صرف نظر از اینکه سدان ها را دوست داشته باشید یا نه اما باید اذعان کرد این خودروها هنوز هم کلاسی مهم را تشکیل داده اما در سالهای اخیر به اندازهای که باید محبوب نیستند. ولی هنوز هم دلایل زیادی برای سواری با این خودروهای ۴ درب وجود دارد…
دو نمونه از پیشروهای این کلاس شامل شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون هستند که آوازه زیادی در سراسر جهان دارند. کدامیک از این سدان های چهار درب را ترجیح میدهید؟
کار خود را با ایمپالا آغاز میکنیم که یک سدان همهکاره فوقالعاده بوده و بدنهای شیک، کابین و صندوق عقبی جادار و پیشرانه ۶ سیلندری را ارائه میکند که در نسخه پرچمدار بکار رفته است. البته پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری در مدلهای پایه عرضه میشود.
این پیشرانه ۳.۶ لیتری قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۳۵۸ نیوتون متری دارد که باعث میشود لقب قدرتمندترین پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی کلاس خود را به دست آورد و قطعاً از این نظر تویوتا را پشت سر میگذارد.
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تنها گزینه انتخابی در شورولت ایمپالاست. از نظر تجهیزات مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد. خریداران ایمپالا از تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیقی، شارژ بیسیم برای دستگاههای الکترونیکی، ارتباط اپل کارپلی و… لذت خواهند برد.
خب پس از شورولت به تویوتا آوالون میرسیم که با دو پیشرانه مختلف عرضه میشود که البته یکی همچون رویه تویوتا هیبریدی است. به منظور مقایسهای دقیقتر ما روی پیشرانه ۶ سیلندر آوالون تمرکز میکنیم.
این پیشرانه نرم حجم ۳.۵ لیتری داشته و قدرت بیش از حد نیاز ۲۶۸ اسب بخاری را تولید میکند. همانند ایمپالا، آوالون نیز نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو میفرستد. شاید این پیشرانه به اندازه ایمپالا قدرت نداشته باشد اما کممصرفتر از رقیب آمریکایی نشان میدهد.
موضوعی که باعث خوشحال شدن خریدار میشود لیست تجهیزات استاندارد آوالون است. این سدان ژاپنی دارای ورود و استارت بدون کلید، تریم های چرم، صندلیهای جلوی گرم شونده، بسته ایمنی تویوتا و… میباشد. این بسته ایمنی شامل ویژگیهایی چون کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و هشدار خروج خودرو از مسیر است.
زمانی که به بحث مهم و شیرین قیمت میرسیم خواهیم دید که شورولت اندکی دست برتر را دارد. نسخه پایه و ۴ سیلندر ایمپالا بهای آغازین ۲۸۳۷۵ دلاری دارد. در مقام مقایسه، پایهترین نسخه تویوتا آوالون که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده میکند قیمت ۳۴۱۸۵ دلاری را نشان میدهد.
SAEED Z
۱۸ آذر ۱۳۹۶برای زندگی در ایران, تویوتا و درغیر این صورت انتخابم ایمپالا خواهد بود.
حامد
۱۸ آذر ۱۳۹۶تو خود آمریکا هم تویوتا بهتره
مهران
۱۸ آذر ۱۳۹۶ما داریم در مورد این دو مدل حرف میزنیم من شخصا این مدل ایمپالا را به مراتب بیش از این مدل تویوتا در امریکا دیدم شاید چهار به یک ، اما خب باید به امارفروش رجوع کرد تا دقیقا معلوم بشه . اما در کل تویوتا در این سالها در وضعیت خوب و ثابتی بوده و شوی با شیب تند در حال پیشروی کیفی و طراحی . نقطه ضعف تویوتا طراحی زشت اتوموبیلهابش است .اگر تعصب ندارید آنها را با ماشینهای کره ای که شنیدم در ایران زیاد هستتند مقایسه کنید تا دریاید مشکل تویوتا را .
ناشناس
۱۸ آذر ۱۳۹۶ما تو ایران هستیم و تویوتا هیچ مشکلی نداره داداش. اکثر ماشیناش مثل لندکروز و پرادو و کمری و سی اچ آر و یاریس و … از کره ای ها هم قشنگ ترن هم با ابهت تر.تازه هایلندر و کمری جدید و تاکوما و تاندرا و فوررانر و … هم که شما احتمالا زیاد میبینی به مراتب زیباتر و با ابهت تر از رقیبای کره ایشونن. البته اگه رقیب و هم سگمنتی داشته باشن شما هم نیاز نیس دلت واسه با ارزش ترین و بزرگ ترین برند دنیا بسوزه. همه ی دنیا از طراحی های جدیدش دارن تعریف میکنن. یه مقدار تو سایت ها برین و کامنت ها رو بخونید متوجه میشید
بهزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۶نسبت فروش ایمپالا به آوالون تقریبا بیش از دو برابر هست و سال گذشته ایمپالا 97 هزار عدد و آوالون 46 هزار در آمریکا به فروش رفته اند.
تقریبا ایمپالا در آمریکا شدیدترین کاهش فروش را طی این سالیان داشته و به عنوان مثال سال 2007 ایمپالا 311 هزار عدد فروش داشته.
در این کلاس بعد از ایمپالا نیسان ماکسیما با 62 هزار عدد فروش در رتبه ی دوم قرار داره.
ظاهر خودرو در فروش و موفقیتش برای همه ی برندها یکسان نیست و اگر مصداق پیدا میکرد الان آزرا یا گرنجور و کیا کادنزا در فروش از آوالون و ماکسیما و… پیش بودن و همینطور در سایر زگمنت ها.
ممکنه بسیاری به برتری خودروهای کره ای در ظاهر به نسبت مثلا سوبارو رای بدهند ولی تا اینجا در بازار پر سود آمریکا سوبارو از کیا پیشی گرفته و احتمالا تا چندین ماه دیگر هیوندای را پشت سر بزاره و با روند پیش رو کار سختی در انتظار خودروسازان کره ای هست و اگر نتونن در آمریکا به سودهای لازم برسند در آینده دچار مشکل خواهند شد.
Hamid.Hellcat
۱۸ آذر ۱۳۹۶قطعا درسته چون تو ایران ماشین آمریکایی عرضه نمیشه!
میلاد
۱۸ آذر ۱۳۹۶من رو مریخ هم باشم بازم تویوتا رو انتخاب میکنم لحظه ی مردن هم تویوتا رو به شول ترجیح میدم
Hamid.Hellcat
۱۸ آذر ۱۳۹۶100 % ایمپالا
شک نکنید
Hamid.Hellcat
۱۸ آذر ۱۳۹۶البته برای تویوتا هم خیلی احترام قائلم
مدتی بود دنبال آریون کارکرده میگشتم و تو این رنج قیمت به هیچ ماشین دیگه ای فکر نمیکردم حتی سری پنج
ولی وقتی پای یک آمریکایی ناب و اصیل مثل ایمپالا بیاد وسط تمام معادلات به هم میریزه
datsun
۱۸ آذر ۱۳۹۶هر دو عالی اند
انتخاب من آوالون ❤تویوتا❤
تو سدان های شورلت، مالیبو رو بیشتر دوست دارم طراحی نسل جدیدش معرکس
DELL
۱۸ آذر ۱۳۹۶قطعا شورلت ایمپالا
تو قدرت و قیمت دست بالا رو داره
PaRHaM
۱۸ آذر ۱۳۹۶ب شخصه اصلا ب غیر از ایمپالا تو این سگمنت فک نمیکنم
شاهکاره ?????
ارزش قیمتیش تو کمتر ماشینی دیده میشه
ونوم اف ۵
۱۸ آذر ۱۳۹۶شوی شویه ایمپالا …… حرف نداری تو والله
حمیدرضا
۱۸ آذر ۱۳۹۶به نطرم باید قیمت نسخه های شش سیلندر رو با هم مقایسه می کردیم تا بهتر بتونیم تصمیم بگیریم ولی خوب هر دو هم زیبان هم قدرتمند و هم اینکه در کلاس خودشون بهترین البته هوندا کمی بهتر از این دو هست ولی در بین این دو به خاطر مصرف سوخت تویوتا ولی به خاطر چهره شوی رو انتخاب می کنم
اقا کلا نظر من چه فرقی داره من چرخ هیچ کدومو هیچ وقت نمیتونم بخرم چه برسه خودشون
achtung
۱۸ آذر ۱۳۹۶ایمپالا از همه جهات سرتره
آرش آمریکایی
۱۸ آذر ۱۳۹۶پسر عموم آوالون داشت
ینی هرچه از سگ جونی و خوبی این ماشین بگم کم گفتم
اما تو این کلاس ایمپالا یه چیز دیگس
اینو حتی خودشم که سوار شده بود قبول داشت
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۶من که فقط سمند یا تیبا ویا دنا رو انتخاب میکنم البته از405نباید قافل شد. سدان شیک و مرغوب بغیراز اینا سوءتفاهمی بیش نیست?(?)
مهدی
۱۹ آذر ۱۳۹۶جناب میلاد صرفا محض اطلاع به شورولت میگن شوی… شول خودش یه مدل از محصولات شورولت بود….در مورد مقایسه دو خودرو رو اهواز سوار شدم هرچند در کل کیفیت اولون بیشتر هست اما ماشین خشکی هست و باید رو اسفالت مخملی ایران مواظب بود و همین موضوع اسایش خاطر رو کم میکنه اما در مقابل ایمپالا واقعا بهترین سواری کلاس خودش رو داره به نظرم
مانی
۱۹ آذر ۱۳۹۶شوی از طراحی خودش دور شده و برای
رقابت با ژاپنیها یکمی شبیه ژاپنیها شده
با اینحال تویوتا واقعا زشته و شوی خیلی زیباتر و متناسبتره
قدیم تو این کلاس تویوتا خیلی جلوتر بود اما الان فاصله کم شده
که پیشرفتِ شوی رو نشون میده،با توجه به زیبایی و کیفیتِ سواری
و قدرتِ بیشتر به نظر من شوی خیلی بهتره و الان مثله ده سال پیش نیست که
دوام تویوتا خیلی بیشتر از شوی باشه،اختلاف جزیهٔ
اردوان
۱۹ آذر ۱۳۹۶من 2017 ش رو رنت کردم کیفیت قطعات پلاستیکیش نسبت به تویوتا پایین تره ولی سواریش خیلی بهتره مشکل دیگه همه ماشینها متاسفانه غیر از تویوتا و هوندا قیمت فروش مجددشون هست که اینم مهمه.
جواد
۱۹ آذر ۱۳۹۶قطعا تویوتا