داچیا اسپرینگ الکتریکی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲۰ ثانیهای داشته و تسلا مدل S پلاد تنها در عرض ۲ ثانیه به چنین سرعتی میرسد. تقریباً همه ما موافقیم که اسپرینگ میتوانست بهتر عمل کند و از طرفی هم اکثر افراد نیازی به شتاب وحشتناک تسلا ندارند.
اما در فضایی بین این دو خودروی صفر و صد، نقطه مناسب کجاست؟ شما چه میزان از پرفورمنس را برای یک خودرو کافی میدانید؟
پاسخ درستی به این سؤال وجود ندارد. پاسخ به فاکتورهای زیادی از جمله چگونگی رانندگی و زمان و مکان رانندگی شما بستگی دارد. اگر زمان زیادی را در ترافیک شهری سپری کرده و هرگز از سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت فراتر نمیروید حتی پرفورمنس هوندا سیویک تایپ R نیز میتواند بیش از حد نیاز باشد.
اما اگر محل زندگی شما در کانادا یا اسکاتلند و جادههای وسیع و نسبتاً خلوت آنهاست و میخواهید پیشرفت کنید احتمالاً خودرویی با قدرت کمتر از ۲۵۰ اسب بخار انتخابی نادرست محسوب خواهد شد.
همچنین میزان پرفورمنس کافی برای یک خریدار به تعریف او از پرفورمنس نیز بستگی دارد. شاید هوندا S2000 بتواند در شتاب گیری اولیه از پس یک پیکاپ دیزلی بزرگ برآید اما اگر با حالت دنده مرده حرکت کنید این پیکاپ خواهد بود که شما را شرمنده خواهد کرد.
و سپس به این موضوع میرسیم که شما با چه سطح از پرفورمنس آشنا هستید. در دهه ۹۰ میلادی و زمانی که ما در حال یاد گرفتن رانندگی بودیم معمولاً از فولکسواگن پولو نسل دوم با قدرت ۴۰ اسب بخار و حتی فورد فیستا ۱.۱ با قدرت ۵۰ اسب بخار استفاده کرده و جالب آنکه حسی شبیه سوار شدن به هاچبک های داغ را داشتیم.
سالها گذشت و بسیاری از ما پشت فرمان خودروهایی قویتر نشستیم و حالا میدانیم که پولو و فیستای آن زمان بسیار کند هستند و حتی راندن آنها در بزرگراهها میتواند خطرآفرین باشد.
اما نظرتان درباره خودروهای اسپورتی که پرفورمنس آنها خیلی هم زیاد نیست چیست؟ خودروهایی همچون مزدا MX-5 میاتا. نسخه پایه این خودرو در خارج از آمریکا با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری عرضه میشود که سبکتر و چابکتر از پیشرانه بزرگتر ۲ لیتری است. اگرچه شتاب رسمی این مدل ۸.۳ ثانیه است اما خب کندتر حس میشود.
اگرچه شتاب ۸.۳ ثانیهای میاتا جذابتر از شتاب یک شاسیبلند حس میشود و این موضوع هم درست است که هیجان سواری میاتا هرگز در خط مستقیم خلاصه نمیشود اما این موضوع در جادههای مستقیم و خلوت صدق میکند. گیر کردن پشت یک اتوبوس لحظات هیجانانگیزی را نمیسازد و از طرفی خودروی اسپورت و روباز شما قدرت کافی برای سبقت گرفتن را ندارد و اینجاست که پرفورمنس معنی دیگری پیدا میکند.
به نظر ما سوبارو BRZ و تویوتا GT 86 نسل اول دقیقاً همان چیزی هستند که قابلقبول میباشند. اگر ترافیک روان باشد یا در پیست باشید هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد؛ اما ما همیشه احساس کردهایم که میتوانیم با قدرت بیشتر هم کنار بیاییم. فعلاً نسل جدید این خودروها را تجربه نکردهایم اما قدرت بیشتر آنها تضمین کننده سواری لذتبخشتری خواهد بود.
به نظر ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیهای حداقل استاندارد شتاب مدنظر بوده و شتاب ۵ ثانیهای میتواند نقطه مناسب پرفورمنس، هم از نظر هیجان و هم از نظر کاربردی بودن باشد. احتمالاً شتاب زیر ۵ ثانیه صرف هزینه اضافی خواهد بود. نظر شما چیست؟
شاهرخ
۲۲ تیر ۱۴۰۰بستگی به راننده هم داره
تو ایران شتاب نه ثانیه ای زانتیا هم سریع حساب میشه اگه بهشون ماشین پنج ثانیه ای بدی نمیتونن کنترل کنن
ولی تو آمریکا یه آدم معمولی هم میتونه با وانتش شتاب سه و نیم ثانیه ای بگیره
واسه ایران هفت ثانیه خوبه واسه اروپا و آمریکا چهار ثانیه
ولی من که صفر تا سیصد یک ثانیه ای تاپ فیول هم قانعم نمیکنه
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ تیر ۱۴۰۰چند روز پیش تو یه کانال دیدم :
مقایسه آفرود اف جی کروزر با زانتیا 😂
مقایسه F16 با زانتیا 😂😂😂
والا جفتشو نگاه کردم گرد پای مثلا رقباش هم نبود موندم اینهمه تعصب از کجا اومده تعصب به چی ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰برای هیچ! فقط میخوان بگن ماشین ما سره! همین!😂
Swedish arrogant tiger
۲۲ تیر ۱۴۰۰میتونم بپرسم چرا تو ایران ماشین با شتاب پنج ثانیه ای رو نمیتونن کنترل کنن ؟ دست چند نفر دادی و نتیجه رو اعلام کردی؟
یا اینکه یک آدم معمولی تو آمریکا چطور پیکاپی سوار میشه که شتاب 3.5 ثانیه ای داره؟ رم trx و اف 150 رپتور شتاب حدود چهار دارن که با قیمت های بالای 70 و 80 هزار دلار بنظر نمیرسه یک وانت عادی و یا برای افراد معمولی باشن!
شاهرخ
۲۳ تیر ۱۴۰۰شتاب نه ثانیه ای زانتیا رو به دست یکی که پراید سوار میشه نمیتونه درست کنترل کنه حالا بماند شتاب پنج ثانیه ای
بعدشم تی آر ایکس با لاستیک آنرود تو پیست شتاب سه و نیم ثانیه ای ثبت میکنه حالا بماند پیکاپ های تیون شدشون
تازه هامر الکتریکی و ریویان هم هستن که فابریک شتاب سه ثانیه ای دارن
امیرعلی
۲۲ تیر ۱۴۰۰سلام یک سوال دارم میدونم که به این مقاله مربوط نیست ولی برام جای سواله چرا ماشین های چینی اینقدر ارزونتر از همرده های خودشون که ساخت کشور های دیگه است در میان ؟
و همچنین این مسئله که چین میتونه همه چی رو ارزون تر بسازه برای اقتصاد جهانی مضر نیست؟
شاهرخ
۲۲ تیر ۱۴۰۰خب آره چین راحتر و ارزون تر قطعه هارو میسازه هزینه های خودروسازی تو چین پایینتره ولی
چین ماشین هاش به شدت بی کیفیت و بی آپشن هستن
و مشکل دیگه ای هم که داره اینکه نمایندگی هاشون فقط تو همون چینه خارج از چین کسی بخره همش ضرره واسش
فروش بیشتر شرکتای خودروسازی چین تو خود همون چینه
تازه مردم هم فقط به قیمت توجه نمیکنن
مثلا تو آمریکا مردم حاضرن دوبرابر هم پول بدن ولی ماشین با کیفیت از یه شرکت معتبر مثل فورد رو بخرن
مشکلی نیست
porsche
۲۲ تیر ۱۴۰۰بی آپشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰منظورش کیفیت پایین آپشناشه که دو ماه پس از خرید از کار می افتن!
سعید(تهران)
۲۲ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز امیر علی
دقیقا قیمت پائین محصولات چینی باعث همین مشکلات اخیر با آمریکا شده، آمریکایی ها معتقدند چین منصفانه بازی نمیکنه، از شناور شدن نرخ یوان جلوگیری میکنه، چین ارزش یوان رو بصورت مصنوعی پائین نگه میداره، اقتصاد چین اینقدر توسعه پیدا کرده که اگه یوان شناور بشه سریعا ارزش برابریش بالا میره و محصولات ساخت چین گرونتر درمیان و بزرگترین مزیتشون که قیمته رو از دست میدن، البته با اینکار رشد اقتصادی چین کند میشه و چینیا اینو نمیخوان، کلا اقتصاد بزرگ چین تا حدودی به قیمت صدمه زدن به دیگران رشد بالایی داره….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰دقیقا اتفاقا همین قیمته که برگ برندهی فروششونه،وگرنه اگه هم قیمت باشن با اون حجم از بی دقتی توی مونتاژ و ساخت کاملا شکست میخورن….
کیان
۲۲ تیر ۱۴۰۰اصولا چین در حال دامپینگ کردن هست، و این مسئله باعث میشه که اینطور بنظر برسه که جنسشون ارزونتر هست
البته خب قطعا با توجه به نیروی کار بسیار زیاد و … قیمت تولید خیلی پایین میاد، بنجل ساز هم نیستن بنظر من، ما صرفا بنجلترینهای چین و دیدیم تا حالا
ما تا حالا بهترین هاوال و جیلی و بی وای دی و ندیدیم، چشممون فقط چندتا محصول چین و دیده که از کیفیتشون تو خود چین هم پایینتر هست.
مک وال
۲۳ تیر ۱۴۰۰ماشینهای اقتصادی و با کیفیت چینی نهایتا 10 الی 20 درصد نسبت به نمونه های مشابه اررانتر دربیاد.
این اختلاف هم بخاطر روند تولید با نیروی کار ارزانتر و خط تامین قطعات راحتتر رخ میدهد. یکی دیگر از دلایل، سود نهایی کمتر و عدم دریافت هرینه برند است تا بتونن با مزیت قیمتی با برندهای معتبر رقابت کنند.
اگر هم دیدی تو ماشینهای اقتصادی، موردی بود که یک ماشین چینی نسبت به ماشین برندهای مشهور و اقتصادی بیش از 30درصد ارزانتر بود و هر دو مشخصات و آپشن های یکسان داشتند، بدان که تو کیفیت کم کاری شده است.
البته این قضیه برای ماشینهای لوکس یا سوپراسپرت صادق نیست چون در اونا بیش از حد پول برند و قطعات لوکس گرفته میشه.
محمد مختاری آذر
۲۲ تیر ۱۴۰۰واقعا بسته به شرایط داره
ehsan.fa
۲۲ تیر ۱۴۰۰منی که یه زمان شتاب صفر تا صد ماشینم هرگز بود چی بگم . تو سرپایینی گاهی به ۱۰۰ میرسیدم
Amin
۲۲ تیر ۱۴۰۰😅😅😆😆
Amirreza
۲۲ تیر ۱۴۰۰منم با نظر نویسنده موافقم و شتا ۵ یا ۶ ثانیه ای به نظرم خیلی نقطه خوبیه چون هم کنترل خیلی سختی نداره و هم اجازه میده که شما در کنار لذت بردن از ماشینتون فرصت آرامش داشتن و همینطور ارتباط برقرار کردن با ماشین رو داشته باشید و همینطور خودروی شما هم به هیچ عنوان تنبل نیست و اگر خواستید میتونیداز پرفورمنس قابل قبولش هم استفاده کنید و حتی به موقع هم بتونید یکم گرد و خاک کنید
A only She reminds Me of love A
۲۲ تیر ۱۴۰۰به نظر من کامارو RS گزینه خیلی عالی میتونه باشه.
نه به اندازه SS وحشی است با موتور V8 .
نه به اندازه مدل پایه دو لیتر چهار سیلندر توربو است واقعا حال به هم زن.
مدل RS هم از نظر شتاب کاملا کاملا عالی است واسه یه نوجوان و جوان .
هم از لحاظ صدا خیلی خوب است شما گاز که میدی همه نگاهت میکنن.
چون اگه یه ZL1 بدی به ۲۰ تا جوان که تازه سوار ماشین اینچنین قدرتمندی میشن احتمال خیلی بالا همون دقایق اول در گوشه جاده ها با ایربگ های باز شده پیدا میشن .
پیشنهاد من کامارو RS است .
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ تیر ۱۴۰۰من فکر کنم اینا مناسبه :
شتاب : ۴ الی ۶ ثانیه
سرعت : ۲۵۰
قدرت :۳۰۰الی ۴۰۰
گشتاور :۳۰۰ الی ۴۵۰
چهارچرخ محرک و هندلینگ عالی
همینا کافیه به نظرم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰البته بستگی داره بگی برای چه کلاس خودرویی میخوای،الان مثلا وانت ها هیچی جز گشتاور به کمکشون نمیاد….
A only She reminds Me of love A
۲۲ تیر ۱۴۰۰همه ما از شتاب حرف میزنیم و سَرِ آن دعوا میکنیم مثلا فکر نکنم خیلی از کسانی که اینجا کامنت میدن تجربه ایی از فرضا شتاب ۴ ثانیه ایی داشته باشن یا شتاب ۵ ثانیه ایی فقط از اعداد خبر داریم.
فرضا خیلی از ماها میگیم که جنسیس کوپه شتاب اش خیلی خوب نیست ولی فکر نکنم اونی که این حرف رو میزنه تاحالا اصلا پشت جنسیس کوپه نشسته باشه چون هیچ وقت نمیتونید به اون شتاب ۶ تا ۷ ثانیه ایی اش دست پیدا کنید جاده ها توان انجام دادن چنین شتابی رو ندارن در ایران خب من خودم نشستم هیچ جا نمیشه گاز رو تا ته فشار بدی .
دیگه چه برسه به شتاب ۳ ثانیه ایی و ۴ ثانیه ایی و کمتر از آن اصلا آزمایشات میگن که مغز انسان با یک شتاب ۳ ثانیه ایی تا بخواد تصمیم بگیره که درجا ترمز کنه ۱۰۰ ها متر ماشین رفته و به آدم یا مانع برخورد میکنه .
این شتاب که این همه سرش دعوا است بحث زیاد داره .
محمد امین
۲۲ تیر ۱۴۰۰بله واقعا درسته مهم چیز دیگه ای هست اما متاسفانه جامعه امروزی فقط به فاکتور های شتاب انی و .. چیز هایی که با روح ماشین و پرفورمنس واقعی و همچنین راندمان در تضاد هستن
منم بیشترین شتاب که تجربه کردم با ماشین مربوط به رنو موتور bp بوده ، ک فکر میکنم حدود ۷ بود ، با این حال نمیدونم راجب شتاب های ۳ و ۲ چی بگم، همین ۷ آدم رو کلی به صندلی میچسبونه و کلی هیجان داره واقعا انگار صندلی آخر کشتی وایکینگها نشسته بودم
و در آخر تسلا مدل اس پلید، من تمام ویدیو های که در پیست و شهر صفر تا صد زده دیدم، معمولا حدود ۲.۲۵ هست و یعنی از sf90 کندتره که ۲.۰۸ و ۲.۱۲ رکورد داره که به ترتیب در پیست و شهر هستند
SF90 STRADALE
۲۲ تیر ۱۴۰۰تسلا مدل S پلاد در حالت عادی نمیتونه زیر ۲ بزنه
در پیست ۲.۰۶ زد _ در جاده و آسفالت معمولی ۲.۲۱
۱/۴ مایل فقط ۰.۴ ثانیه از SF90 استراداله سریع تره
البته این مقایسه کاملاً اشتباهه _ فقط نشون میده چه گرگی ساخته فراری 😈😈
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰منم با محمد امین و محمد رستمی موافقم، جاده های ایران جوریه که نمیشه زیاد شتاب گرفت از اون طرفم شتاب خیلی فضایی مثل ۲یا ۳ثانیه خیلی بده چون تا آدم بیاد حرکتی کنه ماشین ممکنه به چیزی بخوره….
درمورد تسلا هم بگم ایلان جون فقط شکر میخوره،توی دادگاه امروز هم برای دفاع از سولارسیتی ایلان الکل میگفت اگه من مدیر عامل نبودم تسلا نابود میشد! یعنی ببینین اگه دلالی ایلان نبود کار تسلا یا حتی اسپیس ایکس به کجا میکشید!😂
بهراد
۲۲ تیر ۱۴۰۰قبلا توی شهر ما کنترل سرعت کم بود.
مخصوصا شبا که خلوت بود راحت دنده ۳ روی کاتاف میشد عوض کرد ۱۱۰کیلومتر در ساعت.
الانم یه اتوبان هست که ۱۶۰ میشه توش رفت که سرازیریه و دوربینم نداره ولی این همه سرعت ارزششو نداره
کاربری روزانه ۲۵۰ اسب و ۶ سیلندر تنفس طبیعی جواب میده حتی کولر بگیری و سرنشین ها کامل باشن.
بیشتر از ۳۰۰ یا۴۰۰ مخصوص پیسته. یا گرند تورر که اتوبان هارو زیر پا بزارن.
نمی دونم ۸۰۰ تایی ها با ۴۰۰ تا اضافه چیکار می کنن
Kf
۲۲ تیر ۱۴۰۰برای ماکان جان ک حداقل ۱۰۰۰ تا اسب ناقابل
HamiD
۲۲ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mad.z.Max
۲۳ تیر ۱۴۰۰انشاالله تعالی
Philipp
۲۲ تیر ۱۴۰۰برای سدان ها و استیشن ها و کراس اوور ها این شتاب بهترین عدد ممکنه هست
Ninja
۲۲ تیر ۱۴۰۰شتاب زیر شیش ادرنالین ترشح میکنه مثل بانجی جامپینگ ولی کمتر شتاب زیر 5 خیلم مناسبه یه لنسر پرفورمنس خوبی داره یا جی تی یا جی ار 86 مزدا ام ایکس 5 اگه پرفورمنس خیلی بالا میخواین موستانگ نیسان زد سوپرا چلنجر بنز بی ام و هستن جی تی ار هوراکان اونتادور اف 8 812 720 اس دیگه خیلی بیش از حد هستند و کنترل ناپذیر حتی برای مایی که شتاب زانتیا برامون زیاده گاز میدیم دستی میکشیم خر ذوق میشیم شتاب زیر 3 نیازی نی 5 ثانیه هم عالیه هایپر ها هم کم کسی پیدا میشه دیده باشه صداشو شنیده باشه سوار شده باشه و کمتر از همه به پرفورمنس اصلیش دست یابه اگه فیلم فورد در برابر فراری رو دیدین اون لحظه رو یادتونه که کارول شلبی هنری فورد دوم رو سوار فورد جی تی کرد و هنری فورد دوم داشت از ترس غش میکرد
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ تیر ۱۴۰۰برای استیشن کراس اوور و شاسی بلند ۶ الی ۹و پرفورمنسا ۵
برا سدان ها از پرفورمنس تا عادی ۴ الی ۹
برا کوپه ماسل کار و کروک و ….. ۴ الی ۶
برا وانتا بالای ۶
برا خودروهای تجاری بالای ۷
برا سوپر اسپرت ها ۵ الی ۳.۵
و برا هایپر کارها ۲.۵ الی ۳.۵
Ali_x76
۲۲ تیر ۱۴۰۰همون طور که گفت بستگی به شرایط محل زندگی داره
تو ایران من شتاب خودرویی مثل سیتروئن C3 رو مطلوب و مناسب میبینم
هر چند اگر یه روز بخرمش، حتما تغییراتی توش ایجاد میکنم ( داون پایپ – شارژ پایپ – کیت k&n – واتر متانول – پورت پولیش )
ممد
۲۲ تیر ۱۴۰۰اها خوبه ماشین دوستداشتنی ای هست فقط یه سوال واتر متانولو برا چی میخوای استفاده کنی؟
Ali_x76
۲۲ تیر ۱۴۰۰چون ماشین توربوئه
هرچقدر بوست بره بالاتر، هوای ورودی گرم تر میشه و به ناک زدن و در نهایت خداحافظی با پیستون و شاتون نزدیک تر میشیم
با واتر متانول اینجکشن هم دمای هوای ورودی میاد پایین، هم اکتان سوخت میره بالا
در نهایت میشه بوست رو افزایش داد بدون اینکه فشار زیادی به موتور بیاد.
پیشنهاد میکنم پست پیج اینستاگرام تاپ کار کلاب در مورد نصب واتر متانول روی ب ام و ۵۲۸ رو ببینید
ممد
۲۳ تیر ۱۴۰۰فکر نمیکنم نیازی به واتر متانول داشته باشه اینتر کولر و رادیات های با بازدهی بالاتر کارتو راه میندازه چون اونقدری نمیتونی بوست رو تو این ماشین بالا ببری قبل اینکه کار به اینجاها بکشه نصف لوازم فابریک داخل موتورت غزل خداحافظیو میخونن…
اون بیمر هم بخاطر اینکه دوام قطعاتش بالاست و فکر ککنم یه چنتایی از قطعاتش فورج باشن جا برای مانور زیاد داره
mm.y@rlou
۲۲ تیر ۱۴۰۰این کار ها چیه آخه یه ماستنگ بخر و خلاص یا علی مدد
امیرعلی
۲۲ تیر ۱۴۰۰آقای شاهرخ و آقای سعید ممنون از اینکه شرایط چین رو برام توضیح دادید
ارشیاsvj
۲۲ تیر ۱۴۰۰ینی اقای احمدزاده اگه یکی به شما بگه بین gt86 با 720s انتخاب کن.
شما تویوتا رو انتخاب میکنی؟!🤣🤣🤣
A only She reminds Me of love A
۲۲ تیر ۱۴۰۰شاید طبق مقاله GT86 نسل قبل رو انتخاب کنه🤣🤣
mohammad
۲۲ تیر ۱۴۰۰به نظر من آکورد تورینگ با موتور 2 لیتری که نسخه ضعیف شده موتور سویک تایپ آر هست خیلی خوبه شتاب 5.5 ثانیه ای داره و یه ماشین خانوادگی و اسپرت خیلی خوبه و طبق زمان های موتور ترند در یک چهارم مایل فقط دو دهم ثانیه از تایپ آر کند تره.
Hamid
۲۲ تیر ۱۴۰۰من همیشه میگفتم پدال دژمن آمریکایی هاست! صدها بار گفتم اما کسی باور نمیکرد!!!!
ببینید!
عکس اول این پست لکسوس (ژاپنی) هست …
بیش از نصف عکس ها هم ژاپنی هست!!!
چرا!
A only She reminds Me of love A
۲۲ تیر ۱۴۰۰ژاپنی هم شد ماشین اخه تا آمریکایی هست.
پدال کمی دشمنی با آمریکایی ها داره دیگه .
بیشتر سمت آلمان و ژاپن است.
فعلا ژاپن اصلا در اوج نیست .
آمریکا و آلمان در اوج هستند.
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰فعلا ژاپن در اوج نیست ولی دیدم اون موقعی که رو اوج بود دیدیم اون لحظه ای که جی تی ار 2.5 ثانیه شتاب میرفت بقیه کجا بودن رکورد نوربر رو زد
یا اون زمان که ژاپن از پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتر توئین توربو 280 اسب میکشید کجا بودین
مهدی
۲۲ تیر ۱۴۰۰به نظر من هم برای سریعترین راننده ها شتاب ۵ ثانیه ایده آل هست و سریعتر از این تقریبا هیچوقت به کار هیچکس نمیاد. از نظر من مهمترین فاکتور برای یه خودرو کابین جذاب و سیستم تعلیق راحت هست و البته فنی بی دردسر و بادوام … برای خود من شتاب بالا جز اولویت های آخر هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰من که شتاب برام مهم نیست چه ۲ثانیه باشه چه ۲۰ثانیه! فقط میخوام ماشین راحت باشه و البته بتونه وزن خودشو بکشه نه اینکه مثلا توی سربالایی کم بیاره،من اول از همه به گشتاور و بعد ابعاد ماشین دقت میکنم البته این نظر برای اکثریت ماشین های معمولیه، برای یه ماشین پرفورمنس شتاب حدود ۴تا۶ثانیه خیلی خوبه،یه چیزی عین موستانگ یا چلنجر برداری کافیه….
Irani
۲۳ تیر ۱۴۰۰آبتین جان، نظرات قبلی من که موافق ماشینهای چندصدهزار دلاری بودم، دقیقا در همین راستاست.
واقعا مگر چقدر پرفورمنس و چقدر لوکس بودن و آپشن به کار میاد که خودروهای گران قیمت تولید بشه؟ تولید خودروهای گران (منظورم چندصدهزار دلاری و بیشتر است) واقعا هدررفت منابع طبیعی و اسراف است.
منابع طبیعی متعلق به همه انسانهاست و سرمایه دارها حق ندارند هر جور دلشون بخوان ریخت و پاش کنند.
یکی سرمایه میلیادر دلاری داره ولی باید جلوی حرص و طمع خود رو بگیره. این اشتباهه که بیست سی تا ماشین گرون قیمت داشته باشه، ده بیست تا ویلا و آپارتمان بزرگ و مجهز داشته باشه و تو خوراک و پوشاک و وسایل خونه حسابی ریخت و پاش کنه. این طرز تفکر اشتباه است.
هر چقدر هم یکی پولدار باشه، باز باید حد نگه داره و میانه رو باشه. ما انسانیم، قرار نیست انسانیت رو فراموش کنیم و از پول و قدرت برای برتری جویی بر دیگران استفاده کنیم.
Irani
۲۳ تیر ۱۴۰۰ابتدای متن اشتباها نوشتم موافق بودم
لطفا اصلاح کنید «نظرات قبلی من که موافق ماشینهای چندصدهزار دلاری نبودم، دقیقا در همین راستاست.»
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰آقای ایرانی،از یه جهت باهاتون موافقم از جهت دیگه نه! اگه کامنتمو خونده باشید بیشتر اوقات به ابعاد ماشین نگاه میکنم، برای همینم گزینه های بزرگ تنها کلاسیک های آمریکایی هستن که بزرگن، اما خب در نظر بگیریم مثلا همین سویلی که الان قیمتش متوسطه،زمان خودش برای خیلیا دست نیافتنی بود! لوکس بودنشم برای ۵۰سال پیش توی برقی بودن و چندتا آپشن اضافی و نهایت طراحی خاصش(مثل فلیتوود)خلاصه میشه،موتورش همون ۳۵۰ی معروفه،اکثر متعلقات هم مربوط به بقیه ماشین های جنرالموتورزه، مثلا شاسی، نگه دارنده کاپوت،اکسل،سیستم تعلیق و…..
بنظرم ساخت همچین ماشین هایی اینقدرام اسراف نیست، الان مثلاً اون زمان چون سویل لوکس بوده و هرکسی نمیخرید نمیشه گفت اسرافه، همین موضوع برای سوپراسپرت ها هم هست، مثلا همه که یه شبه پولدار نشدن کارخونه بزنن ماشین های میلیاردی تولید کنن،مثلا سازنده کویینیخ زگ، یه سوئدی ساده بود با چند صد هزار کارشو شروع کرد،بعد ۲۰سال زحمت خب ساخت یا داشتن همچین ثروتی بنظرم کاملا حقشه، یا مثلا آقای پاگانی، پاگانی خیلیا بخاطر اون حس خاص طراحی و موتورش ماشینش رو میخرن، ایشون هم بعضیا به شوخی میگفتن حکم انزو فراری زنده رو داره،خب داشتن همچین ثروتی بعد کلی تلاش حقشه…
میدونم شما هم نگران سلامت جامعه هستید و طرفدار حقوق برابر، اما تا وقتی همه چیز برابر میشه همه هم بخوان! یکی تلاش میکنه بازم راضی نیست یکی دیگه به کارگری هم راضیه! بعضی جوونا هستن به پژوپارس دلشون خوشه کامارویی چیزی از کنارشون رد میشه میگن اون ماشین بدرد نمیخوره!!! از این مثال ها بارها و بارها دیدم،اصلا یه مثال دیگه…
مثلا توی مدرسه کسی کلی تلاش میکنه صبح تا شب مشغول درس خوندنه با سختی به نمره ۲۰میرسه لیاقتشو داره، چون تلاش کرده،اما اونی که اصلا عین خیالش نیست و نمره تجدید میگیره چرا باید بهش ارفاغ بشه؟ برچه اساسی؟ چون گناه داره؟ هرچی از زور بازوی خودش پول درمیاره یکی مثل جف بروس روزنامه فروش بوده شده همچین آدمی همین اوباما بستی فروش بوده شد رییسجمهور، عزیز من هرکی بخواد خودش میتونه به جایی برسه نیازی به کمک نداره،تنها چیزی که میخواد همته! همین!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰الان من موستانگ رو برمیدارم چون شتابش معقوله، یکی مثل من نمیتونه یه بوگاتی رو کنترل کنه، واسه راننده خودش خوبه،همه که نمیتونن بوگاتی کنترل کنن!