شاسی بلندهای سنتی، فول سایز و بدنه روی فریم هماکنون دیگر محبوبیت فوقالعادهی گذشته را ندارند زیرا در کل همه خریداران نیازمند ترکیب منحصربهفرد ظرفیت زیاد و تواناییهای بالا نیستند.
اما خب همه خریداران مثل هم نیستند. اگر شما خواهان ظرفیت یدک کشی بالا، صندلیهای زیاد و سیستم چهار چرخ محرک هستید، شورولت سابربن و فورد اکسپدیشن را باید در لیست خود جای دهید؛ اما کدامیک از این دو هیولا بهتر هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا برخی اطلاعات اساسی را دریافت کرده و نهایتاً نظر نهایی خود را اعلام نمایید.
کار را با فورد آغاز میکنیم زیرا برای سال ۲۰۱۸ رخت و لباس کاملاً نو بر تن کرده و دارای دو نسخه استاندارد و مدل طویلتر مکس میباشد. برای رقابتی بهتر ما نسخه طویلتر اکسپدیشن MAX را انتخاب میکنیم.
با فریم فولادی مستحکمتر و بدنه آلومینیومی جدید اکسپدیشن کمی سبکتر از قبل بوده اما هنوز هم در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک وزنی حدود ۲۶۳۰ کیلوگرم خواهد داشت.
در مقابل شورولت سابربن کارکشته قرار گرفته که قلب تپنده ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری بلوک کوچک آن خروجی ۳۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۹ نیوتون متری دارد. یک گیربکس هیدراماتیک ۶ سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخها منتقل میکند.
حریف فورد در این مقایسه زمانی که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد وزن ۲۶۳۵ کیلوگرمی داشته و میتواند ظرفیت یدک کشی ۳۶۲۸ کیلویی داشته باشد.
شورولت در بحث فضای بار اندکی بهتر عمل کرده و پشت صندلیهای ردیف اول فضای ۳۴۴۶ لیتری ارائه میکند که ۸.۵ لیتر بیشتر از اکسپدیشن است؛ اما فورد از نظر فضای سرنشینان بر رقیب هموطن خود برتری داشته و کابین جادارتری برای آنها تدارک میبیند. احتمالاً این امر به خاطر جادارتر بودن ردیف سوم بوده که به واسطه سیستم تعلیق مستقل عقبی حاصل شده است.
PaRHaM
۶ دی ۱۳۹۶ب شخصه سابربن???
بى نام
۷ دی ۱۳۹۶فورد اکسپدیشن: لایک
شورولت سابربن: دیسلایک
ونوم اف ۵
۶ دی ۱۳۹۶اینقدر تعصب پیدا کردم رو ماشین های امریکایی اگه برم امریکا هم باید پراید سوار بشم تو هیچ دوئل و انتخاب بین دو تا امریکایی نمیتونم یکی رو انتخاب کنم
M3csl
۶ دی ۱۳۹۶پرایدم یه ماشین آمریکاییه.
در اصل فورد فیستاس.
بهتره پیاده بری.
محمد رضا
۷ دی ۱۳۹۶فورد فی یستا نه، فورد فستیوا !
بنزما
۷ دی ۱۳۹۶شورولت سابرین یه حس نوستالژی واسه من داره شخصیتش رو بیشتر میپسندم
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶ونوم جون یکم تعصبو بیار پایین تا رو زندگی روزمره ت تاثیر منفی نذاره دیگه هر چیزی زیادشم خوب نیست
من بودم شوی رو انتخاب میکردم
داخلش حس لوکس بودن و ارامش بخش تری داره
مجید
۶ دی ۱۳۹۶انتخاب من فود به دلیل فضای داخلی بیشترو گیربکس جدید و مشخصات فنی بهتر و ظرفیت و تجهیزات کاملتر.
آرش آمریکایی
۶ دی ۱۳۹۶از نظر لاکچری بودن و کارایی فورد ماشین باحالتریه
البته شورولت چنتا فاکتور داره که خیلی باحالن
یکیش اون دنده رو فرمون یکی هم موتور 8 سیلندر تنفس طبیعیش
F۲۲RAPTOR
۶ دی ۱۳۹۶من بیشتر سابر بنو میپسندم از موتور اکو بوست فورد خوشم نمیاد این کلاس بابد موتور حجبم و تنفس طبیعی داشته باشه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۶ دی ۱۳۹۶به نظر من ابهت شورولت سابربن بیشتره خیلی باحالتر هم به نظر میرسه
Elemento
۶ دی ۱۳۹۶.
این پاراگراف دلم رو بد جور شکست :
شاسی بلندهای سنتی، فول سایز و بدنه روی فریم هماکنون دیگر محبوبیت فوقالعادهی گذشته را ندارند زیرا در کل همه خریداران نیازمند ترکیب منحصربهفرد ظرفیت زیاد و تواناییهای بالا نیستند.
چند روز پیش یک تاهو گذر موقت دیدم. معرکه بود.
قیمتی هم نداره. 50/000 دلار.
برای چند لحظه تمرکزم رو از دست دادم
وسط اتوبان پشت فرمون بودم وگرنه چند تا عکس ازش میگرفتم.
حمیدرضا
۷ دی ۱۳۹۶شورلت تنفس طبیعی هشت سیلندر
mehran.Jy
۸ دی ۱۳۹۶تصور من از طراحی یه اس یو وی فقط و فقط با این طراحی بی نقص سابربن پاسخ داده میشه. فقط تصویر داخلشو به کسی که از ماشین سر رشته نداره نشون بدن قطعا می فهمه که با یه اس یو وی طرفه
PISHRO
۲۲ خرداد ۱۳۹۷سلام دوستان این که فورد سرته معلومه مقایسه نمیخواد فورد با موتور 3.5 هم اسب بخار و گشتاورش سه برابر اونه به لطف اختراع گیربگس فورد هیچ ماشینی حتی بعد 10 قرن دیگه رقیب ماشینای شرکت فورد نمیشه از هر نظر که بخوای اینو یه بچه هم میدونه شما هم با کمی تحقیق به حرف من میرسد مثل سری f فورد که بعد 150 سال مثل ساعت کار میکنن بدون کوچکترین خرجی