چند ماهی است که فصل تابستان را پشت سر گذاشتهایم اما هنوز هم مکانهای زیادی برای راندن یک خودروی کانورتیبل وجود دارد.
در این بخش از سلسله مقایسههای کوتاه “نیش گاز” دو خودروی محبوب یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر و شورولت کامارو کانورتیبل را با یکدیگر شاخبهشاخ کردهایم.
ایتالیایی شرکت کرده در این نوشتار در واقع بطنی ژاپنی داشته و نسخه ریبج شده از مزدا میاتا است. البته فیات کار خود را به خوبی انجام داده است.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربویی قرار دارد که خروجی ۱۶۰ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری را ارائه میکند. تریم اسپورت آبارث دارای قدرت بیشتر بوده اما گشتاور تغییری نداشته است.
رانندگان میتوانند از بین یک گیربکس دستی یا اتوماتیک ۶ سرعته یکی را انتخاب کنند.
پیشرانه پایه شورولت کاماروی کانورتیبل نیز از نوع ۴ سیلندر و توربو است اما حجم ۲ لیتری دارد. خروجی این پیشرانه به ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتون متر میرسد. جدای از مدل پایه شما میتوانید پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۵ اسب بخاری یا حتی نسخه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژدار را در نسخه ZL1 انتخاب کنید که قدرت ۶۵۰ اسبی دارد.
تریم 1LS کامارو کانورتیبل که ارزانترین نسخه این خودرو است بهصورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی ارائه میشود اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در تریم های 1LT و بالاتر قابل انتخاب است.
وقتی بحث قیمت میشود این فیات است که مزیت بالاتری داشته و بهای آن از حدود ۲۶ هزار دلار آغاز میشود. کامارو کانورتیبل حدود ۷ هزار دلار گرانتر است. همچنین فیات ۱۲۴ اسپایدر کممصرفتر از حریف آمریکایی نشان میدهد.
خب اکثر مشخصات لازم برای یک مقایسه نسبتاً دقیق را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم اما مطمئن هستیم که اکثر شما قبل از دانستن مشخصات خودروها انتخاب خود را انجام دادهاید! کدامیک را برمیگزینید: فیات ۱۲۴ اسپایدر با روحی ژاپنی یا کامارو کانورتیبل قلدر و محبوب؟!
حامد
۲۷ آذر ۱۳۹۶فیات 124 اسپایدر خیلی خوبه
ولی کامارو عالمی دگر دارد…
حبیب
۲۷ آذر ۱۳۹۶فیات :لایک
کامارو: دیس لایک
Hamid.Hellcat
۲۷ آذر ۱۳۹۶این بدبخت خدا زده رو که نباید با کامارو مقایسه کرد.
F۲۲RAPTOR
۲۷ آذر ۱۳۹۶مثه این میمونه یه گربه رو با شیر مقایسه کنی
What the compar?
کارل شلبی
۲۷ آذر ۱۳۹۶قطعا سلطان قلب ها کامارو??اسپایدر ماشین خوبیه ولی به نظرم بابد با میاتا مقایسه بشه نه کامارو -کامارو توی مدل پایه هم قدرت خیلی بیش تری نسبت به اسپایدر داره.
محمد
۲۷ آذر ۱۳۹۶کامارو بایدم از فیات گرون تر باشه چون هم از نظر استایل و هم از نظر فنی عملکرد بهتری داره.
F۲۲RAPTOR
۲۷ آذر ۱۳۹۶تو این کلاس فقط آمریکایی ها
سامان اذری
۲۷ آذر ۱۳۹۶کامارو
Abbas_us.c
۲۷ آذر ۱۳۹۶دوئل غاز و شاهین!!
F۲۲RAPTOR
۲۸ آذر ۱۳۹۶دوئل F4 و f22
ابولفضل نصیری
۲۷ آذر ۱۳۹۶هر مقایسه ای با هر خوردرویی که صورت بگیره برای من فقط 124 البته با تیونیگ عقرب تورین , آبارت
مانی
۲۸ آذر ۱۳۹۶آخه این دوتا که تو یک کلاس نیستن
میخواین ۱۲۴ رو با SL مقایسه کنین
چون هردوتا ۴تا چرخ و ۲تا در دارن پس باید با هم مقایسه بشن؟