زمانی که بحث شیرین مقایسه سدان های میدسایز به میان میآید، معمولاً دو نام ژاپنی در صدر گزینههای انتخابی قرار میگیرند: تویوتا کمری و هوندا آکورد.
این دو خودرو حاکم بلامنازع کلاس خود هستند زیرا کمری سال پیش فروش ۳۸۸۶۱۶ دستگاهی در آمریکا داشته و آکورد نیز به خانه ۳۴۵۲۲۵ مشتری آمریکایی راه یافته است. همانگونه که هوندا اخیراً گفته، آکورد به تنهایی توانسته از نظر فروش ۳۰ برند مختلف از جمله مزدا، مینی و فیات را پشت سر بگذارد.
هر دو رقیب ژاپنی برای مدل سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شدهاند و ما نتوانستیم در مقابل وسوسه مقایسهای شانهبهشانه مقاومت نماییم. اگرچه این بررسی کوتاه بوده و برخی از شاخصههای اساسی در آن ذکر شده اما واضح است که مشتریان هر دو خودرو بهبودهای ملموسی را نسبت به مدلهای قبلی حس خواهند کرد.
خب بدون حرفی اضافی بیایید این دو حریف را مقایسه کنیم. آکوری که در تست رانده شده از نوع تریم تورینگ بوده که به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر مجهز بوده است. در مقابل، پیشرانه از نوع SE بوده و پیشرانهای ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری با خروجی ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متر را در قلب خود داشته است.
مشخصات عملکردی هر دو خودرو کاملاً نزدیک به هم هستند و تجربه رانندگی این ژاپنیهای پرطرفدار نشان میدهد که شتابگیری برجستهای دارند. البته نگاهی دقیقتر به مشخصات نشان میدهد تفاوت وزنی بین آکورد و کمری وجود دارد. هوندا وزن ۱۴۹۴ کیلوگرمی داشته درحالیکه وزن تویوتا برابر با ۱۵۱۵ کیلوگرم است.
اکثر خریداران اهمیتی به این تفاوت نخواهد داد. موضوع سورپرایز کننده این است که کمری در تستهای مصرف سوخت EPA کممصرفتر بوده است. از آنجایی که مقایسه یک کمری SE متعلق به ناوگان اجارهای با هوندا آکورد تورینگ لوکس منصفانه نبوده ما از لیست تجهیزات تکنولوژیک دو خودرو رد شده و تأیید میکنیم هر دو خودرو کابینهایی خوشساخت دارند اما از نظر استایل و طراحی آکورد با فاصله کمی جلوتر از کمری حرکت میکند. این موضوعی شخصی است اما ما هرگز طرفدار دو آتشه طراحی کابین تویوتا نبودهایم.
از نظر تجربه سواری و رانندگی، هر دو خودرو سواری راحت و پایداری دارند. البته به نظر میرسد آکورد از نظر هندلینگ برتری داشته و کمری به اندازه حریف خود احساس ارتباط قوی با جاده را ایجاد نمیکند. کمری همچنین در عبور از پیچها تکان کمی بیشتر نسبت به آکورد داشته اما بازهم میگوییم که این یک تست بسیار محدود بوده و فاصلهها نیز بین دو خودرو چندان چشمگیر نیست.
ما در این لحظه برنده نهایی را اعلام نمیکنیم اما اگر تاریخ را در نظر بگیریم، آکورد و کمری به حکمرانی طولانی خود در این کلاس ادامه خواهند داد و مصرفکنندگان نیز از هر دو خودرو راضی و خوشنود خواهند بود.
. بین این 2 تا بیشتر سلیقه و وفاداری به برند تعیین کنندست. من خودم کمری رو یه ذره بیشتر دوست دارم. یکی به دلیل موتور تنفس طبیعی تویوتا که معروفه به خوشکار بودن و دیگه ظاهر قشنگتر ( از نظر من ) . به نمای جلوی آکورد و کمری به ترتیب 10 و 9/9 میدم . اما از نمای عقب تویوتا واقعا بی نظیره ? ، از طراحی این ماشین بوی طراحی بی نقص مدل 2007 رو استشمام میکنم !
کمری موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی داره که از موتور 1.5 توربو آکورد کم مصرف تره و هم چنین گیربکس 8 دنده اتومات کمری از گیربکس CVT آکورد بدون شک حس بهتری داره
هردو فوق العاده هستند نه فقط این دوتا بلکه دوهموطن دیگه شون (مزدا6 و سوبارو لگاسی) هم تو این کلاس خیلی خوب هستند بخاطر سلیقه و ظاهر به کمری رأی دادم ،موتور 2.5 تنفس طبیعی و 249 نیوتون متر گشتاور و 203 اسب بخار …افرین تویوتا!
چهره و طراحی داخلی تویوتا خیلی پیشرفت کرده البته من اعتقاد دارم طراحی این نسل از تویوتا شبیه به دو نسل قبل هست که ظاهری اسپرت داره اساسا چون من اپشن رو تا حدی میپسندم که به رانندگی ضربه نزنه تویوتا رو مناسب تر میبینم
من اکورد رو انتخاب کردم. یه دلیل مهمش اینه ک پرستیژ بالاتری داره. یعنی ادم حس نمیکنه سوار خودرو اقتصادی شده. تو یه رده بندی رضایت از خودرو هم ک خبرش یه مدت پیش همینجا کار شد هوندا بالاترین رتبه رو بین خودروهای اقتصادی داشت و حتی از برند لوکس خودش یعنی اکورا و بیوک و مزدا هم بالاتر بود. جلوی این اکورد خارق العاده اس انصافا.
تو این که بهترین پیشرانه ها رو دارن و از نظر فنی بی رقیبن شکی نیست ولی از هر دوتاشون توقع یه طراحی بهتری داشتم. مخصوصا هوندا که نا امیدم کرد . شایدم من اشتباه کنم ولی مزدا 6رو به هر دوتا ترجیح میدم . هر چند اگه از نظر پیشرانه در حدشون نباشه .
خداییش دوستان اصلا من متوجه نمیشم شما چه زیبایی ای در طراحی جلوی آکورد میبینید. شبیه به فک گشاد افتاده است. چیه آخه. خداییش آکورد از هر زاویه ای بهش نگاه میکنی شدیدا زشت و نا همگون است. شما واقع بینانه حرف نمیزنید. البته طراحی داخلی آکورد واقعا عالیه ولی از جلو یک فاجعه به تمام معنا است . طراحی جلو کمری که خیلی تهاجمی و زیباست. آخه چه سلیقه ای است شما دارید
. یه نگاه به گرافیک چراغ های جلوش بنداز … واقعا قشنگ نیست ؟ به نظر من که این سبک چراغ که هوندا در اکیورا هم استفاده میکنه ، عالیه. البته چراغ جلو فقط یک مورد از زیبائی های هوندا اکورد در نمای جلو هست
من کمری را ترجیح میدم. تو ایران خودروی بالای 200 اسب تنفس طبیعی داشته باشی محشره. در حال حاضر در کل بازار ایران خودروی بالای 200اسب طبیعی پیدا نمیشه!! قدیم بود که آریون 268 اسبی یا جنسیس 340 اسبی بودن، الان چی؟ فقط توربو تو بازاره. امیدوارم بشه خرید. تو پرانتز بگم لکسوس is250 یا gs250 با موتور 2.5لیتری توان برابر با کمری دارند. یعنی 206 اسب. اما لکسوس 6سیلندره و این یعنی پیشرفت کمری با 4سیلندر عالی بوده.
درود خیلی سخته از بین این دو ؛ یکی را انتخاب کردن! اما هر کدوم که ارزانتر باشه (ارزانی تقریبأ قابل توجه) ؛ باید اونا خرید! با احترام به کمری، واقعأ آکورد ؛ جان سخته و رانندگی بهتری نسبت به کمری داره! نماینده هوندا در ایران، ماشین ها را خیلی گرون میده و روی ایرتویا را سفید کرده؟!
خدایی نمای نسل قبلی اکورد خیلی قشنگ تر بود اخه این چیه طراحی کرده،ماشین قیافش منگل میزنه عقبشم که تعریفی نیست،باید همون روند قبلی رو طی میکرد(اکورد کوپه با قیافه اسپرت،اکورد چهار در با قیافه کلاسیک)این الان اومده اسپرتش کنه و هم خانوادگی . واقعا قیافش قشنگ نیست ولی داخلشو قشنگ کار کرده،از اون طرف تویوتا طراحیش قشنگه من از اون کمری قرمزه بیشتر خوشم اومد سپر جلوش قشنگ تر از اون خط خطیس،ولی داخلشو بد زده،طراحی کنسول وسطش که خیلی بی ریخته،اخه واسه چی باید همچین کنسولی رو بزنه؟مثلا میتونس کنسولو شبیه اوالون بزنه حالا با یکم تغییرات،اما این ….
البته توجه بفرمایید دو مدل ۶ و ۴ سیلندر تویوتا کمری ۲۰۱۸ تفاوتهای ظاهری خصوصا در جلوی خودرو دارن که اگر ملاک مقایسه نمونه ۶ سیلندر باشه قدرت رقابت با هوندا رو بیشتر میکنه و چه بسا از نظر بعضیا در رتبه بالاتر قرار بگیره
عجب! آکورد با پیشرانه ۱.۵ لیترى توربو و جعبه دنده CVT مصرفش بیشتر از کمرى ۲.۵ اتوماتیک بوده، وزنش هم که ۲۰ کیلو کمتره، نمیدونم چرا احساس میکنم هوندا این نسل آکورد رو همچین با عجله به مرحله تولید رسونده، انگار تو یه بازه زمانى کوتاه طراحى و تولید شده، در کل میتونست خیلى بهتر باشه. انتخابم کمرى هست به این دلیل که هزینه نگه دارى (سرویس هاى دوره اى) و تعمیرات کمترى نسبت به آکورد داره و مصرف سوختش هم کمتره و در کل تو این کلاس خودرو که اسمش رو affordable mid size sedan (سدان مقرون به صرفه) گذاشتن، کمرى با توجه به دلایلى که گفتم امتیاز بهترى میگیره. (البته آکورد هم جاى خود داره)
البته کرولا سدان متوسط نیست، کامپکت هست. خدمت شما عرض کنم یه تعداد از سایت ها هزینه سالانه آکورد رو کمتر از کمرى نوشتن ولى من چندجا دیدم که هزینه ۱۰ سال نگهدارى خودرو ها رو بررسى کرده بودن و ده تاى برتر رو معرفى کرده بودن یکى اینجا: http://www.autoguide.com/auto-news/2016/06/top-10-cheapest-cars-to-maintain-over-10-years.html/amp البته کسى که تو ایران بتونه همچین خودرویى داشته باشه فکر نمى کنم این اختلاف هزینه نگهدارى اهمیت چندانى واسش داشته باشه.ولى در کل جالب هست آمارشون. یکى دیگه هم هست که نمیتونم لینکش رو بفرستم خودتون پیداش کنید اونجا لیست ۲۰ خودرو کم هزینه و ۲۰ خودرو پر هزینه در مدت ده سال رو نوشته اسم سایت: YourMechanic دات کام هست. (از اینا بگذریم چه رقابت تنگاتنگیه بین این دوتا?)
البته کرولا سدان کامپکت هست ولى این دوتا متوسط هستن. خدمت شما عرض کنم که قبلاً دیده بودم یه سرى سایت هزینه نگهدارى یک سال تا پنج سال این دو خودرو رو برسى کرده بودن و آکورد یه مقدار جزئى کم هزینه تر بود ولى دوتا سایت دیدم که هزینه نگهدارى خودرو ها رو تو مدت ۱۰ سال بررسى کردن و برترین ها رو معرفى کردن اگه وقت کردید یه نگاهى بندازید یکى AutoGuide و یکى هم YourMechanic دات کام.لینک اصلیشون رو هردفعه میفرستم کامنتم پاک میشه، این بار چهارمه دارم مینویسم که دیگه بیخیال لینک شدم. خودتون پیداشون کنید آمار جالبى دارن، ۲۰ خودرو کم هزینه و ۲۰ خودرو پر هزینه در مدت ۱۰ سال رو بررسى کردن. هردو این خودرو ها تو بیستاى برتر هستن ولى کمرى با ۵۲۰۰ دلار رتبه سوم و آکورد با ۶۶۰۰ دلار رتبه پانزدهم رو داره. جالب اینجاست که مزدا ۶ با ۱۲۷۰۰ دلار تو بیستاى پر هزینه و در رتبه نهم هست.
تویوتای قرمز رنگ مدل بنزینیه و اون خاکستریه که جلوپنجره افقی خط خطی داره مدل هیبریدیه هستش . این طراحی هم برای متفاوت بودن این دو مدل از همدیگست خودمم کمری بنزینی رو ترجیه میدم . اما در گل آکورد هم کم نداره از کمری
عجب رقابتی? من هوندا رو انتخاب میکنم،طراحیش واقعا با اصالتره،و یه سیر تدریجی رو طی میکنه،میتونی بفهمی هونداس،کمری عالیه! اما متاسفانه هیچ خط و مشی رو تو طراحی دنبال نمیکنه،هر نسل با نسل قبل بسیار متفاوت! از لحاظ کیفیتی و قوای محرکه خیلی باجی بهم نمیدن،اما به نظرم هوندا کمی بهتره?
از همه نظر اکورد ولی جلو پنجرش خیلی بد جور تو ذوق میزنه خیلی شدید ولی در کل اختلافشون خیلی کم تویوتا یکم تو طراحی جلوی کمری کم گذاشته.البته دو تا تویوتا کمریه اون قرمز جلوش واقعن قشنگ ولی اون سرمیه ک ی دست واقعن زشت،نمیدونم تفاوت این دو تا مدل چیه ؟؟؟ ی عیب تویوتا اینه ک برا هر بازاری ی شکل میزنه ک تو ذوق میزنه این کارش.
واقعا” هر دو ماشین های عالی هستند اما مشکل اکورد خدمات پس از فروش ضعیفشه که حیف این برند هست، من قصد دارم تا چند روز اینده اکورد ۲۰۱۳ بخرم هر جا تحقیق کردم ایرادی از اکورد پیدا نکردم، باز از دوستانی که اکورد داشتن خواهش میکنم بگن این ماشین چه ایراداتی (از هر نظری) داره. بلاخره هر چقدرم خوب باشه بی ایراد نمیتونه باشه. تشکر
ما هوندا آکورد 2013 داریم. هندلینگش خیلی خوبه. کفش پایینه و توی پارکینگ هایی که سطح شیبدار دارن گیر می کنه. آپشناش اصلا کافی نیست البته آکورد ما تیپ ال اکس بی هستش که تو دبی آپشن روش گذاشتن و آپشناش چیزی بین ای اکس ای و ای اکس بی شده. قطعات یدکیش گرونه خیلی ولی سرویساش خوبه. البته یک تعمیرگاه معرفی شده برای سرویس! نمایندگی درست و درمون نداره… در مجموع انتخاب خوبی نیست.
من توی نسل قبل طرفدار آکورد بودم کاملا. اما توی این نسل کمری رو می پسندم. طراحی ظاهری و داخلی کمری خیلی بیشتر خوشم میاد. حس لوکس تری بهم میده. فنی هم هر دو خوبن.
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۶تویوتا کمری رو دوست دارم اما هوندا آکورد رو انتخاب میکنم به دلیل پرستیژ بیشتر، کابین خوش فرمتر، کیفیت ایدهآل. . .
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۶داشبورد: هر دو
غربیلک فرمان: آکورد
فرم صندلیهای جلو: کمری
فرم صندلیهای عقب: کمری
ظاهر روکش درها: آکورد
نمای جلو: آکورد
نمای پشت، هر دو
نمای جانبی: آکورد
رینگ: آکورد
لذت رانندگی: آکورد
سیستم تعلیق: آکورد
مجموعه فنی: هر دو
پرستیژ: آکورد
امکانات استاندارد: احتمالا آکورد
:::برنده: آکورد:::
SERIAL WINNER
۱۳ مهر ۱۳۹۶.
بین این 2 تا بیشتر سلیقه و وفاداری به برند تعیین کنندست.
من خودم کمری رو یه ذره بیشتر دوست دارم. یکی به دلیل موتور تنفس طبیعی تویوتا که معروفه به خوشکار بودن و دیگه ظاهر قشنگتر ( از نظر من ) . به نمای جلوی آکورد و کمری به ترتیب 10 و 9/9 میدم . اما از نمای عقب تویوتا واقعا بی نظیره ? ، از طراحی این ماشین بوی طراحی بی نقص مدل 2007 رو استشمام میکنم !
Omid622
۱۴ مهر ۱۳۹۶کمری
مدل قرمز
عالیه
(King 911 (Daniel
۱۳ مهر ۱۳۹۶هوندا آکورد 2015 نسخه 6 سیلندرش رو روندم. خیلی ماشین فوق العاده راحت و شیکی بود. از صفحه کیلومترش خیلی خوشم میومد.
TOYOTA
۱۳ مهر ۱۳۹۶باهاتون موافقم
البته آکورد چندماه دیرتر معرفی شد و تویوتا زودتر فیس لیفتش معرفی بشه
با حزن و اندوه فراوان و دلی آکنده از عشق به تویوتا ، به آکورد رای میدم .
از خیلی جهات بهتره
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۶۱۴۱_۱۴۱ تا ساعت ۲۱:۴۹! جالبه این رای گیری :)
شاهين
۱۳ مهر ۱۳۹۶به کمری رای دادم اما اگه مزدا ۶ توی گزینه ها بود قطعا به مزدا رای میدادم
محمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶با نهایت احترام به کمری، همیشه شیفته آکورد بودم
حتی تو نسلهایی که جلوی کمری کم آورده
تو این رقابت جذاب ال کلاسیکویی هر ساله هم:
الان به احترام کمری کلاه از سر بر میدارم
اما با اطمینان بیشتری انتخاب الان من آکورده
آریا
۲۶ مهر ۱۳۹۶کمری موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی داره که از موتور 1.5 توربو آکورد کم مصرف تره و هم چنین گیربکس 8 دنده اتومات کمری از گیربکس CVT آکورد بدون شک حس بهتری داره
كاپيتاليسم
۱۳ مهر ۱۳۹۶هردو فوق العاده هستند نه فقط این دوتا بلکه دوهموطن دیگه شون (مزدا6 و سوبارو لگاسی) هم تو این کلاس خیلی خوب هستند
بخاطر سلیقه و ظاهر به کمری رأی دادم ،موتور 2.5 تنفس طبیعی و 249 نیوتون متر گشتاور و 203 اسب بخار …افرین تویوتا!
حمیدرضا
۱۳ مهر ۱۳۹۶چهره و طراحی داخلی تویوتا خیلی پیشرفت کرده البته من اعتقاد دارم طراحی این نسل از تویوتا شبیه به دو نسل قبل هست که ظاهری اسپرت داره اساسا چون من اپشن رو تا حدی میپسندم که به رانندگی ضربه نزنه تویوتا رو مناسب تر میبینم
Behi
۱۳ مهر ۱۳۹۶موتور تنفس طبیعی کمری برا ایران خیلی خوبه البته با توجه به حجمش قدرت خوبی هم داره
Sina
۱۳ مهر ۱۳۹۶یکی از شاخ ترین شاخ به شاخ های دنیا ?
تیاگو
۱۳ مهر ۱۳۹۶طراحی جلو آکورد
طراحی عقب کمری
طراحی داخلی کمری
و عشق است ژاپن?
Kian70
۱۳ مهر ۱۳۹۶من آکورد رو دوست دارم
زیباتر و با فناوری بیشتر
محسن
۱۳ مهر ۱۳۹۶آکورد ۱۰۰ ٪
البته با موتور ۲ لیتری توربو و ۲۵۲ اسب بخار :)
محسن
۱۳ مهر ۱۳۹۶طراحی داخلی کمری شلوغه ولی طراحی داخلی آکورد شیک و ساده است ! :)
sina
۱۳ مهر ۱۳۹۶من اکورد رو انتخاب کردم.
یه دلیل مهمش اینه ک پرستیژ بالاتری داره. یعنی ادم حس نمیکنه سوار خودرو اقتصادی شده. تو یه رده بندی رضایت از خودرو هم ک خبرش یه مدت پیش همینجا کار شد هوندا بالاترین رتبه رو بین خودروهای اقتصادی داشت و حتی از برند لوکس خودش یعنی اکورا و بیوک و مزدا هم بالاتر بود.
جلوی این اکورد خارق العاده اس انصافا.
#ali.m#
۱۴ مهر ۱۳۹۶تو این که بهترین پیشرانه ها رو دارن و از نظر فنی بی رقیبن شکی نیست ولی از هر دوتاشون توقع یه طراحی بهتری داشتم.
مخصوصا هوندا که نا امیدم کرد .
شایدم من اشتباه کنم ولی مزدا 6رو به هر دوتا ترجیح میدم .
هر چند اگه از نظر پیشرانه در حدشون نباشه .
هادی
۱۳ مهر ۱۳۹۶خداییش دوستان اصلا من متوجه نمیشم شما چه زیبایی ای در طراحی جلوی آکورد میبینید. شبیه به فک گشاد افتاده است. چیه آخه. خداییش آکورد از هر زاویه ای بهش نگاه میکنی شدیدا زشت و نا همگون است. شما واقع بینانه حرف نمیزنید. البته طراحی داخلی آکورد واقعا عالیه ولی از جلو یک فاجعه به تمام معنا است . طراحی جلو کمری که خیلی تهاجمی و زیباست. آخه چه سلیقه ای است شما دارید
محسن
۱۳ مهر ۱۳۹۶جناب هادی سلیقه ها مثل هم نیست ! اتفاقا از نظر من طراحیش فوق العاده است
SERIAL WINNER
۱۳ مهر ۱۳۹۶.
یه نگاه به گرافیک چراغ های جلوش بنداز … واقعا قشنگ نیست ؟
به نظر من که این سبک چراغ که هوندا در اکیورا هم استفاده میکنه ، عالیه.
البته چراغ جلو فقط یک مورد از زیبائی های هوندا اکورد در نمای جلو هست
mehran911
۱۴ مهر ۱۳۹۶هوندا در بین ۵ خودرو ساز مورد علاقه منه سالهاست از بچهگی دوستش دارم
بین تمام سدانهای اقتصادی جهان هیچ چیز رو با آکورد عوض نمیکنم
MEHRAN
۱۴ مهر ۱۳۹۶سایت محترم پدال، لطفا یک رقابت کامل و بررسی همه جانبه بین نمونه کاملا فول چهار سیلندر دو ماشین (که امکان ورودشون به ایران هست) رو انجام فرمایید
احمد
۱۴ مهر ۱۳۹۶طراحی تویوتا کمری خیلی شبیه خودرو های مزداست
رامتین
۱۴ مهر ۱۳۹۶من کمری را ترجیح میدم. تو ایران خودروی بالای 200 اسب تنفس طبیعی داشته باشی محشره. در حال حاضر در کل بازار ایران خودروی بالای 200اسب طبیعی پیدا نمیشه!! قدیم بود که آریون 268 اسبی یا جنسیس 340 اسبی بودن، الان چی؟ فقط توربو تو بازاره. امیدوارم بشه خرید. تو پرانتز بگم لکسوس is250 یا gs250 با موتور 2.5لیتری توان برابر با کمری دارند. یعنی 206 اسب. اما لکسوس 6سیلندره و این یعنی پیشرفت کمری با 4سیلندر عالی بوده.
F.A
۱۴ مهر ۱۳۹۶درود
خیلی سخته از بین این دو ؛ یکی را انتخاب کردن!
اما هر کدوم که ارزانتر باشه (ارزانی تقریبأ قابل توجه) ؛ باید اونا خرید!
با احترام به کمری، واقعأ آکورد ؛ جان سخته و رانندگی بهتری نسبت به کمری داره!
نماینده هوندا در ایران، ماشین ها را خیلی گرون میده و روی ایرتویا را سفید کرده؟!
power active
۱۴ مهر ۱۳۹۶من مدل ۱۹۹۲ داشتم واقا عالی بود. هوندا واقعا کیفیت بالتیی داره. مثل ماشینای مزدا کم استهلاکن
سروش شیرازی
۱۴ مهر ۱۳۹۶خدایی نمای نسل قبلی اکورد خیلی قشنگ تر بود اخه این چیه طراحی کرده،ماشین قیافش منگل میزنه عقبشم که تعریفی نیست،باید همون روند قبلی رو طی میکرد(اکورد کوپه با قیافه اسپرت،اکورد چهار در با قیافه کلاسیک)این الان اومده اسپرتش کنه و هم خانوادگی . واقعا قیافش قشنگ نیست ولی داخلشو قشنگ کار کرده،از اون طرف تویوتا طراحیش قشنگه من از اون کمری قرمزه بیشتر خوشم اومد سپر جلوش قشنگ تر از اون خط خطیس،ولی داخلشو بد زده،طراحی کنسول وسطش که خیلی بی ریخته،اخه واسه چی باید همچین کنسولی رو بزنه؟مثلا میتونس کنسولو شبیه اوالون بزنه حالا با یکم تغییرات،اما این ….
MEHRAN
۱۴ مهر ۱۳۹۶البته توجه بفرمایید دو مدل ۶ و ۴ سیلندر تویوتا کمری ۲۰۱۸ تفاوتهای ظاهری خصوصا در جلوی خودرو دارن که اگر ملاک مقایسه نمونه ۶ سیلندر باشه قدرت رقابت با هوندا رو بیشتر میکنه و چه بسا از نظر بعضیا در رتبه بالاتر قرار بگیره
مهدی
۱۴ مهر ۱۳۹۶فقط مزدا 6✌
ولی برای اینجا آکوردو انتخاب میکنم.
کمری هم که تهش تاکسی میشه?
محسن
۱۴ مهر ۱۳۹۶آکورد ۴۰۸
کمری ۳۹۹
یکی از نزدیک ترین رقابت ها !! شاخ به شاخ جالبیه
Dani
۱۴ مهر ۱۳۹۶عجب!
آکورد با پیشرانه ۱.۵ لیترى توربو و جعبه دنده CVT مصرفش بیشتر از کمرى ۲.۵ اتوماتیک بوده، وزنش هم که ۲۰ کیلو کمتره، نمیدونم چرا احساس میکنم هوندا این نسل آکورد رو همچین با عجله به مرحله تولید رسونده، انگار تو یه بازه زمانى کوتاه طراحى و تولید شده، در کل میتونست خیلى بهتر باشه.
انتخابم کمرى هست به این دلیل که هزینه نگه دارى (سرویس هاى دوره اى) و تعمیرات کمترى نسبت به آکورد داره و مصرف سوختش هم کمتره و در کل تو این کلاس خودرو که اسمش رو affordable mid size sedan (سدان مقرون به صرفه) گذاشتن، کمرى با توجه به دلایلى که گفتم امتیاز بهترى میگیره. (البته آکورد هم جاى خود داره)
امیر
۱۴ مهر ۱۳۹۶باید در پاسخ به شما بگم که بین سدان ها کم خرج ترینشون کرولا هست و در رتبه دوم هوندا آکورد قرار داره.بنظرم باید یه نگاهی به جدولهای جهانی بندازین
Dani
۱۴ مهر ۱۳۹۶البته کرولا سایز متوسط نیست و کامپکت هست، در مورد هزینه ى نگه دارى راستش من دیدم که یه سرى گفته بودن آکورد هزینه سالانه کمترى داره ولى یه جا هزینه ۱۰ سال نگهدارى خودرو ها رو بررسى کرده بود و کمرى سوم بود اما آکورد پانزدهم
https://www.google.com/amp/www.autoguide.com/auto-news/2016/06/top-10-cheapest-cars-to-maintain-over-10-years.html/amp
البته این آمار و ارقام مربوط به نسل قبل دو خودرو هست و باید منتظر بمونیم ببینیم آمار نسل جدیدشون به چه صورت هست.
در کل فکر کنم تو ایران کمرى مناسب تر (کم خرج تر) باشه تا آکورد.
اینجا رو هم یه نگاه بندازین:
https://www.yourmechanic.com/article/the-most-and-least-expensive-cars-to-maintain-by-maddy-martin
Dani
۱۴ مهر ۱۳۹۶البته کرولا سدان متوسط نیست، کامپکت هست. خدمت شما عرض کنم یه تعداد از سایت ها هزینه سالانه آکورد رو کمتر از کمرى نوشتن ولى من چندجا دیدم که هزینه ۱۰ سال نگهدارى خودرو ها رو بررسى کرده بودن و ده تاى برتر رو معرفى کرده بودن یکى اینجا:
http://www.autoguide.com/auto-news/2016/06/top-10-cheapest-cars-to-maintain-over-10-years.html/amp
البته کسى که تو ایران بتونه همچین خودرویى داشته باشه فکر نمى کنم این اختلاف هزینه نگهدارى اهمیت چندانى واسش داشته باشه.ولى در کل جالب هست آمارشون. یکى دیگه هم هست که نمیتونم لینکش رو بفرستم خودتون پیداش کنید اونجا لیست ۲۰ خودرو کم هزینه و ۲۰ خودرو پر هزینه در مدت ده سال رو نوشته اسم سایت:
YourMechanic دات کام هست.
(از اینا بگذریم چه رقابت تنگاتنگیه بین این دوتا?)
Dani
۱۴ مهر ۱۳۹۶البته کرولا سدان کامپکت هست ولى این دوتا متوسط هستن. خدمت شما عرض کنم که قبلاً دیده بودم یه سرى سایت هزینه نگهدارى یک سال تا پنج سال این دو خودرو رو برسى کرده بودن و آکورد یه مقدار جزئى کم هزینه تر بود ولى دوتا سایت دیدم که هزینه نگهدارى خودرو ها رو تو مدت ۱۰ سال بررسى کردن و برترین ها رو معرفى کردن اگه وقت کردید یه نگاهى بندازید یکى AutoGuide و یکى هم YourMechanic دات کام.لینک اصلیشون رو هردفعه میفرستم کامنتم پاک میشه، این بار چهارمه دارم مینویسم که دیگه بیخیال لینک شدم. خودتون پیداشون کنید آمار جالبى دارن، ۲۰ خودرو کم هزینه و ۲۰ خودرو پر هزینه در مدت ۱۰ سال رو بررسى کردن.
هردو این خودرو ها تو بیستاى برتر هستن ولى کمرى با ۵۲۰۰ دلار رتبه سوم و آکورد با ۶۶۰۰ دلار رتبه پانزدهم رو داره.
جالب اینجاست که مزدا ۶ با ۱۲۷۰۰ دلار تو بیستاى پر هزینه و در رتبه نهم هست.
Ebi
۱۴ مهر ۱۳۹۶تویوتای قرمز رنگ مدل بنزینیه و اون خاکستریه که جلوپنجره افقی خط خطی داره مدل هیبریدیه هستش .
این طراحی هم برای متفاوت بودن این دو مدل از همدیگست
خودمم کمری بنزینی رو ترجیه میدم . اما در گل آکورد هم کم نداره از کمری
فرهاد كرمستجی
۱۴ مهر ۱۳۹۶505 به 507 اینست عالی بودن دو خودرووووی اسطوره ای، هرچقدر که متعصب باشی بازم رای میدی بهشون.
عميد
۱۵ مهر ۱۳۹۶عجب رقابتی? من هوندا رو انتخاب میکنم،طراحیش واقعا با اصالتره،و یه سیر تدریجی رو طی میکنه،میتونی بفهمی هونداس،کمری عالیه! اما متاسفانه هیچ خط و مشی رو تو طراحی دنبال نمیکنه،هر نسل با نسل قبل بسیار متفاوت! از لحاظ کیفیتی و قوای محرکه خیلی باجی بهم نمیدن،اما به نظرم هوندا کمی بهتره?
MehdiTurbo
۱۶ مهر ۱۳۹۶از همه نظر اکورد ولی جلو پنجرش خیلی بد جور تو ذوق میزنه خیلی شدید ولی در کل اختلافشون خیلی کم تویوتا یکم تو طراحی جلوی کمری کم گذاشته.البته دو تا تویوتا کمریه اون قرمز جلوش واقعن قشنگ ولی اون سرمیه ک ی دست واقعن زشت،نمیدونم تفاوت این دو تا مدل چیه ؟؟؟ ی عیب تویوتا اینه ک برا هر بازاری ی شکل میزنه ک تو ذوق میزنه این کارش.
شايان
۱۶ مهر ۱۳۹۶واقعا” هر دو ماشین های عالی هستند اما مشکل اکورد خدمات پس از فروش ضعیفشه که حیف این برند هست، من قصد دارم تا چند روز اینده اکورد ۲۰۱۳ بخرم هر جا تحقیق کردم ایرادی از اکورد پیدا نکردم، باز از دوستانی که اکورد داشتن خواهش میکنم بگن این ماشین چه ایراداتی (از هر نظری) داره.
بلاخره هر چقدرم خوب باشه بی ایراد نمیتونه باشه.
تشکر
مهدی
۲ آبان ۱۳۹۶ما هوندا آکورد 2013 داریم. هندلینگش خیلی خوبه. کفش پایینه و توی پارکینگ هایی که سطح شیبدار دارن گیر می کنه. آپشناش اصلا کافی نیست البته آکورد ما تیپ ال اکس بی هستش که تو دبی آپشن روش گذاشتن و آپشناش چیزی بین ای اکس ای و ای اکس بی شده. قطعات یدکیش گرونه خیلی ولی سرویساش خوبه. البته یک تعمیرگاه معرفی شده برای سرویس! نمایندگی درست و درمون نداره… در مجموع انتخاب خوبی نیست.
دانیال
۱۸ مهر ۱۳۹۶من توی نسل قبل طرفدار آکورد بودم کاملا. اما توی این نسل کمری رو می پسندم. طراحی ظاهری و داخلی کمری خیلی بیشتر خوشم میاد. حس لوکس تری بهم میده. فنی هم هر دو خوبن.