نمایشگاه خودروی نیویورک هم همانند هر نمایشگاه معتبر دیگری خبرساز شده است. اگرچه ما طرفدار سرسخت شاسی بلندها و کراس اوورها نیستیم اما باید اذعان کنیم اکثر اخبار مهم این نمایشگاه به قدبلندان صنعت خودرو اختصاص داشته است.
اگر امیدوار هستید که روند گرایش شدید به سمت شاسی بلندها و کراس اوورها متوقف یا کند شود باید بگوییم اینگونه نخواهد بود و این خودروها آمدهاند که بمانند و این لزوماً چیز بدی نیست. بنا به گزارشهای به دست آمده حدود ۱۶ شاسیبلند مهم در نمایشگاه نیویورک سال جاری معرفی شدند. اگرچه نمیتوان دوباره اقدام به انتشار اخبار این خودروها کرد اما تویوتا راو ۴، هیوندای کنا الکتریکی، جگوار اف پیس SVR، لینکلن آویاتور و مزراتی لوانته تروفئو از جمله مهمترین شاسی بلندهایی هستند که در این رویداد مهم پردهبرداری شدند.
شاید تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ را بتوان مهمترین خودروی این نمایشگاه دانست. سال پیش راو ۴ به عنوان پرفروشترین خودروی غیر پیکاپ آمریکا دست یافت. ژاپنیها تعداد ۴۰۷۵۹۴ دستگاه از کراس اوور محبوب خود را فروخته و توانستند نیسان و هوندا را پشت سر بگذارند؛ به عبارت دیگر تویوتا قبلاً پرفروشترین محصولش را در دست داشته و واقعاً نیازی به ویرایش چیزی نداشتند اما خب این کار را انجام داند.
در هر حال این چیز خوبی است. کلاس کراس اوورها تغییرات دلچسبی را تجربه میکند. یکی دیگر از شاسی بلندهای مهمی که در نیویورک معرفی شد لینکلن آویاتور است.
جدیدترین کلاس خودرویی محدودی که کمپانیها به آن وارد شدهاند کلاس شاسی بلندهای بسیار سریع میباشد. خودروسازان معدودی دارای شاسی بلندهای پرفورمنس بوده و به نظر میرسد این لیست طویلتر میشود.
جگوار اف پیس SVR دیگر خودروی برجسته نمایشگاه نیویورک بود که از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار ۵۴۲ اسب بخاری استفاده کرده و البته مزراتی نیز قلب آهنین ساخت فراری را در لوانته قرار داده است. لوانته تروفئو از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو سود میبرد.
ماشین بازها شاید طرفدار شاسی بلندها و کراس اوورها نباشند و یک سدان یا کوپه اسپورت را ترجیح دهند اما همانگونه که نمایشگاه نیویورک نشان داد، این قدبلندان در حال تسلط بر همهچیز هستند. خودروهای خوشتیپ، خشن و سریع که میتوانند باب میل هر خریدار بالقوهای باشند…
حامد
۱۳ فروردین ۱۳۹۷شما به کدوم بیشتر علاقه دارین؟
شاسی بلند لایک ?
سدان دیس لایک?
خودم همچنان به سدان ها بیشتر علاقه دارم
sina
۱۳ فروردین ۱۳۹۷منم سدان رو بیشتر دوست دارم.
سعید
۱۳ فروردین ۱۳۹۷منم به شدت به سدان ها علاقه مندم و بسیار هم عاشق هاچبک های داغ و وانت های غول آمریکایی هستم.
aston martin
۱۴ فروردین ۱۳۹۷یکی از عمده دلایل علاقه ایرانی ها به سدان ها اینه که بازار در تملک اون هاست و شاسی بلند ها خاطر قیمت گزافشون چندان شانس خود نمایی نداشتن
ولی برای ما ماشین بازها مخصوصا با اون سبک رانندگیمون یه سدان یا کوپه یا نهای یه هاچ بک اسپرت کار راه بنداز تره.من خودم که اگر با ماشین شاسی بلند رانندگی میکردم تاحالا ده بار چپ کرده بودم :)
خلاصه خوبه بزار دنیا بره سمت کراس اور و اس یو وی
دست مارو توی خرید کوپه هامون باز تر میکنن
محمد
۱۳ فروردین ۱۳۹۷شاسی بلند رو دوست داشتم
اما از وقتی که حتی امویام X22 یا دانگفنگ H30 یا رنوساندرو یا حتی سایپا کوییک دارن به اسم شاسی بلند بفروش میرن و واقعا فروش هم میرن
دیگه زده شدم از هرچی شاسی بلنده
…
آخه ۲ سانت کمکفنر بلندتر و یه ریل سقف که ماشین هاچبکو نمیکنه شاسی بلند
!!!
و ماشالا خیابونا پر شده از انواع شاسی بلندها از همینا بگیر تا انواع سانتافه
و ….
(البته تعداد محدودی شاسی بلند هنوزم برام جذابیت دارن که هیچکدوم هم اینجا وارد نخواهند شد تولیدشونم اینقدر زیاد و همهگیر نیست که حکم پراید و پیکان وارداتیها رو اینجا یا حتی تو کشورای دیگه پیدا کنه مثل:
مازراتی لوانته
لامبورگینی اوروس
اکثر شاسیبلندهای رنجروور مثل ایوک و ولار خصوصا لوما دیزاین
و…)
the vaiper
۱۳ فروردین ۱۳۹۷حالا اینا چیزی نیس تو یجا درباره ساندرو میخوندم نوشته بود افرود خوب??
اخه هاچبکو چه به افرود
Mohamad
۱۳ فروردین ۱۳۹۷اره خدایی سدان برا داخل شهر با این وضعیت شلوغی و کمبود جای پارک گزینه بهتریه
البته دلیلش این نیست کلا سدان برا کارای روتین مناسب تره
در مورد شاسی بلند هم اگرچه مسافرت هوایی رو هزاران بار به ماشین ترجیح میدم اما اگه کسی خواست با ماشین سفر کنه و از مسیر لذت ببره شاسی بلند همه جوره بهتر از سدانه.
Elemento
۱۳ فروردین ۱۳۹۷جگوار اف پیس اس وی آر ❤
مزراتی لوانته تروفئو ❤❤
همین ۲ تا و بس ^_^
Amir amini
۱۳ فروردین ۱۳۹۷خداییش نمیتونم ببینم روزیو که بخاد سدان از بین بره به خاطر این دروشکه ها اخه شاسی بلند چیه مردم جو گرفتشون تو کل دنیا دارن میرن سمتش ماشین باید کمترین ارتفاعو با زمین داشته باشه ن برسه به اسمون
Mohamad
۱۳ فروردین ۱۳۹۷“راو 4 پیشروی کلاس خود بوده و حتماً میدانیم که نیسان و هوندا با دقت به این خودرو نگاه میکنند؛ و همانند همسایهای که منتظر هر اقدام شما بوده و میخواهد آن را تکرار کند، رقیبان تویوتا نیز طراحیهای خشن و با ابهت را معرفی خواهند کرد ”
پ ن: مال این حرفا نیستن، تویوتا با اپدیت راو4 نسخه شونو جلو جلو پیچید :)))) (شوخی)
datsun
۱۳ فروردین ۱۳۹۷کم لطفی میفرمایید
Mohamad
۱۴ فروردین ۱۳۹۷;)
رامتین
۱۳ فروردین ۱۳۹۷بنظرم اگه راو4 موتورشو تقویت کرده باشه، باز هم براحتی پرفروشتترین کراس اور دنیا خواهد شد. گرچه من هم مثل بعضی دوستان به سدان بیشتر علاقه دارم…
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۷تنها ماشینی که در دنیا ۵ سال از تولیدش گذشته و هرسال بیشتر از سال قبل فروش داشته تویوتا راو۴ بوده که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تولیدش ادامه داره .
دلیل این فروش بالا رو طراحی تحاجمی ظاهری ، هندلینگ ، لذت و کیفیت بالای سواری اون میدونم.
بنظر من راو۴ با همین فیس ۲۰۱۷ قشنگتر از نسل جدیده . با اینکه این خودرو را به شدت دوست دارم و تجربه سواریشو دارم ولی یجورایی با نسل جدیدش ارتباط بر قرار نمیکنم ، البته طراحی داخلیش بهتر از قبل شده ولی ظاهر قدیمیرو (( مدل فیس لیفت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ )) بیشتر دوست دارم.
مثل پرادوهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ که به نظر بیشتر خودرودوستان پرطرفدارتر از نسلهای بعدی خودشه و جالبه که بورس فروش بهتری نسبت به مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ داره که بیشتر بخاطر طراحی شیک و ساده و ماندگار اونه یا مثل کمری های ۲۰۰۷ .
دقیقاً بنظر من تویوتا راو۴ های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ هم این پروسه ماندگاری نسبت به بقیه نسلها بیشتر حفظ میکنه.
جا داره تبریکی به فورد بگیم
واقعا لینکلن رو داره بر میگردونه به روزهای اوج خودش
لینکلن سابقه درخشان و لوکسی در اَذعان عمومی داره .
طراحی خودروهای لینکلن خیلی جذاب شده و از نظر فنی هم که کمپانی بزرگی مثل فورد پشت سرشه که یعنی یه خودرو عالی آمریکایی
سورنا
۱۳ فروردین ۱۳۹۷این جگوار چقد خوشگله
محمد
۲۶ فروردین ۱۳۹۷به نظر من سانتافه خوش تیپ ترین و کم مصرف ترین شاسی بلندهاست که وقار و سنگینی خاصی داره