شاید بیزینس خودروهای هیبریدی در ژاپن آغاز شده باشد اما در واقع این مصرفکنندههای آمریکایی هستند که اولین بار روی خوش زیادی به این تکنولوژی نشان داده و پریوس را به موفقیت بزرگی که امروز دارد رساندهاند. واضح است تکنولوژی این قدرت را دارد که مصرفکنندهها را به نمایندگیها بکشاند و مهمتر اینکه آنها را وادار کند تا پول بیشتری را خرج کنند. از این طرف نیز خودروسازان تلاش دارند تا خودروهای هیبریدی بهتری را عرضه نمایند. برخی شرکتها که بهطور شگفتانگیزی معدود هم هستند راه پریوس را در پیش گرفتهاند از جمله هوندا Insight و حالا هیوندای آیونیک و کیا نیرو. دیگر خودروسازها نظیر لکسوس پول خوبی را از عرضهی گزینههای لوکس هیبریدی به جیب میزنند. برخی شرکتها نیز هنوز تلاش دارند تا نسخههای هیبریدی خودروهای عادی خود را عرضه کنند اما اکثراً موفقیت درخوری را به دست نیاوردهاند؛ اما یک بخش که هنوز بهطور کامل در آمریکا و برخلاف اروپا درک نشده، خودروهای هیبریدی با چهارچرخ محرک هستند.
پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸
اولین نسل پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن DS5 که حالا فقط DS5 نامیده میشود اولین مدلهایی بودند که از ایدهی هیبرید 4WD پژو سیتروئن که Hybrid4 خوانده میشود بهره میبرند. قوای محرکه شامل پیشرانهی دیزل ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری به حرکت درآورنده ی چرخهای جلو و واحد الکتریکی ۳۷ اسب بخاری است که چرخهای عقب را وادار به حرکت میکند. این سیستم علیرغم وزن و هزینهی بیشتر به موفقیتی نسبی دست یافت. با این وجود انتظار میرود که پژو نسخهی Hybrid4 مدلهای تازهی ۵۰۰۸ و ۳۰۰۸ خود را نیز عرضه کند.
بامو سری ۲ اکتیو تورر
بامو نیز نسخهی هیبرید 4WD مینی ون کامپکت خود یعنی سری ۲ اکتیو تورر را معرفی کرده است. این خودرو از تکنولوژی بکار رفته در مدل الکتریکی i3 سود میبرد. نسخهی 225xe سری ۲ اکتیو تورر از پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربوی ۱۳۴ اسب بخاری در چرخهای جلو و واحد الکتریکی ۸۷ اسب بخاری محرک چرخهای عقب استفاده میکند. با قدرت کل ۲۲۱ اسب بخاری و محدودهی حرکتی ۴۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی،225xe آلترناتیوی مناسب برای نسخهی بنزینی 225i xDrive است.
شایعاتی وجود دارند که پیش از پایان سال بامو نسخهی هیبریدی کراس اوور کوچک خود یعنی X1 را معرفی خواهد کرد. این خودرو که بر پایهی پلتفرم سری ۲ اکتیو تورر شکل گرفته به آسانی میتواند از قوای محرکه این خودرو سود ببرد اگرچه که تصور پرداخت بهای بیش از ۳۵ هزار دلار از سوی مصرفکنندهی آمریکایی برای خودرویی با پیشرانهی کوچک ۳ سیلندر کمی سخت است. خب البته i8 هنوز هم فروش خوبی در آمریکا دارد پس این خودرو چرا نتواند به موفقیت دست یابد؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ آبان ۱۳۹۵خوب این میتونه بخاطر طرز تفکر امریکاییها با اروپاییها باشه
مثل همون داستان گیربکس اتومات که امریکاییها بیشتر دوست دارن اما اروپاییها دنده ای
Bavaria
۲۰ آبان ۱۳۹۵ولی هردو اینا گیربکس با پدال شیفتر پشت فرمون رو می پسندن،کل دنیا عاشق این تلفیق گیربکس اتومات با دستی شده(جز معدود افراد دیوانه رانندگی که فقط عاشق نیم کلاچ اند)
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۰ آبان ۱۳۹۵علاقه به نوع گیربکس برمیگرده به نوع رانندگی و چطور لذت بردن از اون ولی کارایی مهمترین ملاک برای خودروهای اروپایی محسوب میشه
وقتی به وقفه ایی که بین عوض شدن دنده ها دقت میکنی میبینی یکی از مهمترین عوامل در شتاب خودرو ست پس اگر من گیربکس دستی رو میپسندم باید قبول کنم شتاب ماشینم از خودرو یی با کلاچ دوبل پایین تره ( بسته به نوع خودرو )
درسته از عوض کردن دنده در هر دور موتوری که بخوام دارم لذت میبرم و ناله ی موتور رو در میارم اما شخص دیگه داره لذت شتاب بالای ماشین و برتری نسبت به من کیف میکنه ……
به نظر من که هیچ گیربکسی دابل کلاچ نمیشه …….
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵.
همشون میتونستن و میتونن در بازار امریکا موفق باشن.
فقط باید زودتر دست به کار بشن.
i8 خودش برای فتح یک بازار کافیه.
Mehdi TuRbO
۲۰ آبان ۱۳۹۵عاشق اون رندر بی ام و مسی رنگم خیلی دوست داشتنی خشن انگار داره روبه جلو حمله میکنه
Tesla
۲۰ آبان ۱۳۹۵اون رندر نیست که!
Mehdi TuRbO
۲۱ آبان ۱۳۹۵ا فک کردم رندر مرسی ممنون ? این x2 حساب میشه ؟
Bavaria
۲۲ آبان ۱۳۹۵نوشته که،سری دو اکتیو تور حساب میشه