شورلتفیاتهفته نامه

نیش گاز: فیات 124 اسپایدر یا شورولت کامارو کانورتیبل؟

چند ماهی است که فصل تابستان را پشت سر گذاشته‌ایم اما هنوز هم مکان‌های زیادی برای راندن یک خودروی کانورتیبل وجود دارد.

در این بخش از سلسله مقایسه‌های کوتاه “نیش گاز” دو خودروی محبوب یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر و شورولت کامارو کانورتیبل را با یکدیگر شاخ‌به‌شاخ کرده‌ایم.


ایتالیایی شرکت کرده در این نوشتار در واقع بطنی ژاپنی داشته و نسخه ریبج شده از مزدا میاتا است. البته فیات کار خود را به خوبی انجام داده است.

2018 Fiat 124 Spider Lusso
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربویی قرار دارد که خروجی ۱۶۰ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری را ارائه می‌کند. تریم اسپورت آبارث دارای قدرت بیشتر بوده اما گشتاور تغییری نداشته است.

2018 Fiat 124 Spider Lusso
رانندگان می‌توانند از بین یک گیربکس دستی یا اتوماتیک ۶ سرعته یکی را انتخاب کنند.

2018 Fiat 124 Spider Lusso
پیشرانه پایه شورولت کاماروی کانورتیبل نیز از نوع ۴ سیلندر و توربو است اما حجم ۲ لیتری دارد. خروجی این پیشرانه به ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتون متر می‌رسد. جدای از مدل پایه شما می‌توانید پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۵ اسب بخاری یا حتی نسخه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژدار را در نسخه ZL1 انتخاب کنید که قدرت ۶۵۰ اسبی دارد.

2016 Chevrolet Camaro Convertible
تریم 1LS کامارو کانورتیبل که ارزان‌ترین نسخه این خودرو است به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی ارائه می‌شود اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در تریم های 1LT و بالاتر قابل انتخاب است.

The 10 Cheapest Convertibles You Can Buy in 2015
وقتی بحث قیمت می‌شود این فیات است که مزیت بالاتری داشته و بهای آن از حدود ۲۶ هزار دلار آغاز می‌شود. کامارو کانورتیبل حدود ۷ هزار دلار گران‌تر است. همچنین فیات ۱۲۴ اسپایدر کم‌مصرف‌تر از حریف آمریکایی نشان می‌دهد.

2016 Chevrolet Camaro Convertible
خب اکثر مشخصات لازم برای یک مقایسه نسبتاً دقیق را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم اما مطمئن هستیم که اکثر شما قبل از دانستن مشخصات خودروها انتخاب خود را انجام داده‌اید! کدام‌یک را برمی‌گزینید: فیات ۱۲۴ اسپایدر با روحی ژاپنی یا کامارو کانورتیبل قلدر و محبوب؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فیات 124 اسپایدر خیلی خوبه
    ولی کامارو عالمی دگر دارد…

  2. حبیب

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فیات :لایک
    کامارو: دیس لایک

  3. Hamid.Hellcat

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    این بدبخت خدا زده رو که نباید با کامارو مقایسه کرد.

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      مثه این میمونه یه گربه رو با شیر مقایسه کنی
      What the compar?

  4. کارل شلبی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    قطعا سلطان قلب ها کامارو??اسپایدر ماشین خوبیه ولی به نظرم بابد با میاتا مقایسه بشه نه کامارو -کامارو توی مدل پایه هم قدرت خیلی بیش تری نسبت به اسپایدر داره.

  5. محمد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کامارو بایدم از فیات گرون تر باشه چون هم از نظر استایل و هم از نظر فنی عملکرد بهتری داره.

  6. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    تو این کلاس فقط آمریکایی ها

  7. سامان اذری

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    کامارو

  8. Abbas_us.c

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    دوئل غاز و شاهین!!

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      دوئل F4 و f22

  9. ابولفضل نصیری

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    هر مقایسه ای با هر خوردرویی که صورت بگیره برای من فقط 124 البته با تیونیگ عقرب تورین , آبارت

  10. مانی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    آخه این دوتا که تو یک کلاس نیستن
    میخواین ۱۲۴ رو با SL مقایسه کنین
    چون هردوتا ۴تا چرخ و ۲تا در دارن پس باید با هم مقایسه بشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا