خب فرض میکنیم که شما به یک کراس اوور نیاز دارید، خودرویی که فضای کابین زیادی را به همراه سیستم چهار چرخ محرک ارائه کند اما خب نمیخواهید مدلهای رده میانی و عادیای همچون تویوتا راو ۴ یا شورولت اکوئینکس را بخرید.
ترسی به خود راه ندهید زیرا انتخابهای خوب فراوانی وجود داشته و دو نمونه از بهترینهای این کلاس پورشه ماکان GTS و آئودی SQ5 هستند. این قدبلندهای اسپورت دارای شاخصههایی همچون سرعت، هیجان و شیک بودن هستند. کدامیک را بیشتر دوست دارید؟
پورشه از قلب تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی سود میبرد که قدرت ۳۶۰ اسب بخاری دارد. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک این نیرو را از طریق سیستم مدیریت کشش پورشه و سیستم چهار چرخ محرک به چهار گوشه میرساند.
همانند پسرعموی خود، آئودی SQ5 نیز دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است. این پیشرانه در آئودی خروجی ۳۵۴ اسبی داشته و گشتاور آن نیز کمتر است. این محصول شیک ارباب حلقهها بهصورت استاندارد از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو سود میبرد.
پورشه ادعا میکند ماکان میتواند در ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. SQ5 یکدهم ثانیه کندتر بوده اما در شرایط واقعی هرگز متوجه این تفاوتها نخواهید شد.
از نظر قیمتگذاری آئودی مزیت پررنگی داشته و بهای آن از حدود ۵۵ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه برای خرید پورشه ماکان GTS باید حداقل ۷۰ هزار دلار در جیب داشته باشید. آیا این خودرو ارزش اضافه پرداخت ۱۵ هزار دلاری را دارد؟ خب تصمیم در این باره بر عهده شماست! نظرات خود درباره این دو شاسیبلند شیک و لوکس را با ما در میان بگذارید.
ائودی به نظر من انتخاب منطقی تری هست نه از نظر قدرت چیزی کم داره نه از نظر شیک بودن پورشه حاشیه سود محصولاتش خیلی زیاده البته نه به اندازه ایران خودرو و سایپا ولی خیلی پول برند میگیره
آیودی هزینه های نگهداریش خیلی کمتره، و توی خیابون ها که تعدادش به نظر من حداقل ده برابر بیشتره مدل های گرون ترش هم همینطور بیشترن، و یکی از مهم ترین دلایلش هم قیمت مناسبترش هست. پورش ۹۱۱ و ۹۱۸ آیکانیک هستن، بقیشه پورش ها که محور ساختشون تمرکز ویژه روی اسپورت بودن نیست توی کلاس هاشون رقیب دارن و خیلی وقتا هم بقیه از اونا سر جمع پکیج بهتری رو ارایه میدن، مطابق نظر مرجع های نقد خودرو میگم البته.
دوست گلم اقای برومند/شما از نظراتت مشخصه اهل مطالعه هستی و عشق ماشین ولی یه نکته رو تو صحبتات در نظر نمیگیری.هزینه نگهداری ماشین المانی زیاده ولی نسبت به چی! زیاد بودن یه تعریف نسبی هست و برای هر کسی معنی متفاوتی داره به طور مثال ممکنه هزینه نگهداری پراید(که شامل سرویس و نگهداری و بیمه و …میشه)که حدودا ماهی 50 تا 100 تومنه برای من نوعی با درامد متوسط ماهی 1میلیون زیاد باشه ولی هزینه نگهداری bmw سری 5 با هزینه نگهداری مثلا 3 میلیون(در جریان قیمتش نیستم)برای شما با درامد ماهی 30میلیون چیزی نباشه شرایط اقتصادی یکیشه-پیشرفته بودن صنعت خودرو کشور و قطعه سازی کشور یکی دیگش-هزینه ی نیروی کار-میزان فراوانی اون خودرو در یک کشور -خدمات پس از فروش گسترده و…….از عوامل مهم موثر هستن
فرمایشتون صحیحه، مقصود بنده مقایسه هزینه های مدل های مشابه اون دو شرکت نسبت به همدیگه بود. بله به همین دلایلی که فرمودین خیلی از سرکت های اروپایی توی امریکا و کانادا فروش ندارن یا فروششون کمه، چون تولیدشون جای دیگه هست و خدماتشون محدود و هزینه نگهداری میره بالا.
Amin
۲۲ دی ۱۳۹۶هر ماشینی از پورشه تو کلاس خودش بهترینه
مصطفی
۲۲ دی ۱۳۹۶پورشه عالیه،ولی این طور که شما میگی نیست.شرکتا خیلی دوست دارن مشتریا شون فکر کنن یه برند خداست و دیگه رو دستش نیست
حامد
۲۲ دی ۱۳۹۶چی؟?
X3
۲۲ دی ۱۳۹۶فضای کابین ماکان خیلی کمتر هست نسبت به q5 و x3
اگر فضای صندلی عقب و صندوق عقب رو مد نظر قرار ندیدم انتخاب من ماکان…
فريد
۲۲ دی ۱۳۹۶جایی برای ترس وجود نداره انتخاب های زیادی برای شما وجود داره ???????
حمیدرضا
۲۲ دی ۱۳۹۶ائودی به نظر من انتخاب منطقی تری هست نه از نظر قدرت چیزی کم داره نه از نظر شیک بودن پورشه حاشیه سود محصولاتش خیلی زیاده البته نه به اندازه ایران خودرو و سایپا ولی خیلی پول برند میگیره
سورنا
۲۲ دی ۱۳۹۶پورش به نظر شخصی من خیلی جذابتره ?
مهران
۲۲ دی ۱۳۹۶انتخاب من ماکان چون که برند پورشه رو کلا بیشتر از ارباب حلقه ها دوست دارم
Raha
۲۲ دی ۱۳۹۶طراحی پورشه طوری که اگه نسل جدید از هر مدلش رو هم معرفی بکنه نسل قبلی اصلا زیبایی خودش رو از دست نمیده
ارش
۲۲ دی ۱۳۹۶پورشه.
Saeed Boroomand
۲۳ دی ۱۳۹۶آیودی هزینه های نگهداریش خیلی کمتره، و توی خیابون ها که تعدادش به نظر من حداقل ده برابر بیشتره مدل های گرون ترش هم همینطور بیشترن، و یکی از مهم ترین دلایلش هم قیمت مناسبترش هست. پورش ۹۱۱ و ۹۱۸ آیکانیک هستن، بقیشه پورش ها که محور ساختشون تمرکز ویژه روی اسپورت بودن نیست توی کلاس هاشون رقیب دارن و خیلی وقتا هم بقیه از اونا سر جمع پکیج بهتری رو ارایه میدن، مطابق نظر مرجع های نقد خودرو میگم البته.
emad1990
۲۳ دی ۱۳۹۶دوست گلم اقای برومند/شما از نظراتت مشخصه اهل مطالعه هستی و عشق ماشین
ولی یه نکته رو تو صحبتات در نظر نمیگیری.هزینه نگهداری ماشین المانی زیاده ولی نسبت به چی!
زیاد بودن یه تعریف نسبی هست و برای هر کسی معنی متفاوتی داره
به طور مثال ممکنه هزینه نگهداری پراید(که شامل سرویس و نگهداری و بیمه و …میشه)که حدودا ماهی 50 تا 100 تومنه برای من نوعی با درامد متوسط ماهی 1میلیون زیاد باشه ولی هزینه نگهداری bmw سری 5 با هزینه نگهداری مثلا 3 میلیون(در جریان قیمتش نیستم)برای شما با درامد ماهی 30میلیون چیزی نباشه
شرایط اقتصادی یکیشه-پیشرفته بودن صنعت خودرو کشور و قطعه سازی کشور یکی دیگش-هزینه ی نیروی کار-میزان فراوانی اون خودرو در یک کشور -خدمات پس از فروش گسترده و…….از عوامل مهم موثر هستن
Saeed Boroomand
۲۳ دی ۱۳۹۶فرمایشتون صحیحه،
مقصود بنده مقایسه هزینه های مدل های مشابه اون دو شرکت نسبت به همدیگه بود. بله به همین دلایلی که فرمودین خیلی از سرکت های اروپایی توی امریکا و کانادا فروش ندارن یا فروششون کمه، چون تولیدشون جای دیگه هست و خدماتشون محدود و هزینه نگهداری میره بالا.
مهدب
۴ مرداد ۱۴۰۱سلام پورشه بهتره
Kian70
۲۳ دی ۱۳۹۶آئودی رو دوست می دارم