شورلتفوردهفته نامه

نیش گاز: شورولت سابربن یا فورد اکسپدیشن؟!

شاسی بلندهای سنتی، فول سایز و بدنه روی فریم هم‌اکنون دیگر محبوبیت فوق‌العاده‌ی گذشته را ندارند زیرا در کل همه خریداران نیازمند ترکیب منحصربه‌فرد ظرفیت زیاد و توانایی‌های بالا نیستند.


اما خب همه خریداران مثل هم نیستند. اگر شما خواهان ظرفیت یدک کشی بالا، صندلی‌های زیاد و سیستم چهار چرخ محرک هستید، شورولت سابربن و فورد اکسپدیشن را باید در لیست خود جای دهید؛ اما کدام‌یک از این دو هیولا بهتر هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا برخی اطلاعات اساسی را دریافت کرده و نهایتاً نظر نهایی خود را اعلام نمایید.


کار را با فورد آغاز می‌کنیم زیرا برای سال ۲۰۱۸ رخت و لباس کاملاً نو بر تن کرده و دارای دو نسخه استاندارد و مدل طویل‌تر مکس می‌باشد. برای رقابتی بهتر ما نسخه طویل‌تر اکسپدیشن MAX را انتخاب می‌کنیم.


با فریم فولادی مستحکم‌تر و بدنه آلومینیومی جدید اکسپدیشن کمی سبک‌تر از قبل بوده اما هنوز هم در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک وزنی حدود ۲۶۳۰ کیلوگرم خواهد داشت.

زیر کاپوت این هیولای آمریکایی تنها یک پیشرانه ارائه می‌شود که از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متری بوده و به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استاندارد متصل شده است. این خودرو می‌تواند بیش از ۴۰۸۰ کیلوگرم را بکشد که البته در مدل‌های استاندارد غیر مکس این ظرفیت اندکی بیشتر است.

Suburban
در مقابل شورولت سابربن کارکشته قرار گرفته که قلب تپنده ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری بلوک کوچک آن خروجی ۳۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۹ نیوتون متری دارد. یک گیربکس هیدراماتیک ۶ سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.


حریف فورد در این مقایسه زمانی که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد وزن ۲۶۳۵ کیلوگرمی داشته و می‌تواند ظرفیت یدک کشی ۳۶۲۸ کیلویی داشته باشد.


شورولت در بحث فضای بار اندکی بهتر عمل کرده و پشت صندلی‌های ردیف اول فضای ۳۴۴۶ لیتری ارائه می‌کند که ۸.۵ لیتر بیشتر از اکسپدیشن است؛ اما فورد از نظر فضای سرنشینان بر رقیب هم‌وطن خود برتری داشته و کابین جادارتری برای آن‌ها تدارک می‌بیند. احتمالاً این امر به خاطر جادارتر بودن ردیف سوم بوده که به واسطه سیستم تعلیق مستقل عقبی حاصل شده است.

فورد در برابر شورولت! اکسپدیشن یا سابربن؟ کدام‌یک از این شاسی بلندهای غول‌پیکر را ترجیح می‌دهید؟ علاوه بر فاکتور علاقه و محبت به یک برند، دلایل فنی خود برای برتر دانستن خودروی موردعلاقه را نیز با ما در میان بگذارید!
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ب شخصه سابربن???

    1. بى نام

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      فورد اکسپدیشن: لایک
      شورولت سابربن: دیسلایک

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. ونوم اف ۵

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اینقدر تعصب پیدا کردم رو ماشین های امریکایی اگه برم امریکا هم باید پراید سوار بشم تو هیچ دوئل و انتخاب بین دو تا امریکایی نمیتونم یکی رو انتخاب کنم

    1. M3csl

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      پرایدم یه ماشین آمریکاییه.
      در اصل فورد فیستاس.
      بهتره پیاده بری.

      1. محمد رضا

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (82 ديدگاه)

        فورد فی یستا نه، فورد فستیوا !

    2. بنزما

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      شورولت سابرین یه حس نوستالژی واسه من داره شخصیتش رو بیشتر میپسندم

    3. Mahdi Chevrolet

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      ونوم جون یکم تعصبو بیار پایین تا رو زندگی روزمره‌ ت تاثیر منفی نذاره دیگه هر چیزی زیادشم خوب نیست
      من بودم شوی رو انتخاب میکردم
      داخلش حس لوکس بودن و ارامش بخش تری داره

  3. مجید

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    انتخاب من فود به دلیل فضای داخلی بیشترو گیربکس جدید و مشخصات فنی بهتر و ظرفیت و تجهیزات کاملتر.

  4. آرش آمریکایی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    از نظر لاکچری بودن و کارایی فورد ماشین باحالتریه
    البته شورولت چنتا فاکتور داره که خیلی باحالن
    یکیش اون دنده رو فرمون یکی هم موتور 8 سیلندر تنفس طبیعیش

  5. F۲۲RAPTOR

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    من بیشتر سابر بنو میپسندم از موتور اکو بوست فورد خوشم نمیاد این کلاس بابد موتور حجبم و تنفس طبیعی داشته باشه

  6. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به نظر من ابهت شورولت سابربن بیشتره خیلی باحالتر هم به نظر میرسه

  7. Elemento

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    این پاراگراف دلم رو بد جور شکست :

    شاسی بلندهای سنتی، فول سایز و بدنه روی فریم هم‌اکنون دیگر محبوبیت فوق‌العاده‌ی گذشته را ندارند زیرا در کل همه خریداران نیازمند ترکیب منحصربه‌فرد ظرفیت زیاد و توانایی‌های بالا نیستند.

    چند روز پیش یک تاهو گذر موقت دیدم. معرکه بود.
    قیمتی هم نداره. 50/000 دلار.
    برای چند لحظه تمرکزم رو از دست دادم
    وسط اتوبان پشت فرمون بودم وگرنه چند تا عکس ازش میگرفتم.

  8. حمیدرضا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شورلت تنفس طبیعی هشت سیلندر

  9. mehran.Jy

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تصور من از طراحی یه اس یو وی فقط و فقط با این طراحی بی نقص سابربن پاسخ داده میشه. فقط تصویر داخلشو به کسی که از ماشین سر رشته نداره نشون بدن قطعا می فهمه که با یه اس یو وی طرفه

  10. PISHRO

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    سلام دوستان این که فورد سرته معلومه مقایسه نمیخواد فورد با موتور 3.5 هم اسب بخار و گشتاورش سه برابر اونه به لطف اختراع گیربگس فورد هیچ ماشینی حتی بعد 10 قرن دیگه رقیب ماشینای شرکت فورد نمیشه از هر نظر که بخوای اینو یه بچه هم میدونه شما هم با کمی تحقیق به حرف من میرسد مثل سری f فورد که بعد 150 سال مثل ساعت کار میکنن بدون کوچکترین خرجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا