CarWow تعداد ۶ نمونه از جدیدترین خودروهای الکتریکی بازار را دور هم جمع کرده و هدف از این کار هم مقایسه شعاع حرکتی آنها در دنیای واقعی با ادعاهای خودروسازان بوده است.
یکی از بزرگترین موضوعات درباره خودروهای الکتریکی محدوده حرکتی آنهاست که میتواند تفاوت قابلتوجهی حتی بین مؤسسات آزمایشگاهی مختلف همچون WLTP یا EPA داشته باشد.
دمای هوا یکی از مهمترین فاکتورها برای باتری خودروهای الکتریکی بوده و قانون کلی این است که هرچقدر هوا سردتر باشد تأثیر بیشتری روی برد خودروی الکتریکی وجود خواهد داشت؛ و از آنجایی که زمان تست یاد شده فصل زمستان بوده بنابراین انتظار میرود هیچ خودرویی در این مقایسه نتواند به برد ادعایی سازنده دست پیدا کند.
خودروهایی که در این تست حاضرند عبارتاند از نیسان لیف، کیا نیرو الکتریکی، آئودی E-Tron، جگوار آی پیس، مرسدس EQC و تسلا مدل ۳ برد بلند. تمامی خودروها در بزرگراه و با استفاده از کروز کنترلی که روی سرعت مجاز تنظیم شده حرکت کردهاند و سیستمهای تهویه آنها نیز یک دمای مشخص داشته تا شرایط همه در شبیهترین حالت ممکن باشد.
CarWow جدای از اینکه برد الکتریکی واقعی این خودروها را تخمین زده به دنبال فهمیدن این بوده که اگر ظرفیت باتری به صفر برسد چه اتفاقی خواهد افتاد. البته زمانی که شارژ باقی مانده به کمترین میزان ممکن رسیده هر راننده برای پیشگیری از در راه ماندن به نزدیکترین ایستگاه شارژ مراجعه کرده است.
خب بیایید مرسدس EQC را بررسی کنیم که توانسته ۳۱۲ کیلومتر را پوشش دهد که در واقع ۷۵ درصد برد ادعایی سازنده است. خودروی بعدی آئودی E-Tron بوده که توانسته ۳۳۱ کیلومتر را حرکت کند و ۸۱ درصد از گفتههای ارباب حلقهها را به واقعیت بدل نماید. برد ۳۳۴ کیلومتری نیسان لیف هم ۸۷ درصد با گفتههای این خودروساز ژاپنی همخوانی دارد.
جگوار آی پیس با باتری پر خود مسافت ۳۵۹ کیلومتری را طی کرده (۷۶ درصد برد ادعایی جگوار) درحالیکه شعاع حرکتی کیا نیرو الکتریکی برابر با ۴۱۰ کیلومتر بوده و بنابراین این خودرو توانسته به ۹۰ درصد برد ادعایی دست یابد؛ اما برنده این تست تسلا مدل ۳ بوده که مسافت ۴۳۴ کیلومتری را طی کرده و به ۷۸ درصد از برد ادعایی خود دست یافته است.
[دانلود ویدئو]
حميدرضا
۲۶ دی ۱۳۹۸چهارصد کیلومتر با یه بار شارژ خیلی زیاده این یعنی مسافت بین دوتا شهر رو می تونی طی کنی در حالی که فقط دو ساعت برای استراحت و شارژ صبر می کنی
Khan
۲۶ دی ۱۳۹۸فقط باک پر بنزین و کپسول پر LPG بیفتی توی جاده، قشنگ یه 1200-1300 تا میره ?
برقی ها واسه توی شهر خوبن چون میای خونه راحت شارژ میکنی، از اونطرفم توی ترافیک دیگه مصرف ندارن پیمایششون واقعیه، ولی هروقت باشارژ توی 10 دقیقه 300-400 کیلومتر رفتن میشه واسشون برای سفر حساب کرد.تا اونموقع زنده باد صدای موتور و اگزوز
AMG
۲۶ دی ۱۳۹۸وقتی LPG ترکید میتونی بهشت زهرا هم بری
علیرضا
۲۷ دی ۱۳۹۸خیلی بدبینی . پس وقتی برق باطری خشکت کرد سلام مارم به ادیسون برسون
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۸گاز lpg جدای از بحث کیفیت مخزنش، ایمنیش چه از نظر استفاده و از نظر اسیب رساندن به موتور و قطعات، خیلی بهتر ز cng هست و چندین دلیل داره:
عدد اکتان ال پی جی در حدود بنزین سوپره
گازش سرده وبرخلاف سی ان جی در خنک کاری سیستم احتراق بسیار موثره(مخصوصا در هوای گرم)
گاز سی ان جی تراکم بسیار بالاتری نسبت به بنزین داره و اصطلاحا موجب خشک کار کردن موتور و اسیب رسیدن به سوپاپ و سرسیلندر وواشر و… میشه اما ال پی جی تراکمش به اندازه بنزین سوپره و هیچمشکلی برای موتور بوحود نمیاره و ختی بهتر از بنزین بی کیفیتی هست ک دست مردمه
و چندین دلیل دیگه….!
AMG
۲۸ دی ۱۳۹۸شاید باور نکنی اما عدد اکتان Cng ۱۳۰ است
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۸همه حال به همزن ها یکجا جمع شدن
خدایی این چه طراحی دارن ماشین های الکتریکی
اگه فراری هم تمام الکتریکی بسازه با اینکه عاشقشم بازم دوستش ندارم
عشق است درون سوزها ؛ عشق است V۱۲ های تنفس طبیعی مثل آونتادور و F۱۲
Hadi jafari
۲۶ دی ۱۳۹۸خدایا ما کجاییم اون کجا
ما تو صف ثبت نام پراید هستیم اونم نمیتونیم
اونا دارن واسه زندگی تو مریخ اقدام میکنن
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸خودروی های الکتریکی در زمستان و بزرگراه کمترین بُرد و در تابستان و داخل شهر بیشترین بُرد را دارن .
Tesla model 3 long range RWD بین 340 تا 690 کیلومتر بُرد را طی آزمایشات نشان داده و به طور میانگین 470 کیلومتر بُرد داره که اینجا هم همین مقدار را نشان داده…
مانی
۲۷ دی ۱۳۹۸خود کروز کنترل برد رو کم میکنه چون از ترمز استفاده میکنه
اگه راننده بجا کروز از پاش استفاده میکرد برد همه بیشتر میشد
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸درسته… بیشترین بُرد Model 3 در EPA برای همین نسخه Long range هست که 528 کیلومتر( 330 مایل) بُرد داره .
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸جناب شاهین خان عزیز ممنون و یک دنیا تشکر که امروز این مقاله را گذاشتید .
امروز بحث زیادی در مورد برقی ها شکل گرفت در مقاله ای که در باب پورشه تایکان گذاشته بودید .
من هم گفتم اما خیلی از دوستان باب مِیلشان نبود مثل اینکه .
این یک آزمایش عیان و گویاست .
یعنی هیچ خودرویی نمیتونه به مصرف طی شده طبق ادعای کمپانی برسه ، و تازه سال به سال هم سارژ باطری ها اُفت میکنه .
تنها خودرویی هم که نزدیکتر به مصرف سارژ کمپانی بود ، کیا بود ، جای تقدیر داره کیا با این همه زحمت و پشتکار .
اما باید قبول کرد تسلا در حال حاضر بهترین بُرد مسافتی را داراست اما به نظر من جذابترین خودروی حا حاضر در دنیای برقی ها پورشه تایکانه و اگر در ورژن های آینده بتوانند بُرد شارژش را بالا ببرند دیگه رو دست نداره از هر جهت چه لوکس چه اسپرت بودن .
امروز از بیکاری اینقدر تو پدال چرخیدیم کامنت گذاشتیم ، سر درد گرفتیم ? .
Mahdi
۲۶ دی ۱۳۹۸یک تصویر از داخل کابین سایبرتراک منتشر شده بود که برد را 620 مایل(1000) کیلومتر نشان میداد.(امکانش هست چون تسلا در زمان رونمایی حداقل مشخصات محصول را معرفی میکنه مثل افزایش برد تسلا سمی به 600 مایل و همچنین به گفته یکی از مدیران تسلا،تسلا رودستر فراتر از آن چیزی که قبلا رونمایی شد خواهد بود)دوست عزیز elmiraj نظر شما چیست؟
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸تسلا سیاست بسیار جالب و منحصر به فردی داره ، محصولات شو در خفای کامل می سازه و هنگام رونمایی حداقل مشخصات را اعلام میکنه و در طی یک یا دو سال تست ماشین را آشکارا و بدون پوشش به خیابان ها میاره….
مثلا هنگام اعلام بُرد محصول بر خلاف دیگران عبارت بیش از ۴۰۰ مایل یا بیش از ۵۰۰ را اعلام می کنه و وقتی محصول آماده ارائه به بازار شد بعد تست EPA میزان بُرد را رسماً در وبسایت تسلا درج می کنه…
در مورد Model S ، Model X و Model 3 هم همین کارو کرد ، اگر به مراسم رونمایی این سه ماشین نگاه کنید می بینید که هر سه فرا تر از اعداد اعلامی هستن .
من خودم هم عدد 620 مایل روی نمایشگر CyberTruck را دیدم و Motor 1 مفصل به این موضوع اشاره کرد که با توجه به قدرت بیش از 800 اسب بخاری CyberTruck این احتمال وجود داره که تسلا از یک باتری عظیم 240 کیلوواتی استفاده می کنه که با توجه به ابعاد بزرگ پلتفرم و تکنولوژی های برتر تسلا رسیدن به عدد 620 غیر قابل دسترس نخواهد بود .
.
و به گفته طراح ارشد تسلا Franz von Holzhuasen رودستر بسیار فرار تر از آن اعدادی هست که سال 2017 رونمایی شد ، تایید این حرف را می توان از تکنولوژی های عجیبی که در رودستر بکار می ره هم فهمید برای نمونه هدایت کننده های موشک Falcon 9 که پرتاب دهنده های گازی کوچکی هستن که به عنوان شتاب دهنده در رودستر عمل می کنند و شتاب صفر تا صد رودستر را طی آزمایشات به عدد 1.53 ثانیه رساندن…!!!!
یا تکنولوژی جدید پالس های لیزری که برای اولین بار در Roadster و CyberTruck بکار میرن و جایگزین برف پاکن خواهند شد…!!!
خود ایلان ماسک هم در دو توئیت اعلام کرده که بُرد رودستر بیش از 1000 کیلومتر و تایم یک چهارم مایلش کمتر از 8 ثانیه خواهد بود….
Mahdi
۲۶ دی ۱۳۹۸میشه برد نسخه long range همه مدل های تسلا را در سازمان epa اعلام کنید
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/381227/tesla-model-3-new-2020-epa-numbers/amp/
MAHDI
۲۶ دی ۱۳۹۸امشب فیلم فورد علیه فراری رو دیدم. یعنی دیشب دانلودش کردم وامشب تماشا کردم. زمانش 2ساعت ونیم هستش. راستش این فیلم فوق العاده است.چون واقعیت هستش خیلی لذت بخشه دیدنش.از دستش ندید!!!!
JDM
۲۶ دی ۱۳۹۸فعلا کیفیت dvd scr ازش اومده
باید صبر کنید تا کیفیت بلوری بیاد تا تفاوتش رو احساس کنید و چند برابر لذت ببرید
MAHDI
۲۷ دی ۱۳۹۸نه کیفیت 720 من دیدم. تو آپارات سرچ کن.من الان دارمش، اونم با بهترین کیفیت
MAHDI
۲۷ دی ۱۳۹۸با کیفیت HD یا 720 دو روزه اومده. همین الان یه سرچ بکن تو آپارات فیلم فورد علیه فراری دوبله فارسی آپارات!!!!!!
علي-كيوج
۲۶ دی ۱۳۹۸در اصل برنده اصلی کیا نیرو هست که نزدیکترین برد را با برد ادعایی کارخونش داره
Sina
۲۷ دی ۱۳۹۸این کیا E نیرو چه اسم باحالی داره.
محمدهادی
۲۷ دی ۱۳۹۸آدمو یاد بازیگر معروف هالیوودی رابرت دنیرو میندازه
ولی انصافا مسافت های پیمایشی خودروهای برقی یکی از اقتصادی ترین و پر راندمان ترین اتفاقات دنیای خودر بود که افتاد
فری
۲ بهمن ۱۳۹۸خودروها همه صفر کیلومتر بودن کارکرد خودرو برقی بره بالا بعد باید بردش اندازه گرفت که عملا نصف میشه حتی استفاده نکنی هم برد ماشین به مرور زمان کم میشه چون باتری ضعیف میشه