهای چینی. بی وای دی و اللخصوص هاوال واقعا خوبن و اگه با کره ای ها مقایسه کنیم شاید گزافه گویی نباشه
Abbas_us.c
۱۱ دی ۱۳۹۶والله من اگر 100میلیون داشته باشم هم راستا با سیلقم که از ماشین های اسپرت خوشم میاد یا یه کامارو 454لوازم دار جمع میکردم یا یه میتسوبیشی لنسر اوولوژن دو دف با موتور4g63tجمع میکردم که با این مقدار پول میتونه راحت سوپراسپرت های بالا شهریو ناکار کنه و البته هندلینگش هم معرکس
TRX (تایماز)
۱۱ دی ۱۳۹۶با سلام آقا شاهین گل خسته نباشید،
انتخاب من توی این قشر ماشین ها بی وای دی اس6 هست ، دلایلم هم ،کیفیت بالاتر، برند معروفتر در سطح جهانی ، سیستم تعلیق قویتر فضای اتاق قوی تر نسبت به این دو خودرو هست.
کیفیت ادوات داخلی بی وای دی به وضوح بالاتر از هایما هست و محدودیت های فضا برای سرنشین های عقب جک رو هم نداره ،فضای صندوق عقبش هم به اندازه ی مجموع فضای صندوق عقب این دو خودرو هست.
شاهین
۱۱ دی ۱۳۹۶سلام از ماست :)
ارادتمندم.
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۶آقا شاهین عکسایی که گذاشتین مربوط به هایما معمولیه نه توربو
متشکر
حمیدرضا
۱۱ دی ۱۳۹۶بین این دو جک رو انتخاب می کنم به خاطر فضای بیشتر بین دو محور و فضای بیشتر صندوق در حالت عادی
درسته که هر دو این خودروها بسیار گران تر از بهای واقعی فروش میرن و با احتساب قیمت دلار خیلی ماشین های دیگه هست که میشه خرید ولی با توجه به اینکه کشور ما موقعیت خاصی داره که کاملا استراتژیک و جهان کوبه همین ها رو هم میتونیم در ایران ببینیم جای شکرش باقیه وگرنه الان پژو پارس رو با قیمت هایما باید می خریدیم
نویدی
۱۱ دی ۱۳۹۶هر دو تقریبا در یک سطح هستن و با توجه به قیمتشون کیفیته قابل قبولی دارن فقط جک اس ۵ توی بازار بهتر جا افتاده و مشتری پسند تره.
Archi KHAN
۱۱ دی ۱۳۹۶انتخاب شما کدامیک از این دو خودروی شاسیبلند چینی است ؟
جک شناخته شده یا هایمای “””پشت گرم به ایرانخودرو””” ؟!!!!
” کوری را بین که عصا کش کور دیگریست “
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۱ دی ۱۳۹۶اونا که می گن جک خر بی پالون یا باپالونه من با همین جک تمام ماشینا تا ۳۰۰ میلیونا سوسک کردم اگه بخوای تو هم هرچی ماشین داری ***
datsun
۱۱ دی ۱۳۹۶شما جک خریدی یا جی تی ار اینقدر سوسک کردی .
شما که قبلا تو سایت گفتی وانت مزدا داری دوست عزیز
Mehdi TuRbO
۱۲ دی ۱۳۹۶افرین به تو تو خوبی ی هشتگ لاکچری ام میزدی
محمد رضا
۱۱ دی ۱۳۹۶من ظاهر عقب هایما(مخصوصا چراغ عقب) و جلو هایما (مخصوصا جلو پنجره) رو بهتر و بروز تر از مدل جک میدونم.یه طورایی هایما شاسی بلند تره.
طراحی داخلی هایما هم مقداری بهتر از جک هست.
(نظر شخصی من فقط در مورد ظاهره)ممنون
MLS
۱۲ دی ۱۳۹۶عشق است هایما
MLS
۱۲ دی ۱۳۹۶هایما s7
1.8t❤️❤️
2.0L❤️❤️
good mood
۱۲ دی ۱۳۹۶هیچ کدوم انتخاب نمیکنم و با این پول نمونه های کم کار پرادو یا هیلوکس ترجیح میدم و البته که خیلی بهتر هستن حداقل از لحاظ طراحی مثل کپی های ناقص چینی نیستن
مساله دوام و کیفیت toyota هم سر جای خودش :)
AMIR
۱۲ دی ۱۳۹۶چرى تیگو ۵
امیر عباس
۱۲ دی ۱۳۹۶با این که اصلا قصدم توهین نیست ولی باید بگم هیج ادم 100 میلیون پول بابت خرید همچین اشغالایی نمیده.با کمی کسب اطلاعات میتونه 1 ماشین کارکرد کره ای یا ژاپنی بخرن.
Just bentley continental
۱۲ دی ۱۳۹۶داداش از خودت تز دادی یعنی من الان جک دارم و راضیم
یعنی من ادم نیستم یعنی خیلی ها ادم نیستن که اینا رو می خرن
به شعور مردم توهین نکن.
meysam
۱۲ دی ۱۳۹۶دوست عزیز حداقل عکس هایما را درست می گذاشتید این هایما 2000 تنفس طبیعی هست نه توربو
دانیال
۲۳ دی ۱۳۹۶دقیقا منم تو همین فکر بودم. هایما توربو خیلی چهره اش بهتر از معمولیه. من اصن با قیافه تنفس طبیعی ایش حال نمی کنم
HoSeIn
۱۲ دی ۱۳۹۶آدم از این موضوع حالش بد میشه که حداقل اگه تو قیمتها دارن سر ملت کلاه میذارن و دوسه لا پهنا حساب میکنن ، شرایط فروش مناسبی نمیذارن که مردم بینوا و قشر کارمند و ضعیف جامعه هم بتونن از همین آشغالا بخرن سوار بشن . اگه فرض کنیم یه کارمند یا کارگر ماهی 3میلیون حقوقش باشه و تمام حقوقش را پس انداز کنه و هیچ خرج دیگه ای نکنه 3 سال طول میکشه تا بتونه همین خودروهای چینی را بخره . خدا ریشه ظلم را بسوزونه تو این مملکت
ali
۱۲ دی ۱۳۹۶با سلام
من مدتی مدیریت یکی از نمایندگی های کرمان موتور بودم .
در مورد جک s5 باید بگم در محصولات کرمان موتور جزو بهترین ها هست.
مزایای خوبی داره اما من می خوام چند ایراد این ماشین رو بگم :
1- ضخامت رنگ پایین تر از استانداردها هست و با ضربه کوچکی رنگ از بدنه جدا میشه .
2- مصرف سوخت در ابتدای استفاده بالای 15 هست و بعد از سرویس اولیه حدود 12 میرسه.
3- ارادات غیر معقولی پیدا میکنه به عنوان نمونه ما این ماشین رو توی نمایشگاه گذاشتیم و صبح روز بعد استارت نمی خورد و بعد که تیم تعمیرات اومد و از صبح تا ظهر درگیر پیدا کردن علت خالی شدن باطری بود به این نتیجه رسید که آینه جمع شو در حالت جمع شوندگی مونده و موتور کوچکش تا صبح کا ر می کرده و باطری رو خالی کرده . یعنی بعد از هر دفعه باز یا بسته کردن آینه باید در حالت وسط قرار بگیره.
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
من حرف پسرم رو که 8 ساله هست رو آویز گوش دارم کی میگه :
بابا گول ظاهر ماشین چینی رو نخوری و بخری.
morteza
۱۲ دی ۱۳۹۶با این تعریفی که شما کردی قید خریدشو از سر بعضیا کلا انداختی
سياوش
۱۲ دی ۱۳۹۶فقط میتونم بگم حیف پول
فرنود
۱۲ دی ۱۳۹۶هایما طراحی به روزتری داری درون و بیرون به روزتری دارد موتوری هم که نزدیک هستند کاش دو دیفرانسیل بودند
محمد رضا
۱۲ دی ۱۳۹۶در شرایط نرمال بازار پرداخت 100 ملیون برای خودرو چینی کار درستی نیست ولی در شرایط فعلی که ماشینهای کره ای مشابه دو برابر این قیمت دارند چاره ای نیست.
انتخاب جک به لحاظ ظاهر زیباتر و اینکه امتحان خودرا پس داده معقولتر است ضمن اینکه شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو درسته وسیعتره ولی برخورد نمایندگی ایران خودرو هنوز شبیه مشتریهای پیکان هست و هیچ حس احترامی به مشتری ندارند که این مسئله در کرمان موتور کمی بهتره.